Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
11281/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa että bändi ollut 15 vuotta yhdessä, sit kun yksi epäily julki niin samantien tyrkkäsivät yhden bussin alle jotta omat nimet puhdistuu. Ei tainnut olla mikään ystävyysprojekti tai oli jo epäilyksiä tai mikä homma? Ja siis hyvä että asia otetaan vakavasti, mutta tuollaisen "koskee vain häntä" lausuman sijaan olisi voinut olla esim. "päätimme vetäytyä kisasta, jotta esille tulleet vakavat syytäkset voidaan tutkia ja käsitellä rauhassa". 

Bändi diskattiin. Ottanut selvästi koville. Voi vaan kuvitella, mikä järkytys Joostille oli kuulla tulleensa diskatuksi juuri ennen Euroviisufinaalia, kun jo pelkkä karsintakilpailun finaalista ennakkosuosikin asemasta tippuminen aiheuttaa noin voimakkaan reaktion.

Vierailija
11282/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa että bändi ollut 15 vuotta yhdessä, sit kun yksi epäily julki niin samantien tyrkkäsivät yhden bussin alle jotta omat nimet puhdistuu. Ei tainnut olla mikään ystävyysprojekti tai oli jo epäilyksiä tai mikä homma? Ja siis hyvä että asia otetaan vakavasti, mutta tuollaisen "koskee vain häntä" lausuman sijaan olisi voinut olla esim. "päätimme vetäytyä kisasta, jotta esille tulleet vakavat syytäkset voidaan tutkia ja käsitellä rauhassa". 

Todennäköisesti ne on tutkittukin aika rauhassa. Johan siitä on pari viikkoa aikaa, kun huhut alkoivat liikkua. Aikamoisen selvältä tämä homma vaikuttaa. Eikä muuten tullut yllätyksenä.

Seuraava skandaali tulee sitten, jos Erika voittaa ja EBU hyllyttää biisin sellaisena kuin se nyt on. Mark my words.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11283/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin! Nyt voinkin laittaa Goldielocksin puolesta vedot vetämään! 

Itse asiassa tässä meni Goldienkin mahikset voittoon. Hän olisi pystynyt voittamaan vain jos äänet olisivat hajonneet äänestyksessä monen ennakkosuosikin kesken. Nyt valtaosa äänistä menee Erikalle (ja Chisulle).

Sehän riippuu edelleenkin täysin livevedoista. Erika tunnetusti ei ole niin hyvä livevetäjä.

Vierailija
11284/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Erika ulos seksiahdisteluineen.

Vierailija
11285/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika voittaa viisut. Jos jotain niin suututtaa niin kannattaa vaik hankkia nyrkeily säkki. Älkää olko niin tosikkoja.

Vierailija
11286/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just näin. Vanhana IRCin käyttäjänä en edes tosiaan tiennyt kenen ikäisille olen itse siellä jutellut, koska harva kirjoitti oikeaa ikäänsä minnekään. 

Itse muistelen että syntymäajat olivat kyllä näkyvissä, ainakin Galtsussa. Muistan katsoneeni onko jollain täsmälleen sama syntymäaika kuin minulla.

No ei se sitä tarkoittanut, että syntymävuosi olisi pitänyt paikkaansa :D siellä oli monella alaikäiselläkin, että olivat mukamas täysi-ikäisiä. Kyllä saa olla aika sinisilmäinen, jos kuvittele, että kaikki mitä kirjoitetaan netissä on totta.

Tuohon viimeksi mainittuunhan UMK tuotannon tekemä päätös diskauksesta juurikin perustuu.

Vierailija
11287/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sit tuu twisti et costee voittaa..

Vierailija
11288/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei muut olleet kartalla Lahden taustasta. Bändi perustettiin 2008, ja häirintää oli siis 2007-2010. Lahti on ainoa alkuperäinen perustajajäsen. Kitaristi-laulaja Leevi liittyi 2014, ja loput on olleet viitisen vuotta mukana. Ja Leevi työskentelee lasten parissa joten hyvin ymmärrettävää, ettei halua olla tekemisissä.

Vierailija
11289/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Erika ulos seksiahdisteluineen.

Miksi syytät Dannya?

Vierailija
11290/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just näin. Vanhana IRCin käyttäjänä en edes tosiaan tiennyt kenen ikäisille olen itse siellä jutellut, koska harva kirjoitti oikeaa ikäänsä minnekään. 

Itse muistelen että syntymäajat olivat kyllä näkyvissä, ainakin Galtsussa. Muistan katsoneeni onko jollain täsmälleen sama syntymäaika kuin minulla.

No ei se sitä tarkoittanut, että syntymävuosi olisi pitänyt paikkaansa :D siellä oli monella alaikäiselläkin, että olivat mukamas täysi-ikäisiä. Kyllä saa olla aika sinisilmäinen, jos kuvittele, että kaikki mitä kirjoitetaan netissä on totta.

Ja siitä sinisilmäisyydestäkin kaikilla muilla on vain sinun sanasi, ei mitään todisteita.

-winner-

Vierailija
11291/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outo juttu. Niin kuin oli se viime vuoden Jooshinkin juttu viisuista. Noh, ei voi mittään, näillä mennään.

Vierailija
11292/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Costee mustana oriina vika paikalta voittoon! Ylilauta ja tyttöarmeija äänestää. 

Vierailija
11293/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään viisuissa ja UMK:ssakin pelataan likaista peliä kun aiotaan pilata pahimman kilpailijan maine että ne saataisiin pois kisoista. Joostillekin kävi samoin viime vuonna. Jos olisin artisti, niin en tämän takia uskaltaisi mennä osallistumaan viisuihin koska mustamaalaamiskampanjoita voi tulla vastustajieni faneilta, kun en oo mitään vakavia rikoksia tehnyt ja en halua että mua syytetään asioista mitä en oo tehnyt.

Kyse ei ole vain UMK'sta vaan myös EBU'n linjauksista ja päätöksistä. "One Morning Leftiä ei valitettavasti nähdä tämän vuoden UMK:ssa, koska kilpailun sääntöjä ei ole kaikilta osin noudatettu, kommentoi UMK:n päätuottaja Anssi Autio. Päätökseen liittyi myös EBU:n Eurovision Song Contest -säännöt, joiden mukaan tällainen sääntörikkomus on yksiselitteinen este viisuedustukselle.

Vierailija
11294/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniistipa nämä ihanaiset, niin väärin tuomitut ja viattomat miehet, puhuvat naissukupuolen edustajista.

Aih, silmiin sattuu nämä hellittelynimet, jotka kertovat kuinka vain hyvää he tarkoittavat.

Niin epistä, kuinka heitä syytetään. Ilman todisteita. Paska.

Syyttömyysolettama voidaan poistaa sitten YK:n ihmisoikeusjulistuksesta. Kun se niin epistä on. :( T: Nainen

Vierailija
11295/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuolemaa täällä toivonut oli luultavasti trolli, eikä yhtään kenenkään fani. Noi yleistykset nyt  pois kiitos.

Vierailija
11296/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tää tullut ilmi jos tuo bändi ei olisi ollut UMK:ssa?

Ja ei en puolustele tekijää, mutta en ymmärrä myöskään sitä miksi tällainen tulee ilmi 15 vuoden kuluttua kun mahdollinen tekijä on julkisuudessa?

Tarkoitatko, että jos on julkkis, niin saa suojan kaikelta touhultaan. 🤭 En itse ole hyväksikäytön uhri, mutta olen lukenut lukemattomia kertoja kuinka tapaukset piinaavat uhrejaan ja joutuvat esim. käymään vuosikausien terapiat läpi. Monet syyttävät pitkään myös itseään, kunnes ymmärtävät olevansa uhreja. Onko tämä niin vaikeaa ymmärtää. Huoh.

Olen eri, mutta ennemminkin tuntuu tarkoitushakuiselta ajojahdilta oman UMK suosikin pahinta kilpailijaa vastaan. Näkeehän sen tästä keskustelustakin, miten Erikan fanit on käyttäytyneet poistattamalla kaikki viestit, jotka ei ole heitä miellyttäneet ja jopa toivomalla kuolemaa heille, jotka aikoo äänestää jotain muuta kuin Erikaa

Minun kuolemaani on ketjussa toivottu jo kahdesti. Se on ilmeisesti se alaikäinen ketjussa, joka ei tajua, että minä olen nyt se, joka voisi syytteen laittaa tuon perusteella.

-winner-

Vierailija
11297/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään viisuissa ja UMK:ssakin pelataan likaista peliä kun aiotaan pilata pahimman kilpailijan maine että ne saataisiin pois kisoista. Joostillekin kävi samoin viime vuonna. Jos olisin artisti, niin en tämän takia uskaltaisi mennä osallistumaan viisuihin koska mustamaalaamiskampanjoita voi tulla vastustajieni faneilta, kun en oo mitään vakavia rikoksia tehnyt ja en halua että mua syytetään asioista mitä en oo tehnyt.

Kyse ei ole vain UMK'sta vaan myös EBU'n linjauksista ja päätöksistä. "One Morning Leftiä ei valitettavasti nähdä tämän vuoden UMK:ssa, koska kilpailun sääntöjä ei ole kaikilta osin noudatettu, kommentoi UMK:n päätuottaja Anssi Autio. Päätökseen liittyi myös EBU:n Eurovision Song Contest -säännöt, joiden mukaan tällainen sääntörikkomus on yksiselitteinen este viisuedustukselle.

Mitä ne rikkoi ?

Vierailija
11298/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tää tullut ilmi jos tuo bändi ei olisi ollut UMK:ssa?

Ja ei en puolustele tekijää, mutta en ymmärrä myöskään sitä miksi tällainen tulee ilmi 15 vuoden kuluttua kun mahdollinen tekijä on julkisuudessa?

Tarkoitatko, että jos on julkkis, niin saa suojan kaikelta touhultaan. 🤭 En itse ole hyväksikäytön uhri, mutta olen lukenut lukemattomia kertoja kuinka tapaukset piinaavat uhrejaan ja joutuvat esim. käymään vuosikausien terapiat läpi. Monet syyttävät pitkään myös itseään, kunnes ymmärtävät olevansa uhreja. Onko tämä niin vaikeaa ymmärtää. Huoh.

Olen eri, mutta ennemminkin tuntuu tarkoitushakuiselta ajojahdilta oman UMK suosikin pahinta kilpailijaa vastaan. Näkeehän sen tästä keskustelustakin, miten Erikan fanit on käytt

Heh heh

Vierailija
11299/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Goldielocks tai Viivi sieltä voittoon. Kannustetaan vaikka heitä ja soitetaan puhelinääni! Erikaa en äänestä, sorry. Vellissä kieriskely tai hönkäilyt ei vain kiinnosta. 

"Kannustetaan vaikka heitä" "soitetaan puhelinääni"..ööh..sun ulosantisi on timanttinen..eiku.. myötähäpeää aiheuttavaa tilitystä asiassa, jossa itsekin tiedät KUNINGATAR Erikan olevan ylivoimainen noiden nevähööd tyttösten joukossa.

Vierailija
11300/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ne on tutkittukin aika rauhassa. Johan siitä on pari viikkoa aikaa, kun huhut alkoivat liikkua. Aikamoisen selvältä tämä homma vaikuttaa. Eikä muuten tullut yllätyksenä.

Seuraava skandaali tulee sitten, jos Erika voittaa ja EBU hyllyttää biisin sellaisena kuin se nyt on. Mark my words.

Tänään julkaistun tiedotteen mukaan väitetysti viestitellyt mahdollisesti alaikäisen kanssa IRC-Galleriassa vuosina 2007-2010. Eipä tuo mitenkään kunnolla tutkitulta ja varmistetulta päätökseltä vaikuta. 

Ketju on lukittu.