UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Onko Erika nykyään sateenkaaripiireissä joku juttu, tietääkö joku? Vissiin yrittää ainakin gay-ikoniksi. 🌈
Ainakin hän itse kuuluu sateenkaariväkeen, sanoi just MeNaisten haastattelussa, että aikoo jatkossakin rakastaa kaikkia sukupuolia.
Vastaan väitteeseen ettei euroviisufaneissa olisi metallifaneja. Minä en ainakaan ole niin urautunut, että kuuntelisin vain yhdenlaista musiikkia. Enkä tunne ihmisiä, jotka tykkäisi vain yhden genren musiikista.
Menee OT. Jazzia inhoan. Vaan kuinkas kävikään jokunen vuosi sitten. Norjan kilpailussa oli hyvä jazzbiisi ja viihdyttävä esitys (Swing'it: Prohibition). Eli aina löytyy joku hyvä kappale jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Erika nykyään sateenkaaripiireissä joku juttu, tietääkö joku? Vissiin yrittää ainakin gay-ikoniksi. 🌈
Ainakin hän itse kuuluu sateenkaariväkeen, sanoi just MeNaisten haastattelussa, että aikoo jatkossakin rakastaa kaikkia sukupuolia.
Kaikki konstit käyttöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu voittajaa Suomesta tänäkään vuonna, ei mitään luottoa. Jos nämä on parhaimmistoa, niin se kertoo kaiken.
Tänäkään vuonna? Mitä tapahtui vuonna 2006?
Jos juryt olisi olleet vuonna 2006, ei Suomi todellakaan olisi voittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On seurustellutkin/tapaillut naisen kanssa yhdessä kohtaa, siitä oli lehtikuvakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos viisuihin halutaan balladi ja balladilaulaja niin ehdottomasti Diandra! Osasi jo joskus 16v. Idolsissa laulaa Whitney Houstonin pari balladia, esim. I will always love you. (Löytyy varmaan vielä Youtubesta)
Diandra itse on kuulemma sanonut Mari Pudakselle (kertoi viisupodissa), että hän kyllä haluaisi laulaa Euroviisuissa, mutta hän ei pidä kaikesta kilpailuun liittyvästä oheishärdellistä (promoaminen viisukevään aikana ja hektinen kaksiviikkoinen kisarupeama mediahärdelleineen).
Vierailija kirjoitti:
Vastaan väitteeseen ettei euroviisufaneissa olisi metallifaneja. Minä en ainakaan ole niin urautunut, että kuuntelisin vain yhdenlaista musiikkia. Enkä tunne ihmisiä, jotka tykkäisi vain yhden genren musiikista.
Menee OT. Jazzia inhoan. Vaan kuinkas kävikään jokunen vuosi sitten. Norjan kilpailussa oli hyvä jazzbiisi ja viihdyttävä esitys (Swing'it: Prohibition). Eli aina löytyy joku hyvä kappale jostain.
Liettuan karsinnassa oli metalli- tai mikälie bändi. Jäi ihan häntäpäähän eikä päässyt jatkoon, koko esityksen ajan oli tunne, että bändi oli väärässä paikassa väärään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki konstit käyttöön!
Minullekin tuli mieleen, että Erika on sitten viime kerran laajentanut yleisöään homopiireihin, jotka on tunnetusti äänestäjiä. Laskelmoitua tai ei. Voipi voitto tulla kakkoskerralla Erikalle. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki konstit käyttöön!
Erika on ollut viisupiirien gay-ikoni Cicciolinasta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liettuan karsinnassa oli metalli- tai mikälie bändi. Jäi ihan häntäpäähän eikä päässyt jatkoon, koko esityksen ajan oli tunne, että bändi oli väärässä paikassa väärään aikaan.
Minä katsoin sen Liettuan ekan semin. Se bändi nyt ei kummoinen ollut, laulaja oli heikko ja kappale keskinkertainen. Heillä tuomarit päättää jatkoonmenijät, joten siellä on oltava heidän mieleen. Tympeä kisa katsoa sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu voittajaa Suomesta tänäkään vuonna, ei mitään luottoa. Jos nämä on parhaimmistoa, niin se kertoo kaiken.
Tänäkään vuonna? Mitä tapahtui vuonna 2006?
Jos juryt olisi olleet vuonna 2006, ei Suomi todellakaan olisi voittanut.
Onneksi ei ollut juryja silloin. Ne oli niitä vuosia, kun Ruotsilla meni huonosti, kun eivät saaneet vetoapua juryilta. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki konstit käyttöön!
Minullekin tuli mieleen, että Erika on sitten viime kerran laajentanut yleisöään homopiireihin, jotka on tunnetusti äänestäjiä. Laskelmoitua tai ei. Voipi voitto tulla kakkoskerralla Erikalle. :D
Viime kerrallahan viisuhomot jo itkivät Cicciolinan perään.
Aika huonoja nää ehdokkaat. Vaikea uskoa, että tämän parempaa ei tosiaan löydy.
Vierailija kirjoitti:
Tän Viivin lyriikoissa jokin sai ajattelemaan, että teksti olisi ensin kirjoitettu englanniksi ja sitten käännetty. Jostain syystä ei suomenkieli kuulostanut siltä, kuin se parhaimmillaan voi. Samaa vikaa ollut useassakin viime vuosien ehdokkaassa. Sikäli tykkään Matulasta enemmän, sanoitukset ei häirinneet.
Eikö nuoret vaan lue ja kirjoita enää?
Joo, tuntuu että nykypopissa suomenkieliset sanoitukset ovat jotenkin niin yksinkertaisia, kömpelöitä ja tönkkösuolattuja ja on paljon toistoa ja suppeaa sanavarastoa. Eivätkö muusikot tai taustajoukot osaa haastaa itseään? Ei osata tehdä suomen kieltä soljuvaksi, melodiseksi ja musiikkiin sopivaksi, ei olla luovia ja leikitellä kielen kanssa. Suomihan kuulostaa parhaimmillaan ihan hyvältäkin musiikissa. Alkaako Pisa-romahdus tai someriippuvuus jo näkymään musiikissa ajattelun köyhyytenä?
Käykö täällä Viisukuppilan porukkaakin vai onko tää ketju ja se forum ihan eri porukoista muodostuva. 🤔 Itse en siis ole siellä, mutta joskus käyn lukemassa. Peukuta tätä viestiä, jos kirjoittelet myös Viisukuppilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, Costee on sitten ohittanut Nellin Spotifyn listalla. Huomenna keikkuu kärjessä kai Viivi.
Mä olen ainakin luukuttanut costeeta, se paranee joka kerralla. Neea näytti taas olevan nousussa myös, oli tuolla listalla sijalla 14. costee on 2.
Voitteko linkata tähän listan, kosta näkyy luvut. Itse ne käytä Spotifytä, mutta joskus todella harvoin käväisen.
Se löytyy kun kirjoittaa googleen Spotify Suomen top 50
Umk-biisit ovat seuraavilla sijoilla tällä hetkellä:
2. Costee
3. Nelli (laskussa)
14. Neea (nousussa)
Viiviä ei vielä listalla näy, nousee sinne varmaan huomenna.
Mielenkiintoista, että Neea on kääntynyt nyt nousuun. Sehän debytoi sijalla 6. ja ehti laskea sijalle 19 (?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katsoin sen Liettuan ekan semin. Se bändi nyt ei kummoinen ollut, laulaja oli heikko ja kappale keskinkertainen. Heillä tuomarit päättää jatkoonmenijät, joten siellä
Ei, myös yleisö äänesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metallibändejäkin on moneen lähtöön.
Tykkäsin Costeesta eniten ja näköjään muutkin kun kerran kakkosena Spotifyssä. 👏🏻 En siis mikään artistin fani ole.
Viimevuonna sekin oli jonkun mielestä naisvihaa, jos ei tykännyt Paskanasta :D