UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eipä ole ollut tarvetta tuohon, kun edellinen naisartististi on ollut Suomen edustajana seitsemän vuotta sitten."
Eli Suomessako nyt sitten vihataan naisia? Mitään tekemistä esimerkiksi huonolla livellä ei ole ollut sen kanssa, että naista ei ole lähetetty?
Tällä palstalla oli paljon perusteetonta Sara-vihaa viime vuonna. Väite, että hänen livensä oli viime vuonna niin huono, on täyttä bullshittia. Ei lievä ylivireys liveä turmellut. Sitä on vain hyvä käyttää tekosyynä sille, että ei voinut sietää Saraa tai ei voinut sietää paskana-sanaa tai ei voinut sietää balladia tai ei voinut sietää kaikki noita kolmea.
Minä en ainakaan voinut sietää paskana-sanaa, mitä sitten? Lisäksi Sarassa tökki se stailaus joka oli ihan samaa väritystä ja tyyliä kuin Loreenilla.
Mielestäni ne ovat tosi hölmöjä syitä bannata kattauksen paras kokonaisuus.
Harvoin on biisejä, joita en pysty yhtään kuuntelemaan, mutta tää Costeen biisi on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalaulun, Saksofonimiehen ja Pasha Parfenin Moldova julkaisee tänään osanottajien nimilistan. Moldova on maa, joka onnistuu hienosti tai sitten ei ollenkaan.
Yleensä onnistuvat hyvin. Tekevät lähes nollabudjetilla muistettavia esityksiä. Viime vuosi oli poikkeuksellinen, kun jäivät semiin.
Moldovalla on mm. kolmen perättäisen vuoden karsiutumisputki muutaman vuoden takaa. Mutta sitten tuli taas priimaa.
Vierailija kirjoitti:
Neea River muistuttaa nuorta Bonnie Tyler'ia, kirkkaammalla äänellä.👍😀 Onnea kilpailuun, olet monen suosikki tähän mennessä!
Hauska vitsi, ei hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eipä ole ollut tarvetta tuohon, kun edellinen naisartististi on ollut Suomen edustajana seitsemän vuotta sitten."
Eli Suomessako nyt sitten vihataan naisia? Mitään tekemistä esimerkiksi huonolla livellä ei ole ollut sen kanssa, että naista ei ole lähetetty?
Tällä palstalla oli paljon perusteetonta Sara-vihaa viime vuonna. Väite, että hänen livensä oli viime vuonna niin huono, on täyttä bullshittia. Ei lievä ylivireys liveä turmellut. Sitä on vain hyvä käyttää tekosyynä sille, että ei voinut sietää Saraa tai ei voinut sietää paskana-sanaa tai ei voinut sietää balladia tai ei voinut sietää kaikki noita kolmea.
Minä en ainakaan voinut sietää paskana-sanaa, mitä sitten? Lisäksi Sarassa tökki se stailaus joka oli ihan s
Nehän juuri pilaavat kokonaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Costee kuulostaa myös siltä, ettei ääni lähde livenä. Biisit tähän mennessä geneeristä radiosoittopoppista eli YLEn omaa soittolistakamaa. Eli näistä kolmesta mun puolesta kuka vaan voi voittaa UMK:n, mutta en muista minuutin päästä yhtään mitä kuuntelin ja kenen biisi oli.
-winner-
Ja peruste tähän? Ainakin videolla lähtee näistä kolmesta parhaiten. Ja tätä Costeen jaksaa kuunnella useammankin kerran, siitä Neean biisistä en muista enää yhtään mitään.
No kun vertasin näitä kolmea nyt ensi kertaa näkemääni ja kuulemaani Tommy Cashin Espresso Macchiato -videoon, niin vaikken tajua sanoja, niin siinä heti on erikoinen tunnelma ja video on niin lakoninen, että mikä tahansa live-esitys Tommylta tulee olemaan parempi kuin video ;DDD
Nelli on UMK:sta ainoa, jonka video ja sen suunnittelu on (tähän mennessä) ollut edes vähän kiinnostava.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Neea River muistuttaa nuorta Bonnie Tyler'ia, kirkkaammalla äänellä.👍😀 Onnea kilpailuun, olet monen suosikki tähän mennessä!
Eihän Neealla ole yhtään raspiääni niinkuin Bonniella. Muutenkaan en yhtäläisyyttä näe.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin on biisejä, joita en pysty yhtään kuuntelemaan, mutta tää Costeen biisi on sellainen.
Minulla oli viime vuonna Sinin biisi ja edellisvuonna Portion Boysin. Toivottavasti tänä vuonna ei osu yhtään sellaista omalle kohdalle... :D
Vierailija kirjoitti:
Mullekin kävi suunnilleen noin. Rupesi keskittyminen herpautumaan kesken biisin samaan tapaan kuin Montenegron karsintabiisisettiä kuunnellessa.
Minä itseassa tykkään tuosta costeesta. On se ainakin parempi kuin kaksi ekaa. Ainoa kohta mikä vähän tökkii on tuo "oon sekaisin monista aineista"
Mulla oli ihan odotuksia Costeen kappaleelle. Alku oli vähän tuhnu, tajusin että tällasta tää on, sinnittelin ekaan kertsiin ja laitoin poikki. Toivottavasti se Viivin itketys-biisi lähtee paremmin ens yönä.
Vierailija kirjoitti:
UMK on kyllä raaka formaatti julkaista biisejä. Sillä saa kyllä paljon näkyvyyttä, mutta myös paljon turhaa lokaa niskaan ja huomiota ehkä vähän liiaksikin. Ihmisillä on tosi suuret odotukset, ja ovat biisejä sekä artisteja kohtaan todella kriittisiä. Ihan hyvätkin biisit helposti tuomitaan olevan "ihan hirveää sontaa" vain siksi ettei ollut itselle tajunnanräjäyttävä hitti. Sitä myös seuraa ihmiset joilla on omat musiikkimakunsa, eivätkä muuten kiinnittäisi jonkin poppiprinsessan biisin julkistukseen mitään huomiota, mutta nyt heilläkin on siitäkin mielipide. Ylipäätään kaikilla on omat odotuksensa biiseille ja mielipiteet niistä, joita sitten mielellään julkisesti ruoditaan. Viisuyleisö on paljon jo nähnyt ja kuullut, ja on kriittistä porukkaa.
Ei ole helppo mankeli kyllä, minkä läpi nämä artistit käy saadakseen itselleen näkyvyyttä.
Yksi mikä voisi auttaa, niin se että yle ja muut mediat eivät loisi mitään turhaa ylihypetystä tai yliodotuksia artisteja ja biisejä kohtaan, kun ne kuitenkin ovat kaikki ihan perus biisejä, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
Esimerkiksi kaikki tuollaiset sutkautukset kuten "artistilta tulossa räjäyttävän eeppinen dancebängeri jollaista ei ole nähty" soisi jäädä pois ja kirjoittaa niistä enemmän maan läheisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä itseassa tykkään tuosta costeesta. On se ainakin parempi kuin kaksi ekaa. Ainoa kohta mikä vähän tökkii on tuo "oon sekaisin monista aineista"
No siihen ei kannata takertua, kuvastaa ehkä tätä nykyaikaa sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
jahas, nyt taas ketjussa keskitytään poistamaan kommentteja ja vastapeukuttelemaan urakalla...
Ilmankos oli päivän biisinä Sekaisin.
Jossa isoin harmi, ettei ollut se Antti Tuiskun.
-winner-
Kaikki vihapuheet poistuu, näin se menee.
Jos tässä vanhoja muistellaan, niin just katoin että Jasminen vuonna siellä olis olleet vaihtoehtoina myös Kirka ja Aikakone?! Mitä persettä?
Vierailija kirjoitti:
Jos tässä vanhoja muistellaan, niin just katoin että Jasminen vuonna siellä olis olleet vaihtoehtoina myös Kirka ja Aikakone?! Mitä persettä?
No minä kuuntelen vieläkin välillä sitä Jasminen biisiä 😂
Millä biisillä Kirka ja Aikakone silloin kisasivat? Oliko silloin yleisöäänestys vai jotain raatejakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Live oli kauhea. Ehkä et ole vaan kovin musikaalinen jos ei häirinnyt? En tykännyt itse hirveästi biisistä mutta ennen liveä ajattelin sen voittavan. Mutta niin paljon sattui vireet ilman autotunea korviin ja sieluun, että ei tarvinnut äänestystuloksesta enää olla huolissaan. Laulajan tehtävä on laulaa, jos ei pysty niin ei kannata.
Miten luulet että Loreenelle olisi käynyt, jos olisi ollut yhtä epävireistä?
"Yksi mikä voisi auttaa, niin se että yle ja muut mediat eivät loisi mitään turhaa ylihypetystä tai yliodotuksia artisteja ja biisejä kohtaan, kun ne kuitenkin ovat kaikki ihan perus biisejä, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
Esimerkiksi kaikki tuollaiset sutkautukset kuten "artistilta tulossa räjäyttävän eeppinen dancebängeri jollaista ei ole nähty" soisi jäädä pois ja kirjoittaa niistä enemmän maan läheisemmin."
Markkinointiin kuuluu ylisanat. Tässäkin, niin kuin ylipäänsä muutenkin, mediakriittisyys auttaa. Kun poistaa vihjeistä enimmät ylisanat, niin ollaan lähempänä totuutta.
Mikään näistä tähän mennessä julkaistusta tuskin edustamaan pääsee. Lähimmäksi voisi veikata Matulaa, koska on taatun hyvä livenä, mutta biisi aika vetämätön.
One morning left, Goldielocks tai tietysti Erika on kuulematta mitään mun paras veikkaus voittamaan. Raskaalla pärjää yleensä hyvin, Goldielocks on hitintekijä ja Erika nyt on vaan niin euroviisuhahmo kuin olla voi.