Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä sotelle voi tehdä? Alijäämä valtava.

Vierailija
20.08.2024 |

Rahaa pitäisi lapata 1,5 miljardia heti sotealueille.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä keksin, lopetetaan eläkkeet. t. riikka

Vierailija
2/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP ja muu viherkommariaines käynnisti vallankumoushankkeensa tällä sotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan päällikkövirkoja

Vierailija
4/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jättää iäkkäimmät ja elintapojensa takia sairaat hoitamatta. Raha ei synny tyhjästä.

Vierailija
5/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityistetään koko paska.

Vierailija
6/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen hallitus kyllä tiesi minkä sotkun tekivät. Kaikki pakenivat peloissaan pois eduskunnasta.

Vierailija
7/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityistetään koko paska.

Kerro sitten kaikki kustannukset vähintään kolmella.

Vierailija
8/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä keksin taas. Annetaan lisää rahaa pörriäisille. t. riikka

Vierailija
9/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vitsi mä oon liekeissä, taas mä keksin. Suljetaan koulut. t. riikka

Vierailija
10/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soteala tarvitsee sen uuden 1.5 miljardia euroa joka vuosi lisää. Ei riitä kertadumppaus kun hoitajien palkankorotukset jatkuvat vielä vuosia. Pitäisi vaan hallitusti ajaa alas ja ihmiset ottavat vastuun omasta terveydestä vakuutuksen turvin.

Vierailija
11/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa ostopalvelut lääkärifirmoilta. Tai rajoittaa niiden maksaminen samalle tasolle omien kustannuksien kanssa.

Lisäksi lääkäriksi opiskelevien koulutuspaikat tuplaksi. On parempi kouluttaa vaikka lääkäreitä työttömäksi asti kuin tämä nykyinen malli jossa heitä on liian vähän ja saavat määrittää omat palkkansa maan ja taivaan väliltä.

Ja kolmanneksi jokaisen kansalaisen tulee ymmärtää olla äänestämättä lääkäreitä eduskuntaan tai muualle politiikan saralla. Esimerkiksi eduskunnassa lääkärit ovat yliedustettuina ja he pitävät huolen omista saavutetuista eduistaan kynsin hampain.

Vierailija
12/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin olisi hyvä säästökohde, otetaan kaikilta poliitikoilta palkat ja palkkiot pois. Työ tekijäänsä kiittää ja muutenkin on kutsumusammatti, jota tekisi ilmaiseksi.

Vierailija
13/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoita.

Eutanasia yli 60 vuotiaille jos ei ole työpaikkaa

Annetaan miljardeja terveysjäteille

Eutanasia kaikille jotka ei työllisty 3kk sisällä

Annetaan kymmeniä miljardeja terveysjäteille

Eutanasia jos tulee flunssa

Annetaan velaksi sata miljardia terveysjäteille

T: Riikka ja Petteri.

Vierailija
14/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajataan edulliset käynnit esim. 3 eri asiointisyytä per vuosi. Jos olet ammattiramppaaja, maksat loput itse ja hintalappu saa olla ihan reilusti enemmän. 3 asiointisyytä voi olla esim. murtunut jalka, korvatulehdus ja punkin aiheuttama ihottuma, sekä näiden hoitoihin menevät kerrat ja seurantakerrat. Saadaan karsittua seuran puutteessa ramppaavat vanhukset, jatkuvat saikuttajat, joka pikkuasiasta hermoilevat. Ihmiset miettivät ennen kuin tuhlaavat käyntejään.

Vierailija
15/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, saadaan paljon marjanpoimijoita. Sä oot nero riikka. t. satonen

Vierailija
16/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan päällikkövirkoja

Jos yhden päällikön palkkakustannukset on noin 100 000e, pitäisi 1. 5 miljardin säästöön lopettaa 15 000 virkaa. Oletko nyt ihan varma että lopetettavaksi löytyy noin monta turhaa virkaa?

Tätä se on, kun ihmiset eivät ymmärrä suuria lukuja... 

Vierailija
17/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen hallitus kyllä tiesi minkä sotkun tekivät. Kaikki pakenivat peloissaan pois eduskunnasta.

Soteuudistu oli Kepun idea, ja Kepu sitä ajoi eteenpäin.

Vierailija
18/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaa ostopalvelut lääkärifirmoilta. Tai rajoittaa niiden maksaminen samalle tasolle omien kustannuksien kanssa.

Lisäksi lääkäriksi opiskelevien koulutuspaikat tuplaksi. On parempi kouluttaa vaikka lääkäreitä työttömäksi asti kuin tämä nykyinen malli jossa heitä on liian vähän ja saavat määrittää omat palkkansa maan ja taivaan väliltä.

Ja kolmanneksi jokaisen kansalaisen tulee ymmärtää olla äänestämättä lääkäreitä eduskuntaan tai muualle politiikan saralla. Esimerkiksi eduskunnassa lääkärit ovat yliedustettuina ja he pitävät huolen omista saavutetuista eduistaan kynsin hampain.

Menisitkö oikeasti sellaisen lääkärin vastaanotolle hoidettavaksi, joka ei ole koskaan päässyt harjoittelemaan konkreettisia taitoja? Etkö ymmärrä, ettei lääkäriksi voi valmistua kirjekurssilla? Mistä repäiset resurssit lääkäreiden koulutusmäärien tuplaamiselle? Jo nyt monet lääkärit valmistuvat puutteellisella osaamisella, kun ei ole resursseja opettaa kaikkea.

Vierailija
19/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavastuuta ihmisille, ei esim. kela-takseja. Kaikkea ei tarvitse yhteiskunnan paapoa. 

Loputtomat terapiat ja kuntoutukset minimiin sellaisilta, jotka eivät ikinä tule edes kuntoutumaan. Tarvitseeko esim. vaikeasti kehitysvammainen välttämättä lukuisia eri fysioterapioita,  puheterapiaa, toimintaterapiaa ja kuntoutusta? Arvovalintoja, mutta nuokin sadattuhannet hyödyttäisivät kymmeniä ellei satoja muita suunnattuna esim. peruskouluun.

Mitään sukupuoliveivaamista ei pidä tehdä yhteisistä varoista. 

Eutanasia sitä toivoville vakavasti sairaille. Vihannesosasto ei ole kenenkään etu eikä varsinkaan toive päätyä sinne.

Vierailija
20/98 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vuosikymmeniä myöhässä, joten otetaan velkaa ja hoidetaan ihmiset ja maksetaan jollain aikataululla velat takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme