Naisten lihavuuden vaikutus hedelmällisyyteen liian herkkä aihe? (HS)
Miksi erikoislääkärin mielipiteestä ei saa keskustella?
Kommentit (152)
Ylipainosta vielä sen verran että kun keskitytään painoon, kaloreihin ja laihduttamiseen ollaan aivan pielessä.
Oikeasti pitäisi keskittyä siihen että syödään terveellistä ravinteikasta ruokaa ja ylläpidetään terveitä elämäntapoja.
Kun ravinto ja elämäntavat on kunnossa niin ollaan terveyttä edistävällä pohjalla ja mahdollinen ylipaino ongelma ratkeaa itsestään (tai sitä ei edes ole).
Kyllähän se tosi hassulta näyttää, kun nuo sumopainijan näköiset kehopositiiviset ihralöllykät lyllertää ja pyllertää tuolla pitkin Prisman käytäviä XD
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuden vähentämiseen tarvitaan luoda ihmisille elämä, jossa heidän ei tarvitse lähteä hakemaan lohtua tai energiaa ns. halvasta ruoasta. On hölmöläisten hommaa kuvitella, että lihottavien ruokien hintojen nostaminen vähentäisi ihmisten lihomista.
Ja ketä ehdottaisit tällaisen elämän luojaksi, ilmeisesti se kuitenkin on joku muu kuin syömäri itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään miehillä ei seiso ison mahan alla .kun ei sinne saa verenkiertoa .
Voi tehdä tästä oman ketjun.
Jos puhutaan lasten saamisesta, niin siihen vaikuttaa molemmat osapuolet. Ei tahaton lapsettomuus ole vain naisista kiinni, vaikka jotkut miehet niin ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PCO: 6-18 prosenttia hedelmällisessä iässä olevista naisista sairastaa. Vaikuttaa raskautumiseen kielteisesti. Jo 5-10 kg pudottaminen voi olla hyödyllistä raskautumisen kannalta. Suomessa ei taideta paljoa puhua tästä.
Tässä yhteydessä voi olla myös hyvä mainita, että PCOS-naisten taipumus ylipainoon (keskivartalolihavuuteen) johtuu lähes aina insuliiniresitenssistä, mikä tunnetusti vaikeuttaa laihdutusta huomattavasti. Nämä ovat heitä, jotka tuppaavat lihomaan melkeinpä ruoan näkemisestä. Metformiini on tehokas apu, ja tätä soisi lääkäreiden suosivan enemmänkin.
Vhh-ruokavalio on siihen apu. Tätä soisi naisten suosivan enemmän.
Keskustelu pysyi alkuun jokseenkin asiallisena, mutta nyt öyhöttäjät ovat viimein heränneet yöuniltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei seiso, kun naisen pillua ei löydä siltä röllyköiden alta.
Uhh,et viitsis tulee muuten puklu suuhun kun mietin hikistä punkeroa
Jätin lapset tekemättä ihan sen vuoksi, että suomalaiset on päihderiippuvaisia ja juoppoja. Kuvotti pelkkä ajatus siitä, että lapseni joutuisi altistumaan kavreidensa vanhemmille, joilla sätkä palaa ja olut maistuu. Toivon totisesti, että tänne saadaan lisää sellaista uutta populaa, joilla uskonto kieltää kaikenlaiset päihteet ja että nämä ihmiset lisääntyisivät ja täyttäisivät maan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PCO: 6-18 prosenttia hedelmällisessä iässä olevista naisista sairastaa. Vaikuttaa raskautumiseen kielteisesti. Jo 5-10 kg pudottaminen voi olla hyödyllistä raskautumisen kannalta. Suomessa ei taideta paljoa puhua tästä.
Tässä yhteydessä voi olla myös hyvä mainita, että PCOS-naisten taipumus ylipainoon (keskivartalolihavuuteen) johtuu lähes aina insuliiniresitenssistä, mikä tunnetusti vaikeuttaa laihdutusta huomattavasti. Nämä ovat heitä, jotka tuppaavat lihomaan melkeinpä ruoan näkemisestä. Metformiini on tehokas apu, ja tätä soisi lääkäreiden suosivan enemmänkin.
Ei sovi kaikille ja on vaarallista neuvoa ihmisille ruokavalioita tuntematta niiden terveyttä paremmin. Jätetään tuo ammattilaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kasvisruokavalio, vegaaninen, on osoittautunut hyväksi PCO: n hoidossa.
Lisäksi PCO:sta kärsivien naisten olisi hyvä vähentää kahvin määrää.
Vierailija kirjoitti:
Käyn säännöllisesti uimahallissa ja on hienoa että ihmiset liikkuvat mutta on todettava että herraju... miten lihavia on nykyajan nuoret naiset. Itse olen yli 50v. ja sama paino ollut koko aikuisiän noin 50kg.
Onpa mukavaa, että liikkuviin lihaviin suhtaudutaan näin. Hyvin usein on juuri tämä "hyvä tietysti, mutta... Kunpa eivät liikkuisi siellä missä minä".
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se tosi hassulta näyttää, kun nuo sumopainijan näköiset kehopositiiviset ihralöllykät lyllertää ja pyllertää tuolla pitkin Prisman käytäviä XD
Ahaa, eli lihavat eivät saisi käydä enää ruokakaupassakaan?
Tulisiko heidän vain woltata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kasvisruokavalio, vegaaninen, on osoittautunut hyväksi PCO: n hoid
Veganismi kiinnittää huomiota turhiin yksityiskohtiin kuten onko tuotteessa joku pieni osuus eläinperäistä aineosaa. Sen takia pitäisi puhua kasvisruoasta eikä vegaanisesta ruoasta silloin kun kyse on terveydestä.
Naisten lihavuudesta saa näköjään keskustella, mutta burgerimiehen lihavuudesta ei. Aika jännä palsta tämä.
Vierailija kirjoitti:
Hyh. Laardiin uponnut nakintynkä ei muutenkaan houkuta ketään. Saavatko edes puhtaana pidettyä siellä makkaroiden välissä?
Vierailija kirjoitti:
Käyn säännöllisesti uimahallissa ja on hienoa että ihmiset liikkuvat mutta on todettava että herraju... miten lihavia on nykyajan nuoret naiset. Itse olen yli 50v. ja sama paino ollut koko aikuisiän noin 50kg.
Minä olen 52 vuotias painan 48-49, aina olen ollut hoikka, neljä lasta kun olen tehnyt. Mutta minä en päivittele ihmisten lihavuutta, jos ovat uimahallissa tai lenkkipoluilla, päinvastoin olen todella hyvilläni kun näen että edes yrittävät liikkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kasvisruokavali
Whole foods plant based eli wfpb olisi paras. Mutta tuskinpa täydellisyyteen tarvitsee päästä.
Suomessa on vähän vegaaneja, ja he jotka ovat esillä, ovat eläinten vuoksi vegaaneneja. Terveyden vuoksi vegaaneneja on myös Suomessa, mutta kannattaa etsiä tietoa englanniksi.
Vielä 2012-2015 mun lihavuusesta puhuttiin neuvolassa joka kerta raskausaikana ja myöhemmin lapsen kanssa. Punnittiin miehen edessä joka käynnillä. Nyt olen läski edelleen,,olen ollut aina. Siksi en halunnut lisää lapsia.