Mitä kukkakaalista voisi tehdä?
Sanon kuitenkin että EI
- keittoja, varsinkaan sosekeittoja
- Aloo Gobia tm kukkakaalicurrya
- vegaanisia ruokia
- gratiinia
- ruokia joissa on perunaa tai riisiä
Kommentit (69)
Tarkotatko kondyloomaa? Voit repia niitä pienellä terävällä veitsellä irti. Sitten ne alkaa paranemaan. Huuhdo spriillä ne kohdat lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ansa Ikosen pataa:
https://www.hs.fi/ruoka/reseptit/art-2000002567733.html
Olin juuri tulossa tätä ehdottamaan. On todella mainio ruoka, niin mainio, että maustaan tarkka siippa kysyi että mitä lihaa tässä on. Olin kyllä tehnyt muutaman maustemuunnoksen, mutta lihaa en todella laittanut.
Itse tykkään yli kaiken kukkakaalista keitettynä sellaisenaan. Kuuman kukkakaalin päälle voita tai levitettä. Ai että on hyvää.
Vaikka kotitekoisen katapultin ammuksen
Vierailija kirjoitti:
Kukkakaalimuusia
Kukkakaali-perunamuusi on tosiaan herkullista vaikka minkälaisen lihan tai kalan kera. Jostain syystä sopivat loistavasti yhteen.
M58
Kukkakaali on nyt torilla paljon halvempaa kuin marketissa, prismassa liki 3€/kg, torilla alle 2€/kg. Joten jos siitä pidätte niin katsokaa ainakin torihintojanne jos paikallisen torin kautta liikutte?
Kukkakaalirouhetta voi laittaa vaikka kakkutaikinaan. Jossain ruotsalaisessa lehdessä oli resepti, itse käytin soseen tilalla Tuoresten kukkakaalimurua. Tuli erittäin hyvä kakku.
Kannattaa pakastaa iso köntti ja heittää sillä jotain v**tumaista ihmistä.
Ei helkutti marjasoseita kukkakaaliin. Sen pikkelöinnin voi tehdä 1-2-3 -liemellä myös kukkakaalin lehdistä, itse laitan sipulia mukaan.