UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
"Eipä ole ollut tarvetta tuohon, kun edellinen naisartististi on ollut Suomen edustajana seitsemän vuotta sitten."
Eli Suomessako nyt sitten vihataan naisia? Mitään tekemistä esimerkiksi huonolla livellä ei ole ollut sen kanssa, että naista ei ole lähetetty?
Tällä palstalla oli paljon perusteetonta Sara-vihaa viime vuonna. Väite, että hänen livensä oli viime vuonna niin huono, on täyttä bullshittia. Ei lievä ylivireys liveä turmellut. Sitä on vain hyvä käyttää tekosyynä sille, että ei voinut sietää Saraa tai ei voinut sietää paskana-sanaa tai ei voinut sietää balladia tai ei voinut sietää kaikki noita kolmea.
Jaha. Toivottavasti Sara hakee ensi vuonna hassulla metalcore-kappaleella ja voittaa. Luonto alkaa parantua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä ole hyvä idea laittaa pitkän tylsähkön putken jälkeen balladia. Varsinkin jos siinäkään ei ole minkäänlaista wow-efektiä.
Minkä pitkän tylsähkön putken jälkeen?
Jos löytyy hyviä (maailmanluokan) laulajia ja biisejä niin balladin voi laittaa vaikka joka vuosi.
Ei Suomessa sellaisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos löytyy hyviä (maailmanluokan) laulajia ja biisejä niin balladin voi laittaa vaikka joka vuosi.
Ei Suomessa sellaisia ole.
Suomella on kyllä myös ihan maailmanluokan laulajia. UMK:ssakin on ollut, esim. Diandra ja Saara Aalto, mutta biisit ja lavastukset eivät olleet tarpeeksi hyviä.
Toisaalta ei balladin esittäjän välttämättä edes tarvitse olla maailmanluokan belttaaja, jos biisi ja esitys koskettaa tarpeeksi paljon herkkyydellään ja kauneudellaan kuten esim. Portugalin viisuvoittoesitys v. 2017 teki.
Niin, ja voisi balladin joskus laittaa, vaikka se ei välttämättä voittopotentiaalinenkaan olisi ihan niin kuin Suomen edustajat eivät yleensä muutenkaan ole olleet voittopotentiaalisia.
Jos menneitä kaivellaan, niin se Iltan (vai "Illan"?) balladi olisi voinut hyvinkin pärjätä tuolla. Tosin näköjään sijoittui UMK:n häntäpäähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Rules olisi ollut 15., jos pelkät yleisöäänet olisivat vaikuttaneet. Toki viime vuonna vaikutti myös äänestyskäyttäytymiseen Israel ja sen mahdollisen voiton blokkaaminen.
16.
Mikäs tässä listassa on sit väärin: https://eurovisionworld.com/eurovision/2024
Jos on oikein hyvä biisi ja vetää sen oikealla fiiliksellä, niin ei tarvitse osata edes laulaa kummoisesti. Paskaa biisiä ei pelasta hyvä laulajakaan. Ehkä costee kuitenkin nyt nähdyistä paras.
Vierailija kirjoitti:
Jos menneitä kaivellaan, niin se Iltan (vai "Illan"?) balladi olisi voinut hyvinkin pärjätä tuolla. Tosin näköjään sijoittui UMK:n häntäpäähän.
Ilta on hyvä livelaulaja, mutta itse biisi ei mielestäni ollut niin hyvä kuin vaikkapa Saran biisi. Ilta taisi olla samana vuonna kuin Blind Channel, joten siitä vuodesta ei jäänyt mitään jossiteltavaa, oliko edustajavalinta oikea vai väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Rules olisi ollut 15., jos pelkät yleisöäänet olisivat vaikuttaneet. Toki viime vuonna vaikutti myös äänestyskäyttäytymiseen Israel ja sen mahdollisen voiton blokkaaminen.
16.
Mikäs tässä listassa on sit väärin: https://eurovisionworld.com/eurovision/2024
Pahoittelut, olet oikeassa. Itse muistin tarkistamatta niin, että 15 biisiä olisi ollut Suomen yläpuolella.
Costee kuulostaa myös siltä, ettei ääni lähde livenä. Biisit tähän mennessä geneeristä radiosoittopoppista eli YLEn omaa soittolistakamaa. Eli näistä kolmesta mun puolesta kuka vaan voi voittaa UMK:n, mutta en muista minuutin päästä yhtään mitä kuuntelin ja kenen biisi oli.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Costee kuulostaa myös siltä, ettei ääni lähde livenä. Biisit tähän mennessä geneeristä radiosoittopoppista eli YLEn omaa soittolistakamaa. Eli näistä kolmesta mun puolesta kuka vaan voi voittaa UMK:n, mutta en muista minuutin päästä yhtään mitä kuuntelin ja kenen biisi oli.
-winner-
Samaa mieltä, että en usko, että costeen live on kovin hyvä. Siitä huolimatta costeen kappale on ainoa, jota olen kuunnellut jo nyt huvin vuoksi.
Teemu ja Henri pärjäsivät kyllä hienosti etenkin kun ottaa huomioon viime vuoden tilanteen ja toivat hyvää mieltä siinä ankean poliittisessa ilmapiirissä. Toivottavasti tänä vuonna olisi vähän rauhallisempi tilanne.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Ja peruste tähän? Ainakin videolla lähtee näistä kolmesta parhaiten. Ja tätä Costeen jaksaa kuunnella useammankin kerran, siitä Neean biisistä en muista enää yhtään mitään.
Junalaulun, Saksofonimiehen ja Pasha Parfenin Moldova julkaisee tänään osanottajien nimilistan. Moldova on maa, joka onnistuu hienosti tai sitten ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Ja peruste tähän? Ainakin videolla lähtee näistä kolmesta parhaiten. Ja tätä Costeen jaksaa kuunnella useammankin kerran, siitä Neean biisistä en muista enää yhtään mitään.
Minä en taas jaksa kuunnella Costeen biisiä useampaan kertaan, mutta Neean biisiin en kyllästy.
Vierailija kirjoitti:
Junalaulun, Saksofonimiehen ja Pasha Parfenin Moldova julkaisee tänään osanottajien nimilistan. Moldova on maa, joka onnistuu hienosti tai sitten ei ollenkaan.
Yleensä onnistuvat hyvin. Tekevät lähes nollabudjetilla muistettavia esityksiä. Viime vuosi oli poikkeuksellinen, kun jäivät semiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eipä ole ollut tarvetta tuohon, kun edellinen naisartististi on ollut Suomen edustajana seitsemän vuotta sitten."
Eli Suomessako nyt sitten vihataan naisia? Mitään tekemistä esimerkiksi huonolla livellä ei ole ollut sen kanssa, että naista ei ole lähetetty?
Tällä palstalla oli paljon perusteetonta Sara-vihaa viime vuonna. Väite, että hänen livensä oli viime vuonna niin huono, on täyttä bullshittia. Ei lievä ylivireys liveä turmellut. Sitä on vain hyvä käyttää tekosyynä sille, että ei voinut sietää Saraa tai ei voinut sietää paskana-sanaa tai ei voinut sietää balladia tai ei voinut sietää kaikki noita kolmea.
Minä en ainakaan voinut sietää paskana-sanaa, mitä sitten? Lisäksi Sarassa tökki se stailaus joka oli ihan samaa väritystä ja tyyliä kuin Loreenilla.
Vierailija kirjoitti:
Moldova on hyvä viisumaa :) Junalaulu oli hyvä!
Ennakkosuosikin asemalla ei ole merkitystä jos umk-finaalissa laulun epävireisyys kuuluu kotisohville asti. Naurettavaa, että tästäkin pitää vääntää joku sukupuolikysymys.