UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän Viivin lyriikoissa jokin sai ajattelemaan, että teksti olisi ensin kirjoitettu englanniksi ja sitten käännetty. Jostain syystä ei suomenkieli kuulostanut siltä, kuin se parhaimmillaan voi. Samaa vikaa ollut useassakin viime vuosien ehdokkaassa. Sikäli tykkään Matulasta enemmän, sanoitukset ei häirinneet.
Eikö nuoret vaan lue ja kirjoita enää?
Joo, tuntuu että nykypopissa suomenkieliset sanoitukset ovat jotenkin niin yksinkertaisia, kömpelöitä ja tönkkösuolattuja ja on paljon toistoa ja suppeaa sanavarastoa. Eivätkö muusikot tai taustajoukot osaa haastaa itseään? Ei osata tehdä suomen kieltä soljuvaksi, melodiseksi ja musiikkiin sopivaksi, ei olla luovia ja leikitellä kielen kanssa. Suomihan kuulostaa parhaimmillaan ihan hyvältäkin musiikissa. Alkaako Pisa-romahdus tai someriippuvuus jo näkymään musiikissa ajattelun köyhyytenä?
Minua harmittaa myös tuo soljuvuuden puute. Lukisivat vaikka vanhoja suomen kielisiä runoja inspiraatioksi kun tekevät biisejä...
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin Costeesta eniten ja näköjään muutkin kun kerran kakkosena Spotifyssä. 👏🏻
Kaikki nousee sinne julkistuksen jälkeen. Katsotaan joidenkin päivien päästä.
Nyt alkaa olla jo pientä kiirettä, kun maa toisensa perään on alkanut julkistaa biisejänsä. Tänään mm. Puola julkisti ensimmäisen erän.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin Costeesta eniten ja näköjään muutkin kun kerran kakkosena Spotifyssä. 👏🏻 En siis mikään artistin fani ole.
Minäkin tykkään tästä, kuunnellut tänään jo monta kertaa. 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin Costeesta eniten ja näköjään muutkin kun kerran kakkosena Spotifyssä. 👏🏻
Kaikki nousee sinne julkistuksen jälkeen. Katsotaan joidenkin päivien päästä.
Kaikki ei nouse heti kakkoseksi, Neeakin taisi jäädä kuudenneksi.
Mä vähän jatkan tätä.
Olen siis tämä viisuja 1970-luvun lopusta seurannut. Alla pätkiä Suomen viisubiiseistä eri vuosikymmeniltä. Nämäkin on saaneet haukkuja ja kritiikkiä ajassaan. Osaa ei ole pidetty edes lähettämisen arvoisena, taas on saanut hävetä, mutta niin vaan nämä ovat jääneet meidän musiikkikulttuuriimme elämää, no, hyvässä tai pahassa. Kiva jos peukutat jos osaat hyräillä vaikka puolet, vaikka et esittäjää tai biisiä muuten muistaisikaan. Tiedän sitten olenko palstan ainut viisumuumio :)
Kuorolaulu kun lauletaan. Tässä kumpikin oksallaan...
Tuo neito noita on, hän luo voimalla kohtalon. Hän vailla on seuraa...
Kuunnellaan, katsellaan, kuljetaan. Tule luo, aikaa pieni hetki on vaan...
All we need is lightning with power and might...
Etsien käy lapsonen maan peittäen turhaan kaipaustaan...
On siinä päiväperhon liekkivä liito. Sammuvan tähden öinen viime kiito...
Jos joku nakkaa ydinkakkaa. Kohta tänne Eurooppaamme...
En saa syödä karkkia juoda limua. En saa edes juoda alkoholia...
Minä sammutin elämän janoa vaan Minä osasin onnea anoa vaan...
Yamma yamma yamma yamma yamma yamma yamma ya...
Kuka hän on, ja mitä kieltä mahtaa puhua hän?
Se viimene juna mun laukun vei. Junilla on kiire mulla ei...
Kaupungissa on yö, en silti tähtiä nää...
Pelätään pelkomme pois. Mikään ei viedä mua vois...
Hei kundit kuunnelkaa. Tuota vanhaa jammaajaa...
Put your middle fingers up...
Itke en, kun loppuu tää...
Costeesta tykkäsin vähiten ihan vaan siksi että oon kuullut ton kappaleen aiemminkin. Hollywood Hills/Suomirokkia jne.
Tällä hetkellä 1. Viivi 2. Nelli 3. Neea ja 4. Costee
Ai miksi Viivi? No minä kuulun niihin, jotka tykkää hänen äänestä. Yleensä en pidä balladeista, mutta tästä pidin sanojen vuoksi paljon. Ei ehkä uppoa ulkomailla (koska eivät ymmärrä sanoja), joten odotellaan ne loput vielä.
Lyrics vuoto:
Sunday morning, I take a walk with my puppy
She's never boring and she makes me so happy
No, ei hän siinä omalla äänellään puhu!😂
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa olla jo pientä kiirettä, kun maa toisensa perään on alkanut julkistaa biisejänsä. Tänään mm. Puola julkisti ensimmäisen erän.
Kiire mitä ajatellen? Euroviisukappaleet pitää olla ilmoitettuna joskus maaliskuun alkupuolella. Vastahan nämä karsinnat on lähteneet käyntiin.
Olen ihmetellyt että missä luuraavat ne artistit ja bändit vuosi toisensa perään, joille ei ole temppu eikä mikään täyttää isompikin areena tai tehdä niitä bängerbiisejä? Kun tuntuu että usein on tällaisia ns, yleisfestaritason tai klubitason artisteja.
Vai kokevatko nämä isommat nimet kenties ettei euroviisuilla ole heille mitään annettavaa uran kannalta ja siksi eivät hae?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tällä kommentillani haluan sanoa sitä, että Suomi on Euroviisuissa vähän kuin nainen miesten alalla; pitää olla paljon parempi kuin muut, jotta pärjää."
Suomi on mielestäni kuitenkin parantanut imagoaan viime vuosien menestyksen ja UMK:n tasonnoston myötä, joten tuo mielikuva voidaan ehkä jo unohtaa.
Aiemmin Suomi miellettiin pitkälti semeissä rämpijäksi tai jombosijojen ja nolla-pisteiden maaksi, eikä ollut sitä uskottavuutta kuin nyt ja siksi piti varmastikin olla muita parempi tietyn sijan tai finaalipaikan saavuttamiseksi.
Saavutettu uskottavuus on kuitenkin helppo menettää, esim. vetämällä toistuvasti kreisparty-kuraa ja näyttämällä raadeille keskisormea.
Miksi sinä palvot niitä raateja niin? Suomi saa lähettää sitä mistä itse tykkäämme.
En palvo, mutta ymmärrän, miksi ne ovat olemassa ja senkin, ettei ole mm. realistista uskoa Euroviisuvoittoon sellaisella biisillä, joka ei vain yksinkertaisesti voi voittaa, jos se ei täytä tarpeeksi hyvin raatien arviointikriteereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tällä kommentillani haluan sanoa sitä, että Suomi on Euroviisuissa vähän kuin nainen miesten alalla; pitää olla paljon parempi kuin muut, jotta pärjää."
Suomi on mielestäni kuitenkin parantanut imagoaan viime vuosien menestyksen ja UMK:n tasonnoston myötä, joten tuo mielikuva voidaan ehkä jo unohtaa.
Aiemmin Suomi miellettiin pitkälti semeissä rämpijäksi tai jombosijojen ja nolla-pisteiden maaksi, eikä ollut sitä uskottavuutta kuin nyt ja siksi piti varmastikin olla muita parempi tietyn sijan tai finaalipaikan saavuttamiseksi.
Saavutettu uskottavuus on kuitenkin helppo menettää, esim. vetämällä toistuvasti kreisparty-kuraa ja näyttämällä raadeille keskisormea.
Miksi sinä palvot niitä raateja niin? Suomi saa lähettää sitä mistä itse tykkäämme.
En palvo, mutt
Kukaan ei usko euroviisuvoittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiire mitä ajatellen? Euroviisukappaleet pitää olla ilmoitettuna joskus maaliskuun alkupuolella. Vastahan nämä karsinnat on lähteneet käyntiin.
Kiire kuunnella tarjontaa ja tutustua muihinkin kuin Suomen seitsikkoon, tietenkin. Aika on rajallinen ja biisejä on PALJON.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiire kuunnella, jos haluaa kaikkien maiden tyrkyt puntaroida.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt että missä luuraavat ne artistit ja bändit vuosi toisensa perään, joille ei ole temppu eikä mikään täyttää isompikin areena tai tehdä niitä bängerbiisejä? Kun tuntuu että usein on tällaisia ns, yleisfestaritason tai klubitason artisteja.
Vai kokevatko nämä isommat nimet kenties ettei euroviisuilla ole heille mitään annettavaa uran kannalta ja siksi eivät hae?
Tuo on varmaankin juuri se syy. Mahdollisuus kansainväliseen breikkaamiseen on monille artisteille motivaattori pyrkiä Euroviisuihin. Jos suuremmin breikkaaminen on jo tapahtunut, viisuilla ei ole enää artistille/bändille annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä julkaistuista Neea vaikuttaa innokkaimmalta lähtemään edustamaan. Ajattelisin, että tämä asenne ja motivaatio vaikuttaa myös esitykseen.
Aina se ei kuitenkaan ole eduksi. Cyan kicks olisi halunnut viisuihin, mutta ainakin toisella yrittämällä meni jo yliyrittämiseksi.
''Aina se ei kuitenkaan ole eduksi. Cyan kicks olisi halunnut viisuihin, mutta ainakin toisella yrittämällä meni jo yliyrittämiseksi.''
Cyan Kicks mokasi siinä kun lähtivät kisaan liian keskinkertaisella biisillä ja luottivat liikaa pvc-asujen viehätysvoimaan. Heidän olisi kannattanut kypsyä rauhassa ja odottaa oikeanlaista hetkeä ja biisiä. Heillä taisi olla tuottajana ruotsalainen ja se kuuluikin musiikissa, biisi oli köyhän miehen Amaranthea. Ei kannata tehdä ruotsalaiselta kuulostavaa ylituotettua musiikkia, oli sitten pop tai metalli kyseessä, kun ruotsalaiset hallitsee sen kumminkin parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiire kuunnella tarjontaa ja tutustua muihinkin kuin Suomen seitsikkoon, tietenkin. Aika on rajallinen ja biisejä on PALJON.
Minä olen jo luopunut yrittää kuunnella kaikki tyrkyt. Muutamaa itseäni eniten kiinnostavaa karsintaa aion kylläkin seurata.
Kunhan kaikkien edustusbiisit on valittu/julkaisti, alkaa mielenkiintoinen vaihe, kun niitä arvioi paremmuusjärjekseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä julkaistuista Neea vaikuttaa innokkaimmalta lähtemään edustamaan. Ajattelisin, että tämä asenne ja motivaatio vaikuttaa myös esitykseen.
Aina se ei kuitenkaan ole eduksi. Cyan kicks olisi halunnut viisuihin, mutta ainakin toisella yrittämällä meni jo yliyrittämiseksi.
''Aina se ei kuitenkaan ole eduksi. Cyan kicks olisi halunnut viisuihin, mutta ainakin toisella yrittämällä meni jo yliyrittämiseksi.''
Cyan Kicks mokasi siinä kun lähtivät kisaan liian keskinkertaisella biisillä ja luottivat liikaa pvc-asujen viehätysvoimaan. Heidän olisi kannattanut kypsyä rauhassa ja odottaa oikeanlaista hetkeä ja biisiä. Heillä taisi olla tuottajana ruotsalainen ja se kuuluikin musiikissa, biisi oli köyhän miehen Amaranthea. Ei kannata tehdä
Minusta Cyan Kicksin kohtaloksi kävi se luokaton lavastus ja kuvaus live-esityksessä.
Silloin meni monilla muillakin ns. vanhoilla viisumailla huonosti. Siihen oli syynä muitakin seikkoja kuin juryjen puute.