Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä nuo kaikki lähikuppilan juopot saavat rahaa siihen viinaan?

Vierailija
20.08.2024 |

Kävelen kuppilan ohi lähes päivittäin ja aina siellä on samat naamat kännissä. Olen alkanut ihmetellä, että kuka heidän viinansa maksavat. Eikö sillä viinarahalla voisi järjestää katkoa ja tukitoimintaa. Kauheaa elämän hukkaan heittämistä. Olen siis pahoillani näiden ihmisten puolesta. Traumoja löytyy varmasti taustalta. Eikö niitä voisi hoitaa?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työelämässä, olin katkera juopoille. Myöhemmin kun olin lopettanut työelämän, huomasin että en enää ollut katkera koska olin itsekin vapaa. Juoppoa minusta ei kuitenkaan tullut, itseasiassa juon nyt vähemmän kuin töissä ollessani.

Vierailija
62/73 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö mitään.  Mäki olen elänyt joskus noin ja en todellakaan syönyt mitään.  En itsekään ymmärrä miten pysyin elossa.  Mutta ruokakauppaan ei mennyt rahaa.  Ne on eläkeläisiä ja jotkut perineet isojakin summia.  Tai suuret eläkkeet.  Tässä meidän lähikuppilassa istuu esimerkiksi arkkitehti ja ekonomi joka päivä.  

Joskus duunin jälkeen poikkean siinä js saatan ekonomin kotiovelle.  Hän asuu viereisessä rapussa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole pelkästään miehiä, vaan joukossa on myös naisia. Muodostavat niin sanotun työvoimareservin kovan ytimen. Kuolevat yleensä noin 50 vuoden iässä. On yhteiskunnalle halvempaa säilöä heitä pubeissa kuin ohjata heitä kallisiin katkaisuhoitoihin, jotka eivät yleensä edes tehoa näihin konkareihin.

Muuten samaa mieltä, mutta yllättävän pitkään moni täysalkoholisti elää. Vaikka luulisi, että sisuskalut on täysin tuhoutuneet ja pumppu pettää, niin mitä vielä. Meidänkin lähistöllä pari deekua on jo pitkälti yli 70v, vaikka olimme varmoja jo 30v sitten, että he kuolevat ihan kohta. Sitkeästi kuitenkin painavat menemään vielä päihteiden voimalla. 

Vierailija
64/73 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa juominen on parasta veronmaksua ja työllistämistä. Kannustetaan heitä siihenkin.

Haitat ovat todennäköisesti isompia kuin alkoholista saadut verot. Hoidot teho-osastolla, maksakirroosit ym, autokolarit ja yliajot  päihtyneenä, onnettomuudet työpaikoilla ja perheväkivalta. Suuri määrä alaikäisiä, joiden on pakko elää pelon ja epävarmuuden keskellä kotona.

Älä yritä näille idiooteilla selittää, että viina tai huumeet ovat vaarallisia. Niiden selitys on, että ihmiset ovat vain heikkoja, kun näihin aineisiin tuhoutuvat. "Ei minulle ole ollut mitään haittaa päivittäisestä kannabiksen polttamisesta, pillereistä ja dokaamisesta, ja olen sentään tehnyt sitä jo yli 20 vuotta!" Täten viina ja huumeet eivät voi olla vaarallisia. Pettämätöntä logiikkaa.

Vierailija
65/73 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on siihen mihin sitä tarvitaan. Sossu hoitaa. Täällä Ruoholahdessakin aukeaa ensimmäinen räkälä jo aamuyhdeksältä, ja aina siellä on porukkaa.

Tämä on totta siinä määrin, että sossu maksaa sossutapauksille kaiken: silmälasit, puhelimet, puhelinlaskut, autot, bensat, vakuutukset jne. Mutta eivät he tietenkään terasille tai kaljakauppaan saa maksusitoumusta. Saavat varmaan tt-tukea täyden potin eli 600 euroa kuussa, joka menee kokonaisuudessaan kaljaan, viinaan, Bonus-sätkään, papereihin & filttereihin. Ruoka haetaan leipäjonosta tai ehkä se jopa toimitetaan kotiin, kun on näyttää olevansa kykynemätön itsensä ruokkimiseen tai minkäänlaiseen muuhunkaan itsestään huolehtimiseen.

Miksi yhteiskunnan pitää hyysätä tällaisia ihmisiä? 

Sanopa se. Ne ovat ylpeitä elämäntyylistään, kun ei tarvitse edes lompakkoa. Kuitti vain aina Kelaan ja he maksavat. (Itä)helsinkiläiset myöskin tietävät tutun näyn: maksusitoumusten kanssa shoppailemaan menevät perheet Giganteissa ja Powereissa. Tuo on sellaista hieman luksusta jo, jota ei ihan kaikille myönnettä. Tämä on sitä porukkaa, jolle Kela maksaa asumisenkin kokonaan, eikä vain 80 %:sesti. Kolmannes asumistuen saajista kuuluu tähän kastiin.

Vierailija
66/73 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jokaiselle taataan tietyt perustuet Suomessa. Toki he voisivat rahansa fiksummin käyttää, mutta eihän siihen ketään pakottaakaan voi.

Kyllä. Ei kyllä perusturvalla juuri kuppiloissa istuskella, jokainen voi laskea, alle kakskymppiä per päivä. Joten ei sossu niitä juomia maksa, rahaa on pakko tulla muualtakin. Joku eläke varmaan tai sitten säästöjä on oltava. Itse en raatsi nauttia kuin oluen- pari joskus harvoin lähiterassilla poiketessa.

Aika harva siellä kuppiloissa istuu lopulta, baarit on katoavaa kansanperinnettä.

Vierailija
67/73 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa myös miettinyt että mistä saa rahaa tuohon alkoholiin ja kaljaan että tupakkaan. Noi kalliita. Korvaukset pienet joten niillä ei kuukautta juoda ja savuteta. Ei ole helppoa alkoholistilla se sairaus joka vaatii pitkäaikaista hoitoa ja motivaatiota alkoholistilta itse. Yksi lapsuuden ystävä alkoholisti ja ihme että vielä hengissä. Sellainen pesusieni. Pyydellyt välillä rahaa ja ruokaa en ole antanut. Voisin viedä välillä syömään mutta asuu toisella paikkakunnalla. Surkea on hänen elämä. Kaikki kurkusta alas ja savuna ilmaan. Hän reilu 50 vuotias ei koulutusta ei työtä. 

Vierailija
68/73 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdista pyöräsi valot maahan päin, ettet häikäise ihmisiä ylitehokkaalla valollasi.

Kyllä pimeässä joskus kulkee selviäkin ihmisiä!

Vierailija
69/73 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi kun juo, niin yhdestäkin oluesta saa humalan päälle. Ei se paljon rahaa vaadi.

Vierailija
70/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa heistä elelee ja oleilee joillakin tuilla tai eläkkeillä joista riittää myös kaljitteluun, osa heistä on vanhempiensa/vanhempansa ruuissa eläviä ja osa myös vanhempiensa nurkissa majailevia mamman poikia, osa käy säännöllisesti rähjäämällä vaatimassa kaljarahoja jopa varsin iäkkäiltäkin vanhemmiltaankin ja osalla on tyhmän hyväluontoinen muija, joka käytännössä elättää ukkonsa ja rahoittaa enemmän ja vähemmän vapaaehtoisesti hänen kaljoitteluaan. 

Vierailija
71/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu kuukausi sitten kituutetaan. Ja on ruokarahoista pois. Eivät osta vaatteita tms. Jotkut lainaavat kaverilta rahaa. Voi ottaa pohjat kotona. Juo hitaasti baarissa.

Vierailija
72/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivista tässä on se että he eivät elä kovin vanhoiksi. Ei tarvitse maksaa kalliita eläkkeitä heille. Ajatelkaa miten kalliiksi tulee joku 64-vuotias eläkeläinen joka elää 105-vuotiaaksi. 

Niin se työeläkeläinen maksaa veroa siitä eläkkeestään. Eläkkeen taas maksaa työeläkeyhtiö. Ei valtio.

Vierailija
73/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa oon ihmetelly miten joillain on varaa. Ei mulla ainakaan olisi. Kerran vuodessa käyn baarissa.

Sama! Tammikuussa vuonna 2023 join yhden kaljan ja elokuussa tänä vuonna maksoin yhden lonkeron, joku ukkeli tarjos mulle 2, jee.