Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on liian tarkka siivousasioissa. Neuvoja?

Vierailija
19.08.2024 |

First world problems, mutta pakko on johonkin avautua, kun mies ei ota kuuleviin korviinsa. Ollaan oltu mieheni kanssa 10 vuotta yhdessä. Hän ei ollut alussa niin tarkka mitä on nyt. Homma on lähtenyt käsistä. Nykyään mulla menee hermo melkein päivittäin kun siivouskäsityksemme menevät ristiin. Meidän koti on oikeasti todella siisti ja molemmat siivoamme jälkemme, jos jotain sotkemme. MUTTA jos en HETI samalla sekunnilla siivoa jälkiäni niin mieheni kokee tarpeelliseksi huomauttaa siitä ja mulla menee hermo. Itse hän selittää tarkkuuttaan sillä että vältyttäisiin ylimääräiseltä siivoamiselta eli ei tulisi lisätyötä myöhemmin. Ihan fiksu ideologia, mutta kun tätä jankkausta on jatkunut vuosia enkä vain yksinkertaisesti pysty olemaan yhtä tarkka ja nopea kuin hän. Erityisesti keittiö on hänelle se ongelmapaikka (hän on entinen kokki). Eniten vielä ärsyttää se kun olen kotona meidän pienen 2-vuotiaan lapsen kanssa ja ensimmäisenä kun mies tulee kotiin niin alkaa siivoushuomauttelut..

Tässä muutamia esimerkkejä :D. Saa myös nauraa. 

1. Leikkaan leipää ja siitä lentää vähän muruja lattialle niin mies huomauttaa siitä heti pyyhi noi murut sitten lattialta muuten ne kulkeutuu sänkyyn jalkojen kautta.

2. Täytän vesipullon niin, että en laita pulloa ensin hanan alle vaan avaan hanan ensin ja sitten täytän pullon. Siitä pullosta tulee ihan märkä ja sitten se kastelee kaikki paikat kun teet sen noin, vaikka itse sitten kuivaan pullon jälkikäteen pyyhkeellä.. 

3. Harjaan hampaitani vessassa lavuaarin edessä ja sitten poistun hetkeksi siitä. Mies sanoo että mene takaisin, koska muuten sitä hammastahnaa on joka paikassa. 

4. En saisi paistaa kananmunaa iltapalaksi, koska se rätisee ja rasvaa lentää joka paikkaan

5. Oliiviöljyn pullon korkki jäi vähän auki kun kokkaan perheellemme ruokaa Se korkki pitää laittaa kunnolla kiinni, muuten sitä öljyä on joka paikassa. Itse ruoanlaitosta ei siis tule mitään kiitosta. 

6. En saa avata auton ikkunaa, koska ikkunoissa on laitettu 300€ tummennukset puoli vuotta sitten ja niihin voi tulla naarmuja jos sen ikkunan avaa. Mies laittoi oikeasti ajon aikana ovet lukkoon, että en saisi avattua ikkunaa. 

Mitä mun pitäisi tehdä?? En mä jaksa tällaista jokapäiväistä ohjausta, kun olen kuitenkin aikuinen ja siisti ihminen. En toimi yhtä nopeasti kun hän tai ajattele miljoona askelta eteenpäin kuin hän. Olen jopa ehdottanut erilleen muuttoa että molemmat saisi elää omissa asunnoissaan ja pitää kämpät sellaisena kuin itse haluavat, mutta silti oltaisiin yhdessä. Tämä ei käy, koska yksin oleminen pelottaa. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? 

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos totta puhutaan, niin ei se mies ihan mahdottomia pyydä.

Vierailija
82/82 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä mies grillasi haukifileitä, minä keitin sisällä perunoita  2 paikkaisella sähköliedellä. Hän tuli yllättäen sisälle, huusi mulle, miksi keitän perunoita vesikattilan takana. On jo toinen kerta.

Sanoin, että tää on minun juttu, minä hoidan tämän. Edessä oli isompi vesikattila isommalla liedellä. Sen takana pienemmällä liedellä kiehui pienempi pohjainen perunakattila. Vesikattila oli kylmä eikä sitä ollut tarkoitus kuumentaa.

Hänelle ei kuulunut mitään, miten perunat keitän.  Edessäollut vesikattila ei estänyt perunoiden keittämistä. Minusta oli riman aloitus ruveta huutamaan mitättömästä asiasta. Sanoin, että kynnys puuttua tekemisiini on todella matala ja olen todella tiukassa kontrollissa. 

Hän  pyysi anteeksi, mutta mietin jatkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän