Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
5041/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä Viivistä enemmän pidän kuin Saran balladista viime vuona. Viivi on jotenkin raikkaamman oloinen. 

Vierailija
5042/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajat on aika ankeita ja epävarmoja tällä hetkellä. Olisi ollut kiva kuulla joku maailmanparannuslaulukin. Ei taida olla sellaista ainakaan UMK:ssa mukana. 

Totta. Olen mm. maailmanparannusbiisien ystävä. 😄 Niiden joukossa on upeita klassikoita.

Ensimmäisenä tulee mieleeni Saksan voittobiisi "Ein Bißchen Frieden" (= Hieman rauhaa) ja Suomen Paradise Oskarin Da Da Dam v. 2011. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5043/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tällä kommentillani haluan sanoa sitä, että Suomi on Euroviisuissa vähän kuin nainen miesten alalla; pitää olla paljon parempi kuin muut, jotta pärjää."

Suomi on mielestäni kuitenkin parantanut imagoaan viime vuosien menestyksen ja UMK:n tasonnoston myötä, joten tuo mielikuva voidaan ehkä jo unohtaa.

Aiemmin Suomi miellettiin pitkälti semeissä rämpijäksi tai jombosijojen ja nolla-pisteiden maaksi, eikä ollut sitä uskottavuutta kuin nyt ja siksi piti varmastikin olla muita parempi tietyn sijan tai finaalipaikan saavuttamiseksi.

Saavutettu uskottavuus on kuitenkin helppo menettää, esim. vetämällä toistuvasti kreisparty-kuraa ja näyttämällä raadeille keskisormea.

Miksi sinä palvot niitä raateja niin? Suomi saa lähettää sitä mistä itse tykkäämme. 

Mm, tässä voi käydä vielä sillä tavalla, että tänä vuonna ei saada riittävän yhteistä wow-tunnetta mistään biisistä, ja äänet jakaantuvat tasaisesti kaikkien kesken. Ja kun näillä kv-raadeilla tahtoo olla joku "telepaattinen" harmonia siitä, mistä ne kaikki tykkäävät eniten niin kv-raatien 25% äänien kasaantuminen jollekin biisille ratkaisee lopulta koko pelin. Olen jopa ajatellut, että tässä on haettukin tätä kv-raatien tahtoa suosivaa ratkaisua jo biisien valintatilanteessa tietoisesti... 

Vierailija
5044/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen joka päivä tän UMK-listan läpi ja kyllä nää muuttuu pikku hiljaa ihan hyviksi. costee on hyvä, kivan nopeatempoinen! Neeakin alkoi kuulostaa jo ihan hyvältä. Ja Nelli sekä Viivi. Ei täältä kylläkään sellaista paukkua vielä ole tullut mitä viisubiisiltä toivoisi.

Vierailija
5045/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, Costee on sitten ohittanut Nellin Spotifyn listalla. Huomenna keikkuu kärjessä kai Viivi.

Vierailija
5046/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, Costee on sitten ohittanut Nellin Spotifyn listalla. Huomenna keikkuu kärjessä kai Viivi.

Mä olen ainakin luukuttanut costeeta, se paranee joka kerralla. Neea näytti taas olevan nousussa myös, oli tuolla listalla sijalla 14. costee on 2.

Vierailija
5047/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin luukuttanut costeeta, se paranee joka kerralla. Neea näytti taas olevan nousussa myös, oli tuolla listalla sijalla 14. costee on 2.

Voitteko linkata tähän listan, kosta näkyy luvut. Itse ne käytä Spotifytä, mutta joskus todella harvoin käväisen.

Vierailija
5048/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla erikalla oikeasti noin miesmäinen puheääni kuin tossa uusilla ig-videoilla? 😦 

Vierailija
5049/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi on myös Suomen iTunesin ykkösenä.

Vierailija
5050/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys että palstamammat inhoaa nuorta, vaaleaa, hoikkaa ja heleä-äänistä Viiviä... 

Setämies iski tänne. 🥱 Esim. minä en ole "palstamamma" vaan lapseton opiskelija. Täällä on arvosteltu itse biisiä, lyriikoita, lauluääntä, kuten muidenkin kohdalla, ei itse ihmistä. 

Vierailija
5051/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oottakaas kunhan Eerikan biisi pärähtää! Mulla ainakin kaikki luotto, usko ja toivo siihen. 💥

Tämä on Erikan ja Goldien kisa! 👍🏻🔥

Oml ja Erika välillä veikkaan

Hevibändi voidaan unohtaa. Ei uppoa enää kuin lajin uskollisimpiin faneihin tuo musiikki.

Suomi on maa jossa on maailman eniten metallibändejä, että eiköhän niitä metallifaneja täältä löydy, varsinkin jos kaikki muu on tasapaksua poppia.

Suomesta löytyy metallifaneja, mutta Euroviisujen katsojissa ja äänestäjissä heitä on vain marginaalisen  pieni vähemmistö.

Vierailija
5052/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys että palstamammat inhoaa nuorta, vaaleaa, hoikkaa ja heleä-äänistä Viiviä... 

Ei kukaan kyllä inhoa sen enempää kuin muitakaan. Yllätys että palstasetä tulee heti provoamaan. 

Vierailija
5053/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla erikalla oikeasti noin miesmäinen puheääni kuin tossa uusilla ig-videoilla? 😦 

Ai se, missä kehuu olevansa ennakkosuosikki? 

Vierailija
5054/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oottakaas kunhan Eerikan biisi pärähtää! Mulla ainakin kaikki luotto, usko ja toivo siihen. 💥

Tämä on Erikan ja Goldien kisa! 👍🏻🔥

Oml ja Erika välillä veikkaan

Hevibändi voidaan unohtaa. Ei uppoa enää kuin lajin uskollisimpiin faneihin tuo musiikki.

Suomi on maa jossa on maailman eniten metallibändejä, että eiköhän niitä metallifaneja täältä löydy, varsinkin jos kaikki muu on tasapaksua poppia.

Suomesta löytyy metallifaneja, mutta Euroviisujen katsojissa ja äänestäjissä heitä on vain marginaalisen  pieni vähemmistö.

Noh, eipä se Blind Channelin menestystä haitannut. 

Vierailija
5055/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu voittajaa Suomesta tänäkään vuonna, ei mitään luottoa. Jos nämä on parhaimmistoa, niin se kertoo kaiken. 

Tänäkään vuonna? Mitä tapahtui vuonna 2006?

Vierailija
5056/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikalla on minusta aina ollut yllättävän tumma puheääni. Erikan laulu- ja puheääni on aika erilaiset.

Vierailija
5057/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tykkää tästä Viivin biisistä ei se tarkoita sitä että inhoaa artisti Viiviä.

Outoja oletuksia joillain.

Vierailija
5058/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko linkata tähän listan, kosta näkyy luvut. Itse ne käytä Spotifytä, mutta joskus todella harvoin käväisen.

Se löytyy kun kirjoittaa googleen Spotify Suomen top 50

Umk-biisit ovat seuraavilla sijoilla tällä hetkellä:

2. Costee

3. Nelli (laskussa)

14. Neea (nousussa)

Viiviä ei vielä listalla näy, nousee sinne varmaan huomenna.

Vierailija
5059/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Erika nykyään sateenkaaripiireissä joku juttu, tietääkö joku? Vissiin yrittää ainakin gay-ikoniksi. 🌈

Vierailija
5060/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika onkin vaihtanut kielen jo saksaksi, ohhh Güte xD

Ketju on lukittu.