Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela vaatii halvempaa asuntoa mutta ei maksa muuttokustannuksia.

Vierailija
20.08.2024 |

En minä omista autoa eikä ole säästöjä koska kela ei anna säästää kun tuet vähenee heti. Helposti saisi halvemman asunnon mutta kun ei ole rahaa muuttaa.

Kommentit (410)

Vierailija
401/410 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt trollit värittämässä asioita. Minä olen kommentoinut aiemmin ketjussa, olen yh äiti 9 vuotiaalle. Hauska lukea Täällä omasta mielestään fiksujen ihmisten kirjoituksia kun sisälukutaito on 0 ja jutut alkaa elämään omaa elämäänsä. 

T: muuttoon " kyennyt" 15 vuotta ulkomailla työskennellyt korkeakoulutettu henkilö joka on " kyennyt" muuttamaan n..25 kertaa 

Mutta se 26 ei onnistu? Eikä ole edes ajokorttia, eikä mitään omaisuutta vaikka on huikea ura ollut? Minä oikeasti toivon että olet trolli, lapsesi ansaitsee niin paljon parempaa.

Vierailija
402/410 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamiehen ohje: jätät tavarasi edelliseen kämppään ja muutat uuteen tyhjin käsin. Nautit elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/410 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt trollit värittämässä asioita. Minä olen kommentoinut aiemmin ketjussa, olen yh äiti 9 vuotiaalle. Hauska lukea Täällä omasta mielestään fiksujen ihmisten kirjoituksia kun sisälukutaito on 0 ja jutut alkaa elämään omaa elämäänsä. 

T: muuttoon " kyennyt" 15 vuotta ulkomailla työskennellyt korkeakoulutettu henkilö joka on " kyennyt" muuttamaan n..25 kertaa 

Mutta se 26 ei onnistu? Eikä ole edes ajokorttia, eikä mitään omaisuutta vaikka on huikea ura ollut? Minä oikeasti toivon että olet trolli, lapsesi ansaitsee niin paljon parempaa.

Jos hän on vaikkapa tippunut katolta eikä pysty enää ikinä nostamaan mitään. Tai firma meni konkurssiin ja jäi vain suuret velat. Jne jne. 

Itseltäni on onnistunut viisi muuttoa ihan ok, mutta nyt ei pysty. 

Eri

Vierailija
404/410 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on vaikkapa tippunut katolta eikä pysty enää ikinä nostamaan mitään. Tai firma meni konkurssiin ja jäi vain suuret velat. Jne jne. 

Itseltäni on onnistunut viisi muuttoa ihan ok, mutta nyt ei pysty. 

Juuri noin. Hyväkään suunnitelma ja varautuminen ei takaa vaurasta loppuelämää.

Minä tein konkurssin ja sairastuin. Nyt en kävele yhteen menoon kovinkaan monta metriä, ja jos on jotain kannettavaa, jää kokonaan kävelemättä.

Ajokortti on ollut yli neljäkymmentä vuotta. Olen muuttanut tasan kaksikymmentä kertaa (jollei opiskeluvuosia oteta lukuun). Toiseksi viimeinen muuttoni oli viime vuosituhannella omaan omistusasuntoon, viimeisin oli kurjuuden maksimoima operaatio. Enää ei ole rahaa, työllistymismahdollisuuksia, autoa, kävelykykyä eikä kavereita tai sukulaisia auttamassa. Toivon sydämeni pohjasta samaa kohtaloa kaikille niille, jotka pilkkaavat huono-onnisia.

Vierailija
405/410 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kirjoittanut tänne mistään synttäreistä. Lapseni ei halua mennä edes leirille tai yökylään kaverille ilman minua, olemme todella läheisiä kun meillä ei ole ketään muita. Ei taida riittää huostaanoton syyksi se ettei ole sukulaisia tai tuttavia... se ei ole sosiaalityöntekijän mielestä hälyttävää. Juuri viime viikolla kävin viimeksi juttelenassa tilanteesta. Luuletko ettei muita ole samassa tilanteessa? Voi kuulemma kun tietäisit kuinka moni on yksin.

Sen kyllä arvasi, että et sinä mikään täyspäiväinen ole. Penska tarvitsee mutsinsa mennäkseen yökylään kaverille? Sosiaalityöntekijöiden kanssa ollaan tekemisissä ihan vakituisesti?? Näkee, että ei ole mitään älyä normaalista elämisestä, joihin nuo eivät kuulu, ja lokinpoikasesta on hyvää vauhtia varttumassa neuroosilokki, kun ei mitään normaalin tekemisen ja olemisen mallia saa siltä ainoalta vanhemmalta, jossa roikkuu. Lokinpoikanen tietysti tehty kultakimpaleen kanssa. Äidilläkin alakouluikäinen lapsi, eikä edes yhtä ainutta hyvänpäivän tuttua edes lapsen luokkatovereiden tai harrastekavereiden vanhemmista. Tosin kun luin viestejäsi, en minäkään sinun kanssasi viettäisi hetkeäkään ylimääräistä, ellet sitten tosielämässä larppaa normaalia ja päästele sappea vain verkossa.

Vierailija
406/410 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä arvasi, että et sinä mikään täyspäiväinen ole. Penska tarvitsee mutsinsa mennäkseen yökylään kaverille? Sosiaalityöntekijöiden kanssa ollaan tekemisissä ihan vakituisesti?? Näkee, että ei ole mitään älyä normaalista elämisestä, joihin nuo eivät kuulu, ja lokinpoikasesta on hyvää vauhtia varttumassa neuroosilokki, kun ei mitään normaalin tekemisen ja olemisen mallia saa siltä ainoalta vanhemmalta, jossa roikkuu. Lokinpoikanen tietysti tehty kultakimpaleen kanssa. Äidilläkin alakouluikäinen lapsi, eikä edes yhtä ainutta hyvänpäivän tuttua edes lapsen luokkatovereiden tai harrastekavereiden vanhemmista. Tosin kun luin viestejäsi, en minäkään sinun kanssasi viettäisi hetkeäkään ylimääräistä, ellet sitten tosielämässä larppaa normaalia ja päästele sappea vain verkossa.

Juu, en minäkään sinun. 

Eri

Vierailija
407/410 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän me asioistamme huolehtivat veronmaksajat haluta maksaa sinun muuttoasi edes Kelan kautta. Muistathan, ettei Kelalla ole mitään omaa rahaa, vaan sinunkin tukesi tulee loppujen lopuksi meiltä muilta Kelan välityksellä.

Minä haluan. Olen ollut "iloinen veronmaksaja" ihan siitä syystä, että niillä rahoilla tehtäisiin järkeviä asioita ja pidän muuton maksamista paljon järkevämpänä kuin montaa muuta asiaa, mitä verovaroilla tehdään. Sinä et voi puhua kaikkien maksajien puolesta. 

Sittenhän sinä voit lahjoittaa rahaa jonkun muuttokassaan. Minusta se ei ole hyvä käyttökohde, enkä käsitä miten siihen muuttoon saa kulutettua rahaa. Jos ei ole töissä, ei tarvitse muuttaa pitkälle toiseen kuntaankaan. 

Vierailija
408/410 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka neuvotte "hankkimaan ystäviä", oletteko huomanneet, että ystävystyminen aikuisena ei ole yhtä helppoa kuin nuorempana, koska jokaisella on oman elämänsä vastuut hoidettavanaan ja aikaa rajallisesti. Oletteko huomanneet myös sen, että pariskunnat touhuavat mielummin asioita toisten pariskuntien kanssa kuin yksineläjien. Kuinka monta uutta ystävää teillä ystävien hankintaan kehottajilla on viime vuosina tullut yksinasujista, joilla on tukala elämäntilanne?

Vierailija
409/410 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka neuvotte "hankkimaan ystäviä", oletteko huomanneet, että ystävystyminen aikuisena ei ole yhtä helppoa kuin nuorempana, koska jokaisella on oman elämänsä vastuut hoidettavanaan ja aikaa rajallisesti. Oletteko huomanneet myös sen, että pariskunnat touhuavat mielummin asioita toisten pariskuntien kanssa kuin yksineläjien. Kuinka monta uutta ystävää teillä ystävien hankintaan kehottajilla on viime vuosina tullut yksinasujista, joilla on tukala elämäntilanne?

Vielä ikävämpiä ovat ne päättelyketjut, joissa yksinäinen leimataan ihmiseksi, jota kukaan ei edes haluaisi kaveriksi ("oma vika" ja "oma valinta"), ja tämän vuoksi hän siis ansaitseekin olla yksin ja jäädä ilman apua.

Vierailija
410/410 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän me asioistamme huolehtivat veronmaksajat haluta maksaa sinun muuttoasi edes Kelan kautta. Muistathan, ettei Kelalla ole mitään omaa rahaa, vaan sinunkin tukesi tulee loppujen lopuksi meiltä muilta Kelan välityksellä.

Minä haluan. Olen ollut "iloinen veronmaksaja" ihan siitä syystä, että niillä rahoilla tehtäisiin järkeviä asioita ja pidän muuton maksamista paljon järkevämpänä kuin montaa muuta asiaa, mitä verovaroilla tehdään. Sinä et voi puhua kaikkien maksajien puolesta. 

Sittenhän sinä voit lahjoittaa rahaa jonkun muuttokassaan. Minusta se ei ole hyvä käyttökohde, enkä käsitä miten siihen muuttoon saa kulutettua rahaa. Jos ei ole töissä, ei tarvitse muuttaa pitkälle toiseen kuntaankaan. 

Muuttomatkan pituus ei ole kovin suuri ongelma kokonaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi