Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
11921/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo Viisukuppilan biisipuntaria eli rankinglistauksia, niin siellä mielipiteet jakaantuvat paljon. Goldielocks ja Viivi ovat aikamoisen suosittuja ja siellä tiedostetaan, että EBU voi hyllyttää Ich kommen.

Toistuva kommentti OML:n diskauksen jälkeen on ollut, että ääni menee Goldielocksille.

Hienoa kuulla! 👏🏻

Goldielocksilla on omituinen ulkonäkö ja vielä omituisempi ääni.

Kuinka niin? 

Vierailija
11922/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut maat katsoo kateellisina, kun Suomella kaikki osallistujat on hyviä.

Suomalaiset taas keskittyy haukkumaan muita, kuin sitä omaa suosikkiaan.

On tämä taas älytöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11923/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo mitään Erikaa vastaan, mä jopa pidän Erikasta.

Biisin seksuaalisuus ei häiritse mua, vaikka ei kyllä tuo mitään lisääkään.

Mä en vain tykkää siitä biisistä. Siksi äänestän jotain muuta. Kaikessa mustavalkoisuudessanne älkää nyt unohtako että tällainenkin mielipide on ihan mahdollinen.

Ei ole mahdollista. Jos et ole Erikan puolella, olet Erikaa vastaan! Make Erika Great Again!

Tuo onkin hyvä vertaus. Erikan fanithan ovat kuin Trump. Ihan samanlaisia öykkäreitä.

Haista vịttu. Trumppeja olette te Erikan vihaajat. Tehän olette nais- ja homovihaajia ja hingutte kiihkouskovaista ja vanhollista yhteiskuntaa jossa sensuuri rehottaa j

Minäkin olen bi ja en yhtään tykkää.

Vierailija
11924/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ich komme vaatii paljon laulajalta. Erika suorioituu ihan hyvin mutta hieman kireältä hänenkin ääni kuulostaa. Melko harva pystyy tuota laulamaan.

Vierailija
11925/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yllättyisi jos Erikan show olisi taiteellinen tai hieno, musiikkivideo oli aika avant garde. Yleensä tämäntyylisissä musavideoissa on vähintään jotain miesmallin kiehnäystä mutta tässä onneksi ei. 

Jos lisäksi otetaan huomioon että lavalla ei voi kieriä hunajassa/öljyssä käytännön syistä, niin en näe syytä huoleen tässä vaiheessa.

Ei esitys kuitenkaan seksiaktia vie pois, vaikka olisikin taiteellinen ja hieno.

Vierailija
11926/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs vähän jos mies laulaisi Ich kommen...

Mä oon Erik... hauska tavata...  mun keihäs kohoaa... voin tanssii häävalssii, mut nakuna... mä sun pääll... huudan Ich Komme...  Mitäs tykkäätte? Olisko yhtä vapauttavaa ja kivaa siinä kotisohvalla koko perheen voimin kuunnella ja katsella kun Erik tulee? 

Ei jaksais tätä "ajatelkaa lapsia" öyhötystä. Ne jotka on liian nuoria katsomaan aikuisten viisuja, on menneet jo siihen aikaan nukkumaan. Ja jos eivät ole niin se on vanhempien vika. 

Sitä paitsi viisuissa on ollut jos minkälaista seksuaalista esitystä ja vihjailua, sääntöjen puitteissa tietysti mutta niitä Erikankin tulee noudattaa. Juurihan seulan läpi meni miehen naku-illuusio. Erikalla on varmasti enemmän päällä kuin Windowsilla oli.

Vierailija
11927/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ich komme vaatii paljon laulajalta. Erika suorioituu ihan hyvin mutta hieman kireältä hänenkin ääni kuulostaa. Melko harva pystyy tuota laulamaan.

Niin no, vasta livenä kuullaan, miten suoriutuu. Cicciolinasta ei suoriutunut puhtaasti.

Vierailija
11928/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs vähän jos mies laulaisi Ich kommen...

Mä oon Erik... hauska tavata...  mun keihäs kohoaa... voin tanssii häävalssii, mut nakuna... mä sun pääll... huudan Ich Komme...  Mitäs tykkäätte? Olisko yhtä vapauttavaa ja kivaa siinä kotisohvalla koko perheen voimin kuunnella ja katsella kun Erik tulee? 

Frederik vois laulaa.

Vierailija
11929/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redditissä on noussut laajemmin ajatuksia, että viivi voisi voittaa. Ois kyllä aika yllätys ja itse en kyllä siihen usko ainakaain vielä. :D

Viisufanit alkoivat pelaamaan viiviä, jotta se nousee viisuvedon kakkoseksi ja estää Goldielocksin voiton. Tarkoituksena siis hajauttaa muita ääniä ja varmistaa Erikan voitto. Jutut tulee siitä. 

Viivin kohdalla on suurempi pelko semiin jäämisestä, koska "parkuballadit" usein jäävät ja tämän teho perustuu ennemmin sanoihin. Itse pidän kyllä Viivin balladista paljon. 

Jos totta, niin törkeää pelaamista Erika-faneilta. Miksi eivät uskalla käydä reilua kisaa. 😡

Reaktiovideoista olen huomannut, että "Aina" on yllättävän monen ulkolaisen h*motubettajan suosikki, ehkäpä "Ich komme" ei heihin kohderyhmänä oikein iske tajunnan räjäyttävästi. 

Vierailija
11930/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yllättyisi jos Erikan show olisi taiteellinen tai hieno, musiikkivideo oli aika avant garde. Yleensä tämäntyylisissä musavideoissa on vähintään jotain miesmallin kiehnäystä mutta tässä onneksi ei. 

Jos lisäksi otetaan huomioon että lavalla ei voi kieriä hunajassa/öljyssä käytännön syistä, niin en näe syytä huoleen tässä vaiheessa.

Ei esitys kuitenkaan seksiaktia vie pois, vaikka olisikin taiteellinen ja hieno.

Minkähän aktin sä oot jo kuvitellut, kun ei oo näkyny vielä. Sanoitusta ei ulkkikset ymmärrä. Sanoma tulee kyllä varmaan esityksestä ilmi mutta tuskin on aktia lavalla.

Vierailija
11931/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, tässä artikkelissa vissiin tuore kuva, koska OML puuttuu, nyt jo ehdittiin napata? Itse en ainakaan ole tätä kuvaa nähnyt:

https://yle.fi/a/74-20135569

Se on poistettu tosta kuvasta.

Costee isännöi.

Vierailija
11932/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä sanoisi että avant-garde 

Vierailija
11933/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapallo-esitys sopisi hyvin. Saksa on jalkapallomaa, ja me kaikki muistamme legendat Gerd Muller, Miroslav Klose, Rudi Voller ja Mario Götze. Erika tekee maalin ja huutaa Ich Komme, ja Käärijä voisi olla maalivahti. 

Hän näyttää samalla että naisetkin osaa pelata jalkapalloa!

Vierailija
11934/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikan biisi ja esitys ovat erittäin tarkkaan laskelmoituja, ei sydämellä tehty. Kalseaa.

Vierailija
11935/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön syy lähteä kisasta. Järjetön syy hajottaa yhtye. Kuka tuollaisia puolitoista vuosikymmentä vanhoja viestittelyjä jo aivan entisellä kanavalla edes osoittaisi tosiksi ?

Vierailija
11936/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin tekstitys tekee ich kommesta vähän rivomman kuuloisen itse asiassa. Pakara oli käännetty assiksi vaikka olisi buttocks. Suomenkielisessä tekstissä taas tartu pakaraan ei oo kovin ennenkuulumatonta, tartu perseeseen kuulostaisi heti pahemmalta.

Vierailija
11937/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi UMK:n heikkouksista on ollut kehnot lavashowt. Tunkkaisia, liian täyteen tungettuja, kömpelöitä. 

Muistellaanpas Erikan Cicciolinaa. Siinä lavashowssa ei ollut lainkaan kappaleen vaatimaa keveyttä, päinvastoin. Laulu ja lavastus olivat täysin eri planeetoilta. 

Kovin korkealla ei ole odotukset nytkään. 

Vierailija
11938/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän aktin sä oot jo kuvitellut, kun ei oo näkyny vielä. Sanoitusta ei ulkkikset ymmärrä. Sanoma tulee kyllä varmaan esityksestä ilmi mutta tuskin on aktia lavalla.

Seksiaktin kuvaelma on. En usko, että EBU hyväksyy sitä, kun ei hyväksy vaikkapa sanoja pussy ja bitch.

Sehän voi laulaa vaikka hih homme se on jo melkein ranskaa

Vierailija
11939/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cicciolina oli kömpelö toteutus mutta uskon että niistä ajoista on kehitytty. Erikallahan oli siinä myös peittävä pitkähihainen housupuku päällä. Lateksia toki, mutta kuitenkin. Tässä luultavasti vähemmän päällä mutta silti enemmän kuin joillain muilla artisteilla on ollut, mukaanlukien pari suomen edustajaa.

Vierailija
11940/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun juutuubi kyllä näyttää Erikalle katselukertoja 186000 ja Goldielocksille 400000.

Mitähän omia numeroita sä oikein keksit? Erika 611 000, Neea 490 0000, Nelli 470 000 ja Goldielocks 405 000.

Ketju on lukittu.