Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen palaverihengaaja

Vierailija
20.08.2024 |

Minut on usein kutsuttu erilaisiin palavereihin. Jos on ihan pakko raportoida omista tekemisistäni, annan ytimekkään tiivistelmän ja yritän antaa kuvan että olen tehnyt paljon kaikenlaista. Muutoin palaverissa

-Istun hiljaa

-Lueskelen eri lehtiä ja foorumeita, kulloisenkin puhujan puheenvuoro toimiessa taustakohinana

-Ajattelen omia vapaa-ajan juttujani, kuten moottorikelkan kaasuttimen puhdistusta, ja haen samalla netistä tietoa.

-Jos tulee keskustelua siitä, millä tavalla asia pitää tehdä, en osallistu. Annan toisten tehdä päätökset, koska siitä saa aivan saman palkan. Ei viitsi alkaa jankata.

-Saatan keitellä kahvit tai laittaa pyykit pyörimään. Joskus käyn kakalla.

-Yritän pysyä sen verran kartalla palaverissa puhutuista asioista, että osaan sanoa asiaan ainakin jotain, jos joku sattuisi kysymään (harvoin)

-Palaverin lopuksi toivotan kaikille iloisesti hyvää loppupäivää, viikonloppua tai muuta, jotta minusta jäisi miellyttävä kuva

Ainoa motivoiva tekijä on lojaalius tiimikavereita kohtaan. En halua jättää heitä kuseen, koska hekin varmasti käyvät täällä pääasiassa rahan takia. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon se, joka kuuntelee hiljaa melkein koko kokouksen, mutta tuo lopuksi yhdellä lauseella asiaan helpon ratkaisun. Eli kyllähän se keskustelu käydään vain keskustelun takia. Ja sen aikana voi tehdä muuta. Raportointi sitten erikseen. Sen saa nykyään kätevästi tehtyä parilla napsaisulla power bi:ssä ja loput teköälyllä. 

Vierailija
22/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette kai kaikki etätyöläisiä enimmäkseen? Kokoushuoneessa palaveeraavien kohokohta taas taitaa olla se, kun alimman tason työnsuorittajat kärräävät paikalle ison kahvitermarin ja vasullisen viinereitä. Taas on siivoojille kahvitahraa ja murusia lattialle, jotta heillekin on työtä tehtäväksi. 

Ihan kuin siivoojilla ei olisi tarpeeksi töitä ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että teette ERITTÄIN VAATIVAA ASIANTUNTIJATYÖTÄ. Siis olette pelkkiä nollia. 

Vierailija
24/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia etätyöarkea. Senpä vuoksi tykkäänkin käydä työpaikalla tekemässä oikeita töitä. Saman palkan saa kuitenkin, mutta aika kuluu nopeammin kun on järkevää tekemistä. Ja työkaverit ovat monet kavereita myös vapaa-ajalla.

Vierailija
25/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisin palavereissa Teamsissa, kun läsnäpalavereissa. Pitkiä ja puuduttavia eikä saa edes käytännön töitä silloin yhtään eteenpäin.

Meillä on 1-2 lähipäivää viikossa, aina samat, joihin on ympätty läsnäpalavereja peräjälkeen 8.30-16.30 lounastaukoa lukuunottanatta. Muina päivinä etäillessä ehtii tehdä kunnon töitä ja silloin voi olla myös palavereja, mutta Teamsissa.

Läsnäpäivät vie mehut ja työt vaan kasaantuu.

Vierailija
26/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin olisin palavereissa Teamsissa, kun läsnäpalavereissa. Pitkiä ja puuduttavia eikä saa edes käytännön töitä silloin yhtään eteenpäin.

Meillä on 1-2 lähipäivää viikossa, aina samat, joihin on ympätty läsnäpalavereja peräjälkeen 8.30-16.30 lounastaukoa lukuunottanatta. Muina päivinä etäillessä ehtii tehdä kunnon töitä ja silloin voi olla myös palavereja, mutta Teamsissa.

Läsnäpäivät vie mehut ja työt vaan kasaantuu.

Olen päättänyt, että palaverit on osa mun työtä ja jos ne vie aikaa konreettisemmalta, oikealta työltä, niin ei ole mun ongelmani.

Kaikkea ei voi tehdä, eikä syödä ja säästää kakkua samaan aikaan. Mieluummin istun mielenkiintoisessa palaverissa kuin teen jotain McJob-hommaa haalarit niskassa tai hakkaan jotain Exceliä etänä läppärillä. Valinta on onneksi minun.

Vierailija
27/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaverithan ovat vain sitä varten, että esiintymishaluiset saavat esiintyä. Harvoin johtavat johonkin merkittävään.

Vierailija
28/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaverithan ovat vain sitä varten, että esiintymishaluiset saavat esiintyä. Harvoin johtavat johonkin merkittävään.

Tehtailen lähes aina etukäteen ennen kokousta, muistiot ja pöytäkirjat haluamaani kuosiin, olen siis tuo aikaisemmin kirjoittanut puheenjohtaja+sihteeri. Näin ei kallista työaikaa tärväänny joutavuuksiin. Laitan kokouksen etenemään valmiin pöytäkirjan mukaisesti, nimet alle ja seuraavalle projektille. Ennen seuraavaa kokousta voi laittaa niit omia asioitaan minulle ja laitan ne seuraavaan kutsuuun sekä pöytäkirjaan.  

Vierailija
29/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle (koronalle) kiitos etäpalavereista. Meillä etäpalaverit ovat lyhyempiä, tiiviimpiä ja asiapitoisempia kuin läsnäpalaverit. Ja organisaation etätyön pelisäännöissä on onneksi linjattu, että hyvä etäpalaveri kestää max 45min ja tätä enimmäkseen noudatetaan.

Sen sijaan toimistopäivinä sitä kolmen, neljän tunnin puuduttavaa, turhaa jaanausta ei meinaa selvinpäin kestää. Siellä lähinnä Auli kertoo vaarin kipeästä varpaasta eikä kukaan uskalla keskeyttää ja oikeat asiat jäävät aina pöydälle.

Vierailija
30/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa trollausketjulta...

Vierailija
31/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi voi..eksyin tällaista lukemaan..minäkin tykkäisin ,mutta tasan ei käy onnenlahjat :D...joten vedän maiharit jalkaan ja kömmin traktorinkoppiin ja lähden paahtamaan pellolle tukkaputkella rehua kasaan..

Vierailija
32/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin teet työsi vai onko sinulla sellaisia?

Vierailija
33/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, täällä toinen. Harvemmin saan sanottua mitään vaikka olen kuulolla ja haluaisinkin. Pitäisi varmaan alkaa kutoa sukkaa tai tehdä jotain tuottavampaa samalla. Pyykit onneksi saan pyörimään ja pölyt pyyhittyä kotoa ennen työpäivän loppua.

Vierailija
34/34 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan tiskit ja pyykit aamupalaverin aikana ja muutenkin siivoilen kotona. Samalla saa kotihommia eteenpäin ja voi olla myös puolella korvalla läsnä joutavissa juttutuokioissa ja pystyy reagoimaan, jos joku puhuttelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän