Mikä eläin minua pisti? Mitä minun pitää tehdä? Kohta alkanut turpoamaan. HELP!
Sunnuntaina, eli 36 tuntia sitten, kävelin mökillä crocsit jalassa ja yhtäkkiä joku pisti minua tosi kovaa jalkapohjasta. Luulin tikuksi ensin, mutta ei ollut. Jäi pistojälki. Ei jäänyt sattumaan.
Eilen, eli 24 tuntia myöhemmin kohta alkoi kuitisemaan.
Nyt, 36 tuntia myöhemmin, ko kohta on kova, kuumottava ja turvonnut ja kutiseva. Mikä ihmeen eläin minua pisti? Ja mitä minun pitää tehdä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä lääkäriin jos nousee kuume tai imusolmukkeet pistos jalan puolella alkaa sattumaan. Jos on tullut joku bakteeri puremasta kuume on aaltoilevaa. Siinä ei enää voiteet auta, vaan pitää ottaa antiboottikuuri.
Missä on jalan imusolmukkeet?
Polvi- ja nivustaipeissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistojälkeen pääsi bakteereja ja se on nyt tulehtunut. Tilanteen pahentuessa tarvitset antibiootit.
Voinko tehdä mitään kotikonsteja nyt? Muuta kuin laittaa kortisonia.
Ota allergialääke.
Vierailija kirjoitti:
Se oli kyllikki kyy.
Ei ole kahta reikää.
Eikä siis ole oikein mitään reikää. Tai pitää suurennutslasilla ja kirkkaassa valossa katsoa, jniin haalea pistosjälki näkyy.
Erittäin harvinaisia, mutta näin loppukesästä mahdollista saada puremasta jänisruton. Mutta siinä menee kyllä aika huonoon kuntoon, se vaan muutaman päivän ottaa ennen kuin iskee ihan totaalisesti päälle. Eli nyt kannattaa seurailla vointi ja toivoa, että yllä luetellut ensitoimet olisivat riittävät. Paranemista!
Itse sain kunnon paukaman kyynärvarteen ihan pikkuöttiäisestä kotona. Bacibact antibioottivoide auttoi, kortisoni ei ollenkaan.
Minulla tulee pikkumuurahaisen puremasta kova reaktio. Punoitusta, kuumotusta, kutinaa niin kovasti, että ilman kylmäpussia ei saa nukuttua.
En ole ottanut antihistamiinia, koska kotona ei ole.
liotin jalkaa lämpimässä vedessä, laitoin teepuuöljyä. Bacibactia kokeilen nyt, mutta en tiedä, miten se mistään reiästä voi mennä sisään, kun reikää ei oikein ole. Sitten on koko arsenaali tehty.
Kyypakkaus vielä löytyisi kotona, mutta siinä sanotaan, että pitäisi ottaa mahdollisimman nopeasti piston jälkeen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistojälkeen pääsi bakteereja ja se on nyt tulehtunut. Tilanteen pahentuessa tarvitset antibiootit.
Voinko tehdä mitään kotikonsteja nyt? Muuta kuin laittaa kortisonia.
Amputoi jalkasi heti käsisahalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut antihistamiinia, koska kotona ei ole.
liotin jalkaa lämpimässä vedessä, laitoin teepuuöljyä. Bacibactia kokeilen nyt, mutta en tiedä, miten se mistään reiästä voi mennä sisään, kun reikää ei oikein ole. Sitten on koko arsenaali tehty.
Kyypakkaus vielä löytyisi kotona, mutta siinä sanotaan, että pitäisi ottaa mahdollisimman nopeasti piston jälkeen,
Voide auttaa parissa päivässä ja ihon läpihän se menee.
Vierailija kirjoitti:
Millainen pönttö kyselee neuvoja vauvapalstalta sen sijaan että soittaisi terveysneuvontaan tai menisi lääkäriin?
Varmaan siksi ettei ruuhkauta turhaan enää kusessa olevia lääkäripalveluja. Sinä olet nähtävästi niitä, kun kynsi lohkeaa, niin heti päivystykseen.
Nivusissa.