Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
11941/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs vähän jos mies laulaisi Ich kommen...

Mä oon Erik... hauska tavata...  mun keihäs kohoaa... voin tanssii häävalssii, mut nakuna... mä sun pääll... huudan Ich Komme...  Mitäs tykkäätte? Olisko yhtä vapauttavaa ja kivaa siinä kotisohvalla koko perheen voimin kuunnella ja katsella kun Erik tulee? 

Ei jaksais tätä "ajatelkaa lapsia" öyhötystä. Ne jotka on liian nuoria katsomaan aikuisten viisuja, on menneet jo siihen aikaan nukkumaan. Ja jos eivät ole niin se on vanhempien vika. 

Sitä paitsi viisuissa on ollut jos minkälaista seksuaalista esitystä ja vihjailua, sääntöjen puitteissa tietysti mutta niitä Erikankin tulee noudattaa. Juurihan seulan läpi meni miehen naku-illuusio. Erikalla on varmasti enemmän päällä kuin Windowsilla oli.

Oletko kuullut aikavyöhykkeistä? Ei kaikkialla maailmassa ole kello Suomen kanssa samassa ajassa. Euroviisuja esim. Australiassa katsovat aamulla, muissa maissa iltapäivällä tai alkuillasta.

Vierailija
11942/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin Viivin live-katkelman Ainan esityksestä, ja ihan hyvin näytti menevän. Plussaa on se että biisinä aina on vähemmän laulajaa ripotteleva kuin esim paskana, jonka kertsi piti melkeen huutaa perässä pysyäkseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11943/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksais tätä "ajatelkaa lapsia" öyhötystä. Ne jotka on liian nuoria katsomaan aikuisten viisuja, on menneet jo siihen aikaan nukkumaan. 

Aikuisten viisuja? Nokia areena markkinoi päivällä järjestettävää harjoitustapahtumaa "perheen pienimmillekin sopivaksi." En ole kuullut muutoksesta, että tapahtuma onkin tarkoitettu nykyään eurooppalaisia seksiklubeilla pyöriviä viisufaneja kohauttamaan, että UMK saa nostettua katsojalukuja ohjelmalleen. Ja sitten Autio taas kehumassa, kuinka UMK kiinnostaa ulkomaita myöten. Mitäs tällä musiikkikilpailulla on väliä. 

Vierailija
11944/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun juutuubi kyllä näyttää Erikalle katselukertoja 186000 ja Goldielocksille 400000.

Mitähän omia numeroita sä oikein keksit? Erika 611 000, Neea 490 0000, Nelli 470 000 ja Goldielocks 405 000.

Kiva setämieslisä Erikan katselukerroissa. 🤭💪🏻 Goldiella suhteessa Neeaan ja Nelliin huimasti paremmat luvut, julkaistiinhan Made of monta päivää myöhemmin.

Vierailija
11945/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australian lapsukaiset on niin pieni osa yleisöä että niiden perusteella ei kannata suomen viisua valita :D sitä paitsi australia on näitä vähiten kalkkiksia maita yleensäkin. 

Aikaeroja jos miettii niin Irlanti/UK osasto yleensä tajuaa Suomen viisu-mielenlaadun päälle, Italia taas ikinä ei mutta ollaan eri aaltopituuksilla viisufilosofiassa muutenkin. Kaikkia ei voi miellyttää, vaikka Käärijä melkein sen tekikin.

Vierailija
11946/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetön syy lähteä kisasta. Järjetön syy hajottaa yhtye. Kuka tuollaisia puolitoista vuosikymmentä vanhoja viestittelyjä jo aivan entisellä kanavalla edes osoittaisi tosiksi ?

Jätkät saa hajottaa yhtyeen ihan mistä syystä itse haluavat.

Vierailija
11947/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksais tätä "ajatelkaa lapsia" öyhötystä. Ne jotka on liian nuoria katsomaan aikuisten viisuja, on menneet jo siihen aikaan nukkumaan. 

Aikuisten viisuja? Nokia areena markkinoi päivällä järjestettävää harjoitustapahtumaa "perheen pienimmillekin sopivaksi." En ole kuullut muutoksesta, että tapahtuma onkin tarkoitettu nykyään eurooppalaisia seksiklubeilla pyöriviä viisufaneja kohauttamaan, että UMK saa nostettua katsojalukuja ohjelmalleen. Ja sitten Autio taas kehumassa, kuinka UMK kiinnostaa ulkomaita myöten. Mitäs tällä musiikkikilpailulla on väliä. 

Kaikki viisut on aikuisten viisuja paitsi lasten omat viisut. Toki Suomen menestyksekkäimmät edustajat ovat sattuneet lapsia innostamaan joten viisut on täällä niiden keskuudessa suositut, mutta se ei tarkoita sitä että heitä varten pitäis edustaja valita. Tykkäävät jos tykkäävät.

Mutta kaikki tämä huolenpito on vaan sillä oletuksella että Eriks ois lavalla jotenkin aivan säädytön, mitä UMK tuskin sallisi. Joten tuntuu turhalta tällainen lapsien puolesta huolestuminen. Lapset ei myöskään ymmärrä sanoitusta samalla tavalla kuin aikuiset, yhtä lailla ne hoilas tuopista tarttumisesta kaksin käsin. "Tuleminen" ei sinällään tarkoita heille mitään.

Vierailija
11948/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs vähän jos mies laulaisi Ich kommen...

Mä oon Erik... hauska tavata...  mun keihäs kohoaa... voin tanssii häävalssii, mut nakuna... mä sun pääll... huudan Ich Komme...  Mitäs tykkäätte? Olisko yhtä vapauttavaa ja kivaa siinä kotisohvalla koko perheen voimin kuunnella ja katsella kun Erik tulee? 

Ei jaksais tätä "ajatelkaa lapsia" öyhötystä. Ne jotka on liian nuoria katsomaan aikuisten viisuja, on menneet jo siihen aikaan nukkumaan. Ja jos eivät ole niin se on vanhempien vika. 

Sitä paitsi viisuissa on ollut jos minkälaista seksuaalista esitystä ja vihjailua, sääntöjen puitteissa tietysti mutta niitä Erikankin tulee noudattaa. Juurihan seulan läpi meni miehen naku-illuusio. Erikalla on varmasti enemmän päällä kuin Windowsilla oli.

Mikä tää lapsijuttu nyt on. Minä en näin aikuisenakaan välttämättä jaksaisi katsella mitään seksiaktista suoraan laulamista, kun sanat eivät edes ole mitenkään tyylikkäästi tehty.

Vierailija
11949/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut on viihdyttävää katseltavaa, en itse todellakaan mieti miten lapsiystävällistä mikäkin esitys on. Jos miehet saa olla paidatta ja housutta niin kyllä sinne pari naistakin mahtuu vaikka uimapuvussa olemaan.

Vierailija
11950/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisut on viihdyttävää katseltavaa, en itse todellakaan mieti miten lapsiystävällistä mikäkin esitys on. Jos miehet saa olla paidatta ja housutta niin kyllä sinne pari naistakin mahtuu vaikka uimapuvussa olemaan.

Olisipa joku nainenkin ihan huumorimielessä siellä paidatta tai housuitta. Naisilla vaan jostain syystä siihen nakuiluun liittyy seksityrkytys.

Vierailija
11951/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyriikat on seksuaaliset muttei erityisen likaiset edes? Se tartu pakaraan kohta se suorin, ja mä sun pääl. Loput sellaista perus portit aukeaa hommaa  mikä ei oo erityisen rivoa. Uskon että se öljyssä kieriminen tehosti tätä niin että jotkut kauhistu mutta peruskuuntelulla ei mikään pistä korvaan. Saa tietty olla tykkäämättä.

Vierailija
11952/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa joku nainenkin ihan huumorimielessä siellä paidatta tai housuitta. Naisilla vaan jostain syystä siihen nakuiluun liittyy seksityrkytys.

Voit miettiä asenteitasi jos naisten esittämänä heti menee yli hilseen. Jos Erika ois bikinitopissa esittämässä huumoribiisiä niin varmasti kohdeltaisiin eri tavalla kuin miesartisteja. 

Vierailija
11953/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yllättyisi jos Erikan show olisi taiteellinen tai hieno, musiikkivideo oli aika avant garde. Yleensä tämäntyylisissä musavideoissa on vähintään jotain miesmallin kiehnäystä mutta tässä onneksi ei. 

Jos lisäksi otetaan huomioon että lavalla ei voi kieriä hunajassa/öljyssä käytännön syistä, niin en näe syytä huoleen tässä vaiheessa.

No se on ainakin selvä, että selällään tai mahallaan tota biisiä on vaikee laulaa. 

Vierailija
11954/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikan biisi ja esitys ovat erittäin tarkkaan laskelmoituja, ei sydämellä tehty. Kalseaa.

Niin on. On selvää ettei esitys tule olemaan mikään eroottinen show. Sitä ei voida toteuttaa sillä se veisi liikaa ääniä. Luultavasti yritetään saada uskottavuuspisteitä taiteellisella ja tyylikkäällä showlla joka räjäyttää potin. Ja tähän loveen suomalaiset lankeaa. 

Vierailija
11955/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva viisulavalla oikeasti kiemurtelee. Lähimmäksi pääsi viime aikoina Slovenian puolialaston oopperataide, mutta se oli niin ammattilaulaja että selvisi siitä vaikka esitys oli muuten aika kehnosti mietitty. Mutta siinä oli enemmän nykytanssista kyse. Makuulle meno tai maassa aloittaminen on aina riski äänenkäytölle.  Ukraina lopetti makuulla mutta siinä oli pointtia.

Vierailija
11956/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avant Gardella tarkoitettiin varmaan lavasteita ja värimaailmaa, se oli kuin jostain design-maljakosta. Jos se ottais esitykseen sellaiset Dyyni-vibat niin vois toimiakin kivasti.

Vierailija
11957/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify ainakin tuputtaa Ich kommea. Lähtee soimaan vaikka ei ole omilla listoilla. Viime vuonna samaa tuputusta oli Paskanan kanssa. Ei ihmekään että saa paljon soittoa kun sitä tuputetaan väkisin.

Vierailija
11958/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spotify ainakin tuputtaa Ich kommea. Lähtee soimaan vaikka ei ole omilla listoilla. Viime vuonna samaa tuputusta oli Paskanan kanssa. Ei ihmekään että saa paljon soittoa kun sitä tuputetaan väkisin.

"Väkisin tuputus" eli ihan Spotifyn normaali toimintatapa, ehdottaa tällä hetkellä suosittuja biisejä 🤷🏼.

Vierailija
11959/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Onko se koko bändi nyt sensuroitu UMK:sta pois? Miksi? Onko oikeuden tuomio? Mitä sekään vaikuttaisi, vaikka olisikin, asiat asioina, ei kuulu viisuihin jonkun rikokset.

Ei kuulu viisuihin jonkun rikokset, ei. Siksi siis OML ei viisuihin lähdekään.

Vierailija
11960/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoiko mammat pelkäämään täällä oikeasti niin paljon Erikan voiton puolesta, että aletaan laukomaan naurettavia syytöksiä biisin hylkäämisestä? Mitkään EBU:n säännöt ei puolla Ich Kommen hylkäämistä ja historiassakin on ollut vastaavanlaisia sanoituksia mukana.

Kappaleen hylkäys on käytännössä varma, mahdollisesti jo UMK finaali-iltana mikäli Erika voittaa. Jotenka nokka kohti Viisuja 2026.

Ei Erikan mahdollinen diskaus Suomen osalmistumista vaaranna. Sitten vaan kakkonen kehiin.

Paras vaihtoehto on tietenkin valita heti biisi/esitys, jolla ei ole diskausvaaras.

Ja kukakohan se näistä ehdokkaista mahtaisi olla? Jokainen tän vuoden ehdokas on jollain tavalla ongelma

Tyypillä taisi ottaa koville OML:n diskaus :DD

Ketju on lukittu.