Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
20381/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut katseltua Youtubesta Ich kommen reaktiovideoita ja ihmetyttää, kun useimmat videoissa esiintyvät hmettelevät, mitä ihmettä Ich komme tarkoittaa. Suomessa on huomattavan hyvä kielitaito verrattuna muuhun Eurooppaan.

Vierailija
20382/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut katseltua Youtubesta Ich kommen reaktiovideoita ja ihmetyttää, kun useimmat videoissa esiintyvät hmettelevät, mitä ihmettä Ich komme tarkoittaa. Suomessa on huomattavan hyvä kielitaito verrattuna muuhun Eurooppaan.

Puhumattakaan siitä, että Ich äännetään useimmiten "ish".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20383/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ilmeisesti kakkosena oddseissa, jossain kv-ryhmästä luin. Ylläripylläri eka kommentti suomalaisen, joka alasampui tuloksen merkityksettömänä.😂 Ah miten noloa.

Vierailija
20384/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaiskohan suomessa kiinnostaa 5 osakilpailua ja vielä finaali siihen? 

Vierailija
20385/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ilmeisesti kakkosena oddseissa, jossain kv-ryhmästä luin. Ylläripylläri eka kommentti suomalaisen, joka alasampui tuloksen merkityksettömänä.😂 Ah miten noloa.

Miksihän tuollaiset ihmiset edes seuraavat oddseja tai koko kisaa jos he eivät kannata Suomea? Omituista. Kyllä minä ainakin toivon joka vuosi Suomen menestystä, vaikka Suomen edustaja ei olisikaan ollut juuri minun suosikkini.

Vierailija
20386/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ilmeisesti kakkosena oddseissa

Jee niin kivaa! seuraamisenkin kannalta :D :)

Vierailija
20387/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Goldielocks oli muuten saanut tosi ihanan vastaanoton levy-yhtiöltään, kakkua ja juhlat :) Oli sonymusicfinlandin tiktokissa video."

Joo, olen kanssa seurannut instassa julkaisuja ja ajatella että sai kolmanneksi eniten ääniä koko UMKn historiassa! Taakse jäivät mm Windows95man, Blind channel, The Rasmus, yms. Toivottavasti tulee uuden ja vielä paremman biisin kanssa takaisin lähivuosina.

Vierailija
20388/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voitko antaa esimerkkejä tuosta aggressiivisesta markkinoinnista? En itse nähnyt mitään Erika-mainoksia missään."

Minäpä näin esimerkiksi Chisun useaan otteeseen kehumassa omaa biisiään ja huomenta suomen levyraadissa jopa lyttäämässä muut. Itselleen antoi 10.  Mautonta.

Olet oikeassa, omaa tekelettään kannattaa aina haukkua ja aliarvoida, mitäs me muuta, suomalaiset.

Kohteliasta olisi ollut antaa sitten muillekin arvosanaksi 10, eikä vain omalle tekeleelleen...

Vierailija
20389/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaiskohan suomessa kiinnostaa 5 osakilpailua ja vielä finaali siihen? 

ruotsissa siis tehdään näin

Vierailija
20390/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Goldielocks oli muuten saanut tosi ihanan vastaanoton levy-yhtiöltään, kakkua ja juhlat :) Oli sonymusicfinlandin tiktokissa video."

Joo, olen kanssa seurannut instassa julkaisuja ja ajatella että sai kolmanneksi eniten ääniä koko UMKn historiassa! Taakse jäivät mm Windows95man, Blind channel, The Rasmus, yms. Toivottavasti tulee uuden ja vielä paremman biisin kanssa takaisin lähivuosina.

Oho, oliko noin paljon! Hieno juttu!

Harmittaa kyllä, koska hänen biisinsä oli nyt ihan mieletön, mutta eihän kellään muulla ollut mitään mahdollisuutta kun Erika jyrättiin voittoon.

Vierailija
20391/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun olen finaalipäivästä lähtien sulatellut Goldielocksin häviötä, niin alan pitkin hampain jo hyväksyä tuloksen.

Itse asiassa kenraaleissa kun oltiin katsomassa showt, niin aloin jo pitää Erikan esityksestä. Se oli minusta parempi kuin video, varsinkin lopussa kun Erikan tyyli oli röyhkeä ja se fallossymbolin päällä seisominen oli loistava läppä. Siihen vielä vielä Euroviisuihin taustalle teksti: I AM ERIKA. Hah. 

Harmi kun ei biisi ole parempi, tässä kun olisi ollut englanniksi laulettu vähän Lady Gagan tyylinen hitti niin tämä olisi ihan voittokamaa. 

Oon samoilla linjoilla, oon vähän lämmennyt tolle Erikan esitykselle liven jälkeen (en ollut paikan päällä kylläkään). Vieläkin tökkii vaan ne karmeat ja lapselliset sanat. Jos lyriikat olisi kunnossa niin tämä olisi tosi hyvä! Nyt on turha odottaa ainakaa

Sanon ihan kaikella rakkaudella ja viisufanina v. 88 lähtien - ketään ei kiinnosta mikään parhaan sanoituksen palkinto. Käärijä ja Baby Lasagnakaan tuskin oli siihen ehdokkaana ja haittasiko menoa? 

Mä oon tosiaan nelikymppinen ace joten biisin aihe ei kiinnosta mua lainkaan ja silti se on musta todella hyvä, eikä lyriikoissa ole mitään vikaa. 

Vierailija
20392/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää muistaa, et tänä vuonna oli yksi osallistuja vähemmän..

Vierailija
20393/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mäkin kehua, vaikka Goldie oli mun mielestä edelleen paras. Erikalla on itsevarmuutta ja karismaa vetää yksin lavalla, kovin monella ei sitä ole, vaan tarvitaan kaikkea ylimääräistä. Erika osaa vangita katseen ja teki sen jo videolla, mutta tämä live-esitys oli parempi. Siinä melkein unohti ne naurettavat sanat. Sanat on biisin heikkous. Nerokasta myös mikkiteline lopussa, se jää ihmisten mieleen. Onhan se voitto ansaittu, mutta en vaan mahda itselleni mitään kun mietin miten kiva olisi ollut nähdä Goldie viisulavalla.

Vierailija
20394/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, ettei ollut vaikka jonkun ruotsalaisen?

Vierailija
20395/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä alapeukuttajako se olit?

Vierailija
20396/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ilmeisesti kakkosena oddseissa, jossain kv-ryhmästä luin. 

Against all odds...

Vierailija
20397/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan siitä, että Ich äännetään useimmiten "ish".

No osa saksan puhujistakin ääntää sen noin, mutta onhan se kieltämättä hauskaa. What is this itsh komme??

Vierailija
20398/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noissa reaktiovideoissa paljoa muut kuin suomalaiset käykkään haukkumassa.

Vierailija
20399/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanon ihan kaikella rakkaudella ja viisufanina v. 88 lähtien - ketään ei kiinnosta mikään parhaan sanoituksen palkinto. Käärijä ja Baby Lasagnakaan tuskin oli siihen ehdokkaana ja haittasiko menoa? 

Mä oon tosiaan nelikymppinen ace joten biisin aihe ei kiinnosta mua lainkaan ja silti se on musta todella hyvä, eikä lyriikoissa ole mitään vikaa. "

Jos sinua ei kiinnosta, niin älä viitsi yleistää ettei ketään muutakaan kiinnosta. Toiset arvostavat hyvää lyriikkaa.

Vierailija
20400/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noissa reaktiovideoissa paljoa muut kuin suomalaiset käykkään haukkumassa.

Olen huomannut saman. Kukaan ei ilmeisesti ole profeetta omalla maallaan. Suomalaiset vihaavat, jaa suurin osa ulkomaalaisista jumaloi. Toisaalta ei niin väliä, kun Suomen esitystä voivat äänestää vain ulkomaalaiset. Ja joo, Oddseissa ollaan nyt kakkosena. Että tuskin Erika kovin huonosti menestyy, vaikkei voittoa tulisikaan. 

Ketju on lukittu.