UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyin, kun luin tuon Neean olevan vasta 31-vuotias! Olin aivan varma kuvien perusteella, että hän on minua vuoden tai kaksi vanhempi, ja olen 46. Stailaus varmaan vanhentaa sitten.
Enpäs tiedä, itse olen 31 ja minä kyllä pidinkin suunnilleen itseni ikäisenä häntä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Viisufanit voi järjestää omilla rahoillaan kisat, joiden tehtävä on miellyttää kansainvälisiä viisufaneja. Tämä maku on nimittäin jo nähty. Kisat Yleltä pois, ei tämmöiseen verorahoja pidä käyttää. Pari hyvää vuotta oli ja nyt näkee kuinka väärään suuntaan se sisäpiiri on tätä vetämässä.
Mmmm, mä en ihan nyt ymmärrä mitä tahdot. Siis että Euroviisutouhut pitäisi järjestää yksityisin varoin? Viisuissahan kuitenkin edustetaan siinä sivussa omaa maata ja sen kulttuuria, joten minusta ihan loogista että valtion varoja siihen käytetään. Parempi kuitenkin varmaan sitten lakata osallistumasta koko viisuihin, ettei vain minun verorahat mene mihinkään että viisufanit tekee viisuesityksiä viisuihin!
Ei viisuihin osallistuminen pakollista ole. Monet köyhemmät valtiot ei osallistu lainkaan, koska on niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Musta tää naisviha Suomen euroviisufanien keskuudessa menee jotenkin yli. Suomellahan on ollut naisedustaja viimeksi 2018, ja silloinkin artistivalinta oli sisäinen. Musta täällä paistaa ihan selkeästi joku omituinen asenne, että Suomen euroviisuedustajan pitäisi olla nimenomaan mies ja naisen valitseminen olisi pakotusta, hävettävää, teennäistä... Miksi?
Paras biisi tietysti voittakoon, mutta kun täällä porukka uhoaa jo äänestävänsä miesehdokasta pelkän sukupuolen perusteella kostoksi naisten "pakotuksesta". Mitä v----a?
Katsoitko sitä eilistä lähetystä? Kyllä siinä ihan pakotettiin ja puhuttiin että nyt olisi ehkä naisen vuoro. Samoin Erika antoi typerän kommentin että nyt pitäisi lähettää nainen. Miksi tällaisia pitää puhua? Paras biisi ja esitys lähteköön, oli se sitten miehen tai naisen tai muusun.
Vierailija kirjoitti:
^ En tiedä, olenko kovin yksin tämän mielipiteeni kanssa, mutta itse en ymmärtänyt ollenkaan Mon Cherin suosiota tai sen "hyvyyttä". Omasta mielestäni se oli tyhjänpäiväinen rallatus, eikä johdu siitä, että oli naisen laulama, sillä äänestin Saraa ja CK:ta.
Et ole yksin! Ihan hauska väliaikanumero, mutta mun mielestä kans täysin yliarvostettu muuten. Lisäksi Pilvin olisi pitänyt laulaa se viisuissa livenä, UMK:ssa Pilvi taisi laulaa sen playbackina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baby Lasagna on muuten hyvinkin mahdollinen väliaikanumero. Ei oo kiertue päällä, vasta maaliskuussa alkaa. Oikeastaan toivottavasti onnistuivat sopimaan, hänkin Kroatian oma kansallissankari.
No ei varmana ole, yök.
Miksi meitä kiinnostaisi Kroatian kansallissankari? Mieluummin otan ihan suomalaisen esiintyjän.
Kyllä minusta olisi kiva nähdä muitakin kuin suomalaisia viisuhahmoja
Koska monet suomalaiset eivät ttunne ennestään Cicciolinaa, niin se väärä nimi ei häiritse.
Mutta Euroviisuissa se olisi ollut niinkun joku olisi laulanut vaikka Marilynista laulaen koko ajan vaikka Miirilyn.
Jos lähdet Euroviisuihin laulamaan jostain tunnetusta henkilöstä, niin kyllä se nimi pitäis osata.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se jymypaukku nyt sitten oli?
Erika oli edelleenkin se jymypaukku. Viisufanit odottaneet häntä ties kuinka pitkään ja nähdään taatusti rohkeaa ja raikasta meininkiä. Erika osaa ottaa lavan haltuun ja antaa mennä ilman häpeää. Biisi vaikuttaa lupaavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erika oli edelleenkin se jymypaukku. Viisufanit odottaneet häntä ties kuinka pitkään ja nähdään taatusti rohkeaa ja raikasta meininkiä. Erika osaa ottaa lavan haltuun ja antaa mennä ilman häpeää. Biisi vaikuttaa lupaavalta.
Koppalakki päähän ja sträppäri tanaan. Oletko valmis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baby Lasagna on muuten hyvinkin mahdollinen väliaikanumero. Ei oo kiertue päällä, vasta maaliskuussa alkaa. Oikeastaan toivottavasti onnistuivat sopimaan, hänkin Kroatian oma kansallissankari.
No ei varmana ole, yök.
Miksi meitä kiinnostaisi Kroatian kansallissankari? Mieluummin otan ihan suomalaisen esiintyjän.
Minustakin Baby Lasagna olisi tervetullut väliaikaesiintyjä. Käyhän entisiä ja sen vuoden viisuedustajia esiintymässä muidenkin maiden karsinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmana ole, yök.
Minustakin Baby Lasagna olisi tervetullut väliaikaesiintyjä. Käyhän entisiä ja sen vuoden viisuedustajia esiintymässä muidenkin maiden karsinnoissa.
Se on myös suomalaisille mahdollisuus nähdä iso suosikki ilman, että tarvitsee lähteä konserttiin.
Toivon että tulevat biisit on parempia kuin tämä eka. Kuuntelin sen eilen monta kertaa, mutta ei siitä jäänyt mitään mieleen. Biisi tarvitsisi vahvemman koukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ En tiedä, olenko kovin yksin tämän mielipiteeni kanssa, mutta itse en ymmärtänyt ollenkaan Mon Cherin suosiota tai sen "hyvyyttä". Omasta mielestäni se oli tyhjänpäiväinen rallatus, eikä johdu siitä, että oli naisen laulama, sillä äänestin Saraa ja CK:ta.
Et ole yksin! Ihan hauska väliaikanumero, mutta mun mielestä kans täysin yliarvostettu muuten. Lisäksi Pilvin olisi pitänyt laulaa se viisuissa livenä, UMK:ssa Pilvi taisi laulaa sen playbackina.
Niin olikin, ja ihmiset menivät sitten heti vertaamaan, että Pilvi lauloi paremmin kuin kilpaiilijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikas ja Erika ei ihan heti kyllä tule mieleen samassa yhteydessä. Mutta hyvä olisi jos nyt hänellä olosi jotain raikasta.
Luin kaikkien ehdokkaiden esittelyt ja kuvaukset. Tänä vuonna selvästi on onneksi varmistettu, että motivaatio osallistua on kohdallaan. Monella ollut pitkään haaveena osallistua UMK. Osa toimii jo kansainvälisillä vesillä. Tämä kaikella rakkaudella viime vuotisia edustajia kohtaan ja niin hyvin kuin onneksi vedittekin sitten lopulta. On kuitenkin hyvä osallistujien oikeasti ymmärtää, ettei UMK ja viisut ole enää mikään pikkujuttu ja mitä se osallistuminen vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että tulevat biisit on parempia kuin tämä eka. Kuuntelin sen eilen monta kertaa, mutta ei siitä jäänyt mitään mieleen. Biisi tarvitsisi vahvemman koukun.
Tämä on kyllä totta, vaikka biisistä pidänkin ja on minusta ihan vahva kilpailija. Olen kuunnellut biisiä tänään useamman kerran repeatillakin, mutta nyt jos pitäisi sitä hyräillä, ei mitään muistikuvaa miten menee.
Menestyvän viisukappaleen pitäisi kyllä olla sellainen, että jää heti päähän soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuulunut UMK:n sabluunaan laittaa parasta biisiä ekaksi. Ihan hyvä startti oli kuitenkin, mutta totta, että biisi ei tahdo jäädä mieleen vaikka se kuulostaa hyvältä juuri kuunteluhetkellä. Viisubiisissä pitäisi kuitenkin olla koukuttavuutta ja erottuvuutta. Uskon, että sellainen vielä tulee. Parin tunnin päästä julkaistaan jo seuraava.
Kyllä Neean biisistä pidetään ulkomaisilla yt-kanavilla, kiva juttu hänelle! :) Onhan se nyt sellainen jota voi helposti tanssia baarissa.
Koska kohta lähestytään uutta videota, mitkä on odotukset? Ei mitään etukäteen täyttä lyttäämistä ainakaan multa, lähinnä mielenkiinnolla. Video vaikutti kauniilta kontrasteineen.
Vierailija kirjoitti:
Koska kohta lähestytään uutta videota, mitkä on odotukset? Ei mitään etukäteen täyttä lyttäämistä ainakaan multa, lähinnä mielenkiinnolla. Video vaikutti kauniilta kontrasteineen.
Mä en lyttää etukäteen ketään. Ainakaan tänä vuonna. Ihan avoimin mielin odotan jokaisen kohdalla hyvää kappaletta. Nelli Matula mua ehkä artistina lähtökohtaisesti vähiten kiinnostaa, mutta video tosiaan näytti hienolta.
Voihan se olla hyväkin.
Viisufanit voi järjestää omilla rahoillaan kisat, joiden tehtävä on miellyttää kansainvälisiä viisufaneja. Tämä maku on nimittäin jo nähty. Kisat Yleltä pois, ei tämmöiseen verorahoja pidä käyttää. Pari hyvää vuotta oli ja nyt näkee kuinka väärään suuntaan se sisäpiiri on tätä vetämässä.