En ole poistunut kotipaikkakunnaltani 10 vuoteen.
Aika pitkä aika olla täällä missä asun. Ei kauheasti matkustelu kiinnosta kun elämä on pelkkää säästämistä muuten. En tee mitään jollain 3000 euron kreikan matkalla kuitenkaan se on rahan haaskausta.
Kommentit (24)
En ole minäkään poistunut kotikaupungistani 10 vuoteen. Ei ole ollut mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat tekevät Kreikan matkan hieman halvemmalla, mutta ehkä sinulla on niin vaativa maku, että 3000 on hyvinkin perusteltavissa oleva hinta.
Miten niin. Lennot 500 euroa, hotellihuone vähintään 150 euroa vuorokausi ja olisin kuitenkin 2 viikkoa siellä joten hotelli kustannus yli 1000 euroa jo koska en halua mitään 1 tähden hotelliin vaan hyvään hotelliin. Sitten pitäisi ostaa matkalaukku, vaatteita koska minulla ei ole.. Retket kreikassa maksaa 200 euroa vähintään, siellä kulkeminen maksaa varmaan pari sataa. Sitten ruoka ja viinat niihin menis varmaan 400 euroa niin alkaa 3000 euroa olemaan lähellä.
Helposti menee 3000 euroa ulkomaan lomaan.
Minä en ole käynyt ulkomailla 25 vuoteen. Risteilylläkin olin 8 vuotta sitten viimeksi mutta muuten olen ollut täällä missä asun.
Asuvatko kaikki sukulaisesi ja ystäväsikin samalla paikkakunnalla? Vai etkö vain käy tapaamassa heitä?
Paljon on nähtävää ja koettavaa omassa pitäjässäkin. Lisäksi netin kautta voi olla yhteyksissä vaikka ulkomaille.
Eihän suurin osa maailman ihmisistä poistu kotipaikakkunnaltaan, jos nyt kysymyksessä ei ole mikään tuppukylä, jossa ei ole töitä.
Jaa, pitäisi varmaan tutustua kaupungin muihin lähiöihin.
En minäkään käy ulkomailla, mutta Suomessa kyllä liikun, eihän se paljon maksa. Asun isossa kaupungissa, mutta mieluusti käyn välillä muuallakin, se tuo vaihtelua ja uusia näkökulmia. Elämäänhän tänne on synnytty eikä paikallaan kököttämään, oli rahaa tai ei.
Entinen naapurini oli asunut yli 30 vuotta Kuopiossa ja ainoastaan kerran poistunut kaupungista käyden Iisalmessa. Aluksi en uskonut mutta kun seurasin hänen elämäänsä niin uskoin täysin kertomansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat tekevät Kreikan matkan hieman halvemmalla, mutta ehkä sinulla on niin vaativa maku, että 3000 on hyvinkin perusteltavissa oleva hinta.
Miten niin. Lennot 500 euroa, hotellihuone vähintään 150 euroa vuorokausi ja olisin kuitenkin 2 viikkoa siellä joten hotelli kustannus yli 1000 euroa jo koska en halua mitään 1 tähden hotelliin vaan hyvään hotelliin. Sitten pitäisi ostaa matkalaukku, vaatteita koska minulla ei ole.. Retket kreikassa maksaa 200 euroa vähintään, siellä kulkeminen maksaa varmaan pari sataa. Sitten ruoka ja viinat niihin menis varmaan 400 euroa niin alkaa 3000 euroa olemaan lähellä.
Selkeesti olet aika vaativa reissuissa. Jos sulla ei ole vaatteita, niin nehän kandee ostaa paikanpäältä. Reppu selkään ja menoksi. Mutta sulla on kuitenkin passi, vaikket missään käy?
keskitason hotellit ovat aivan hyviä, samoin ne majatalomajoitukset. Retkille voi vuokrata auton tai mopon, fillarilla. < halpaa kun makkara. Ruokaan ja viinoihin menis varmaan 200 euroa, vaikka koko kaksi viikkoa söisit rafloissa.
Mä kävin tänä kesänä Kreikassa vähän överimmällä matkalla, kun sain menopaluuliput 300 euroon. Tonni meni kaikkiensa parissa viikossa. Toin tuliaisiakin kivasti, että ostin sen matkalaukun, jota en normaalisti tarvii, kun reppu selässä höhellän menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ääliö.
0sa hesalaisia ei poistu Hesasta Ei kovin moni. ilj
Mä tulin Vantaalle junan tuomana 20 vuotta sitten.(helsingistä jopa) tuossa 15 vuoden kohdalla tajusin, etten tunne Vantaata ollenkaan. Korona lockdownilla saattoi olla osuutta asiaan.
Ostin vähän paremman fillarin ja lähdin kattelemaan. Lähiöitä on, mutta niin paljon on kauneutta ja rauhaakin. Upeita asuinalueita ja jopa historiaa!
Aina pitänyt tätä sellaisena persoonattomana ohimeno kaupunkina. Olinpa väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Entinen naapurini oli asunut yli 30 vuotta Kuopiossa ja ainoastaan kerran poistunut kaupungista käyden Iisalmessa. Aluksi en uskonut mutta kun seurasin hänen elämäänsä niin uskoin täysin kertomansa.
Samalla tavalla Kuopion kupeessa ex naapurini. Oli käynyt "pohjoisessa" yli 30v sitten Iisalmessa, nyt 10v sitten oli mukana Jyväskylässä. Siinäpä ulkokunta reissut, nyt mies 68v. Metsiä ja mantuja omistaa n.300ha ja ikänsä oli töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla mahdollista. Huijaat!
Oletko oikeesti tyhmä !
Iso osa yli 50 vuotiaita ei ole käynyt juuri missään kotiseutua kauempana.
On paljon ihmisiä, jotka eivät ole esim.matkustaneet lentokoneella ikinä. Esim.työpaikallani on useita tällaisia ihmisiä , samoin tuttavissa, eivät käy ainakaan ulkomailla koskaan.
Minä pääsen tuolla rahalla pariksi viikoksi esim. Aasiaan. Jos asut pikkupaikkakunnalla ja et koskaan poistu sieltä, niin suosittelisin kyllä käväisyä muuallakin, suomi ja maailma vähän avartuu ja huomaat, että muuallakin on ihan tavallista elämää. Sitäpaitsi jo suomessa riittää paljon katseltavaa, joten aloita siitä.