UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kellekään muulle Viivin biisistä läheisriippuvaisuus mieleen, sellainen kunnon takertuja? Itsekin ollut 20 vuotta saman puolison kanssa, mutta en mä ahdistavasti hokisi hänelle aina, aina, aina.
Ei minulle ainakaan. Päinvastoin, rakastan tämmöisiä ikuisen rakkauden sanoituksia. Tässä on vähän samaa kirkasotsaisuutta, kuin Kuumaan Ylivoimaisessa. Tuo mieleen rakastumisen tunteen ja se on universaali ilmiö. Toivon että Viivi laulaisi tämän livessä englanniksi, niin olisi helpompi arvioida että jääkö se kuitenkin liian pikkusieväksi.
Minä taas en ymmärrä, mikä vimma joillakin on puolustaa juuri Erikan videota, ja vastustaa sitä, että lavaesitys olisi erilainen.
Se on aika tavallista tehdä ainakin vähän erilainen show viisuja varten.
Vierailija kirjoitti:
Erika voittoon. Harva pystyy laulamaan noin hyvin.
Erikan liveääni ei ole valitettavasti kummoinen. Tästä syystä jäi viimeksikin voitto saamatta kun esitys meni ihan vihkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää miksi Erika on teidän mielestänne oikea hahmo edustamaan Suomea viisuihin? En aidosti käsitä miten tuo voi olla ennakkosuosikki, on niin kiusallisen ummehtunut performanssi haluan ymmärtää meitä suomalaisia.
Siksi, että jotkut "kuunkuiskaajat" ja puiden halailijat ei siellä ainakaan pärjää. On ollut myös kehitysvammaisia ja kauniita balladeja, viulu-ukkoa ja huilumiestä sun muuta, mutta eipä mene läpi.
Käärijästä nähtiin, puhumattakaan Lordista, että jos Suomi aikoo pärjätä, pitää homman olla överiä ja aitaa kaatua.
Ihan sama kai se on, eikös olekin, että kun ei koskaan voiteta, niin antaa Erikan tällä kertaa käydä esiintymässä. Jatketaan siis vain tätä hulluuden linjaa.
Meillä on monia asioita, mitä ulkomaalaiset pitävät outoina ja pyörittelevät epäuskoisina päitään, Erika sopii kuvioo
Viisuissa kyllä huomaa välillä sen, miten ne tietyt stereotypiat joihin osallistujamaat lokeroidaan vaikuttavat tuloksiin. Seuraan aika paljon englanninkielistä Suomi-keskustelua netissä ja tuntuu usein, että meidät ja meidän kulttuuri halutaan ulkomailla nähdä vähän hulluina ja mystisinä verrattuna muihin Euroopalaisiin. Olenpa joskus kuullut että jotkut pitävät Suomea "Euroopan Japanina". Sinänsä ei kai ole ihme, että Suomi menestyy viisuissakin vain silloin, kun meillä on tarjolla jotain hullua ja ulkomaalaisten silmissä "suomalaista", kun taas millään kauniilla hillityillä balladeilla meillä ei ole asiaa edes finaaliin. Tuntuu että jotkut meistä suomalaisista haluaisivat luoda kuvaa Suomesta juuri hienostuneena ja mannermaisena kulttuurimaana, mutta ulkomaalaisia kiinnostaa erilainen Suomi-kuva.
Ja sitten toisessa ääripäässä on esim. hillityn sivistyneeksi ja hienostuneeksi stereotypisoitu Ranska, joka pärjää melkein joka vuosi ranskankielisillä balladeilla. Joku vuosi sitten sielläkin yritettiin vähän erikoisempaa Bretoninkielistä biisiä ja palkintona jäivät finaalin häntäpäähän.
Vierailija kirjoitti:
Pakko silti itsekin todeta että Erikalla on suurin riski kompastua, sillä lavalle on vaikeaa tuoda sanoituksiin sopivaa showta, ilman, että se rikkoo hyvän maun rajoja, ja jos ei riko (koska tuhmuus koko esityksen pointti), niin koko esitys on pannukakku.
Tämä! Sen lisäksi biisi ei ole itsessään riittävän hyvä. Raskas ja tunkkainen ainakin minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kellekään muulle Viivin biisistä läheisriippuvaisuus mieleen, sellainen kunnon takertuja? Itsekin ollut 20 vuotta saman puolison kanssa, mutta en mä ahdistavasti hokisi hänelle aina, aina, aina.
Ei minulle ainakaan. Päinvastoin, rakastan tämmöisiä ikuisen rakkauden sanoituksia. Tässä on vähän samaa kirkasotsaisuutta, kuin Kuumaan Ylivoimaisessa. Tuo mieleen rakastumisen tunteen ja se on universaali ilmiö. Toivon että Viivi laulaisi tämän livessä englanniksi, niin olisi helpompi arvioida että jääkö se kuitenkin liian pikkusieväksi.
En usko enkä edes toivo, että Viivi muuttaa laulukieltä. Kv. raadithan arvioivat myös lyriikoita käännöksen avulla, joten niistäkin kyllä pisteitä tulee Viiville. Yleisö taas äänestää sen mukaan, miten biisin kauneus, herkkyys ja koskettavuus tehoaa. Jos Viivi päätyy viisuihin, niin raatien osuus on 50 % finaalissa, ja kauneudella, herkkyydellä ja koskettavuudella on viisut voitettukin vaikka on laulettu muulla kielellä kuin englanniksi, joten kieli ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, mikä vimma joillakin on puolustaa juuri Erikan videota, ja vastustaa sitä, että lavaesitys olisi erilainen.
Eihän niin kukaan tee, tiedetään että se muuttuu.
joo mut siel on vielkii paljon goldi kehuviestei mä linkkaan ni saat poistettuu kaikki Ootko huomen modehommis? tuletko sinne kahvil ja normaliin
Vierailija kirjoitti:
Cicciolina ja Ich Komme on erilaiset teokset, eka kertoo tietystä henkilöstä ja toinen omista... kokemuksista. Perusvire tietty eroottinen mutta joka artistilla on se oma tyyli jonka kautta biisit viedään.
Miten niin omista kokemuksista? Ei ole tainnut sanoa näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niin kukaan tee, tiedetään että se muuttuu.
Miksi sitten esityksen arvostelu herättää niin suurta raivoa? Jos siis ei arvostele kappaletta, eikä lauluääntä, vaan esitystä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt onkin kyse hyvästä mausta, korrektiiviudesta sekä normien ja sääntöjen kunnioittamisesta.
OMG milloin olet alkanut seuraamaan euroviisuja? Taidat itse puhua Sopotin laulufestivaalista noista laatusanoistasi päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Aika jänniä nuo profiloinnit, jos ei välitä Erikasta vaan jostain toisesta biisistä tykkää. Luultavasti sama taukki eilen väitti Trump-faneiksi, nyt kotiäideiksi ja uskiksiksi. No jos lähdetään tuolle linjalle, niin Erikan kannattajat on sitten varmaan jotain seksityöläisiä, jos kerran biisimaun perusteella tehdään johtopäätöksiä ihmisistä. "Tervetuloa, mä oon Erika". 🤣
Niin Erikasta pitäviä väitettiin Trump faneiksi, nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Plus kuulemma vain setämiehet äänestää ja Spotify kuuntelut on heiltä.
Tuo mä oon Erika tervehdys mietitytti ensin, mutta totesin että se istuu aika hyvin tähän genreen koska se ensivaikutelma on niin voimakas ja tässä kyseisessä biisissä tosiaan tavataan se toinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei onneksi voi pakottaa ja äänestäjiä on paljon.
Se olisi goldien fanienkin hyvä muistaa.
Pitäisi valita edustaja jo aiemmin kuin vasta 8.2. Ihan turhaa odottelua.
"meidät ja meidän kulttuuri halutaan ulkomailla nähdä vähän hulluina ja mystisinä verrattuna muihin Euroopalaisiin. Olenpa joskus kuullut että jotkut pitävät Suomea "Euroopan Japanina". Sinänsä ei kai ole ihme, että Suomi menestyy viisuissakin vain silloin, kun meillä on tarjolla jotain hullua ja ulkomaalaisten silmissä "suomalaista", kun taas millään kauniilla hillityillä balladeilla meillä ei ole asiaa edes finaaliin. Tuntuu että jotkut meistä suomalaisista haluaisivat luoda kuvaa Suomesta juuri hienostuneena ja mannermaisena kulttuurimaana, mutta ulkomaalaisia kiinnostaa erilainen Suomi-kuva."
Olen samaa mieltä suurimmasta osasta, mitä kirjoitit, mutta en tuosta, että millään kauniilla ja hillityllä balladilla meillä ei ole asiaa edes finaaliin.
Minusta tuossa vedetään yksioikoisesti yhtäläisyysmerkit viime vuosikymmenen kahteen tylsään balladiin, jotka Suomelta jäi semiin. Ei se kuitenkaan tarkoita, että Suomi olisi ikuisesti kirottu semiin tai menestymättömyyteen balladilla, joita on niin erityyppisiä ja erilaatuisia. On yhtä suurta ymmärtämättömyyttä niputtaa balladit yhteen nippuun kuin sanoa, että Suomi lähettää aina niitä samanlaisia rockbändejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jänniä nuo profiloinnit, jos ei välitä Erikasta vaan jostain toisesta biisistä tykkää. Luultavasti sama taukki eilen väitti Trump-faneiksi, nyt kotiäideiksi ja uskiksiksi. No jos lähdetään tuolle linjalle, niin Erikan kannattajat on sitten varmaan jotain seksityöläisiä, jos kerran biisimaun perusteella tehdään johtopäätöksiä ihmisistä. "Tervetuloa, mä oon Erika". 🤣
Niin Erikasta pitäviä väitettiin Trump faneiksi, nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Plus kuulemma vain setämiehet äänestää ja Spotify kuuntelut on heiltä.
Kyllä väitettiin, että jos ei tykkää Erikan biisistä, on Trump-fani.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä väitettiin, että jos ei tykkää Erikan biisistä, on Trump-fani.
Niin olettekin. Te haukutte ja vihaatte naisia ja vähemmistöjä ja paukutatte jotain stanan perhearvoja. Si
Konservatiivisuus on nouseva ilmiö! :DDD
Vierailija kirjoitti:
"meidät ja meidän kulttuuri halutaan ulkomailla nähdä vähän hulluina ja mystisinä verrattuna muihin Euroopalaisiin. Olenpa joskus kuullut että jotkut pitävät Suomea "Euroopan Japanina". Sinänsä ei kai ole ihme, että Suomi menestyy viisuissakin vain silloin, kun meillä on tarjolla jotain hullua ja ulkomaalaisten silmissä "suomalaista", kun taas millään kauniilla hillityillä balladeilla meillä ei ole asiaa edes finaaliin. Tuntuu että jotkut meistä suomalaisista haluaisivat luoda kuvaa Suomesta juuri hienostuneena ja mannermaisena kulttuurimaana, mutta ulkomaalaisia kiinnostaa erilainen Suomi-kuva."
Olen samaa mieltä suurimmasta osasta, mitä kirjoitit, mutta en tuosta, että millään kauniilla ja hillityllä balladilla meillä ei ole asiaa edes finaaliin.
Minusta tuossa vedetään yksioikoisesti yhtäläisyysmerkit viime vuosikymmenen kahteen tylsään balladiin, jotka Suomelta jäi semiin. Ei se kuitenkaan tarkoita, että Suomi olisi ikuises
No en sitä tarkoittanutkaan, ettei Suomesta koskaan voisi tulla menestyvää balladia. Viittasin vain menneisyyteen sekä nykytilanteeseen, koska niin ei ole viisuhistoriassa tietääkseni vielä kertaakaan käynyt.
Joo ei se pöllömpi ollut, vähemmän se ärsytti kuin jotkut muut. Toivon kyllä että Tanska vähän petraisi, meno on sellaista aika aneemista ollu monta vuotta minkä pelastaa taitavat esiintyjät.