UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Apua, nyt äkkiä nukkumaan täältä... erehdyin kuuntelemaan ja katselemaan Portion Boysin uuden biisin videon ja sehän olisi pessyt nämä tähän astiset 100-0 jos olisi UMK:ssa!?
Siis ihan vaan selvennyksenä siihen, ettenkö tykkäisi Portion Boysista silloin kun he tekevät omia biisejä, eivätkä lämmitä vanhoja.
-winner-
Odotan että tämä one puppy bändi, goldielocks nostaisi vähän tasoa tästä!
Ei mennyt costee Tomin soittolistalle. Kaksi edellistä on mennyt..
Olen samaa mieltä,että kertsi on heikompi kuin alku.
Äääöh. Soittaisivat tekeleensä vaikka tällaiselle randolle niin saisivat palautetta miten muokata biisistä parempaa.
Vierailija kirjoitti:
One morning left siis!
Siltä alkaapi näyttää...
Vierailija kirjoitti:
Äääöh. Soittaisivat tekeleensä vaikka tällaiselle randolle niin saisivat palautetta miten muokata biisistä parempaa.
Siis mä olen random. Tuntuu,että osaisin muokata biiseistä parempia viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa UMK??
uuden musiikin kilpailu 2025. Kaikilla muilla se on Finale. Virallisissa ajoituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
One morning left siis!
Siltä alkaapi näyttää...
4 vielä jäljellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäisin jos se artistien valintaprosessi olisi vähän läpinäkyvämpi. Olisi kiva tietää miten niitä karsitaan.
Nyt on moni valittanut, että miksi Vilma Jää jäi rannalle kun nämä biisit ovat tylsiä, mutta eihän sitä Vilma Jään biisiä ole edes julkistettu missään, niin mistäs sen tietää onko se näitä parempi. Hän lupasi kyllä julkaista sen jossain vaiheessa.
Samaa mieltä ja olisi mukava jos myös sitä avattaisiin että ketä kaikkia tuonne UMK:hon on hakenut ja millä biiseillä sekä pääsisi kuuntelemaan pätkiä niistä.
Mutta ymmärrän että miksi näin ei tehdä. Tuotanto varmasti täyttyisi sen jälkeen viesteistä missä kritisoidaan sitä miten paljon on jäänyt "eeppisiä bängerbiisejä" pois kisasta ja valittu vain tuollaiset huonot kököt. Ja tuotanto joutuisi puolustamaan valintojaan että miksi ne "huonot kököt" olivat heistä p
En mä usko, että Ylellä on mitään oikeuksia niihin muihin biiseihin. Jotkut artistit itse kertoo, millä ovat hakeneet, muita vain arvaillaan. Kaikki ei varmasti halua sellaista julkisuutta.
Muistan Yleltä ainoastaan jälkikäteen kommentoidun, että yksi vuosi nimekkäin hakija oli Hevisaurus ja silloin päättivät pyytää Saara Aallon ja kaikki hakijat jäi rannalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noissa musavideoissa enää ole tekstitystä englanniksi? Kun tuntuu että tubettajat eivät ole tajunneet mistä lauletaan.
Minä en saa selvää sanoista vaikka olisi englantia, niin on niin epäselviä.
Minä en oo saanut selvää Nellin laulusta ilman tekstitystä, vaikka ihan on suomeksi laulettu (se joku "beibi mutkan takana" -kohta löytyi vasta tekstiversiosta) ;DDDD
Jos on liian hunajainen ääntämys, niin voi käydä noin. Suomessa monet nykyräppärit tai Kuumaa on myös välillä miksattu niin ja autotunetettu, että ei millään löydy oikeaa aksenttia, mitä tämmöinen maalaisjuntti tajuaisi, mutta ehkä se on vaan tämmöinen boomeri-juttu, kun silti Veikko Lavin Silakka-apajalla on ihan ongelmitta loppuun saakka ymmärretty :D
Ei se ulkomailla haittaa hassut artikulaatiot, jos melodia on ok. Ulkomaalaistaustainen kuuntelija kokee sen vain eksoottisena suomena kuitenkin. Suomalaiset itse vaan eivät pääse irti suomen täydellisestä ääntämisestä tai laulamisesta, mutta kas kummaa, rallienglanti tai gunther-huokailu vie Viisuihin (kuten nähtiin viime vuonnakin).
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa UMK??
uuden musiikin kilpailu 2025. Kaikilla muilla se on Finale. Virallisissa ajoituksissa. Ei edes viittaa ESC Eurovision Song Contest 2025 Basel. Pitänee kysyä miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä olen random. Tuntuu,että osaisin muokata biiseistä parempia viisuihin.
Varmaan Sunrise Avenuekin saisi Costeen biisistä hitin aikaiseksi, varsinkin siitä kertsistä ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein pidä tästä suunnasta, että umk olisi ennen kaikkea ponnahduslauta suomen markkinoille eikä viisuihin.
Samaa mieltä. Ja varsinkin kun monet näistä artisteista keillä no jo iso levy-yhtiö takana, saavat niitä soittokertoja uusille biiseille ilman UMK:takin. Nyt on haettu mukaan että saadaan vielä lisää näkyvyyttä, mutta ei ole edes yritetty tehdä viisuihin sopivaa biisiä. Ja täten viety paikka toiselta hakijalta, potentiaaliselta viisuvoittajalta, kellä nyt ei vaan sattunut olemaan levy-yhtiötä takana
Samaa mieltä myös. UMK:n pitäisi nimenomaan keskittyä tuomaan niitä artisteja esille joilla on se viisunälkä kova ja tosissaan pyrkivät viisuihin eikä tuomaan näitä "varjoartisteja" esiin. Jos utopistisesti ajattelee, niin mikä sen tietää että kuinka monta uutta "Käärijää" tai "Lordia" jäi nyt rannalle, ja vain siksi kun ei ollut oikeita ihmisiä taustalla.
https://www.nurmijarvenuutiset.fi/paikalliset/6562111
Häh? Neea River (Jokinen) kirjoittanut portin boksin "elämän abc:n"?
Oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäisin jos se artistien valintaprosessi olisi vähän läpinäkyvämpi. Olisi kiva tietää miten niitä karsitaan.
Nyt on moni valittanut, että miksi Vilma Jää jäi rannalle kun nämä biisit ovat tylsiä, mutta eihän sitä Vilma Jään biisiä ole edes julkistettu missään, niin mistäs sen tietää onko se näitä parempi. Hän lupasi kyllä julkaista sen jossain vaiheessa.
Samaa mieltä ja olisi mukava jos myös sitä avattaisiin että ketä kaikkia tuonne UMK:hon on hakenut ja millä biiseillä sekä pääsisi kuuntelemaan pätkiä niistä.
Mutta ymmärrän että miksi näin ei tehdä. Tuotanto varmasti täyttyisi sen jälkeen viesteistä missä kritisoidaan sitä miten paljon on jäänyt "eeppisiä bängerbiisejä" pois kisasta ja valittu vain tuollaiset huonot kököt. Ja tuotanto joutuisi puolustamaan valintoj
Hevisaurus 😂 Mut siis eihän sen tarvisi olla nimekäs, kunhan olisi hyvä biisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaisissa tubettajissa Costeesta tykätään, ymmärtävät taidetta näköjään.
Ainut josta ulkkarit tuntuvat tykkäävän vähän enemmän on tähän mennessä ollut kyllä Neea ja Nightmares.
Niin-pä! Jotkut ovat suorastaan rakastaneet. Nightmaresia siis. Muita, not so much.
Mulle Viivin kappale kolahti näistä eniten. Näen potentiaalia menestyä viisuissa.
Ei sitten napannut tälläkään kertaa
Vierailija kirjoitti:
Mulle Viivin kappale kolahti näistä eniten. Näen potentiaalia menestyä viisuissa.
Mulle ei henkilökohtaisesti kolahtanut, balladit nyt vaan hyvin hyvin harvoin kolahtaa. Biisissä on osia joista en ole varma, alku kuulosti minusta haparoivalta. Mutta kunhan biisi pääsee vauhtiin, niin olen kyllä sitä mieltä että jotenkin tässä on eniten viisupotentiaalia. Tai en tiedä, mutta joku siinä tuntuu "paremmalta". Kovempitasoiselta. Viisumaisemmalta.
Ainut josta ulkkarit tuntuvat tykkäävän vähän enemmän on tähän mennessä ollut kyllä Neea ja Nightmares.