Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 500€/kk ruokaan paljon?

.
22.05.2025 |

Jos asuu yksin? Summa koostuu vain kaupan ruokaostoksista eli ei mahdollisia ravintolakäyntejä eikä alkoholia. 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on.

Meillä menee tuon verran kahdelle + sunnuntairuokailijoille (6) ja siinä on pesuaineet yms mukana.

Syödään 2 kunnon ateriaa joka päivä + aamu- ja iltapala.

Vierailija
2/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.  Ihan on jokaisen oma asia paljonko käyttää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se varmaan keskimääräistä enemmän. Toisaalta yksin asuvalla kulut on usein helposti isommat kuin 1/2 kaksin asuvan kuluista, myös ruoassa.

Vierailija
4/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 200 e ja ollaan kahdestaan. 2 lämmintä ruokaa päivässä, syödään terveellisesti. Lisänä marjoja ja oman puutarhan omenoita ja pieni kasvimaa

Vierailija
5/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan keskimääräistä enemmän. Toisaalta yksin asuvalla kulut on usein helposti isommat kuin 1/2 kaksin asuvan kuluista, myös ruoassa.

Meinaatko että yksin asuva syö  melkein tuplaten, verraten että asuisi toisen kanssa ?  Muuten ei ole mahdollista

Vierailija
6/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään työpäivinä nautittuun lounasbufeeseen uppoaa ainakin täällä pk-seudulla jo puolet tuosta summasta.

Ja se on vasta yksi ateria päivässä ja vasta viitenä päivänä viikossa. Yleensä mätän noutopöydästä koko rahan edestä niin etten tarvitse toista lämmintä ateriaa päivässä mutta aamiaisen ja iltapalan kyllä.

Viikonloppuisin pitää tietenkin syödä myös ja joskus voisi käydä ihan oikeassakin ravintolassa.

Vierailija
7/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika paljon, minulla menee hiukan enemmän  ja minulla on  6 kissaa ja yksi jättiläiskoira,  joka syö raakaa ruokaa yli puolet ruuastaan, ( lihaa= teurastuksen sivutuotteita ) ja kissat syövät raakaa lihaa myös osana ruuastaan

Vierailija
8/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä menee sinkkuna alle 300e ja sisältää kalliita herkkujakin jonkun verran. 1 mikroateria päivässä ja leipää iltapalaksi. Näin eletty jo vuosia.

Vierailija
9/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on 16€ per päivä.

Ihan OK jos teet kaiken ruuan itse ja leivot kotona mutta kovin paljon tuoreita kotimaisia kasviksia ei ainakaan talvisin ostella.

Vierailija
10/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huono 😯 Kommunisti varastaa ruokaa 500 e edestä. 😂

Vierailija
11/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on 16€ per päivä.

Ihan OK jos teet kaiken ruuan itse ja leivot kotona mutta kovin paljon tuoreita kotimaisia kasviksia ei ainakaan talvisin ostella.

Ostin juuri tarjouksesta kilon kotimaisen sisäpaistin 15€/kg.

Siihen vitonen päälle kasviksiin tms. niin saa neljä annosta pataruokaa jossa on 250g naudanlihaa per annos ja hintaa 5€.

Leipäkoneella teen kilon mallasleivän johon tulee mallasta, oliiviöljyä ja siirappia mutta hinta vain. 4€ luokkaa. 1000g on siis ihan älyttömän painava leipä. Siitä syö koko 5-henkinen perhe itsensä ähkyyn mutta sinkun voisi olla hankala välttää hävikkiä kun itse leivottu leipä on tuore oikeastaan vain vuorokauden ajan

Vierailija
12/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on 16€ per päivä.

Siihen vitonen päälle kasviksiin tms. niin saa neljä annosta pataruokaa jossa on 250g naudanlihaa per annos ja hintaa 5€.

Leipäkoneella teen kilon mallasleivän johon tulee mallasta, oliiviöljyä ja siirappia mutta hinta vain. 4€ luokkaa. 1000g on siis ihan älyttömän painava leipä. Siitä syö koko 5-henkinen perhe itsensä ähkyyn mutta sinkun voisi olla hankala välttää hävikkiä kun itse leivottu leipä on tuore oikeastaan vain vuorokauden ajan

250 g per annos on muuten melkoinen köntti lihaa suhteessa viikkosuosituksiin max 350 g, mutta jospa ette muina päivinä vedä kuin yhteensä 100 g. Voihan se olla että pihvit nyt vain ovat noin isoja tai muuten niissä ei ole järkeä.

Vierailija
13/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo tällä hetkellä noin paljoa käyttää, mutta helposti menisi, jos olis. Nyt jää pikkasen alle. Minä ja 19v, sekä 2 pientä koiraa. Mä syön kaikki ruoat kotona ja 19v pääasiallisesti myös. Ehkä 1-2x vkossa hän käy lukiolla ilmaiseksi syömässä, vaikkei tunteja enää ole (kevään yo), ihan säästösyistä. Emme syö juurikaan lihaa, paitsi koirat ;)

Vierailija
14/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, hyvä kuulla vertailua. Minullakin yksineläjänä menee joskus 500 e kuussa ruokiin + pesuaineisiin ja sellaisiin, ja silloin olen tuntenut syyllisyyttä. Siihen hintaan wolttaankin pari kertaa kuussa. Ruoka vain on kallistunut huimasti entisestään.

Vierailija
15/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee varmaan reilusti enemmän viikossa per henkilö meidän perheessä. En tiedä mitä te syötte, mutta meillä ei syödä lihaa, paitsi mies joskus vieraisilla.

Vierailija
16/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on 16€ per päivä.

250 g per annos on muuten melkoinen köntti lihaa suhteessa viikkosuosituksiin max 350 g, mutta jospa ette muina päivinä

Ensinnäkin nämä uudet p-korean tasoa olevan ideologian hurmoksessa väännetyt "suositukset" voi työntää pukamineen takaisin siihen läpeen josta ne tulivatkin ja toisekseen 250g raakaa paistilihaa muuttuu hämmentävän pieneksi kouralliseksi kuutioita kun lihapataa on mureutettu muutama tunti uunissa kannen alla.

Kuka käskee syödä annoksen kerralla. Se oli per päivä eli siitä saa kaksikin lämmintä ruokaa per päivä.

Pointti oli siinä että jos ostaa kaupasta vain raaka-aineet ja laittaa kaiken ruuan itse niin 16 eurolla per päivä vetää kotimaista naudanlihaakin niin että se pursuaa korvista. 

Vierailija
17/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin avasin ketjua, mietin otsikon perusteella kenelle 500€/kk ruokaan olisi kohtuullinen. Päädyin kolmen henkilön talouteen, joista yksi on lapsi. Myös kahden henkilön talous, jossa syödään vähän paremmin (=kalliimmin). Mutta että yhdelle henkilölle??

Vierailija
18/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää jos punalappuisia käyttää paljon. Ravintolassa ei usein voi käydä.

Vierailija
19/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööööööö, onko paljon????!!! Ap

Vierailija
20/46 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään työpäivinä nautittuun lounasbufeeseen uppoaa ainakin täällä pk-seudulla jo puolet tuosta summasta.

Ja se on vasta yksi ateria päivässä ja vasta viitenä päivänä viikossa. Yleensä mätän noutopöydästä koko rahan edestä niin etten tarvitse toista lämmintä ateriaa päivässä mutta aamiaisen ja iltapalan kyllä.

Viikonloppuisin pitää tietenkin syödä myös ja joskus voisi käydä ihan oikeassakin ravintolassa.

Ravintoloissa rahan kuluttaminen ei ole ruokakulua vaan palvelun ostamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän