Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
12121/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä suurimmasta osasta, mitä kirjoitit, mutta en tuosta, että millään kauniilla ja hillityllä balladilla meillä ei ole asiaa edes finaaliin.

Minusta tuossa vedetään yksioikoisesti yhtäläisyysmerkit viime vuosikymmenen kahteen tylsään balladiin, jotka Suomelta jäi semiin. Ei se kuitenkaan tarkoita, että Suomi olisi ikuises

Suomi on jäänyt semiin myös ei tylsällä balladilla. 🤷🏼 Blackbird oli aivan huikea ja kommentit ympäri viisumaailman vain positiivisia (tunnen ulkomaalaisia faneja jotka vieläkin itkevät sen kokemaa vääryyttä).

Luokitellaanko Blackbird balladiksi 🤔 Itse en ole ajatellut sitä balladina, pidän kyllä siitä ja heti muistuu vuosienkin jälkeen se kertosäe helposti. T. Eri

Vierailija
12122/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen illlalta poistunut useita asiallisia viestejä joissa esitettiin GL positiivisessa valossa. Miksi?

Ai niinpä onkin, kävin nyt selaamassa. Minä kirjoitin yhden viestin, jossa kehuin Goldielocksin luoneen artistiminänsä/tekevänsä biisinsä itse jne. Sekin poistettu. 😁

Ja yhtä lailla on poistettu minun GLää kritisoiva viesti jossa asiallisesti listasin mielestäni biisin heikkoudet. Että se ruoska viuhuu molempiin suuntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12123/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh tuota Viivin videota. Inhoan balladeita mutta toi saa kyyneleet silmiin. Niin aito ja kaunis ja yksinkertainen. En tiedä mikä siinä laulussa on, pakko kuunnella aina uudestaan. 

T: vanha kyyninen muija

Vierailija
12124/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No en sitä tarkoittanutkaan, ettei Suomesta koskaan voisi tulla menestyvää balladia. Viittasin vain menneisyyteen sekä nykytilanteeseen, koska niin ei ole viisuhistoriassa tietääkseni vielä kertaakaan käynyt."

Ymmärrän pointtisi. Nyt on vain käynyt niin, että jotkut hokevat mantrana, että Suomi ei voi pärjätä balladilla, kun ei ole koskaan pärjätty, ja tämä asenne rehellisesti sanottuna ottaa minua toisinaan päähän.

Olen vähän samaa mieltä, koska olisi hienoa jos meiltä oikeasti saataisiin jokin vuosi viisuihin balladi, jolla olisi mahdollisuuksia voittoon. Viivin kappale on todella kaunis mutta ikävä kyllä siitäkin puuttuu se mahtipontisuus, minkä viisujen voittoon tai edes kärkikymppiin tarvii. Ongelma on sekin, että meillä ei vaan ole ollut UMK:ssa vielä mukana tarpeeksi täydellistä balladia. Meidän balladit tahtoo tosiaan Pernillan ja Norma Johnin tavoin

Mitä tarkoittaa platkuilu? Norma John oli Suomen upein balladi ikinä.

Vierailija
12125/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen illlalta poistunut useita asiallisia viestejä joissa esitettiin GL positiivisessa valossa. Miksi?

Ai niinpä onkin, kävin nyt selaamassa. Minä kirjoitin yhden viestin, jossa kehuin Goldielocksin luoneen artistiminänsä/tekevänsä biisinsä itse jne. Sekin poistettu. 😁

Voitaisiin myös alkaa joukolla poistattamaan Erika-kehut.

Ja perusteena olisi? Ihme kommenttia pukkaa sieltä kyllä.

Vierailija
12126/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on varmaa niin tänä vuonna suomea edustaa nainen.

No ei kyllä ole varmaa.

Vierailija
12127/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikan youtube-katselut lähentelee jo miljoonaa! Tämä on merkkinä teille, tapaatte Erikan viisuvoittajana Nokia-areenan pressitilaisuudessa!

Spotifyssa striimaukset ovat jo ylittäneet miljoonan rajan. Tosin Neea ja Nelliä on striimattu eniten.

Vierailija
12128/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä suurimmasta osasta, mitä kirjoitit, mutta en tuosta, että millään kauniilla ja hillityllä balladilla meillä ei ole asiaa edes finaaliin.

Minusta tuossa vedetään yksioikoisesti yhtäläisyysmerkit viime vuosikymmenen kahteen tylsään balladiin, jotka Suomelta jäi semiin. Ei se kuitenkaan tarkoita, että Suomi olisi ikuises

Suomi on jäänyt semiin myös ei tylsällä balladilla. 🤷🏼 Blackbird oli aivan huikea ja kommentit ympäri viisumaailman vain positiivisia (tunnen ulkomaalaisia faneja jotka vieläkin itkevät sen kokemaa vääryyttä).

Luokitellaanko Blackbird balladiksi 🤔 Itse en ole ajatellut sitä balladina, pidän kyllä siitä ja heti muistuu vuosienkin jälkeen se kertosäe helposti. T. Eri

Mikä.se sitten olisi jos ei balladi :0

Vierailija
12129/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh tuota Viivin videota. Inhoan balladeita mutta toi saa kyyneleet silmiin. Niin aito ja kaunis ja yksinkertainen. En tiedä mikä siinä laulussa on, pakko kuunnella aina uudestaan. 

Minulla on tuo sama, se koskettaa jostain syystä niin kovasti johonkin alitajuntaiseen muistoon en ole ikinä tuntenut niin syvällisesti jotain biisiä. Olen katsonut tubesta reaktiovideoita, niin siellä on aikuisia miehiä jotka kuuntelevat kappaletta kyyneleet silmissään ja ihmettelevät, että miksi he itkevät vaikka eivät ymmärrä sen sanoja.

Oikeastaan ihan sama voittaako tää Viivin kappale, niin tulee soimaan ainakin omissa häissäni joskus. Ihan klassikkoainesta, päihittää jopa Johanna Kurkelan ( jonka äänen keijukaissävystä en  oikein edes pidä) . Viivillä on harvinainen ääni, käheä ja kirkas yhtä aikaa.

Vierailija
12130/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blackbird on sinänsä kyllä erikoinen tapaus, erityisesti siksi että senkin finaalipaikka, tyypilliseen suomalaiseen tapaan, ilmeisesti kaatui Juryjen ääniin. Oliko kappale todella niin heikko, vai vaikuttiko arvostukseen se, että se oli Suomesta?

En usko tuohon. Itse olen hyvien pop- ja rockballadien suuri ystävä, mutta Blackbird oli minulle auttamattoman tylsä ja yksitotinen, ja luulen, että juuri se seikka jätti sen semiin.

En muista oliko Salvador Sobral ja muita hyviä balladeja samassa semissä, mikä olisi varjostanut Blackbirdia. Pelkilla yleisön äänillähän se olisi mennyt finaaliin, ja esityshän oli kaikin puolin hieno, mutta biisi ei vain mielestäni ihan riittänyt. Sama pätee Pernillan balladiin v. 2012.

Vierailija
12131/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Nelli Matula ja Costee on jätetty täysin paitsioon?

Nelli Matula edustavan näköisin, biisi tarpeeksi vakava itkuvirsien himoajille muttei kuitenkaan täysi laahus. Sanoituksessa ehdottomasti enemmän aihetta kuin jonkun Viivin "rakkaus on ikuinen nyyh byyh".

Costee taas olisi erilainen kuin tuonne yleensä lähettävät nuoret miehet kun biisi ei ole sellainen poikabändi balladi tai pirtsakka poppis vaikka lemmestä kertookin. 

Vierailija
12132/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuo sama, se koskettaa jostain syystä niin kovasti johonkin alitajuntaiseen muistoon en ole ikinä tuntenut niin syvällisesti jotain biisiä. Olen katsonut tubesta reaktiovideoita, niin siellä on aikuisia miehiä jotka kuuntelevat kappaletta kyyneleet silmissään ja ihmettelevät, että miksi he itkevät vaikka eivät ymmärrä sen sanoja.

Oikeastaan ihan sama voittaako tää Viivin kappale, niin tulee soimaan ainakin omissa häissäni joskus. Ihan klassikkoainesta, päihittää jopa Johanna Kurkelan ( jonka äänen keijukaissävystä en  oikein edes pidä) . Viivillä on harvinainen ääni, käheä ja kirkas yhtä aikaa.

Äänensä on hieno mutta miksi hän laulaa lässyttämällä, lapsellisesti sanat lausuen? En pysty kuuntelemaan tuota biisiä kun sössötys nostaa heti raivon. Joo kärsin misofoniasta ja esim asmr herättää välittömän raivon, mutta eikö todella ketään häiritse tämä tahallaan lässyttäminen?

Vierailija
12133/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskana oli erinomainen suomiballadi ja lavashowssa oli potentiaalia, mutta olisi tarvinnut kokeneemman laulajan. Vaikka umk oiskin menny hyvin niin se biisi pitää laulaa sata kertaa viisuviikolla, ja paskana menee rääkymiseksi ennen pitkää. 

Vierailija
12134/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikan youtube-katselut lähentelee jo miljoonaa! Tämä on merkkinä teille, tapaatte Erikan viisuvoittajana Nokia-areenan pressitilaisuudessa!

Spotifyssa striimaukset ovat jo ylittäneet miljoonan rajan. Tosin Neea ja Nelliä on striimattu eniten.

Neealla ja Nellillä, eihän ole?

Vierailija
12135/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erika lausuu tarkoituksella noin, sellaista suomienkkua, ei tarkoita, ettei se osais.

Osaa sen verran, että pärjää, mutte ei hänen enkkunsa mitenkään sujuvaa ole parin aiemmin kuulemani lyhyen haastattelun suhteen.

Olen odotellut artistien enkunkielisiä haastatteluita YT:hen, jotta pääsisi kunnolla kuulemaan kielitaidon laidan.

Jos Baseliin pääsee, joutuu sellaiseen mediapyöritykseen, että joutuu antamaan ulkolaisille haastatteluja kaiken aikaa. Käärijä selvisi niistä hienosti huumorilla ja itseironialla, ei tarvinnut tulkkia, kuten vaikkapa Espanjan viisuedustaja.

Vierailija
12136/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juryjen poistaminen semeistä on kyllä ehkä yksi parhaista asioista Suomelle, mitä viisuissa on tapahtunut. Jos pelkät yleisöäänet olisi aikoinaan laskettu, niin Blackbirdin lisäksi finaaliin olisi menneet myös Kuunkuiskaajat ja Pertti Kurikan Nimipäivät. Nyt finaalipaikat eivät enää ainakaan kaadu kieleen tai juryjen mielestä "väärään" genreen.

Vierailija
12137/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häihin biisi, jossa lauletaan harmaantumisesta, kuolemasta ja muistisairaudesta... Ja laulaja kuulostaa teinin tasolle jääneeltä. Reaktiovideolla Viivi ei osannut muuta kuin hokea "slay" jne. 😅

Vierailija
12138/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskana oli erinomainen suomiballadi ja lavashowssa oli potentiaalia, mutta olisi tarvinnut kokeneemman laulajan. Vaikka umk oiskin menny hyvin niin se biisi pitää laulaa sata kertaa viisuviikolla, ja paskana menee rääkymiseksi ennen pitkää. 

Sanoitus tökki aika vahvasti, jo kappaleen nimessä.

Vierailija
12139/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En usko tuohon. Itse olen hyvien pop- ja rockballadien suuri ystävä, mutta Blackbird oli minulle auttamattoman tylsä ja yksitotinen, ja luulen, että juuri se seikka jätti sen semiin.

En muista oliko Salvador Sobral ja muita hyviä balladeja samassa semissä, mikä olisi varjostanut Blackbirdia. Pelkilla yleisön äänillähän se olisi mennyt finaaliin, ja esityshän oli kaikin puolin hieno, mutta biisi ei vain mielestäni ihan riittänyt. Sama pätee Pernillan balladiin v. 2012."

Hui eihän Pernillan hajuttomasta ja mauttomasta loilotuksesta voi puhua edes samassa lauseessa kuin Blackbirdistä?! Blackbird on upea, kertoo tarinan, kasvaa loppua kohti hienon välisoiton kautta ja myös lavan valot olivat täydelliset. Portugali tosiaan voitti sen semin 370 pisteellä, kakkosena Moldova 291. Suomi 12. 92 pisteellä joista jury 41 ja yleisö 51. Suomi sai eniten pisteitä Ruotsista, Portugalista ja Australiasta.

Vierailija
12140/21056 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoitus tökki aika vahvasti, jo kappaleen nimessä.

Se oli mielenkiintoinen näkökulma surun aiheeseen. Eikä ulkomaalaiset suomisanoitusta ymmärrä. 

Ketju on lukittu.