Juonteita silmien ympärillä hymyillessä (jatkuvat pitkälle ohimoille saakka), sisältää lisätietoja
Minua häiritsee kun olen kiinnittänyt viime aikoina huomiota näihin juonteisiin. Vielä enemmän häiritsee, kun en muista yhtään että onko niitä ollut ns. aina.
Tietoja: Kyllä, on erittäin kuiva iho. Välttelen aurinkoa parhaani mukaan. Ihoni on kaikkea muuta kuin vanhan näköinen. Ihan normaali nuoren aikuisen iho. Ei ole mitään sameutta, ryppyjä, ei mitään sellaista. Kaikki normaalia. Minulle on tehty silmäluomileikkaus alle 10 vuotta sitten. Kulmakarvojen alta poistettiin hieman rasvaa (kun ei ollut paljon poistettavaakaan.) Leikkaus tehty Suomessa. Iso, tunnettu yritys. Voisikohan tuolla leikkauksella olla mitään tekemistä tämän kanssa?
Tupakkaa en ole koskaan polttanut.
Kosteutan PALJON. Joka ikinen päivä. Iho on todella kiristävä ilman kosteusvoidetta. Elämäntavat perusterveelliset. Asunto ok, ei mitään hometta tai vastaavaa. Äitini on ollut todella nuorekkaan näköinen todella pitkälle keski-ikään asti (iho.)
Kommentit (35)
Tuollaiset rypyt ei niinkään johdu ihosta tai sen hoidosta, vaan siitä, miten kasvoja liikuttavat lihakset on kiinnittyneet luustoon kasvojen yläosassa. Jos ne on kiinnittyneet aika ylös, "harakanvarpaille" voi naama mennä hymyillessä jo lapsilla, joillakin jopa poskiin asti jatkuu ne syvät juonteet kun hymyilee. Nuorena tai nuorehkona sitten kun naama on taas perusilmeellä, ei näy ihossa mitään. Mutta kyllähän toki, kun joka kerta hymyillessä menee juonteille, suht nuorena siihen jää ihoon viirut jotka näkyy naama vakavanakin, erityisesti jos on kuiva ohut iho.
Sitten taas jos lihakset on eri tavalla kiinnittyneet alemmas, ei välttämättä ikinä missään iässä tule silmäkulmiin ja kasvojen ulkoreunaan tuollaisia ryppyjä. Kun ei edes irvistäessä tai hymyillessä kerta kaikkiaan saa edes naamaa sillä tavalla rypyille, vaikka yrittäisi.
Tuo on asia, mistä ei kannata mitenkään stressata. Tuollainen ei ole rumaa eikä vanhuuden merkki. Päinvastoin, kasvot on useimmiten kokonaisuudessaan ryhdikkäämmät ja nuorekkaammat niillä, joilla kasvoja liikuttavat lihakset on kiinnittyneet niin, että "harakanvarpaita" tulee hymyillessä. Toki, voihan ne lihakset botoxilla halvauttaa, mutta se tosiaan rajoittaa paljon ilmeilyä, ja miksi? Ilmeikäs naama on kaunis, ja kun ne juonteetkin näyttää hymyjuonteilta, merkeiltä ilosta, eikä esim. huoli- tai surujuonteilta kuten vaikka kulmien kurtistelujuonteet.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi vaihdan vaahdon vaikka takaisin miselliveteen (toki se ei asiaa maagisesti muuksi muuta. Ihoni on kuiva ja piste.) Sitten ostan kosteuttavan kasvoveden ja kokeilen öljyä. Pitäisi keksiä iholleni sopiva tapa lukita kosteus.
Kokeilepa jotain puhdistusvoidetta tai öljyä. Vaahdot ja geelit on kuivattavia enkä itsekään käytä niitä vaikka ihoni on rasvoittuva, koska liian voimakkailla pesuaineilla siitäkin tulee pintakuiva. Misellivesien käyttöä on ole koskaan ymmärtänyt, mutta kai sillä voi pyyhkäistä aamulla kasvonsa. Minkä kasvoveden aiot ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse epäilen että juonteet tuli vähäisestä aurinkolasien käytöstä. Olin yhteen aikaan todella huono käyttämään aurinkolaseja. En tiedä olisiko ne muutekin, mutta itsellä ikää alle 30v.
Minä olen joskus soimannut itseäni siitä, etten ole aina käyttänyt aurinkolaseja. Hyvin pian kesällä saan huomata syyn: naamani hikoilee AIVAN SAIRAASTI, oikein valuu hikipisaroita. Eihän mitkään aurinkolasit pysy kasvoilla, kun se on hiestä liukas. Ei auta puuvillavaatteet, ei mikään. Hikoilen kuin hullu kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi vaihdan vaahdon vaikka takaisin miselliveteen (toki se ei asiaa maagisesti muuksi muuta. Ihoni on kuiva ja piste.) Sitten ostan kosteuttavan kasvoveden ja kokeilen öljyä. Pitäisi keksiä iholleni sopiva tapa lukita kosteus.
Kokeilepa jotain puhdistusvoidetta tai öljyä. Vaahdot ja geelit on kuivattavia enkä itsekään käytä niitä vaikka ihoni on rasvoittuva, koska liian voimakkailla pesuaineilla siitäkin tulee pintakuiva. Misellivesien käyttöä on ole koskaan ymmärtänyt, mutta kai sillä voi pyyhkäistä aamulla kasvonsa. Minkä kasvoveden aiot ostaa?
Täytyy kokeilla. En tiedä vielä minkä kasvoveden ostan. Haluan sellaisen suihkutettavan. Jokin hajusteeton ja mahdollisimman kosteuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tua noin, kosteuta sisäisesti.
Tätäkin pitäisi tehdä. Olen tullut omissa tutkimuksissani tulokseen, että ruokavalioni on liian rasvaton.
Ota oliiviöljyä ruokalusikallinen raakana suoraan suuhun joka päivä. Auttaa kuivaan ihoon.
Otetaan kokeiluun.
Sulla on luultavasti ollut ne rypyt hymyillessä jo lapsena. Se on rakenteellinen juttu. Meidänkin 7-vuotiaalla menee hauskasti silmäkulmat ja ohimot ja puoli naamaa rypyille kun hymyilee. Isällään aina ollut sama juttu.
Ilmejuonteita ei saa pois ihonhoidolla. Ihonhoito auttaa vain ihon pintakerroksen kreppipaperi-tyyppiseen rypistymiseen. Ihonalaislihasten toiminnasta johtuvat ilmeillessä näkyvät juonteet on normaaleja kaikissa ikäryhmissä, eivätkä ole ikääntymisen merkki. Ainoa keino niitä estää on botox, jos ne nyt jotain ihmistä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmejuonteita ei saa pois ihonhoidolla. Ihonhoito auttaa vain ihon pintakerroksen kreppipaperi-tyyppiseen rypistymiseen. Ihonalaislihasten toiminnasta johtuvat ilmeillessä näkyvät juonteet on normaaleja kaikissa ikäryhmissä, eivätkä ole ikääntymisen merkki. Ainoa keino niitä estää on botox, jos ne nyt jotain ihmistä haittaa.
Tai itsensä lihottaminen. Ei suositeltavaa. Mulla nousi eräässä iässä paino, ja kun oli paksu rasvakerros naamalihasten päällä, niin eipä näkynyt ilmejuonteet hymyillessäkään :D Ei kyllä ollut muuten todellakaan hyvän näköistä, parempi nyt taas vähemmällä rasvalla, ilmejuonteet näkyen :D
Vierailija kirjoitti:
Sulla on luultavasti ollut ne rypyt hymyillessä jo lapsena. Se on rakenteellinen juttu. Meidänkin 7-vuotiaalla menee hauskasti silmäkulmat ja ohimot ja puoli naamaa rypyille kun hymyilee. Isällään aina ollut sama juttu.
Tämä on mahdollista. Kuivuus sitten korostaa. Harmittaa kun en yhtään muista että onko minulla aina ollut juonteita tietyissä kohdissa, enkä ole ollut mikään linssilude koskaan. Ehkä tämä on turha suuri stressin aihe minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion hommata kosteuttavan kasvoveden kunhan saan rahaa tässä pian. Iho on kosteutuksesta huolimatta kuivahkon tuntuinen. Ei näytä kuivalta mutta tuntuu hieman.
Osta Ruohonjuuresta hajusteeton manteliöljy-pullo. Maksaa noin 8 euroa.
Manteliöljy on erittäin kosteuttavaa.
Täytyy perehtyä. Ihmettelen miksi tätä on alanuolitettu???
Pelkkä öljy ei kosteuta mitään.
Todellakin kosteuttaa. Lisäksi manteliöljyssä on E-vitamiinia ja muuta hyödyllistä. Kantsii laittaa iltaisin tota. Ja manteliöljyllä voit puhdistaa silmämeikinkin. E-vitamiini auttaa myös vähentämään tummia silmänalusia. Se myös vahvistaa ihoa.
Kosteuttaminen on aivan väärä sana kuvaamaan öljyn toimintamekanismia.
https://karkkipaivablogi.com/2022/11/kolme-tapaa-kosteuttaa-ihoa-vinkit…
On minulla ihan myös sellaista selkeää kuivuusjuonnetta kun katsoo tarkasti. Niitä vähän kauhistelin, kunnes sitten muistin että kuivuus on todennäköisin syy. Alan nyt kosteuttamaan ihoa kuin viimeistä päivää.
No, ekspertit, onko tämä peukku ylös vai peukku alas?
https://www.oloapteekki.fi/puhdas-aloe-vera-spray-200-ml?gclsrc=aw.ds&g…
Mitään 20 euron kasvovesiä en valitettavasti halua ostaa, mutta mielestäni tuo linkin suihke vaikuttaa ihan hyvältä? Olisi halpakin.
Ota oliiviöljyä ruokalusikallinen raakana suoraan suuhun joka päivä. Auttaa kuivaan ihoon.