UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa yhtään, et Suomesta on tullut se maa mistä odotetaan aina jotain hullua. Tää on niin paljon parempaa aikaa, kun se milloin Suomen biisit ei kiinnostanut ketään.
Puppy ei ole mun suosikki tän vuoden kappaleista, mutta jos se lähetetään niin kyllä me voidaan olla ylpeitä mun mielestä :)
Niinpä, mieluummin näin päin kuin se että ollaan jumbona jollain tylsällä eikä ketään kiinnosta...
Vierailija kirjoitti:
Suomen kieltä pirstotaan nykyään. Se ei ole suomen kieltä mitä biiseihin kirjoitetaan. Jotain hesan laitaseudun slangia. Aikaisemmin luluissa laulettiin suomen kieltä oikeasti ääntäen.
Tämä on ärsyttävää. Hienot balladitkin pilataan jollain typerällä slangilla tai huonolla töksähtävällä suomella.
Vierailija kirjoitti:
^^ Win95 biisi oli hyvä ja esitys tuki sitä hyvin. Kävin just eilen katsomassa sen finaaliesityksen ja luin niitä kommentteja videon alta. Kannattaa käydä lukemassa. Todella moni tykkäsi ja on katsellut videota viisujen jälkeenkin.
"This is what the country elected for the 7th consecutive year as the happiest country in the world send, makes sense"
"Even half a year later, I can't watch this without having a constant smirk. This was probably the most Eurovision song ever on Eurovision."
"This is definitely, without a doubt, the funniest performance i have ever seen at an ESC! Well done finland!"
Windows olisi pärjännyt erilaisella vaatetuksella ja paremmalla koreografialla. Olisi ollut todenperäisen iloinen, mutta ne housut oli oieesti katastrofi.
4.52 eteenpäin "time will go on and we are drifting away in the night.. " 🥲🥲🥲
Niin kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ongelma on siinä, että itsensä vakavasti ottavan hevibiisin sijaan täältä on nyt tulossa vtun cringeä hassunhauskaa naamanvääntelyörinää, jonka musiikillinen anti on heikkoa. Toinen juttu on se, että Suomi ei tule koskaan voittamaan viisuja hevillä tai hard rockilla niin kauan, kuin raadit on kisassa. Nää musiikkigenret ei ole valtavirtaa, eikä ne edes ole yhtä suosittuja alakulttuureja kuin joskus parikymmentä vuotta sitten. Tää fakta pitäisi oikeasti hyväksyä, että mitään voittoa on oikeasti turha enää odottaa jos joka vuosi mennään vaan näillä vanhojen ukkojen ja akkojen genreillä."
Ei noilla ehkä kukaan voittoa odotakaan juryaikakaudella. Mutta sekin pitäisi hyväksyä ettei Suomesta tunnu vaan löytyvän mitään tarpeeksi laadukasta muutakaan, millä voisi olla mahdollisuuksia voittoon.
Mä uskon edelleen,että jos olisi
Tää olis kans hyvä esimerkki. Reipasta soittoa ja laulua, mutta kauniisti. Viisumittainen, jos ottaa introsta ja outrosta 10 sekkaa pois. Ja veikkaan, että levy löytyy tuottajasuuruus Kiron hyllystä.
Voittohan olisi Suomelle katastrofi, ei olisi varaa järjestää.
Blackbird oli minusta unettavan tylsä ja odotetusti jäi semeihin. Viivin biisi iskee taas minuun kovaa.
Puppyssa on se ärsyttävää, että tuntuu että sitä halutaan nyt siksi koska pitää olla metallia, koska on menevä, koska englannin kieli, koska huumori, koska pitää olla miesedustaja, koska pitää erottua hyvällä tai pahalla, koska Kiro, koska haista paska raadit, jne jne...
Tää on vähän sellainen "paremman puutteessa" kappale.
Vierailija kirjoitti:
4.52 eteenpäin "time will go on and we are drifting away in the night.. " 🥲🥲🥲
Niin kaunista.
Kyllä. Olisi mun märkä uni, jos Wintersun osallistuisi joskus viisuihin. Mutta en usko tätä koskaan tapahtuvaksi, valitettavasti.
Puppy on hyvä vaikka teknoa on , niin ekstistä saa hyvin selvän. Se on myönteistä. Tykkään ekasta kuuntelusta alkaen biisistä. Hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Blackbird oli minusta unettavan tylsä ja odotetusti jäi semeihin. Viivin biisi iskee taas minuun kovaa.
Minulla taas päinvastoin. Muistan vieläkin sen ihanan heleän sävelen: "blackbird, don't sing...". Ei siis mitään lemppareitani, mutta mieleenjäävä, mikä on hyvä. Viivin tusinabiisi unohtuu katsojilta heti kun laulu loppuu, jos pääsisi edustamaan. Eikä muuten pääse, sen tietää jo. Puppy on jo suositumpi. Enkä tarkoita, että Puppy olisi paras.
Vierailija kirjoitti:
Puppyssa on se ärsyttävää, että tuntuu että sitä halutaan nyt siksi koska pitää olla metallia, koska on menevä, koska englannin kieli, koska huumori, koska pitää olla miesedustaja, koska pitää erottua hyvällä tai pahalla, koska Kiro, koska haista paska raadit, jne jne...
Tää on vähän sellainen "paremman puutteessa" kappale.
Oikeasti paremman puutteessa oli viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Lord of the lost jäi ihan viimeiseksi. Ei arvostettu örinää.
Tuo oli liian kevyttä metalli-ihmisille ja ehkä sitten liian outoa poppiväelle. Biisi oli aika pliisu, noilla on paljon parempiakin. Ei silti ansainnut jäädä jumboksi.
No ei tässä biisissä kyllä mitään örinälaulua ollut.
Ei todellakaan, tuossahan on lähes oopperamaisen täsmällistä artikulaatiota. Ajatella, etten muista tätäkään ollenkaan. Enkä muistanut tuota Unkarinkaan esitystä, minkä joku linkkasi. Kiitos niistä. Olivat kivoja kummatkin.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa, että lähetetään tuo Puppy. Tämän tyylinen biisi on jo niin nähty! Nyt toivoisin, että lähetetään nainen ja ois ehkä aika balladin!
Juu no ei kyllä lähetetä.
Se kohta hei puppeee on sairaan ärsyttävä. Mulla soi nyt vaan Trafik päässä kun vertailin näitä kahta.
Jotenkin ärsyttää että vaikka Käärijän isoin perintö oli se, että suomenkielellä pärjää oli se sitten kuinka vaikeasti lausuttavassa muodossa, niin heti perään ollaan lähettämässä kaksi todella yksinkertaista lyriikkaa sisältävää hassunhauskaa viisua englanniksi. Melkein lastenlauluosastoa sanat, kun suomenkielellä saa paljon aikaan rytmikkäästä kauniisti soljuvaan. Kukaan suomenkielisistä lyriikoista valittava ei voi olla tosissaan, kun vertailuna on on nämä englanninkieliset- myös Nightmares on hyvin yksinkertainen, kuin oli myös cyan kicks viime vuonna. Molemmat teinitasoa, ja hassunhauskat lapsitasoa. Kaikki suomenkieliset viisut ovat olleet monitahoisempia.
Puppy-videossa näytetään miten setämiehet jytää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oon lukenut ulkomaisten kommentteja, myös he toivovat, ettei lähetettäis mitään huumoribiisiä tällä kertaa!
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen pää osin metallia tai raskaampaa rock musaa. Tästä setistä ääni menis kuitenkin Viiville. Rohkeaa mennä noin lauluun ja tulkintaan perustuvalla biisillä. Mut hyvin hanskaa. Jotenkin kansanlaulumainen. Kaunis videokin.
Minulla on sama. Ja hyvin usein kuuntelen elektronista metallia, mutta siitäkin genrestä löytyy hyvää ja huonoa. Tuo balladi on kuitenkin omassa genressään erinomainen.
Rolf Ola Salo Svensson. En tiedä sukujuurista Suomessa, mutta tosi monella ruotsalaisella on sukujuuria Suomessa, mehän olemme alunperin samaa valtakuntaa.