UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Hakisitko kisaan jos et halua kisata? Aika erikoinen väite. Odottaisin ne livet ensin. Esitys voi ratkaista paljon.
Minäkin toivon että Erika voittaa.Biisi on hyvä ja Erikalla hyvä ääni.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti. Jo nyt osa mieltää Erikan tunkkaiseksi tai vitsiksi, vaikkei ole varsinaisia vitsejä vielä edes tehnyt, jos ikinä tekeekään. Nainen saa olla reteä jos sen tekee vain tietyllä tavalla.
No eikö tuo muka ole vitsi myös, ei kai nyt ihan tosissaan tehty video? Esim. siinä loppuosiossa Erika on yksin ryömimässä siellä ja ilmeilee, joka ei ole tarkoituskaan kuin näyttää koomiselta. 😄
Siinä on koomisia elementtejä kyllä eikä itseään oteta vakavasti, mutta ei ole ihan vitsibiisiksi asti heitetty kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Erika voittoon! Kuuntelin podcastia ja hän oikeasti haluaa euroviisulavalle. Nuo muut vain jotain lisänäkyvyyttä umk:n kautta. Erikalla on palo kisaamaan ja sen pitää toteutua.
Vìttumainen naisviha ja vanhanpiian/ıncelin moralisointi ei saa olla tiellä. Eikä noissa muissa biiseissä ja laulajissa ole oikeasti ainesta. Jos rehellisiä olette niin itsekin sen myönnätte.
Tämä väenvängällä väsätty ilmiö, jota ei ole, Lonksiksen ympärille johtuu vain pakkomielteisestä Erika-vihasta. Ei Lonks oikeasti ole mikään hyvä.
On ok pitää oman suosikkinsa puolia ja tuoda positiivisia asioita hänestä esille. Minustakin Erikassa ja Ich kommessa on paljon viisupotentiaalia, mutta live osoittaa kummalle puolelle hiuksenhienoa rajaa Ich komme kääntyy, tuleeko siitä eeppinen viisuanthem vai mauton floppi. Vasta silloin teen lopullisen päätöksen, mitä mieltä olen Erikasta ja Ich kommesta. Hieman myöskin vaivaa se, mitä mieltä EBU oikeasti on biisin sanomasta. Täällä heitellään turhan helposti pilkkakirveitä niitä kohtaan, jotka viittaavat tähän asiaan, mutta tuo ongelma on oikeasti olemassa, eikä vähiten senkään takia, koska monissa maissa on lainsäädäntöä, joka kieltää rajan ylittävän seksuaalisen sisällön lähettämisen televisiossa ennen tiettyä kellonaikaa illalla. Esim. Britanniassa Euroviisulähetykset alkavat klo 20 paikallista aikaa, mikä on liian aikaista roisimman sisällön lähettämiseksi.
Mitä tulee Goldielocksiin, niin on aikamoista vähättelyä väittää, että hänen ympärilleen olisi vängällä väsätty ilmiö. Se ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Made Of on oikeasti mielettömän hyvä kansainvälisen luokan biisi ja Goldielocks mielenkiintoinen, erottuva, persoonallinen, karismaattinen ja taitava artisti. Jos sinun makusi on toisenlainen, se ei tarkoita, että muut olisivat samaa mieltä kanssasi tai sinun makusi olisi yhteneväinen yleisen kansainvälisen musiikkimaun kanssa.
Goldielocks ja Neea ovat tehneet jo muutamia vuosia musikkia kansainvälisesti ja heidän tähtäimessään on nimenomaan kansainvälinen breikkaaminen, ja siihenhän Euroviisut ovat mitä mainioin platform. Totta kai he haluavat sinne vähintään yhtä paljon kuin Erika. Myös Viivi on sanonut haluavansa paljon Baseliin, kun on ollut viisufani pienestä asti ja asunutkin pienenä Sveitsissä, joten väittämäsi muiden UMK:hon osallistumisen motiiveista eivät pidä paikkaansa.
Yleisesti toivoisin asiallisuutta ja laajempaa perspektiiviä keskusteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Goldielocksin video on hyvä ja hän vaikuttaa hyvin karismaattiselta ja erittäin persoonallisen kauniilta myös. Ei olisi huono esiintyjä.
Niin on, hänellä on näkemystä ja on itse rakentanut artistiminänsä eikä ole mikään pelkkä laulaja, jolle muut tekee biisit jne.
Joo, ihan samoin tekee kuin Portion Boys (itse rakentanut uransa/tekee biisinsä, myös UMK) Käärijä -vuonna. Se on aina hatunnoston arvoista. Ei ole kenenkään muun tekele tai renki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti. Jo nyt osa mieltää Erikan tunkkaiseksi tai vitsiksi, vaikkei ole varsinaisia vitsejä vielä edes tehnyt, jos ikinä tekeekään. Nainen saa olla reteä jos sen tekee vain tietyllä tavalla.
No eikö tuo muka ole vitsi myös, ei kai nyt ihan tosissaan tehty video? Esim. siinä loppuosiossa Erika on yksin ryömimässä siellä ja ilmeilee, joka ei ole tarkoituskaan kuin näyttää koomiselta. 😄
Siinä on koomisia elementtejä kyllä eikä itseään oteta vakavasti, mutta ei ole ihan vitsibiisiksi asti heitetty kuitenkaan.
Ei Erikan biisi ole vitsi. Siinä ei kuitenkaan oteta asiaa ryppyotsaisesti tosissaan, vaan tahallaan härnäävästi jota ei jokainen näköjään ymmärrä. Riippuu kuulijan omasta nokkeluudesta/terävyydestä/luonteesta/suhtaumistavasta miten biisin kuulee, kokee, tulkitsee. Ehkä putkiaivot mieltää sen yksinkertaisesti vain vitsiksi?
Vierailija kirjoitti:
Valitkaa se mikä teidän mielestä on paras biisi, ei se mistä muut saattaisi tykätä.
Juuri tämän vuoksi ainakin itse toivoisin Goldien voittoa, ei ole vastaavaa Suomen ehdokkaana aiemmin kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Goldielocksin video on hyvä ja hän vaikuttaa hyvin karismaattiselta ja erittäin persoonallisen kauniilta myös. Ei olisi huono esiintyjä.
Juuri näin!:)))
Tuleeko kellekään muulle Viivin biisistä läheisriippuvaisuus mieleen, sellainen kunnon takertuja? Itsekin ollut 20 vuotta saman puolison kanssa, mutta en mä ahdistavasti hokisi hänelle aina, aina, aina.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kellekään muulle Viivin biisistä läheisriippuvaisuus mieleen, sellainen kunnon takertuja? Itsekin ollut 20 vuotta saman puolison kanssa, mutta en mä ahdistavasti hokisi hänelle aina, aina, aina.
Eh, enemmän siinä puidaan omia fiiliksiä läheiseen kuin tyrkytetään samaa omistautumista toiseen. En ihan über-kirjaimellisesti ottais näitä.
Lyriikat ois aavistuksen imelät mun makuun mutta ne sopii sävellajiin ja tarkoitukseen, plus se lopun muistamattomuus on hienoa realismia.
Tällä hetkellä kiinnostaa Tsekin Adonxs ja hänen biisinsä julkistus, koska sitten lieneekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eh, enemmän siinä puidaan omia fiiliksiä läheiseen kuin tyrkytetään samaa omistautumista toiseen. En ihan über-kirjaimellisesti ottais näitä.
Lyriikat ois aavistuksen imelät mun makuun mutta ne sopii sävellajiin ja tarkoitukseen, plus se lopun muistamattomuus on hienoa realismia.
Totta. Ehkä mä vaan itse ahdistun siitä imelyydestä ja aina-sanasta. 😆
Vierailija kirjoitti:
Kamala näin naisena sanoa, mutta Neealla ei riitä ulkonäkö näihin kisoihin. Jos olisi todella kaunis ja hyvä tanssimaan, voisi menestyä. Euroviisut ovat menneet aina paljon visuaalisuus edellä.
kenenkään ulkonäköä en alkais ruotimaan, mutta mikä Neealle tuottaa hallaa on se että sillä on aika tavanomainen aura tai sellainen, mitkä on jo nähty monella. kirjoitti ennen biisejä muille mutta päätti keskittyä omaan laulu-uraan, mutten oo varma että onko sillä tällä saralla uutta sanottavaa muiden samankaltaisten yli? Nightmares on sellasta perus taitavaa mutta lyriikatkin todella plääh. tuntuu että ton stailauksen on nähny kanssa tuhat kertaa.
Neea voi olla hyvä laulamaan covereita tai muuten esiintymään, mutta oma poppiura voi olla kiven takana kun kilpailu on niin kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä edellä suomalaista nyky-sanataidetta ;)
Vierailija kirjoitti:
Kamala näin naisena sanoa, mutta Neealla ei riitä ulkonäkö näihin kisoihin. Jos olisi todella kaunis ja hyvä tanssimaan, voisi menestyä. Euroviisut ovat menneet aina paljon visuaalisuus edellä.
No onhan siellä ollut monen näköisiä naisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan siellä ollut monen näköisiä naisiakin.
On toki, kuten Israelin voittaja. Mutta genre olikin eri. Edm:ssä pitäisi yltää musiikin tasolle myös liikunnallisesti. Balladin voi vetää monen näköinen, samoin humoristisenmpaa humppaa.
Kun Nightmares julkaistiin niin ensimmäisenä tuli mieleen että onko tämä jotain nepotismia, mikä oli aika epäreilua häntä kohtaan mutta kuitenkin. Oli vaan sellainen vaikutelma että tämä olisi pitänyt lähettää vuoden 2015 karsintoihin. Jos se jollain ilveellä valittaisiin kuitenkin tänä vuonna, niin Neea varmaan suoriutuisi edustuksesta kunnialla ja olisi ammattimainen edustaja. Mutta itse viisu on kyllä väkisin väännetyn oloinen, joku ulkomaalainen sanoi että biisileirimäinen sanoitus.
Tuoko Erika lima-altaan lavalle?
Vierailija kirjoitti:
Onhan Goldielocks-fanittajat pannu merkille Suomen Spotify Top50-listan? Siellä tämä tyttönen keikkuu 11.sijalla laskujohteisesti ja kuningatar Erika komeasti toisena kymmeniä tuhansia kuunteluja enemmällä määrällä.
Näinhän se piti mennäkin!
Se on itseasiassa suorastaan uskomatonta, että ennestään tuntematon artisti on englannin kielisillä biisillä top 10 ollut yli viikon. Täytyy suhteuttaaa, että Erika on ennestään paljon tunnetumpi kuin Goldie. Siksi tämä ei kerrokkaan mistään muusta kuin siitä, miten vahva asema Goldiella on suhteessa, sillo on melkein kaikista tuntemattomin. GO GOLDIE.
Samanlailla ne muutkin ehdokasbiisit tulee, laita satunnaistoisto pois päältä (tai voi laittaa myös estoon)