UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähä häiritsee ku Costeen biisiä ei "hypetetty" siin artistijulkistukses ollenkaa, toivottavasti Costeella hyvä biisi koska luotto on kova
Sanoihan Mikko Silvennoinen, että siitä voi tulla Ylivoimaiseen verrattava radio- ja striimipalvelu-hitti.
Tällä perusteella ei sitten ehkä kannata vielä odottaa tajunnanräjäyttävää bängeriä. Ainahan kyllä odotukset voivat osoittautua vääriksikin.
"Kertoo vaan siitä, ettei ko. kiroilun ystävä yhtään tiedä mistä puhuu, hän vaan selvästi samaistui täysillä siihen kiroiluun."
Voi hyvää päivää! En pidä itsekään yhtään kiroilusta, mutta pystyn sentäs erottamaan, mikä on kiroilua ja mikä ei, mutta turhapa sitä on täällä yrittää selittää. Viime keväänä yritettiin ties miten monta kertaa, mutta kun ei mene jakeluun, niin ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähä häiritsee ku Costeen biisiä ei "hypetetty" siin artistijulkistukses ollenkaa, toivottavasti Costeella hyvä biisi koska luotto on kova
Sanoihan Mikko Silvennoinen, että siitä voi tulla Ylivoimaiseen verrattava radio- ja striimipalvelu-hitti.
Tällä perusteella ei sitten ehkä kannata vielä odottaa tajunnanräjäyttävää bängeriä. Ainahan kyllä odotukset voivat osoittautua vääriksikin.
Itse ainakin odotan hyvää Suomipoppia Ylivoimaisen tapaan. Ei sekään minusta mikään tajunnanräjäyttävä bängeri ole.
Vierailija kirjoitti:
"Kertoo vaan siitä, ettei ko. kiroilun ystävä yhtään tiedä mistä puhuu, hän vaan selvästi samaistui täysillä siihen kiroiluun."
Voi hyvää päivää! En pidä itsekään yhtään kiroilusta, mutta pystyn sentäs erottamaan, mikä on kiroilua ja mikä ei, mutta turhapa sitä on täällä yrittää selittää. Viime keväänä yritettiin ties miten monta kertaa, mutta kun ei mene jakeluun, niin ei mene.
Tämä palsta on varmasti kaksinaismoralistisin ikinä. Ihan turha yrittää näille muka moralisteille selittää yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Neea ja Nelli kuulostavat kerta kerralta paremmalta. Taitaa tulla tasokkain UMK koskaan.
Tuota en usko. 2023 ei ole voittanutta.
Vierailija kirjoitti:
Se on turhaa juurikin sen takia, että kyseessä on kirosana vaikka sitä kuinka muuksi yrittää selittää. Ihan vastaava kuin sanoisi, että sen käyttäminen muuten ok biisissä vituttaa, vaikka vaihtoehtoisia ilmauksia ilman kirosanoja senkin ilmaisemiseen löytyisi.
En osaa Viivistä vielä sanoa mitään, mutta ihan yhtä tyrkkyjä ovat Neea ja Nelli kuin vaikkapa aikanaan Erikan Cicciolina. Samalla tavalla vääntelehditään vähäpukeisina ja näytetään kaunista naisvartaloa, ollaan ylimeikattuja ja vaatteet on pyritty tekemään mahdollisimman vetoaviksi, Nellillä mukana vielä se prinsessatyyli aasialaiseen tapaan, jotta sakkolihan ihailijoillekin olisi jotain katsottavaa. Se, että Erika sanoittaa tämän tyylin suoraan ja rehellisesti, ei tee näiden muiden muka hienovaraisempaa tyyliä olemattomaksi. Kummallista, miten ihmiset kauhistelevat sitä raakaa rehellisyyttä ja hyväksyvät helpommin sen piiloviestinnän, vaikka täsmälleen samasta asiasta on kyse. Toinen on vain pyritty peittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on varmasti kaksinaismoralistisin ikinä. Ihan turha yrittää näille muka moralisteille selittää yhtään mitään.
Tämä on täysin totta.
Joku kyseli, että millä palstalla Goldielocks on ennakkosuosikki. Niin en itse sanoisi, että ensimmäisenä suosikkina vielä missäään, koska OML ja Erika toistaiseksi pitävät sitä paikkaa.
MUTTA olen myös itse tehnyt samankaltaisen huomion, että niin tällä palstalla, kuppilassa ja ehdottomasti myös Jodelissa, Goldielocks ottaa näitä kahta kokoajan kiinni. Hän siis saattaa olla tämän kauden yllättäjä.
On nimittäin mahdollista, että Erika ja OML jakavat ihmisiä kahtia todella oudoilla biiseillä ja Goldielocks kiilaa väliin. Näen jo selkeästi, että raadeissa hän pärjäisi paremmin kuin E tai OML, tämän lisäksi persoonana todella samaistuttava ja rakastettava luultavasti monen suomalaisen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on turhaa juurikin sen takia, että kyseessä on kirosana vaikka sitä kuinka muuksi yrittää selittää. Ihan vastaava kuin sanoisi, että sen käyttäminen muuten ok biisissä vituttaa, vaikka vaihtoehtoisia ilmauksia ilman kirosanoja senkin ilmaisemiseen löytyisi.
Kirosanoilla on kaikissa kulttuureissa tarkoituksensa, ja niiden vaikutus perustuu juuri siihen, että useimmat pitävät niitä tabuina. Ei niitä kannata ryppyotsaisesti vahtia, voiko sellaista tabua sanoa vai ei. 50 vuotta sitten sanaa seksi ei ollut suotava lausua. Nyt sitten joku paskana ei tunnu monen mielestä niin kamalalta mutta toki aina on niitä, jotka eivät hyväksy kulttuurin muutosta vaan pitäytyvät vielä sielä vanhassa. Olen itse ollut aina hyvin kirosanavastainen mutta tajunnut asiaa tutkittuani, että kysehän on erittäin positiivisesta ilmiöstä. Voimasanojen käyttö helpottaa tutkitusti kipua ja aktivoi tehokkaasti taistele tai pakene -reaktion. Lisäksi kirosanoja käyttävät ovat usein luovia ihmisiä. En tarkoita tällä, että niitä pitäisi viljellä kaikkialla mutta jossakin ohimennen lausuttuna voi olla ihan ok, vaikka kyse onkin ns. tabusta. Mielestäni yksi kuvailevimmista sanoista on v ituttaa eikä mikään vastaava sana pysty yhtä selkeään ilmaisuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaksinaismoralismi tähän asiaan liittyy?
^ Hyviä pointteja. Lisäisin tähän vielä, että tässä paskana-keskustelussa menee myös puurot ja vellit sekaisin, kun ei ymmärretä eroa termien "kirosana" ja "alatyylinen ilmaisu" välillä. Toki ne särähtävät korvaan samalla tavalla, mutta niissä on kuitenkin merkityksellinen ero, jos sanotaan "Voi p*ska/v*ttu!" (kirosanoja) tai "Oon p*skana/Minua v*tuttaa." (alatyylisiä ilmauksia). Kirosanoilla todellakin kirotaan jotakin, mutta ko. alatyyliset ilmaukset tarkoittavat omia olo- tai tunnetiloja.
Julkaistut UMK-biisit sellaista vaatekaupan taustamusaa, eipä kumpikaan hirveämmin ärsyttänyt.
Mä en seuraa ns. nykymusaa, niin luulin että Costee on taas yksi räppäri. Oikein tarttuvaa poppimusaa, vähän ärsyttää toi laulun hirveä efektointi mutta 2020-luku niin minkäs teet.
Goldielocks on ihan jees. Enkun lausumisesta tulee vähän The Joulukalenterin Näsä mieleen. Po po po ja sillee. Mulle tämä on plussa.
Vikman ei voisi vähempää kiinnostaa, jos totta puhun. Chisu on lahjakas lauluntekijä, mutta häneltäkin löytyy huteja.
Se heviorkka vaikuttaa kiinnostavalta.
Joku unohtui, mutta ehkä parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli, että millä palstalla Goldielocks on ennakkosuosikki. Niin en itse sanoisi, että ensimmäisenä suosikkina vielä missäään, koska OML ja Erika toistaiseksi pitävät sitä paikkaa.
MUTTA olen myös itse tehnyt samankaltaisen huomion, että niin tällä palstalla, kuppilassa ja ehdottomasti myös Jodelissa, Goldielocks ottaa näitä kahta kokoajan kiinni. Hän siis saattaa olla tämän kauden yllättäjä.
On nimittäin mahdollista, että Erika ja OML jakavat ihmisiä kahtia todella oudoilla biiseillä ja Goldielocks kiilaa väliin. Näen jo selkeästi, että raadeissa hän pärjäisi paremmin kuin E tai OML, tämän lisäksi persoonana todella samaistuttava ja rakastettava luultavasti monen suomalaisen mielestä.
Miten se voi ottaa "kiinni" yhtään missään, kun kappalettakaan ei ole vielä julkaistu? Millä perusteella?
Sekotin Costeen johonkin toiseen, luulin kanssa että se on räppäri. Niitä on niin paljon nykyään ja kaikilla samantyylisiä 'nimiä'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi ottaa "kiinni" yhtään missään, kun kappalettakaan ei ole vielä julkaistu? Millä perusteella?
Ilmeisesti ennakkosuosikkiasetelmissa ennen biisien julkaisua.
ierikka on julkaissut ig:ssa klipin umk-videostaan 3h sitten ja hinkaa itseään sillä keikoistaan tutulla maneerilla yllään ruskea kumimakkara ja torokynnet á la Lortsu.
Aika meh jos ainoa juttu on, että tästäpä tulee hyvä radiobiisi. Eikö kaikkien kappaleiden pitäisi olla menossa viisuja voittamaan tai ainakin pärjäämään?
Vierailija kirjoitti:
^ Hyviä pointteja. Lisäisin tähän vielä, että tässä paskana-keskustelussa menee myös puurot ja vellit sekaisin, kun ei ymmärretä eroa termien "kirosana" ja "alatyylinen ilmaisu" välillä. Toki ne särähtävät korvaan samalla tavalla, mutta niissä on kuitenkin merkityksellinen ero, jos sanotaan "Voi p*ska/v*ttu!" (kirosanoja) tai "Oon p*skana/Minua v*tuttaa." (alatyylisiä ilmauksia). Kirosanoilla todellakin kirotaan jotakin, mutta ko. alatyyliset ilmaukset tarkoittavat omia olo- tai tunnetiloja.
Kirosanojen käyttö on nimenomaan alatyylistä ilmaisua. Yhtä lailla "Voi p*ska/v*ttu!" ilmaisee tunnetta kuin "Oon p*skana/Minua v*tuttaa."