UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Tuota Lost Societyn laulajaa jututettiin yhdessä podcastissa "Et sä noin voi sanoo!". Ekan 10min aikana kertoi mm. näin:
Ensi vuosi on isoin vuosi tähän mennessä, heittämällä, en malta oottaa että päästään julkaiseen kaikkia erilaisia uutisia siihen liittyen. Ollaan bändin kanssa vielä rakennusvaiheessa, ei olla sillä tasolla missä halutaan olla. Kesä 2024 oltiin 3kk studiossa ja viikonloput festareilla. Mä haluan vielä rokkaa stadioneilla, eli isompia yleisöjä kuin koskaan.
Koko podia en ehtinyt kuunnella, mutta on tuossakin jo jotain mikä alkaa herättää mielenkiinnon. Taisi myös mainita "rakastavansa" niin poppia kuin räppiä, mutta metalli on se hänen juttu jo lapsesta asti. Tämä taas toi mieleen sen CCC-tuottajan, hän voi osata tuoda yllättäviä elementtejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helmiäkö on joku hönkäilijä (M.B.) tai jyskynjyskyn-Nelli?
Niin toivon ettei yksikään kuppilan huohottamista ole mukana 😂
En tiedä tämän kerran helmistä mitään ennen kuin olen kuullut biisit, mutta viime keväänä tällä palstalla oltiin melko äänekkäästi jyskynjyskyn-W95manin joukoissa ja paneteltiin aikamoisesti kisan helmeä Saraa ja Paskanaa. Aikamoista "asiantuntemusta", vai mitä?
- eri kuin jolle vastasit
Joko nämä vuoden takaiset voidaan unohtaa, keskustelu on v. 2025 Uuden musiikin kilpailusta..
Vierailija kirjoitti:
minusta ylläri olisi hyvästä.. ei täyteen spotifyn hittinimiä. Eihän viime vuonnakaan pärjätty tunnetuilla
"Vuodetulla" listalla on useampi ns. tuntematon nimi.
Jos arvellaan näitä varmana pidettyjä, siinä olisi jo Viivi, Miriam B., Matula ja mahdollisesti Erika Vikman. Eli enempi kuin tarpeeksi, 4/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helmiäkö on joku hönkäilijä (M.B.) tai jyskynjyskyn-Nelli?
Niin toivon ettei yksikään kuppilan huohottamista ole mukana 😂
En tiedä tämän kerran helmistä mitään ennen kuin olen kuullut biisit, mutta viime keväänä tällä palstalla oltiin melko äänekkäästi jyskynjyskyn-W95manin joukoissa ja paneteltiin aikamoisesti kisan helmeä Saraa ja Paskanaa. Aikamoista "asiantuntemusta", vai mitä?
- eri kuin jolle vastasit
Joko nämä vuoden takaiset voidaan unohtaa, keskustelu on v. 2025 Uuden musiikin kilpailusta..
Ei kannata unohtaa, ettei vain vahingossakaan toisteta tehtyjä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota Lost Societyn laulajaa jututettiin yhdessä podcastissa "Et sä noin voi sanoo!". Ekan 10min aikana kertoi mm. näin:
Ensi vuosi on isoin vuosi tähän mennessä, heittämällä, en malta oottaa että päästään julkaiseen kaikkia erilaisia uutisia siihen liittyen. Ollaan bändin kanssa vielä rakennusvaiheessa, ei olla sillä tasolla missä halutaan olla. Kesä 2024 oltiin 3kk studiossa ja viikonloput festareilla. Mä haluan vielä rokkaa stadioneilla, eli isompia yleisöjä kuin koskaan.
Koko podia en ehtinyt kuunnella, mutta on tuossakin jo jotain mikä alkaa herättää mielenkiinnon. Taisi myös mainita "rakastavansa" niin poppia kuin räppiä, mutta metalli on se hänen juttu jo lapsesta asti. Tämä taas toi mieleen sen CCC-tuottajan, hän voi osata tuoda yllättäviä elementtejä.
Metalli on tosi haastava genre, jos ajatellaan kv. viisuyleisöä ja etenkin raateja. Tarvitaan roppakaupalla onnistuneita pop-elementtejä ja vangitsevia koukkuja, jos halutaan saavuttaa menestystä.
Lost Society tai Battle Beast olisi siitä hyviä, että heiltä löytyisi jo omasta takaa Viisuihin sopivia ralleja. Eli toivoa on, että kisoihin ei väkisin väännetä jotain kireää ja kädenlämpöistä ilmahipsut-hittiä (esimerkkejä löytyy takavuosilta, sekä ESC:stä että UMK:sta).
Ja taas toisaalta, kumpikaan ei ole sellainen rock'n roll -ihansama -asenteinen tinkimätön veto, joka on sinänsä tosi jees mutta ei saa niitä ääniä. Teräsbetoni ja Kurikka tulee mieleen. Nykybändeistä joku Pikakassa voisi olla tällainen, tosin mä äänestäisin heitä ihan periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Lost Society tai Battle Beast olisi siitä hyviä, että heiltä löytyisi jo omasta takaa Viisuihin sopivia ralleja. Eli toivoa on, että kisoihin ei väkisin väännetä jotain kireää ja kädenlämpöistä ilmahipsut-hittiä (esimerkkejä löytyy takavuosilta, sekä ESC:stä että UMK:sta).
Ja taas toisaalta, kumpikaan ei ole sellainen rock'n roll -ihansama -asenteinen tinkimätön veto, joka on sinänsä tosi jees mutta ei saa niitä ääniä. Teräsbetoni ja Kurikka tulee mieleen. Nykybändeistä joku Pikakassa voisi olla tällainen, tosin mä äänestäisin heitä ihan periaatteesta.
Jos saisit valita biisit sekä BB:n että LS:n julkaistusta tuotannosta viisuihin, niin mitkä ne olisivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minusta ylläri olisi hyvästä.. ei täyteen spotifyn hittinimiä. Eihän viime vuonnakaan pärjätty tunnetuilla
Jos arvellaan näitä varmana pidettyjä, siinä olisi jo Viivi, Miriam B., Matula ja mahdollisesti Erika Vikman. Eli enempi kuin tarpeeksi, 4/7.
Eiiiii. Anteeksi, mutta ei. Toivottavasti ne loput olisivat edes jossain määrin kiinnostavia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Pikakassa on ihan hirveää Scheissea, vielä pahempaa kuin PKN, jonka äänestäminen viisuihin oli ihan luokaton älynväläys. Vaikka ko. UMK-vuosi ei ollut hyvä, niin kyllä siellä oli montakin paljon parempaa vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisit valita biisit sekä BB:n että LS:n julkaistusta tuotannosta viisuihin, niin mitkä ne olisivat?
LS:lta varmaankin 112 ja BB:lta joko Eden tai Touch in the Night (ne juustoiset kasaridisko-soundit vetoaisi aivan varmasti Euro-porukkaan)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiiiii. Anteeksi, mutta ei. Toivottavasti ne loput olisivat edes jossain määrin kiinnostavia.
Jep. Finn hits-listaa nuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metalli on tosi haastava genre, jos ajatellaan kv. viisuyleisöä ja etenkin raateja. Tarvi
Mites Käärijän kävi? Setti montaa elementtiä ja artistin aurinkoinen luonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Finn hits-listaa nuo.
Niin no, UMK:n yksi tarkoitus on tuottaa Suomi-hittejä, ja niitä on ruvettu viime vuosina arvostamaan myös kansainvälisesti.
"Mites Käärijän kävi? Setti montaa elementtiä ja artistin aurinkoinen luonne."
Cha Cha Cha:ssa on juuri roppakaupalla noita aiemmin mainittuja pop-elementtejä ja vangitsevia koukkuja. Loppupuolisko kappaleesta on käytännössä iskelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LS:lta varmaankin 112 ja BB:lta joko Eden tai Touch in the Night (ne juustoiset kasaridisko-soundit vetoaisi aivan varmas
Itse en ole juurikaan metallimusiikin ystävä, mutta olen kuunnellut/yrittänyt kuunnella joitakin BB:n ja LS:n biisejä. BB:n kuuntelussa mulla ei ole mitään vaikeuksia - heillä on hyviä biisejä. Niissä on paljon melodisuutta ja Noora on hyvä laulaja. Noista mainitsemistasi Eden on ehdottomasti enemmän mieleeni. Touch in the Night menee ehkä jopa liian juustoiseksi. Kommenteissa sitä kuvattiin osuvasti Abba-metalliksi.
Mitä taas tulee Lost Societyyn, niin pahoittelut, mutta en vain pysty kuuntelemaan heidän biisejään loppuun - aivan meluisaa mättöä makuuni ja uskoakseni myös kv. viisuyleisön ja raatien makuun. Tuolla 112:lla ei olisi minkäänlaisia viisumenestysmahdollisuuksia.
Eli, toivotaan ettei mukana oo räppiä eikä rockia, vain löysää tyttöiskelmää. Jeps, zero pointa suomihumpalle.
Vierailija kirjoitti:
Eli, toivotaan ettei mukana oo räppiä eikä rockia, vain löysää tyttöiskelmää. Jeps, zero pointa suomihumpalle.
Voihan mukana olla kaikkia mainitsemistasi, mutta toivotaan tällä kertaa, että potentiaalisin osataan valita viisuihin. Tämän vuosikymmenen tähän asti menestyneimmässä viisubiisissähän oli kombinaatio räppiä, rockia/industrialia ja Suomi-iskelmää/humppaa. Lisäksi tällä vuosikymmenellä meitä on edustettu menestyksekkäästi räppi/nu-metal -yhdistelmällä tai violent-popilla niin kuin tekijät itse sanovat, aikansa ohittaneella pop-rockilla ja ysäridancejysärillä kera keski-ikäisen kuvataiteilijan ölinä ja paljas p*rse.
Ehkäpä nyt olisi jo aika naisartistille, ja biisinä voisi olla hyvä ja moderni pop-balladi (jollainen valitettavasti missattiin viime kerralla) tai mielenkiintoinen ja moderni kansainvälisen soundin up-tempo-biisi (ehkäpä esim. Goldielocksilla olisi tälläinen).
Vierailija kirjoitti:
... miten niin virallinen ? onko YLE:n tai UMK:n avaama keskustelu?? saisi postaa kaikki nämä virallinen ja official maininnat kun nämä keskustelut ei sitä ole .... jengi vaan haluaa nosta itse avaamansa keskustelun "muiden yläpuolelle" .... omahyväistä porukkaa
Täällä on joku, jolla on pakkomielle dissata naisartisteja ja joku, jolla on pakkomielle tuoda esille metallibändejä kaiken yläpuolelle. Ehkäpä yksi ja sama henkilö?
Tuo vihje, että mukana on aiemmin osallistuneita ja Emma-palkittuja artisteja, oli Mari Pudaksen X:ssä elokuussa, kun UMK-haku käynnistyi, ei siis tietoa valituiksi tulleista.
Erikan kohdalla huhut yltyivät, kun Käärijä sanoi loppusyksyllä haastattelussaan, että on kuullut Erikan uuden julkaisemattoman biisin, ja se on kova, ja hän uskoo Erikan olevan seuraavan Euroopassa breikkaavan suomalaisartistin. Myös uuden UMK:n luovan johtahan Sergion ig-seuraamiset pitivät yllä huhuja Erikan osallistumisesta. Itse ajattelen hänestä vielä, että ehkä osallistuu. Pidän vielä kiinni ajatuksesta, että mukana on yksi palaava artisti.