Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
4081/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.lrt.lt/mediateka/tiesiogiai/lrt-televizija

Liettuen semi menossa just nyt jos kiinnostaa jotakin.

Kiitti!

Vierailija
4082/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että Erikalla on hyvä biisi. Saksa toimii kyllä!! 

Häh meneekö suomalaiseen saksan kielinen biisi? Ich komme voi viitata vaikka seksuaaliseen aktiin. Hui.

Onko koko biisi saksaksi vai vain joku hokema/kertosäe biisissä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4083/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goldielocks. Freesi uusi kasvo, erittäin lupaavaa, mitä aiempia biisejään kuuntelin. Tykkään äänestä. Eva Franz julkistamisessa kommentoi kuunnelleensa kymmenen kertaa putkeen ja soittolistalleen laittaa. 

Vierailija
4084/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mulla vaan on paska musamaku, mutta omasta mielestä tää Nelli Matulan biisi on ihan mahtava korvamato vaikka aiemmin olen pitänyt kyseistä artistia täysin mitäänsanomattomana tusinapopparina eikä noi aikaisemmat biisit kyllä pahemmin iske vieläkään. Sen sijaan en ymmärrä miten se Mirellan täysin mitäänsanomaton timanttirenkutus nousi niin suosituksi, mutta se nyt ei tähän varsinaisesti liitykään muuta kuin, että kuten sanoin, ehkä mulla on todella outo maku musiikin suhteen. 

Joka tapauksessa, vähän aikaista sanoa mitään ennenkuin kaikki biisit on kuultu, mutta kyllä uskoisin, että tällä biisillä hyvän lavashown kanssa voitaisiin pärjätä aika hyvin. En siitä viime vuoden voittajasta muista muuta kuin sen ruman röyhelötakin ja silti sillä - biisillä, ei takilla - vaan vietiin voitto kotiin.

Vierailija
4085/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh meneekö suomalaiseen saksan kielinen biisi? Ich komme voi viitata vaikka seksuaaliseen aktiin. Hui.

Niin tämä olisi kiva tietää. Onko vain pätkä saksaa, ehkä.

Vierailija
4086/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mälsää kun ei nyt viikonloppuna tule biisejä, kai siellä ylellä joku olisi voinut olla hetken töissä viikonloppunakin... 😑

Vierailija
4087/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulematta pahskaa kaikki. Popeda ja POTF  LOL. Kovat luulot oli ja kaikki noista paitsi Erika täysin nevör höört.

Vierailija
4088/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa se jonka biisi on saatanallisin, esiintyjä wokein ja häiriintynein sekä eniten älästi. Sillä pärjäsi viimevuonna.

Vierailija
4089/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän siellä voitti viimevuonnakin seksistä ja kikkelistä tai sen puuttumisesta.

Vierailija
4090/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mälsää kun ei nyt viikonloppuna tule biisejä, kai siellä ylellä joku olisi voinut olla hetken töissä viikonloppunakin... 😑

No ei ny kuitenkaan verorahoilla..

Vierailija
4091/21056 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Nellin biisi vaati muutaman kuuntelukerran, ekalla kuuntelulla ei napannut yhtään. Tosta voidaan oikeanlaisella lavastuksella saada upea esitys finaaliin.

Ehkä ei kuitenkaan ole se vahvin biisi euroviisuihin, mutta tavallaan olisi hauska lähettää jotain, mikä kuvastaa just sitä musiikkia, mitä suomalaiset kuuntelee ja mitä täällä soi radiossa.

Vierailija
4092/21056 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matulan biisi liian yksinkertainen.Ja sillä on lapsen ääni.Ärsyttää kun näitä julkaistaan vain kerran päivässä.Odottelen Erikaa. Niin ja laulaako Erika saksaksi biisin. Tuskin.

Vierailija
4093/21056 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satin cirsus olisi pärjännyt hyvin kymmenen vuotta sitten cross roads biisillä.

Ainakin todella paljon paremmin kuin PKN. Turhan monta kertaa on kymmenen vuoden aikana äänestetty väärä biisi voittoon. Itse olen varmaankin niin epäsuomalainen musiikkimakuni kanssa, että olen usein aivan eri aaltopituudella äänestäjäenemmistön kanssa. Nytkin täällä parjataan Neean biisiä vaikka se on jenkkilistoille noussut kova kansainvälisen tason biisi.  

Vierailija
4094/21056 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satin cirsus olisi pärjännyt hyvin kymmenen vuotta sitten cross roads biisillä.

Ainakin todella paljon paremmin kuin PKN. Turhan monta kertaa on kymmenen vuoden aikana äänestetty väärä biisi voittoon. Itse olen varmaankin niin epäsuomalainen musiikkimakuni kanssa, että olen usein aivan eri aaltopituudella äänestäjäenemmistön kanssa. Nytkin täällä parjataan Neean biisiä vaikka se on jenkkilistoille noussut kova kansainvälisen tason biisi.  

Makuja on monenlaisia. Itselleni Neean biisi ei uppoa, en inhoa mutta en pidäkään. Se on niin tyypillinen, siloteltu, hiottu ja varmistettu ilman mitään yllätyksellisyyttä tai koukkua. Mutta tottakai muut saavat siitä pitää. En myöskään pitänyt viime vuoden UMK voittajasta, mutta ei se saa silti minua kuvittelemaan, että toinen biisivalinta olisi tehnyt jotain muutosta sijoitukseen. JOs taso on sellainen, että pitää tyytyä joko ihan hyvään tai lähettää jokin överi huumoripläjäys, niin ei voi olettaa, että porukka yksimielisesti äänestäisi sitä ihan hyvää, kun ei se voita eikä sijoitu kymmenen parhaan joukkoon. Tänä vuonna saadaan vielä onneksi hetki jännittää, tulisiko sieltä jotain muutakin kuin ihan hyvää ja tyypillistä sen yhden (tai kahden) huumoripläjäyksen lisäksi. Parasta tietysti olisi, jos löytyisi se aivan upea biisi ripauksella huumoria. 

Vierailija
4095/21056 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"JOs taso on sellainen, että pitää tyytyä joko ihan hyvään tai lähettää jokin överi huumoripläjäys, niin ei voi olettaa, että porukka yksimielisesti äänestäisi sitä ihan hyvää, kun ei se voita eikä sijoitu kymmenen parhaan joukkoon."

Tässä olen varmaan ikuisesti eri mieltä, että Saran biisi oli vain ihan hyvä ja sillä ei ollut mahdollisuuksia sijoittua kymmenen joukkoon.

Perustelen mielipidettäni seuraavasti:

Saran biisi oli tosi hyvä, raikas ja moderni pop-balladi, joka sai kansainvälisesti eniten kannatusta UMK-biiseistä osakseen ja oli Suomessakin ylivoimaisesti kuunnelluin viime vuoden UMK-biiseistä suoratoistopalveluissa.

Saran biisin lavastus oli kauneudessaan vaikuttava, ei vain minun mielestäni vaan sitä ylistettiin paljon esim. YT-videon kommenteissa.

Sijoitusmahdollisuudet 10 parhaan joukkoon viisuissa perustelen yllämainittujen seikkojen lisäksi sillä, että tähän uskottiin kv. viisupiireissä ja sillä, että kymmeneksi sijoittui Portugalin balladi, joka oli huonompi biisinä ja huonommin lavastettu kuin Saran biisi UMK:ssa.

Vierailija
4096/21056 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitkaa se jonka biisi on saatanallisin, esiintyjä wokein ja häiriintynein sekä eniten älästi. Sillä pärjäsi viimevuonna.

Auta sinä valitsemaan kun silmä kovana tätä shaatanallista kisaa kumminkin seuraat. 

Vierailija
4097/21056 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten costee 

Vierailija
4098/21056 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"JOs taso on sellainen, että pitää tyytyä joko ihan hyvään tai lähettää jokin överi huumoripläjäys, niin ei voi olettaa, että porukka yksimielisesti äänestäisi sitä ihan hyvää, kun ei se voita eikä sijoitu kymmenen parhaan joukkoon."

Tässä olen varmaan ikuisesti eri mieltä, että Saran biisi oli vain ihan hyvä ja sillä ei ollut mahdollisuuksia sijoittua kymmenen joukkoon.

Saran biisi oli tosi hyvä, raikas ja moderni pop-balladi, joka sai kansainvälisesti eniten kannatusta UMK-biiseistä osakseen ja oli Suomessakin ylivoimaisesti kuunnelluin viime vuoden UMK-biiseistä suoratoistopalveluissa.

Saran biisin lavastus oli kauneudessaan vaikuttava, ei vain minun mielestäni vaan sitä ylistettiin paljon esim. YT-videon kommenteissa.

Sijoitusmahdollisuudet 10 parhaan joukkoon viisuissa perustelen yllämainittujen seikkojen lisäksi sillä, että tähän uskottiin kv. viisupi

Höpö höpö

Vierailija
4099/21056 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Perustele toteen näytettävine argumentein, miksi on höpö höpö. Perusteluiksi ei riitä, että Suomi ei pärjää suomenkielisellä balladilla tai Sara Siipola ei osaa laulaa.

Vierailija
4100/21056 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusmahdollisuudet 10 parhaan joukkoon viisuissa perustelen yllämainittujen seikkojen lisäksi sillä, että tähän uskottiin kv. viisupi

Ihan hyvä sisältää sanat moderni pop-balladi (raikas on adjektiivina sellainen, etten sitä kyllä liittäisi biisiin, jossa lauletaan olevan paskana) ja kuunnelluin UMK-biisi Suomessa. Lavastus oli myös minusta ihan kaunis, ei säväyttävä, ei vaikuttava mutta kaunis ja kiva. Portugalin biisistä en välittänyt itsekään, mutta esiintyjä onnistui loistavasti lauluäänellään, siinä oli säväyttävä puvustus ja koreografia ja se jäi mieleen eikä hukkunut muiden kivojen ja kauniiden biisien joukkoon. Saran liveveto ei ollut niin vaikuttava kuin olisi voinut olla vaan enemmänkin sellainen, jossa joutui jännittämään ja tyytymään siihen, että menihän se eikä niin, että olipas huikea. Jännitys finaalissa olisi ollut vielä paljon suurempi, joten en oleta, että hän olisi kyennyt Portugalin onnistumisiin. Siitä huolimatta myönnän, että täydellisellä onnistumisella ja jollakin säväyttävällä twistillä Paskana olisi voinut yltää nippanappa 10. biisiksi Euroviisuissa. Minusta se biisinä silloin on ihan hyvä, ei erinomainen eikä huikea. Mitään mahdollisuutta seitsemän parhaan joukkoon sillä ei olisi ollut ja todennäköisyys sille, että olisi ollut 15 parhaan joukossa on kohtuullisen pieni, ei mahdoton mutta ei kovin todennäköinen myöskään. Siis ihan hyvä kuvaa biisiä, joka ei voisi menestyä, ellei laulaja onnistuisi täydellisesti ja silloinkaan ei pääsy parhaiden joukkoon ole mahdollinen. Tässä voi verrata vaikkapa Käärijään, jonka laulutaidon onnistumisesta ei todellakaan ollut kyse vaan itse biisi kantoi ihan riippumatta siitä, miten vaatimattomat taidot esittäjällä oli, ja kyse oli loistavasta  kokonaisuudesta, jossa yhden osan mahdollinen epäonnistuminen ei pilannut biisin mahdollisuuksia. 

Ketju on lukittu.