Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela vaatii halvempaa asuntoa mutta ei maksa muuttokustannuksia.

Vierailija
20.08.2024 |

En minä omista autoa eikä ole säästöjä koska kela ei anna säästää kun tuet vähenee heti. Helposti saisi halvemman asunnon mutta kun ei ole rahaa muuttaa.

Kommentit (410)

Vierailija
161/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ovat tämän maan syöpä. Mikään ei tunnu näille pirulaisille riittävän. Mitä jos menisti töihin vähäksi aikaa tai vaikka kerjäämään niin saat rahaa.

Vierailija
162/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ole itsellä ollut tapana kavereita jeesata, ellei kukaan suostu edes ajamaan pakua? Oma ratkaisu, jälleen. Ei siihen sukulaisuutta tarvita.

Tuollaisilta pitäisi viedä lapset kunnollisiin perheisiin, ettei lapsista kasva yhtä avuttomia.

Muutossa olen ollut viimeksi vuosikausia sitten. Olen kyllä hoitanut lapsia, kuskannut kauppaan, ollut leikkauksen jälkeen valvomassa yön yli, ulkoiluttanut koiraa. Nämä nyt tulee tässä kahdessa sekunnissa mieleen. Tuon siis usealle eri ihmiselle. Nyt olen vähentänyt apuani, koska en ole saanut vastavuoroista apua ja olen itse sairas, joten tarvitsen voimat itselleni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vutu loiset stna. Junan alle niin helpottaa

Minä tekisinkin niin jos en olisi äiti. En voi tehdä niin lapselleni. Mutta kiitos vinkistä. 

Vierailija
164/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa näyttää asuvan sellaisia henkilöitä jotka olettavat kaikki maksetaan ja huolehditaan yhteiskunnan toimesta. Olisiko aika alkaa siivota näitä paskiaisia jollain keinolla. Työtä tekevät eivät oikein jaksa enää elättää mäitä työtä välttelviä veijareita enää.

Vierailija
165/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ole itsellä ollut tapana kavereita jeesata, ellei kukaan suostu edes ajamaan pakua? Oma ratkaisu, jälleen. Ei siihen sukulaisuutta tarvita.

Tuollaisilta pitäisi viedä lapset kunnollisiin perheisiin, ettei lapsista kasva yhtä avuttomia.

Auttaisin mielelläni jos olisi niitä kavereita tai tuttavia. Mutta ei ole ketä auttaa tai kuka auttaisi meitä. Omat entiset tuttavat ovat tosi varakkaita ja menestyviä, heitä ei tosiaan kiinnosta joku köyhä sairas luuseri kuten minä. Miten se lapsi ' annetaan" kun meillä on hyvät ja lämpimät välit sos tt mukaankin? Olen ollut koko hänen elämänsä se ainoa turva hänelle ja äitinä olen onnistunut ihan hyvin. Hän ei tiedä näistä ongelmista mitä palstalla kerron. 

Lapsen "antaminen" on niin iso juttu, ettei sellaisesta pitäisi mainita toiselle edes vitsillä. Sitten on yksi loppuelämänsä traumatisoitunut lisää, jos lapsi vietäisiin äidiltään. 

Parempaa jatkoa teille ja toivotaan, että asiat muuttuvat paremmiksi <3

Vierailija
166/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työn tai opiskelupaikan takia muutat niin sossu maksaa muuton. Tosin on kyllä vähän erikoista että jos muutat halvempaan asuntoon koska käskevät niin sitten ei maksa?

Vierailija
167/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin uskomatonta, että valtava määrä aikuisia on niin holhottavia, että valtion pitäisi maksaa eläminen, lääkkeet, asunto, ruoka ja hoitaa muuttokin kaiken päälle. Että ihminen ei itse selviä oikein mistään. Miten tämä sisukas ja yritteliäs kansa on parissa sukupolvessa muuttunut passiiviseksi ja passattavaksi? Mistään ei itse oteta vastuuta.

Miten itse muuttaisit lapsen kanssa jos sinulla ei ole ajokorttia tai autoa tai ketään kuka auttaisi? Kerro vinkkejä. Kiitos. Minä olen muuttanut 18 kertaa myös ulkomailta kaksi kertaa Suomeen takaisin ja hoitanut muutot omalla rahalla välillä asunnossa ollut kuukausia vain patja lattialla. Nyt olen sairas, työtön ja 9 v lapsen yh, eikä muutto entiseen tapaan onnistu kun lapsella on oltava sänky jne. 

Olisin mennyt metsään, myynyt mustikoita ja sien

toimeentulotuessa käteistulot on ilmoitettava. kelan kanssa voi sopia mihin tarkoitukseen tuo marjaraha tulee kuten muutto tai pyykkikone ja näytt''ä myyntikuitin ja uuden asia ostokuitin. se ok kelalle

Vierailija
168/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekkin työtön ja pienituloinen ihminen ja huomannut ihmisten ahdingon.

Olenkin pyrkinyt auttamaan näitä ihmisiä ja auttanut heitä muutoissa tekemällä heille muuttoja puoli ilmaiseksi jo kymmeniä kertoja. Korvaukseksi olen pyytänyt vain noin 100 euroa ja yllättävän paljon näitä ihmisiä vain on. Viime viikollakin tein 7 muuttoa ja tällä viikollakin jo kolme vaikka onkin vasta tiistai. Autan kovin mielelläni vähävaraisia ihmisiä, sillä olen sellainen itsekkin. Onneksi minulla on paku ja kuomullinen kärry jotta voin näitä ihmisiä auttaa.

Käytännössä sinä et ole pienituloinen, kun teet puolessatoista viikossa tuhat euroa pimeänä.

Virallisesti olen ja siksi saan asumis ja toimeentulotukeakin. Ja toisaalta ei tuhat euroa viikossa ole kovinkaan rikkaaksi tekevä summa joten kelalta saamani

Se, että sinä et näe jotain, ei tee sitä oikeaksi. Sinä olet vielä pahempi kuin tuensaajat. Olet sekä tuensaaja että harmaan talouden pyörittäjä. 

Vierailija
169/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisin mielelläni jos olisi niitä kavereita tai tuttavia. Mutta ei ole ketä auttaa tai kuka auttaisi meitä. Omat entiset tuttavat ovat tosi varakkaita ja menestyviä, heitä ei tosiaan kiinnosta joku köyhä sairas luuseri kuten minä. Miten se lapsi ' annetaan" kun meillä on hyvät ja lämpimät välit sos tt mukaankin? Olen ollut koko hänen elämänsä se ainoa turva hänelle ja äitinä olen onnistunut ihan hyvin. Hän ei tiedä näistä ongelmista mitä palstalla kerron. 

Kai sinä ymmärrät, että kun et pysty hoitamaan asioitasi yhden muuton vertaa, siirrät saman avuttoman elämänmallin lapsellesi? Lapsen olisi parempi kunnollisessa perheessä, jossa on asiat hoidettu ajokortin veran, tai edes ymmärretty hankkia sen verran ystäviä, että joku voi ajaa sitä pakua. Kun parikymmenen vuoden päästä ei nykyisiä tukia tule enää olemaan, eikä lapsesi pärjää sillä mallilla jonka sinulta saa. Ajattelisit lapsen parasta.

Vierailija
170/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta työn perässä, niin ne maksaa. Minä oli työtön ja sain Kelalta rahat sekä työhaastatteluun että muuttoon. Muuttoavustuksena maksettiin useamman kuukauden (taisi olla 4kk) ajalta työmarkkinatukea.

Vierailija
171/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä ymmärrät, että kun et pysty hoitamaan asioitasi yhden muuton vertaa, siirrät

Sinä et ymmärrä lapsuusiän traumatisoitumisesta ja sen vaikutuksista elämään yhtään mitään. 

Vierailija
172/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toimenpiteitä ap on tehnyt, jotta tilanne helpottuisi?

Vierailija
173/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan syytä kaikki 

Vierailija
174/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen "antaminen" on niin iso juttu, ettei sellaisesta pitäisi mainita toiselle edes vit

Ei ollut vitsi, lapsen etua yksin ajattelin. Äiti on jo menetetty tapaus, lapsesta olisi vielä toivoa kasvaa terve aikuinen.

Vierailija
175/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä sairas maa, että Kela vastuussa jonkun muutostakin? Ei riitä että heille maksetaan ruoka, asunto ja terveydenhoito, vielä pitäisi lisää saada?

Oikeasti, säästää käteistä pari satkua ja vuokraa sen pakun. Ellei tunne ketään ajokortillista, niin missä maakuopassa on ikänsä asunut? Eikö koskaan ole auttanut ketään, kun kukaan ei suostu auttamaan takaisin?

Tämä maa on ihan kuralla, ihmisellä ei mitään vastuuta elämästään. Ja tämä tulee päättymään huonosti, ja aika pian, sitten ei ole mitään tukia eikä palveluja enää.

paljon on ihmisiä joilla ei ketään. tai ns niin vain hyvän pv tuttuja ettei voi heiltä edellyyttää apua. moni vanhus kuolee yksinäisyyteen se on vaan fakta. 

Vierailija
176/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä ymmärrät, että kun et pys

Minä ymmärrän hyvin, että sitä avuttomuutta ja köyhyyttä ollaan nyt siirtämässä seuraavaan sukupolveen, eikä pitäisi.

Vierailija
177/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin pyrkinyt auttamaan näitä ihmisiä ja auttanut heitä muutoissa tekemällä heille muuttoja puoli ilmaiseksi jo kymmeniä kertoja. Korvaukseksi olen pyytänyt vain noin 100 euroa ja yllättävän paljon näitä ihmisiä vain on. Viime viikollakin tein 7 muuttoa ja tällä viikollakin jo kolme vaikka onkin vasta tiistai. Autan kovin mielelläni vähävaraisia ihmisiä, sillä olen sellainen itsekkin. Onneksi minulla on paku ja kuomullinen kärry jotta voin näitä ihmisiä auttaa.

Käytännössä sinä et ole pienituloinen, kun teet puolessatoista viikossa tuhat euroa pimeänä.

Virallisesti olen ja siksi saan asumis ja toimeentulotukeakin. Ja toisaalta ei tuhat euroa viikossa ole kov

Lähinnä vertaisin itseäni jeesukseen joka auttaa hädässä olevia ja kerää kolehtia edistääkseen omaa agendaansa tai Robin Hoodiin joka auttaessaan köyhiä vie samalla rikkaiden veronmaksajien rahat.

Vierailija
178/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallisesti olen ja siksi saan asumis ja toimeentulotu

Rikollinen siis. 

Vierailija
179/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muutossa auttaminen on yleensä (kait`?) jonkun vakaamman ystävyyden yhteydessä tapahtuvaa? Ehkä pienillä paikkakunnilla on eri kuin kaupungissa? Ei jotain tuoretta tuttavuutta aleta värväämään muuttoon?

Joillain ihmisillä on vaikeampaa tutustuminen kuin toisilla. Ja luonnollisesti juuri he, joiden on vaikea tutustua, jäävät yksin ja he, joiden on helppo, ovat ystäviensä ympäröimiä ja kuvittelevat, että ystävystyminen käy kaikilta yhtä luontevasti. 

Eikö täällä ole yhtäkään kirjoittajaa, jonka oma arki on niin kiireinen, ettei pystyisi lähtemään viideksi päiväksi muuttoapuun ja juuri silloin, kun se muutto on, ei silloin kun itselle kalenteriin sopii. 

Vierailija
180/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku muutossa auttaminen on yleensä (kait`?) jonkun vakaamman ystävyyden yhteydessä tapahtuvaa? Ehkä pienillä paikkakunnilla on eri kuin kaupungissa? Ei jotain tuoretta tuttavuutta aleta värväämään muuttoon?

Joillain ihmisillä on vaikeampaa tutustuminen kuin toisilla. Ja luonnollisesti juuri he, joiden on vaikea tutustua, jäävät yksin ja he, joiden on helppo, ovat ystäviensä ympäröimiä ja kuvittelevat, että ystävystyminen käy kaikilta yhtä luontevasti. 

Eikö täällä ole yhtäkään kirjoittajaa, jonka oma arki on niin kiireinen, ettei pystyisi lähtemään viideksi päiväksi muuttoapuun ja juuri silloin, kun se muutto on, ei silloin kun itselle kalenteriin sopii. 

Juu täältä on kiehtovaa lukea, kuinka erilaista ystävyyttä ja kaveruutta ihmisillä on. Minusta joku muuttoavuksi lähteminen on ihan peruskauraa, ja kai sen kautta lähellekin on valikoitunut ihmisiä jotka ajattelevat samalla tavalla. Viiden päivän muuttoavuksi ei ole kyllä tarvinnut lähteä, enkä itsekään vaivaisi samoja ihmisiä koko aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi