UMK 2025 ketju | Virallinen
Tästä se lähtee 🤟
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanssijoita ei voi ottaa mukaan, koska E ei osaa tanssia yhtään. Ja toisaalta rokkarien esiintyessä harvemmin näkee taustatanssijoita ja Erikahan on nyt rokkari.
Osaako Henri Piispanen tanssia? Osaako Käärijä? Taas niin typerää paskaa kun on haukuttava haukkumasta päästyään.
Mites nuo herrat tähän asiaan liittyy mitenkään?
Siksi kun väitit viisaudessasi että vain itse tanssitaitoisella saa olla lavalla tanssijoita. 🖕
No sinne sitten vaan tanssijoita niin monta kuin lavalle saa ottaa mukaan. Mielellään paidattomia nuoria miehiä.
Tyhmä. Saa olla max. 6 henkeä. Erika + taistalaulajat = 4. Jää kaksi ja minä haluan tyttöjä!
Miksihän Chisu on tehnyt noin huonot ja typerät sanat Erikan biisiin? Pitääkö hän euroviisuja jotenkin vitsinä?
Vierailija kirjoitti:
Itse taas häpeän tätä suomalissten myötähäpeää.
Joka maassa on samaa. Hävetään omaa esitystä, joskus enemmän ja joskus vähemmän...
Lööppi on käynyt kyselemässä muiden maiden mielipiteitä Erikan biisistä. Voi sun saamarin, saamari noita kyselyjä.
Eikö ole itsetuntoa pysyä nyt biisin takana. Biisiä on kunnioitettava ja siitä ei , eikä Erikastakaan saa kirjoittaa, eikä mainita mitään pahaa.
Lehdistössä muualla jo toitotetaan, että biisi jakaa mielipiteet.
SE ON NYT MEIDÄN BIISI ja hyväksytään se.
Vierailija kirjoitti:
Noi kehuu työkseen kaikkien maiden edustajia ja sitten jotkut luulee että ovat haltioituneet jostain Erikasta.
Et vissiin ole paljon heitä seurannut. Kyllä he ihan suoraan mielipiteensä sanovat, myös sen jos eivät tykkää. Eiväthän he aina oikeassa ole veikkauksissaan, mutta kyllä heillä usein joku haju on. Kaikesta eivät tykkää, esimerkiksi Deban ei tykännyt Måneskinista. William vihasi Windows95mania.
Suomesta viedään aina jo ennalta haukuttua biiseinä ja teollisuustuotteina. Itsetunto herätys. En ollut Erikan kannattaja, mutta nyt se on meidän biisi ja otetaan se hyvänä ja kiitetään siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwibloggsissa William veikkaili Erikan liven katsottuaan että Erika voisi olla potentiaalinen viisuvoittaja. 👍
Siinäkin se toinen tyyppi pohti mahdollisia tanssijoita, oliko niin? Itsekin mietin voisko kuitenkin sopia. Minä oon miettinyt sitä lopetusta voisko siitä tehdä hienomman, tarviiko tollaista isoa mikkiä?
Iso mikki on saanut kyllä katselijoiden suut loksahtamaan, kyllä se pitää jättää, sillä jää mieleen 😁
Deban pohti tosiaan että oikein maskuliiniset tanssijat voisivat toimia.
Näköjään homomiehillä heti olettamus, että lauletaan heteroseksistä. Entä jos laulun kertoja toivottaa itsensä tervetulleeksi ja antaa luvan nautinnolle viedä mukanaan? Että sen ison O:n voi saada vaikka ihan yksin? Ei siihen tarvita mitään taustatanssijoita tai rekvisiittaa koristelemaan esitystä. Itse vaihtaisin jättimikkitangolla rimpuilun lähikuviin siitä, kun artisti revittelee oikein kunnolla lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Lööppi on käynyt kyselemässä muiden maiden mielipiteitä Erikan biisistä. Voi sun saamarin, saamari noita kyselyjä.
Eikö ole itsetuntoa pysyä nyt biisin takana. Biisiä on kunnioitettava ja siitä ei , eikä Erikastakaan saa kirjoittaa, eikä mainita mitään pahaa.
Lehdistössä muualla jo toitotetaan, että biisi jakaa mielipiteet.
SE ON NYT MEIDÄN BIISI ja hyväksytään se.
Näin on. Tätä pitää nyt tyrkyttää Euroopalle samaan tyyliin mitä yle, Chisu, Käärijä ja media tyrkyttivät sitä meille. Näiden samojen tahojen olisi nyt syytä vain kehua Erikaa ja lobata häntä koko kevät Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Noi kehuu työkseen kaikkien maiden edustajia ja sitten jotkut luulee että ovat haltioituneet jostain Erikasta.
"Noi" eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä vaan reaktiokanavia löytyy laidasta laitaan. Olen katsonut useita kymmeniä reaktiovideoita kaikista tähän mennessä valituista biiseistä, eivätkä kaikki todellakaan vain kehu kaikkia biisejä. Saati sitten huuda jotain winner alertia. Esimerkiksi Kantista ollaan vähemmän innoissaan, moni sanoo hauska mutta ei missään nimessä voittaja, tai että on vähän liikaa, esitys sekava jne.
Suomalaisten vaan pitää aina lytätä omaansa, vaikka muut kehuu. "Ei ne kehut oo aitoja". 🤷🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka maassa on samaa. Hävetään omaa esitystä, joskus enemmän ja joskus vähemmän...
Ruotsalaiset ei taida hävetä?
Eli onko syy tanssijoitten puuttumiseen siinä, että taustalaulajia Erikalla on peräti kolme? Käärijällä oli vain yksi, joten tanssijoitakin voitiin ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset ei taida hävetä?
Ei, ne ottaa rennosti nää jutut. Ruotsissa on myös hauska tapa tehdä Mellon biiseistä parodiaversioita, eikä niistä loukkaannu kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwibloggsissa William veikkaili Erikan liven katsottuaan että Erika voisi olla potentiaalinen viisuvoittaja. 👍
Siinäkin se toinen tyyppi pohti mahdollisia tanssijoita, oliko niin? Itsekin mietin voisko kuitenkin sopia. Minä oon miettinyt sitä lopetusta voisko siitä tehdä hienomman, tarviiko tollaista isoa mikkiä?
Iso mikki on saanut kyllä katselijoiden suut loksahtamaan, kyllä se pitää jättää, sillä jää mieleen 😁
Deban pohti tosiaan että oikein maskuliiniset tanssijat voisivat toimia.
Näköjään homomiehillä heti olettamus, että lauletaan heteroseksistä. Entä jos laulun kertoja toivottaa itsensä tervetulleeksi ja antaa luvan nautinnolle viedä mukanaan? Että sen ison O:n voi saada vaikka ihan yksin?
Ei ne minusta kai mitään sellaista oleta vai meniköhön jotain ohi, mutta jostain syystä itsekään en niin pidä tosta mikistä (en siis siitä mitään mielleyhtymiä saa, syy ei ole se) ja aattelisin, että lopusta sais tyylikkäämmän jotenkin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko syy tanssijoitten puuttumiseen siinä, että taustalaulajia Erikalla on peräti kolme? Käärijällä oli vain yksi, joten tanssijoitakin voitiin ottaa mukaan.
Tai sitten toisinpäin. UMK:ssa oli tarjolla kolme taustalaulajaa ja esim. Nelli sitten käytti vain yhtä, koska esityksessä oli neljä tanssijaa. Windowsmiehellähän toinen taustalaulaja Teri hoiti myös lavalla jotain juttuja kuten sen studio-ohjaajan roolia, koska oli jo neljä lavaesiintyjää.
Esityksen loppu on aivan super ikoninen. Enpä tiedä miten siitä saisi hienomman ja toivottavasti sitä ei muuteta.
Mikki tai ei, lopun pitää just tollanen vahva, ERIKA punaisella. Tämän vuoden Crown The Witch niin kuin joku jo sanoikin. Ehkä koko lavan mittaiset pyrot polttamaan yleisön kulmakarvat? Riippuu tietysti lavan koosta ja mallista. Ja jos mikki on, harhautuksen pitää olla parempi kun hän kiipeää sen päälle, nyt näytettiin vain yleisöä.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän Chisu on tehnyt noin huonot ja typerät sanat Erikan biisiin? Pitääkö hän euroviisuja jotenkin vitsinä?
Sanoitus tehdään sävellykseen. Ei laulujen sanotukset ole aina mitään korkealuokkaista runoutta. 99,99% sanoituksista on loppujen lopuksi aika arkipäiväistä asioiden ilmaisua. Ajattele nyt vaikkapa Spotify top 50 Suomi-kappaleiden sanoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten on rokkari. Mitenhän tuo rokkityyli sopii tähän naisten vapauttajan rooliin? Rock piireissä ei kovin paljon naisia arvosteta.
Aika usein sitä toivoisi, että ihmiset pysähtyisivät hetkeksi kirjoittamansa idioottimaisuuden äärelle ennen kuin painavat lähetä-nappulaa.
No sinne sitten vaan tanssijoita niin monta kuin lavalle saa ottaa mukaan. Mielellään paidattomia nuoria miehiä.