Kela vaatii halvempaa asuntoa mutta ei maksa muuttokustannuksia.
En minä omista autoa eikä ole säästöjä koska kela ei anna säästää kun tuet vähenee heti. Helposti saisi halvemman asunnon mutta kun ei ole rahaa muuttaa.
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtään syytä, miksi Kelan pitäisi maksaa sinun muuttosi?
Koska se kuuluu tt-tukeen. Toki vain silloin, kuin muuton syy on Kelan silmissä hyväksyttävä. Mutta muuten tt-tuella elävä ei pääsisi oikein ikinä muuttamaan.
Kyllähän Kela antaa säästää, sinä vain ajattelet että ne tuet on sinulle jokin korvamerkitty rahasumma jonka saat pitää. Et saa. Se on nimenomaan tukea.
Muuttaa voit vaikka bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muutossa auttaminen on yleensä (kait`?) jonkun vakaamman ystävyyden yhteydessä tapahtuvaa? Ehkä pienillä paikkakunnilla on eri kuin kaupungissa? Ei jotain tuoretta tuttavuutta aleta värväämään muuttoon?
Joillain ihmisillä on vaikeampaa tutustuminen kuin toisilla. Ja luonnollisesti juuri he, joiden on vaikea tutustua, jäävät yksin ja he, joiden on helppo, ovat ystäviensä ympäröimiä ja kuvittelevat, että ystävystyminen käy kaikilta yhtä luontevasti.
Eikö täällä ole yhtäkään kirjoittajaa, jonka oma arki on niin kiireinen, ettei pystyisi lähtemään viideksi päiväksi muuttoapuun ja juuri silloin, kun se muutto on, ei silloin kun itselle kalenteriin sopii.
Juu täältä on kiehtovaa lukea,
Jotenkin kummallinen tällainen kaikki tai ei mitään -ajattelu. Jos pyydät ystävältäsi muuttoapua tiettynä päivänä, ja hän vastaa että pystyn olemaan pari tuntia tähän ja tähän kellonaikaan, niin miksi se olisi jotenkin vaikeasti ennustettavaa apua ja mikset ottaisi sitä vastaan? Pyydät sitten apua muiltakin, jos tarvitsee. Tai maksat. Kaikki on kotiinpäin minusta.
Ihan voin piNppipalkalla auttaa muutoissa ym muissa pikku askareissa naisia jos paino ei ylitä kahdeksaakymmentä kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa taas huomas ettei terveet ja hyväosaiset ymmärrä yhtään mitään köyhien elämästä. Minä en ole valinnut tätä elämää lapsen kanssa ettei meillä ole ketään, enkä voi tilanteelle mitään. Yritän jaksaa päivän kerrallaan. Nyt olemme asuneet nykyisessä asunnossa 3 kk ja muutto on taas edessä kun vuokra kohoaa 60 e Hekan mukaan. Tällä kerralla en saa apua mistään, en tosiaan tiedä mitä tehdä. Sosiaalitoimistosta sanottiin kuten täällä että pyydä ystäviä apuun muuttoavustus on 130 e. Lapsen isältä pyysin apua, hän sanoi ettei auta kun ei halua käyttää lomapäiviä muuttoon. Käyn terapiassa ja terapeutti ehdotti seurakuntaa tms. Mutta miksi joku vieras tulisi meitä auttamaan? Kyllähän tämä kaikenlaista laittaa miettimään.
Tämä on ihas sairas yhteiskunta, kun kaikkein köyhimpiä ihmisiä ajetaan tilanteeseen, jossa muuttoja on
En usko, että lapsiperheet muuttaisivat monta kertaa vuodessa.
Miten tämä halvemman asunnon vaatiminen tapahtuu ja missä tilanteessa? Asumistukeenhan on katto, onko se sitten jos maksattaa tt-tuella loppukulun vai?
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ovat tämän maan syöpä. Mikään ei tunnu näille pirulaisille riittävän. Mitä jos menisti töihin vähäksi aikaa tai vaikka kerjäämään niin saat rahaa.
Tosiasiassa sinä ja kaltaisesi tämän maan syöpä ovat. Olet yksinkertaisesti aivan silkkaa oksettavaa saastaa ja i h m i s p a s k a a. Ihmiseksi kaltaisiasi otuksia ei voi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksaa jos olet toimeentulotuella.
Ei maksa.
Kyllä tt-tukeen ainakin ennen on kuulunut muuttoavustus jos on ollut Kelan silmissä hyväksyttävä syy muuttoon.
Miten niin kela ei anna säästää? Olen joka kuukausi nyt 2 vuoden ajan säästänyt kelan maksamista tuista 150€ ja ihan vain siten, että olen nostanut rahan automaatilta käteisnostona ja tallettanut sen sitten s marketin kassalla s pankin tilille antamalla kassalle tuon käteisen jonka hän sitten siirtää tililleni. Ei kela ole koskaan tätä estänyt, eikä edes tiedä tuon tilin olemassaolosta yhtään mitään. Tällä hetkellä kun katsoin saldon tililläni on 17843,47 euroa joista osa on mm kirpputoriharrastukseni puitteissa tullutta ja osa ihan pieniä hommia tekemällä ansaittuja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan voin piNppipalkalla auttaa muutoissa ym muissa pikku askareissa naisia jos paino ei ylitä kahdeksaakymmentä kiloa.
Olet sika ja harrastat syrjintää!
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä halvemman asunnon vaatiminen tapahtuu ja missä tilanteessa? Asumistukeenhan on katto, onko se sitten jos maksattaa tt-tuella loppukulun vai?
Kyse on toimeentulotuesta. Siinä Kelan hyväksymät enimmäisvuokrat ovat erit kuin asumistuessa. Jos henkilön vuokra ylittää Kelan normin, Kela kehottaa etsimään halvempaa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muutossa auttaminen on yleensä (kait`?) jonkun vakaamman ystävyyden yhteydessä tapahtuvaa? Ehkä pienillä paikkakunnilla on eri kuin kaupungissa? Ei jotain tuoretta tuttavuutta aleta värväämään muuttoon?
Joillain ihmisillä on vaikeampaa tutustuminen kuin toisilla. Ja luonnollisesti juuri he, joiden on vaikea tutustua, jäävät yksin ja he, joiden on helppo, ovat ystäviensä ympäröimiä ja kuvittelevat, että ystävystyminen käy kaikilta yhtä luontevasti.
Eikö täällä ole yhtäkään kirjoittajaa, jonka oma arki on niin kiireinen, ettei pystyisi lähtemään viideksi päiväksi muuttoapuun ja juuri silloin, kun se muutto on, ei silloin kun itselle kalenteriin sopii.
Jotenkin kummallinen tällainen kaikki tai ei mitään -ajattelu. Jos pyydät ystävältäsi muuttoapua tiettynä päivänä, ja hän vastaa että pystyn olemaan pari tuntia tähän ja tähän kellonaikaan, niin miksi se olisi jotenkin vaikeasti ennustettavaa apua ja mikset ottaisi sitä vastaan? Pyydät sitten apua muiltakin, jos tarvitsee. Tai maksat. Kaikki on kotiinpäin minusta.
Tässä on oma tarinani ja henkilökohtaiseksi menee eli terveisiä vaan, jos joku tunnistaa.
Oli ylimmässä tulodesiilissä, maksoin veroja yli 15 000 euroa vuodessa.
Tuli todella vaikea elämäntilanne, johon jäin yksin ja henkisesti ja fyysisesti heikossa kunnossa. Yritin hakea apua julkiselta, se nyt oli joku kolme keskustelua ja kiitti moi. Parin vuoden kuluttua yksityiseltä, ei sieltäkään tullut apua. Jouduin keskittämään kaikki voimat töihin, koska pitäähän nyt vastuut hoitaa.
Minun olisi pitänyt muuttaa. Minulla ei ollut varaa asuntoon. Mutta kun ei ollut voimia muuttoonkaan, kun kaikki meni työhön eikä juuri mitään yksityiselämää ollut. Ei ollut mahdollista miettiä muuttoa päivälle x, koska ei ollut pienintäkään aavistusta, miten saisin sen käytännössä toteutettua. Aikaa meni ja vointini heikkeni ja heikkeni. Lopulta hain apua vielä kerran. Siinä vaiheessa, kun siellä tajuttiin oikea tilani, sain lennosta vuoden sairaslomaa. Tällä hetkellä ei ole tietoa siitä, pystynkö palaamaan töihin koskaan.
Olen nyt tehnyt sitä muuttoa ja käyttänyt siihen 18 tuntia maksettua työvoimaa. Se muutto ei todellakaan ole valmis edelleenkään enkä edelleenkään tiedä, koska se tulee valmiiksi.
Olisikohan yhteiskunnan kannattanut ottaa koppi ajoissa ja antaa minulle hoitoa ja "kotiapua" asioideni järjestämiseen. Voisin olla edelleen yhteiskunnan eteen toimiva jäsen ja oma elämänlaatuni olisi huomattavasti parempi terveydestä puhumattakaan ja säästötkin saattaisi olla tallella käytettävissä johonkin mukavampaan. Mutta kun se homma nyt vaan ei toimi niin vaan ihmisen on itse pärjättävä ja kun ei pärjää, yhteiskunta sitten ylläpitää ja siinä kärsii sekä yksilö että yhteiskunta.
Asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin ne pikaisesti katsottuna näyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on 82 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ovat tämän maan syöpä. Mikään ei tunnu näille pirulaisille riittävän. Mitä jos menisti töihin vähäksi aikaa tai vaikka kerjäämään niin saat rahaa.
Tosiasiassa sinä ja kaltaisesi tämän maan syöpä ovat. Olet yksinkertaisesti aivan silkkaa oksettavaa saastaa ja i h m i s p a s k a a. Ihmiseksi kaltaisiasi otuksia ei voi kutsua.
Youre a disease. And Im the cure.
Sylvester Stallone/ Riikka Purra-
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kela ei anna säästää? Olen joka kuukausi nyt 2 vuoden ajan säästänyt kelan maksamista tuista 150€ ja ihan vain siten, että olen nostanut rahan automaatilta käteisnostona ja tallettanut sen sitten s marketin kassalla s pankin tilille antamalla kassalle tuon käteisen jonka hän sitten siirtää tililleni. Ei kela ole koskaan tätä estänyt, eikä edes tiedä tuon tilin olemassaolosta yhtään mitään. Tällä hetkellä kun katsoin saldon tililläni on 17843,47 euroa joista osa on mm kirpputoriharrastukseni puitteissa tullutta ja osa ihan pieniä hommia tekemällä ansaittuja.
Itse en kyllä uskaltaisi moista harrastaa. Käteisenä voisin pitää säästöjä jonkin verran.
Entäs jos Kela jossain vaiheessa kiinnostuu ja/tai saa tietää sun S-Pankin tilistä? Tulet saamaan syytteen petoksesta. Vai luuletko, että on uskottavaa, että tuollainen summa on kaikki s-bonuksia?
Muuttaminen on helppoa.
1. sano vanha asuntosi irti
2. Vuokraa uusi halvempi asunto.
3. hae kaupasta. Banaanilaatikoita ja kestokasseja.
Pakkaa kuukauden aikana tavarasi niihin.
4. Yritä sen kuukauden aikana saada apua autolliselta ihmiseltä muuttopäiväksi ja hävitä kaikki ylimääräinen tavara.
5. Jos et kertakaikkiaan ole mistään saanut apua muuttopäiväksi, Hommaa vaikka kaljakärryt ja roudaa niillä tärkeimmät tavarasi uuteen asuntoon muutama laatikko kerrallaan. Mitä et saa vietyä, pilko paloiksi ja vie roskiin tai lahjoita roskalavalla.
6. ala keräämään tavaraa uuteen asuntoosi vaikka Facebookin annetaan osastoilta.
Itse olen ensimmäiseen opiskelija-asuntooni muuttanut kestokassillisella vaatteita sekä vaahtomuovipatjan kanssa. Helppoa se ei ole mutta jos ei ole vaihtoehtoja niin kyllä sitä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on 82 kg.
Se on syy miksi olet köyhä ja yksinäinen.
Olet syönyt itsesi perikatoon ja läskiesi vuoksi et kykene edes pakkaamaan saati kantamaan tavaroitasi. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on 82 kg.
Olet syönyt itsesi perikatoon ja läskiesi vuoksi et kykene edes pakkaamaan saati kantamaan tavaroitasi. 🤮
Läskieni ansiosta olen kaltaistesi ulottumattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on 82 kg.
Vähän offtopic mutta miten köyhä voi olla lihava? Tai lihava olla köyhä?
Kuule, ei se ole. yhtään eteenpäin. En minä voi sopia muuttopäivää ja lopettaa vastuita vanhasta ja aloittaa uudesta, jos minä en tiedä, että oikeasti pystyn muuttamaan sinä päivänä. Eli ei tapahdu muuttoa. Sellaisessa helpossa perusmuutossa joo parinkin tunnin apu on ihan kiva ja ilmankin pärjää, jos nyt ei sitten sattunut kaverille sopimaan juuri silloin. Käyttäkää nyt ihmiset hyvät edes vähän mielikuvitusta ja eläytymiskykyä. Ei täällä kukaan voimissaan ja rahoissaan, normaalissa elämäntilanteessa oleva ole ollut tarvitsemassa muuttoapua.