UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Itse en oo ees huomannut siinä viitassa mitään kuvaa, ei kaikki tollasia kyttää tai kiinnitä huomioo. Tuntuu vaan tarvii kaivella kaikki mahdollinen negatiiviseksi kerrottava.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aseksuaalisuutesi tähän liittyy? Muuten olen kyllä samaa mieltä, mutta en ymmärrä miksi tätä asiaa pitää tuoda Euroviisuissa esiin. En haluaisi siellä nähdä miestäkään munankuva viitassa huutamassa Ich Komme.
Siten että, kuten sanoin, minulla ei ole omaa lehmää ojassa. En halua itse julistaa seksin ilosanomaa enkä halua sitä enkä sellaista nautintoa, silti puolusta naisen oikeutta tuoda tätä ilmi ja vaikka laulaa siitä Euroviisuista.
Ok. Kaikki eivät silti halua nähdä kyseistä sanomaa laulukilpailussa, sekin kannattaa muistaa. Sille voisi olla muitakin areenoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Goldielocks on tähti 👏🏻
Sinä se jaksat spämmätä, päivästä toiseen, samoilla sanoilla ja emojeilla. Hieman vaihtelee vain minkä laitat tällä kertaa, ja sitten yläpeukutat itsellesi n. 30 kertaa.
Mitä luulet tällä saavuttavasi?
Heh, kaikki täällä ei yläpeukuta itseään sataa kertaa, vaikka sinä niin tekisitkin...
-eri
Jokaiseen tuollaiseen viestiin tulee muutamassa minuutissa noin 30 alapeukkua. Päättele siitä 😂.
Eipäs vaan yläpeukkuja, ihan minuuteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Goldielocks on tähti 👏🏻
Sinä se jaksat spämmätä, päivästä toiseen, samoilla sanoilla ja emojeilla. Hieman vaihtelee vain minkä laitat tällä kertaa, ja sitten yläpeukutat itsellesi n. 30 kertaa.
Mitä luulet tällä saavuttavasi?
Heh, kaikki täällä ei yläpeukuta itseään sataa kertaa, vaikka sinä niin tekisitkin...
-eri
Jokaiseen tuollaiseen viestiin tulee muutamassa minuutissa noin 30 alapeukkua. Päättele siitä 😂.
Eipäs vaan yläpeukkuja, ihan minuuteissa.
Aaa totta, tässä menee jo senat sakaisi. 😆. Yläpeukkuja tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aseksuaalisuutesi tähän liittyy? Muuten olen kyllä samaa mieltä, mutta en ymmärrä miksi tätä asiaa pitää tuoda Euroviisuissa esiin. En haluaisi siellä nähdä miestäkään munankuva viitassa huutamassa Ich Komme.
Siten että, kuten sanoin, minulla ei ole omaa lehmää ojassa. En halua itse julistaa seksin ilosanomaa enkä halua sitä enkä sellaista nautintoa, silti puolusta naisen oikeutta tuoda tätä ilmi ja vaikka laulaa siitä Euroviisuista.
Ok. Kaikki eivät silti halua nähdä kyseistä sanomaa laulukilpailussa, sekin kannattaa muistaa. Sille voisi olla muitakin areenoita.
Juu ja ymmärrän tämän kyllä. Vastasin vain tuohon jossa sanottiin että olisi aika "arvostaa" naisia muunkin kuin seksin perusteella. Ja nimenomaan sen takia naisia on halveksittu kautta aikain.
Vierailija kirjoitti:
Itse en oo ees huomannut siinä viitassa mitään kuvaa, ei kaikki tollasia kyttää tai kiinnitä huomioo. Tuntuu vaan tarvii kaivella kaikki mahdollinen negatiiviseksi kerrottava.
Eihän se muiden vika ole jos sinä et huomaa.
Auttaako tämä Erikan performanssi nyt sitten miehiä arvostamaan naisia enemmän. Luulisi että euroviisuja katsoo muutenkin aika liberaali porukka. Erika voisi käydä vetäisemässä tämän esityksen jossain muslimimaassa.
Täytyykö Erikan myös löytää rokotus syöpään ja ratkaista ilmastokriisi?
Erikan biisi olisi hyvä ja Erika on mainio esiintyjä, mutta toinen juttu sitten, kestääkö ääni livenä. Erikallahan on ohut ja kapea ääni, ja on hyvin selväti kuultavissa, että ei ole tehnyt työtä äänensä harjoittamisen suhteen. Ääni ei kestä eikä kanna, niinkuin äänityöläisellä pitäisi. Enempi taitaa aika mennä ulko-olemuksen hiontaan ja sen nyansseihin. Jos Erika Baseliin valitaan, niin pitää toivoa, että lavan takana apuna ovat taas laulun mahtinaiset Aija Puurtinen ja Jepa Lambert tukemassa ja että laulannassa on oikeasti ytyä ja potkua. Laulajan uransa jatkoa ajatellen on Erikan alettava pitää huolta äänestään ja ottaa säännöllisesti laulutunteja. Se olisi myös kunnioittavaa yleisöä kohtaan, ei ole pidemmän päälle kiva kuunnella ammattilaulajan epävireistä ääntä. Tietysti voi satsata performanssitaiteilijan uraan muuten. Samantyyppinen yleisöä kunnioittamaton vika äänen käytön suhteen on myös Laura Birnillä, joka mumisee. Marlon Brandokin tosin mumisi, mutta sanoista sai selvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sekään ole kenenkään muun vika että olet vainoharhainen kyylä.
Eri
Ketjussa toisellaan näköjään finaalia odotellessa samoja vanhoja asioita päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En niin sanonutkaan, oon vain varmaan yksi monista.
Auttaako tämä Erikan performanssi nyt sitten miehiä arvostamaan naisia enemmän. Luulisi että euroviisuja katsoo muutenkin aika liberaali porukka. Erika voisi käydä vetäisemässä tämän esityksen jossain muslimimaassa.
Ei vain miehiä, vaan naisia myös. Se on ihan jokaisen itse tulkittavissa, että auttaako vai ei - puolustan tässä sitä oikeutta laulaa tällaisesta aiheesta.
Samaa sanottiin myös Nemosta viime vuonna, sveitsiläiset häpesivät etukäteen ja vanhoilliset siellä purnasivat kommenttikentät täyteen, että miksi "tuollaisen" pitää edustaa meitä viisuissa, mitä muut ajattelevat, mitä muslimitkin tuosta tuumaavat jne jne. Ja kyllä, koko viime kevät ja myös viisujen jälkeiset viikot kohkattiin nimenomaan sitä, että miksi sitä nonbinäärisyyttä pitää tuoda viisuissa esille, miksei hän vaan laula, miksi sitä lippua pitää heiluttaa jne.
Öööh no muslimit tai muut konservatiivithan saavat ajatella ihan mitä haluavat?! Nemo on mikä on ja edustaa omaa itseään ja itselleen tärkeää aihetta sellaisena kuin on. Ja arvostelu siitä, miksi koko nonbinäärisyyttä pitää edes mainita, oli järjetöntä koska hänen koko laulunsahan kertoi siitä aiheesta?!
Erika nyt ei tietenkään missään nimessä tule voittamaan, ja kuten sanoin jo, itse en voi edes äänestää UMKssa eikä minulla ole suosikkia, eli ihan saman sinänsä mikä noista biiseistä lähetetään. En vain tajua tätä "mitä muut meistä ajattelee" ja "miksi naisen pitää laulaa tällaisesta aiheesta" -ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta ei hänen faniensakaan tarvi suuttua, jos kaikki eivät tykkää hänen biisistään/esityksestään. Ihme jankutus alkaa, jos joku sanoo että ei halua Erikan voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousu alkoi Puppyn julkaisusta ja lasku siitä, kun se hylättiin vissiin
Ei mennyt näin. Vaan laski heti kun Erikan video julkaistiin.
Niin laski. Eikä nousu johtunut Puppysta, vaan siitä että Erikan biisin odotettiin olevan kaiken mainostuksen perusteella parempi, mutta julkaisun jälkeen oli selvää ettei sillä biisillä ainakaan Euroviisuja voiteta.
Mistä tiedät, ettei johtunut Puppysta? Puppyn julkaisun jälkeen Suomi nousi. Ja sitten uudestaan Goldien julkaisun jälkeen nousi taas. Mutta kun Erikan video tuli, niin sijoitus laski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sekään ole kenenkään muun vika että olet vainoharhainen kyylä.
Eri
OK 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousu alkoi Puppyn julkaisusta ja lasku siitä, kun se hylättiin vissiin
Ei mennyt näin. Vaan laski heti kun Erikan video julkaistiin.
Niin laski. Eikä nousu johtunut Puppysta, vaan siitä että Erikan biisin odotettiin olevan kaiken mainostuksen perusteella parempi, mutta julkaisun jälkeen oli selvää ettei sillä biisillä ainakaan Euroviisuja voiteta.
Mistä tiedät, ettei johtunut Puppysta? Puppyn julkaisun jälkeen Suomi nousi. Ja sitten uudestaan Goldien julkaisun jälkeen nousi taas. Mutta kun Erikan video tuli, niin sijoitus laski.
Ei noi pelkästään biiseihin muutenkaan liity, vaan se mitä muilta mailtakin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain miehiä, vaan naisia myös. Se on ihan jokaisen itse tulkittavissa, että auttaako vai ei - puolustan tässä sitä oikeutta laulaa tällaisesta aiheesta.
Samaa sanottiin myös Nemosta viime vuonna, sveitsiläiset häpesivät etukäteen ja vanhoilliset siellä purnasivat kommenttikentät täyteen, että miksi "tuollaisen" pitää edustaa meitä viisuissa, mitä muut ajattelevat, mitä muslimitkin tuosta tuumaavat jne jne. Ja kyllä, koko viime kevät ja myös viisujen jälkeiset viikot kohkattiin nimenomaan sitä, että miksi sitä nonbinäärisyyttä pitää tuoda viisuissa esille, miksei hän vaan laula, miksi sitä lippua pitää heiluttaa jne.
Öööh no muslimit tai muut konservatiivithan saavat ajatel
Tarkennan: Erika ei tule voittamaan Euroviisuja, mutta UMK:n hän voi vaikka voittaakin.
Yhtä hyvin sinne vois mennä kuka tahansa noista naisista. Ei sen siviän viivinkään asu mikään kaiken peittävä ole. Matulalla vähemmän päällä kuin Erikalla. Kahdella muulla pintaa nuoleva haalari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta ei hänen faniensakaan tarvi suuttua, jos kaikki eivät tykkää hänen biisistään/esityksestään. Ihme jankutus alkaa, jos joku sanoo että ei halua Erikan voittoa.
"Ei voittoa" ei ole sama asia kuin että ruikkaa jostain naisen asemasta ja käskee menemään muslimeihin. Sulla on jotain todella pielessä kognitiossa.
Mitä samaa? En spämmää enkä kehu ketään artistia samoilla sanoilla monta kymmentä.kertaa per päivä. Minulla ei edes ole suosikkia tässä kisassa tänä vuonna.