UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Abreu jää tauolle, eli hän ei ainakaan ole mukana. Mä toivon et saatais joku nuori edustaja, esim. Joalin / Mirella tyylinen vois olla jotain erilaista Suomelta. Toki biisin pitää olla vaikuttava ja liven onnistua
Joalin ja Mirella eivät vakuuta livenä. Laulu on aivan liian hentoista ja epävarmaa. Sara Siipilakin jäi viime vuonna rannalle hieman piippuun jääneen livelaulunsa takia (mikä oli tosi sääli) ja hän on kuitenkin paljon vakuuttavampi kuin nuo kaksi.
Harmi tosiaan tuo Siipolan epäonnistuminen, kun se mitä itse olen lukenut kommentteja eri youtubevideoissa, missä reagoidaan Suomen tämän vuoden ehdokkaisiin, niin moni olisi halunnut nähdä joko Siipolan tai Cyan Kicksin Malmössa Windowsmiehen sijaan ja uskovat että nämä kaksi olisivat sijoittuneet paremmin kuin Windowsmies.
Itse äänestin viime UMK:ssa juurikin Saraa ja Cyan Kicksia, vaikkei kummankaan live täydellinen ollut. Minusta Saran vireongelmasta tehtiin liian iso numero. Virettä olisi ollut reilusti aikaa hioa ennen Euroviisuja. Biisi sekä lavashow olivat kuitenkin niin timanttisia, ettei sellaista helmeä olisi pitänyt missään nimessä hukata.
Kansainväliset viisufanithan olivat järkyttyneitä, kun Saraa ei valittu. Esimerkiksi todella kaunista lavashow'ta, jonka olisi voinut siirtää viisulavalle sellaisenaan, äänestäjät eivät osanneet arvostaa niin kuin se olisi ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Abreu jää tauolle, eli hän ei ainakaan ole mukana. Mä toivon et saatais joku nuori edustaja, esim. Joalin / Mirella tyylinen vois olla jotain erilaista Suomelta. Toki biisin pitää olla vaikuttava ja liven onnistua
Joalin ja Mirella eivät vakuuta livenä. Laulu on aivan liian hentoista ja epävarmaa. Sara Siipilakin jäi viime vuonna rannalle hieman piippuun jääneen livelaulunsa takia (mikä oli tosi sääli) ja hän on kuitenkin paljon vakuuttavampi kuin nuo kaksi.
Harmi tosiaan tuo Siipolan epäonnistuminen, kun se mitä itse olen lukenut kommentteja eri youtubevideoissa, missä reagoidaan Suomen tämän vuoden ehdokkaisiin, niin moni olisi halunnut nähdä joko Siipolan tai Cyan Kicksin Malmössa Windowsmiehen sijaan ja uskovat että nämä kaksi olisivat sijoittuneet paremmin ku
Voi olla että kun Windowsmies äänestettiin lähtemään viisuihin, niin kaikki odottivat hyvässä lykyssä kaksikosta samanlaista ilmiötä kuin Käärijästä kun olivathan kumpikin kieltämättä, niin Käärijä kuin Windowskaksikko, erilaista, pois lukien omana vuonnaan, Lordi, mitä Suomesta on totuttu viisuissa näkemään.
Josko sitten Saraa tai Cyan Kicksiä pidettiin ns, liian tuttuna ja turvallisena vaihtoehtona lähettää. Paitsi että, tuntuu kuitenkin että ainakin se ammattiraati ei tunnu arvostavan kuin aina sitä tuttua ja turvallista linjaa esityksissä. Tai tämän käsityksen ainakin itse olen saanut ammattiraadeista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tykkäisitte jos joku Club for Fiven tapainen osallistuisi?
Mielenkiintoinen idea. Voisi toimia, jos olisi tarttuva kappale ja kappaleessa joku "juju", joka herättää yleisön mielenkiinnon. Muuten saattaisi olla liian tylsä.
^ Ammattilaisraadit arvostavat laatua ja tiettyä tarkkuutta ja ammattimaisuutta esityksissä. Nehän arvostelevat tai ainakin niiden pitäisi arvostella seuraavien kriteerien mukaan:
Vocal capacity of the artist(s)
Performance on stage
Composition and originality of the song
Overall impression of the act
En ole ihan varma, mutta jos UMK-finaalissa olisi sama 50 - 50 %:n suhde raati- ja yleisöpisteissä kuin Euroviisuissa niin Sara olisi ilmeisesti lähtenyt edustamaan.
W95mania äänestäneet haksahtivat pahemman kerran, jos luulivat heidän saavan aikaan jotain käärijämäistä innostusta. Ensinnäkin biiseissä on aivan älytön ero. CCC on oikeasti uniikki biisi samoin sen lavashow. No Rulesissa sen sijaan ei ole biisinä mitään uniikkia. Se on perus ysärijumputus, josta Teemun örinät ja huudahdukset tekee oikeasti aika hirveän. Esitys oli toki hauska ja siinä oli ideaa takana. Toteutuskin onnistui vihdoin viisufinaalissa, mutta oli alusta asti selvää, ettei se saisi varsinkaan raatipisteitä ja yleisöpisteitäkin melko rajatusti. Veikkasin, että yleisöpisteitä tulisi Pohjoismaista, Virosta, Saksasta, Briteistä, Irlannista ja Australiasta. Vähän meni pieleen, koska Saksasta ei tullut mitään. Noista muista kylläkin. Lisäksi yleisöpisteitä Ukrainasta, Puolasta ja Latviasta. Se yllätti, että kaksi raatiakia antoi pisteitä. San Marinosta tuli peräti neljä pistettä ja Australiastakin kolme raatipistettä. Australia oli ainoa maa, josta tuli sekä yleisö- että raatipisteitä. Itä- ja Etelä-Euroopasta sekä Kaukasukselta en odottanut mitään, koska ko. alueilla ollaan yleisesti melko uskonnollisia ja konservatiivisia, joten ajattelin, ettei paljas p*rse -hupailu oikein uppoa heihin. Eikä se uponnutkaan.
Saran biisi oli ja esitys olivat sellaisia, että niillä olisi ollut hyvät mahdollisuudet kerätä tasaisesti pisteitä ihan joka puolelta, myös raapisteitä hyvällä laulusuorituksella.
Pari videota, joihin on koottu top 50 parasta viisuesitystä sekä yleisön että raatien mielestä vuosien 2009-2024 aikana. Näistä on ihan mielenkiintoista vertailla, miten raati- ja yleisösuosikit poikkeavat toisistaan. Aika paljon niissä on ihan samoja esityksiä.
Ei Windowsille kukaan odottanut menestystä, heillä vain oli viihdyttävin esitys. Kukaan ei odottanut menestystä Käärijän jälkeen, itse en odota edelleenkään, kuka hyvänsä valitaankaan.
Jos ketään kiinnostaa, niin tänään tulee Junior Euroviisut klo 19. Livelähetys löytyy ainakin niiden youtube kanavalta. Suomi ei ole mukana, mut Suomestakin voi äänestää. Äänestää voi jo nyt (klo 19 asti) osoitteessa jesc.tv. Toinen äänestys alkaa esitysten jälkeen. Äänestäminen on ilmaista.
Itse oon seurannut noikin viisut nyt parin vuoden ajan ja yllättävän kova taso siellä. Ja noita on kiva kattoo kun Suomi ei oo mukana, niin ei tarvitse jännittää oman maan kohtaloa :D
Sori tää ei nyt liittynyt UMK:hon mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Ei Windowsille kukaan odottanut menestystä, heillä vain oli viihdyttävin esitys. Kukaan ei odottanut menestystä Käärijän jälkeen, itse en odota edelleenkään, kuka hyvänsä valitaankaan.
Ei Suomen viisumenestys alkanut Käärijästä eikä se loppunut siihen. UMK on nykyisin erittäin hyvä konsepti, joka on tuottanut menestystä koko 20-luvun ajan ja tuottaa jatkossakin, kun vain viisuedustajaksi osataan valita juuri menestyspotentiaalisin ehdokas. Viime vuonna niin ei osattu tehdä, vaikka tarjolla oli viisuissa top 10 sijoitukseen potentiaalinen Sara.
Ei W95man tosin mikään täysi katastrofi ollut, kun pystyi saavuttamaan finaalipaikan. Ajattelen niin, että finaalipaikka on aina minimisaavutus, jolloin voidaan puhua jonkinlaisesta menestyksestä. Top 10 on hyvää menestystä ja kaikki siitä ylöspäin lisää plussaa.
Tällä vuosikymmenellä Suomi on päässyt aina finaaliin ja kaksi kertaa top kymppiin. Käärijä oli lähellä voittoa. Suomesta on tullut melkoisen uskottava viisumas. Tosin tämän vuoden biisi ja esitys teki hieman lovea uskottavuuteen. Sekin harmittaa, koska oikealla valinnalla tuota uskottavuutta oltaisiin voitu lisätä. Sitähän vitsailtiin, että UMK-finaali-iltana Putouksen katsojat vaihtoivat kanavaa ja äänestivät W95manin voittoon. Toivottavasti tällä kertaa osataan valita fiksusti paras ja menestyspotentiaalisin ehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Jos ketään kiinnostaa, niin tänään tulee Junior Euroviisut klo 19. Livelähetys löytyy ainakin niiden youtube kanavalta. Suomi ei ole mukana, mut Suomestakin voi äänestää. Äänestää voi jo nyt (klo 19 asti) osoitteessa jesc.tv. Toinen äänestys alkaa esitysten jälkeen. Äänestäminen on ilmaista.
Itse oon seurannut noikin viisut nyt parin vuoden ajan ja yllättävän kova taso siellä. Ja noita on kiva kattoo kun Suomi ei oo mukana, niin ei tarvitse jännittää oman maan kohtaloa :D
Sori tää ei nyt liittynyt UMK:hon mitenkään
Täällä on ollut aika monta Euroviisuihin liittyvää kommenttia, joten ei kai se sitten haittaa. Tosin olisi olemassa tämä ketju, jonne voisi hyvin siirtää koko UMK-/Euroviisut-keskustelun, niin ei tarvitsisi miettiä sitä, liittyykö asiaan vai ei.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5687706/umk-ja-euroviisut-2025-official
Siipolan fanit voisi jo päästä yli pettymyksestään. Windows nyt vaan oli parempi suuremman osan mielestä ja dissaus ei muuta sitä.
Ketkäs tänä vuonna on ehdokkaina? Veikkauksia?
Nyt tule taas tää jokavuotinen pulma, mikä umk keskustelu on se "oikea"
Vierailija kirjoitti:
Nyt tule taas tää jokavuotinen pulma, mikä umk keskustelu on se "oikea"
Ei ole mitään pulmaa. Keskustelee siellä missä huvittaa ja jättää spämmääjät omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Siipolan fanit voisi jo päästä yli pettymyksestään. Windows nyt vaan oli parempi suuremman osan mielestä ja dissaus ei muuta sitä.
Harmi kun Portion Boys ja Winkkari eivät olleet samana vuonna stagella. Olisi monelta pää räjähtänyt, kun eivät olisi keksineet kummalle laittaa äänet.
Paskana tulee edelleen kuunneltua. Winkkarin kipaletta ei edes muista miten se menee.
Siinä on se pieni ero.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomen viisumenestys alkanut Käärijästä eikä se loppunut siihen. UMK on nykyisin erittäin hyvä konsepti, joka on tuottanut menestystä koko 20-luvun ajan ja tuottaa jatkossakin, kun vain viisuedustajaksi osataan valita juuri menestyspotentiaalisin ehdokas. Viime vuonna niin ei osattu tehdä, vaikka tarjolla oli viisuissa top 10 sijoitukseen potentiaalinen Sara.
Ei W95man tosin mikään täysi katastrofi ollut, kun pystyi saavuttamaan finaalipaikan. Ajattelen niin, että finaalipaikka on aina minimisaavutus, jolloin voidaan puhua jonkinlaisesta menestyksestä. Top 10 on hyvää menestystä ja kaikki siitä ylöspäin lisää plussaa.
Tällä vuosikymmenellä Suomi on päässyt ai
"Sitähän vitsailtiin, että UMK-finaali-iltana Putouksen katsojat vaihtoivat kanavaa ja äänestivät W95manin voittoon."
Todennäköisesti juuri näin kävi, ei kuulosta edes vitsiltä, koska Putous-äänestäjät ovat juuri tuollaisia. Nehän todistetusti laittavat äänensä vaikka kenelle, joka toistaa "meillä on hyvä hallitusohjelma" :DDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Harmi, jos W95man on edelleen suuremman osan mielestä parempi, koska se osoittaa, ettei mitään ole opittu ja jatkossakin tehdään hölmöjä valintoja. Harmitus hölmöistä valinnoista ei mene koskaan ohi. Saran valitsematta jättäminen ei ole ainoa hölmöläisten homma vaan Suomen viisuhistoriassa näitä on useita sekä yleisön että raatien tekeminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä vuosikymmenellä Suomi on päässyt ai
Samaa mieltä tuosta että se on jo menestystä että päästään edes finaaliin.
Mutta ei Suomi ole ainoa joka ei välttämättä aina osaa huomioida monen viisufanin- ja katsojan mielestä näitä omia potentiaalisia "timanttejaan" kun valitsevat esiintyjiään euroviisuihin.
Monesti kansainväliset viisufanit sekä euroviisuihin erikoistuneet tubekanavat ovat lytänneet maiden viralliset esiintyjät ja nostaneet ne ns, rannalle jääneet ehdokkaat esiin parempina ja potentiaalisimpina menestyjinä, kuin se virallinen esiintyjä. Se että miksi näin on, niin sitä en tiedä. Josko sitten osaavat jotenkin eri tavalla lähestyä kappaleita ja näkevät/kuulevat, mitä muut eivät näe tai kuule niissä.
^ Kansainväliset viisufanit ja viisutubettajat seuraavat viisuja tosi laajasti, ja joillakin heistä on jo tosi pitkä kokemus viisuista, joten kyllähän siinä tulee kokemusta ja näkemystä siitä, millä on mahdollisuus pärjätä ja millä ei.
Vierailija kirjoitti:
Ketkäs tänä vuonna on ehdokkaina? Veikkauksia?
Veikkaan, että ainakin yksi seuraavista on mukana palaavana artistina: Bess, Erika Vikman, Ilta, Robin.
Harmi tosiaan tuo Siipolan epäonnistuminen, kun se mitä itse olen lukenut kommentteja eri youtubevideoissa, missä reagoidaan Suomen tämän vuoden ehdokkaisiin, niin moni olisi halunnut nähdä joko Siipolan tai Cyan Kicksin Malmössa Windowsmiehen sijaan ja uskovat että nämä kaksi olisivat sijoittuneet paremmin kuin Windowsmies.