Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
9821/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkä Macchiato yhtään. Oon aika varma, että viro valitsee sen. En usko, että sillä finaaliin mennään.

Menee finaaliin, kun siellä on pelkät yleisöäänet, mutta finaalissa voi jäädä häntäpäähän.

Mene finaaliin vaan jos tosi huono taso tai sitten joku friikki esitys

Macchiato on sellanen korvamato, että en yllättyisi jos vaikka voittaisi. 

Echt n Ohrwurm.

Vierailija
9822/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna windows-95 miehen windows logo paidassa häivytettiin esityksessä, jos Erika valitaan euroviisuihin kuulukohan esityksessä tasaisin välein piip, piip ,piip..

Tämä on varmastikin asia, joka tulee piakkoin esille. Erikan biisi kokonaisuutena on niin seksistinen, että näinköhän Ebu hyväksyy sitä, vaan pistää muutostöihin, jos sillä viisuihin mielisi. En tiedä riittäisikö muutokseksi, että laulaisi paikoillaan mikkiin nunnakaavussa ;)

Kerrotko vielä tarkemmin, miten se on seksistinen? Ihan kohdat, kiitos.

Moneen kertaanhan se on täällä jo käyty läpi, mutta kertaus on opintojen äiti, vai miten se nyt menikään...

Koko biisi on rakennettu kuvaamaan seksiaktia, erityisesti kertsin maskuliiniset ich komme -lauluosu

Lopeta jankuttaminen. Ei ole seksistinen.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Seksismi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9823/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2020-luvun nainen esineellistää ihan itse itsensä. Ja kutsuu sitä sitten voimaantumiseksi. 

2020- luvun nainen saa tehdä kuten itse haluaa, eikä sitä tarvitse muiden moralisoida tai kauhistella. Kaikki tyylillään. Miksi kaikkien pitäisi elää samalla tavalla kuin sinun? Koska näinhän sinä siellä pinnan alla ajattelet, kun kerran niin ärsyttää. Että ei kuitenkaan ihan saisi. Tai ainakaan ei saisi sanoa ääneen.

Vierailija
9824/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2020-luvun nainen esineellistää ihan itse itsensä. Ja kutsuu sitä sitten voimaantumiseksi. 

2020- luvun nainen saa tehdä kuten itse haluaa, eikä sitä tarvitse muiden moralisoida tai kauhistella. Kaikki tyylillään. Miksi kaikkien pitäisi elää samalla tavalla kuin sinun? Koska näinhän sinä siellä pinnan alla ajattelet, kun kerran niin ärsyttää. Että ei kuitenkaan ihan saisi. Tai ainakaan ei saisi sanoa ääneen.

Ja näin patriarkaatti on nielaissut feminismin, surullista.

Vierailija
9825/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Kikka antoi halventaa itsensä, oli hänellä huono lapsuuskokemus miehistä yms. Yleisö pilkkasi ja nauroi hänelle. 

Vierailija
9826/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika Vikman nyt vaan onnistuu tuhoamaan kaiken sen, josta naiset ovat joutuneet aina taistelemaan. Ensi vuonna mukaan joku ylipainoinen keski-ikäinen meikkaamaton av-mamma tai useampikin peittävissä ja löysissä vaatteissaan ja makuupussitakeissaan laulamaan Suomen hallitusta kritisoivan kappaleen Bite bites ja mielellään juurikin englanniksi. Tämä on aitoa naisen voimaantumista. Käsittämätöntä, miten naisen voimaantumista lähestytään usein huonon käytöksen ja vapaantuneen seksuaalisuuden kautta, vaikka yhtä tärkeää tai jopa tärkeämpää on juuri se päinvastainen eli, että nainen saa esiintyä ilman ehostusta, peittävissä vaatteissa, rumana ja lihavana ja toivoen olevansa huomaamaton saadakseen olla rauhassa sekä ihan tavallinen.

Vierailija
9827/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erika näköjään herättää vahvoja tunteita puolesta ja vastaan. Mutta ehkä se on hyvä juttu? Eipähän ole tylsä ainakaan.

Olo keski- ikänen joka haluaa tienata seksillä. 

Vierailija
9828/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kommenttia tuo huvittava moraalisaarnaaja on kirjoittanut "harmaisiin laatikoihin"? Opettelisi edes lainaamaan.

En tiedä kenestä puhut, mutta itse et ole tainnut paljon suoraan muiden kommentteihin vastailla, kun et ole huomannut, ettei palstan lainaussysteemi toimi kunnolla.

Aha?

Kokeile sellaista viestiketjua, jossa on edellä useita pitkiä kommentteja. Useimmiten vain osa niistä viimeisimmistä jää pois, toisinaan jopa kaikki ja joskus tosiaan oma tekstisi näkyykin julkaistaessa edeltävän kommentin laatikossa, kuten alussa kuvailet, joko yhdessä sen edellisen kommentin kanssa tai omana kommenttinaan. Omituista sinänsä, ettei ko. ongelmia saada näinkin suositulla palstalla korjattua.

Vierailija
9829/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikan musiikkivideo on ihan laimea verrattuna esim. Olly Alexanderin esitykseen, joka simuloi likaisessa julkisessa vessassa harrastettavaa irtoseksiä.

Eikä saanut yhtään pistettä yleisöltä.

Vierailija
9830/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei, et taida tajuta tosiaan pointtia, huomataan. Sille ei voi sitten mitään. 

Onhan siinä valtava ero onko esineellistäjä mies,  tirkistelijä tai joku muu sovinistiurpo. Vai esineellistääkö nainen itse itsensä, omilla ehdoillaan, samalla pilkaten sitä tirkistelijämiehen maailmaa.

Vierailija
9831/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikka yritti muuttaa tyyliään. Ei onnistunut. Leima oli lyöty. Sillä mennään tai sitten ei.

Vierailija
9832/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla halpa vaikka olisi seksikäs. Erika tosin on vain halpa, ei tuossa seksikkyyttä ole

Erika ei edes yritä olla seksikäs. Erika tuo esiin seksuaalisuutta hauskalla ja aika överillä tavalla. Jos joku näkee sen seksikkäänä, niin se on bonus, ei itsetarkoitus. Näin minä tämän näen.

Vierailija
9833/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erika näköjään herättää vahvoja tunteita puolesta ja vastaan. Mutta ehkä se on hyvä juttu? Eipähän ole tylsä ainakaan.

Tämä! Jo Minna Canth sanoi: Kaikkea muuta, kunhan ei vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää. :)

Vierailija
9834/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jankuttaminen. Ei ole seksistinen.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Seksismi

Seksistinen on tosiaan väärä termi. Samanlainen virhe kuin Saran biisin paskana-sanan luokittelu kirosanaksi.

Joka tapauksessa Erikan biisi on seksiaktin kuvaelma, joten kyllä Ebu sen vähintäänkin tutkii tarkasti ja vaatii tarpeen tullen vähintään muutoksia biisiin/esitykseen.

Vierailija
9835/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei, et taida tajuta tosiaan pointtia, huomataan. Sille ei voi sitten mitään. 

Onhan siinä valtava ero onko esineellistäjä mies,  tirkistelijä tai joku muu sovinistiurpo. Vai esineellistääkö nainen itse itsensä, omilla ehdoillaan, samalla pilkaten sitä tirkistelijämiehen maailmaa.

No kun nimenomaan sitä pilkkaa ei sieltä ole löydettävissä, vaan on sisäistetty että oma arvo on olla miehisen katseen ja huomion kohde, pelkkä seksiobjekti. 

Vierailija
9836/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden nettiurpojen mielestä seksi on ruma juttu, jota tehdään salaa omassa nurkassa. Rumin sanoin kuorutettuna. Seksi kuuluu vain "kauniille" ihmisille, niinku sille videon operoidulle naiselle, johon on salaa rakastunut.

Seksi ei heistä voi olla kaunista, eikä se voi olla kahden ihmisen tapa ilmaista rakkauttaan, koska nettiurpon pimeässä maailmassa ei rakasteta, hellitä, eikä olla kilttejä. Koskaan, ikinä, missään. 

Seksi on heistä vain keino alistaa kaikkia maailman naisia, siis hänen omaa äitiään.

Vierailija
9837/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Goldielocks Baseliin! 👏🏻

Ehdottomasti!! 👩🦰

Haluaisin myös, mutta uskoni vähän horjuu :D uskon, että lähetetään puppy. Annan ääneni sekä goldielle, että puppylle<3 goldien live mykistää hyvällä tavalla niin uskon että on mahdollisuuksia.

Mä luotan siihen että hänen shownsa on upea.

Hyvä, vala sitä uskoa muhunkin :D tykkäsitkö sä siitä musiikkivideosta? osa sano, että outo. Minusta se oli tyylikäs ja hyvä.

Mä rakastan sitä videota. Tuollaista ei ole Umk:ssa nähty. Hauskoja pieniä viittauksia kaikkeen, esimerkiksi Gallen-Kallelan Ad Astra -maalaukseen ja Goldiel

Sivusta kommentoin, että Goldielocksin musavideo on ehdottomasti paras kaikista tämän ja Käärijää lukuunottamatta todennäköisesti aiempienkin kausien musavideoista. 

Vierailija
9838/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun nimenomaan sitä pilkkaa ei sieltä ole löydettävissä, vaan on sisäistetty että oma arvo on olla miehisen katseen ja huomion kohde, pelkkä seksiobjekti. 

Samaa mieltä. 

Vierailija
9839/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on edes mahdollista käsittää näin päin seiniä? Erika on subjekti, ei objekti.

Vierailija
9840/21056 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö (et näköjään ymmärrä), että tulkintasi kuvaa vain ja ainoastaan sinua ja ajatteluasi? Minä tulkitsen toisin, aivan eri tavoin. Erika tarkoitti omalla tavallaan. 

Sinäkään et näe parodiaa videossa, Erikahan nauraa videolla myös omalle hahmolleen? Joka on tosiaan hahmo videossa, ei Erika itse tai edes hänen artistiminänsä yksi yhteen.

Ketju on lukittu.