Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on liian tarkka siivousasioissa. Neuvoja?

Vierailija
19.08.2024 |

First world problems, mutta pakko on johonkin avautua, kun mies ei ota kuuleviin korviinsa. Ollaan oltu mieheni kanssa 10 vuotta yhdessä. Hän ei ollut alussa niin tarkka mitä on nyt. Homma on lähtenyt käsistä. Nykyään mulla menee hermo melkein päivittäin kun siivouskäsityksemme menevät ristiin. Meidän koti on oikeasti todella siisti ja molemmat siivoamme jälkemme, jos jotain sotkemme. MUTTA jos en HETI samalla sekunnilla siivoa jälkiäni niin mieheni kokee tarpeelliseksi huomauttaa siitä ja mulla menee hermo. Itse hän selittää tarkkuuttaan sillä että vältyttäisiin ylimääräiseltä siivoamiselta eli ei tulisi lisätyötä myöhemmin. Ihan fiksu ideologia, mutta kun tätä jankkausta on jatkunut vuosia enkä vain yksinkertaisesti pysty olemaan yhtä tarkka ja nopea kuin hän. Erityisesti keittiö on hänelle se ongelmapaikka (hän on entinen kokki). Eniten vielä ärsyttää se kun olen kotona meidän pienen 2-vuotiaan lapsen kanssa ja ensimmäisenä kun mies tulee kotiin niin alkaa siivoushuomauttelut..

Tässä muutamia esimerkkejä :D. Saa myös nauraa. 

1. Leikkaan leipää ja siitä lentää vähän muruja lattialle niin mies huomauttaa siitä heti pyyhi noi murut sitten lattialta muuten ne kulkeutuu sänkyyn jalkojen kautta.

2. Täytän vesipullon niin, että en laita pulloa ensin hanan alle vaan avaan hanan ensin ja sitten täytän pullon. Siitä pullosta tulee ihan märkä ja sitten se kastelee kaikki paikat kun teet sen noin, vaikka itse sitten kuivaan pullon jälkikäteen pyyhkeellä.. 

3. Harjaan hampaitani vessassa lavuaarin edessä ja sitten poistun hetkeksi siitä. Mies sanoo että mene takaisin, koska muuten sitä hammastahnaa on joka paikassa. 

4. En saisi paistaa kananmunaa iltapalaksi, koska se rätisee ja rasvaa lentää joka paikkaan

5. Oliiviöljyn pullon korkki jäi vähän auki kun kokkaan perheellemme ruokaa Se korkki pitää laittaa kunnolla kiinni, muuten sitä öljyä on joka paikassa. Itse ruoanlaitosta ei siis tule mitään kiitosta. 

6. En saa avata auton ikkunaa, koska ikkunoissa on laitettu 300€ tummennukset puoli vuotta sitten ja niihin voi tulla naarmuja jos sen ikkunan avaa. Mies laittoi oikeasti ajon aikana ovet lukkoon, että en saisi avattua ikkunaa. 

Mitä mun pitäisi tehdä?? En mä jaksa tällaista jokapäiväistä ohjausta, kun olen kuitenkin aikuinen ja siisti ihminen. En toimi yhtä nopeasti kun hän tai ajattele miljoona askelta eteenpäin kuin hän. Olen jopa ehdottanut erilleen muuttoa että molemmat saisi elää omissa asunnoissaan ja pitää kämpät sellaisena kuin itse haluavat, mutta silti oltaisiin yhdessä. Tämä ei käy, koska yksin oleminen pelottaa. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaista kestä. Kohta on tilanne, että et pysty olemaan omassa kodissa rennosti, ja alat stressaamaan itse pienemmästäkin asiasta. Kyllä lapsiperheeseen täytyy mahtua muutama leivänmuru lattialle. Entäs kun alkaa huomautella lapselle. 

Meillä siivotaan kerran viikossa: imurointi, pölyjen pyyhintä kostealla rätillä ja huiskalla, vessa ja kylppäri. Alaikäisiä on kaksi, ja sen kyllä näkee. Jos alkaisin joka murua keräämään, saisin tehdä sitä koko ajan 24/7. 

Vierailija
62/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kyllä hyvin monessa oikeessa. Olen myös entinen kokki ja mieheni kanssa olemme aika lailla samanlaisia siisteystasossa jotenka ei tule riitoja. Toki olen sairauden takia vähentänyt siivousta mutta kyllä kaikki roiskeet ja muruset siivotaan heti ja normaalia päivittäistä ylläpitosiivousta harrastetaan. Kumpikaan ei viihdy sottaisessa kodissa. Paikat pitää jättää aina kuntoon kotoa lähtiessä ettei ole mitään kaaosta edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan sille ukolle että jos ahdistaa,siivoaa itse. Koska kaikilla omanlainen siisteys taso/fiilis mikä on ok taso.

Vierailija
64/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Miehesi on sairastunut ja sairastuttaa sinutkin. 

Sairastunut mihin? 

Tuo on mielisairautta. Payykkinen ongelma.

Vierailija
65/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi sekuntiakaan. Tarkoitus on varmaan miehellä hyvä, toteutus huono.

En tiedä voiko perfektionistin luonne muuttua niin paljon että tyyppi ei sitten itsekseen katkeroidu noista asioista jos ei saa sanoa niitä ääneen.

Vierailija
66/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleisiä tuollaiset pakko-oireet, perfektionismi, kontrollointi.

Siksi kai monet asuukin yksin, eivät halua ketään sotkemaan.

Auttasko perheterapia, ihan jo lapsenkin hyvinvoinnin turvaamiseksi?

Vierailija
67/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa miehesi kommenteista (4, 5, 6) on toki ylilyöntejä mutta toisaalta... jos pyytää niinkin pientä asiaa kuin korjaamaan murut heti tai olemaan roiskuttamatta hammastahnaa ympäri huushollia, nuo eivät ole kohtuuttomia pyyntöjä vaan ihan järkeviä. Omalla puolisolla on sama tapa jättää murut jälkeensä ja roiskuttaa hammastahnaa milloin mihinkin ja kyllä tuollainen pidemmän päälle ärsyttää. Eikä voi pyynnöistä huolimatta tehdä asialle mitään vaan valittaa nalkutuksesta. Olette siis molemmat osin oikeassa ja osin väärässä: miehesi ylireagoi ja sinä olet välinpitämätön. Olette ajaneet toisenne noidankehään.

Vierailija
68/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sun jutu oli jo Novalla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joo useammaksta asiasta olen sun ukon kaa samalla viivalla. Terkkui hänelle. Munanpaistamisen teenkin niin, paistan keijulla, ei rätise niin.

Itse ava latiakaivonkin ne syvemmät irtoavat osat( uusimmat asunnot voi) ja laitan silti lattiapessaarin Sini tuote, kerää akuutit karvat, silti vaan keran kk koko kaivon, koska siellä on ihmisen kuona. Pesen ulko-oven 4 x vuosi. Kädensijojen suhten olen tarkka. Ikkunlaudat pyyhin n 2cko välein . eri asia kuin ikkunanpesu. Talvella staattisella liinalla vaikka jos pakkasella.

Minä pidän Sinun Miehestä. Ja peiliin ei tule roiskeita hammaspesusta. Onko sun alavärkki edes puhdas, mitä miletä hää on siitä. Onkaloita vaikea puhdistaa, se onkin eri kuin miesten puhtaus.

Ja muuten se mitä en hyväksy; on että jalkoja ei vedetä sohvalle. Itse voin tehdä niin kun puhdas lattia puhtaat jalat. Mutta se, että vieras vetää tummpusukat mun sohvalle, nou nou nou.

Sovutuskopissa taiteilen siten, että sukat ei osu siihen likaiseen lattiaan. Hankalaa, ellei ota sandaaleja mukaan.

Näytä tää sun miehelle. Ja multa super  rakkaita terkkuja. Harmi, että macsit ei kohtaa.

Vierailija
69/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastunut mihin? 

toi akka oli jo novalla. ukko oikeessa. munan muuten voi paistaa teflonilla ilman rasvaa ja esim keiju ei roiski..

Vierailija
70/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi sun jutu oli jo Novalla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joo useammaksta asiasta olen sun ukon kaa samalla viivalla. Terkkui hänelle. Munanpaistamisen teenkin niin, paistan keijulla, ei rätise niin.

Itse ava latiakaivonkin ne syvemmät irtoavat osat( uusimmat asunnot voi) ja laitan silti lattiapessaarin Sini tuote, kerää akuutit karvat, silti vaan keran kk koko kaivon, koska siellä on ihmisen kuona. Pesen ulko-oven 4 x vuosi. Kädensijojen suhten olen tarkka. Ikkunlaudat pyyhin n 2cko välein . eri asia kuin ikkunanpesu. Talvella staattisella liinalla vaikka jos pakkasella.

Minä pidän Sinun Miehestä. Ja peiliin ei tule roiskeita hammaspesusta. Onko sun alavärkki edes puhdas, mitä miletä hää on siitä. Onkaloita vaikea puhdistaa, se onkin eri kuin miesten puhtaus.

Ja muuten se mitä en hyväksy; on että jalkoja ei vedetä sohvalle. Itse voin tehdä niin kun puhdas lattia puhtaat jalat. Mutta se, että vieras

Tässäpä toinen hullu. Lähetä ap se pimeä ukkosi tuon luokse asumaan. 

Vierailija
71/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen ongelma ei ole siivous vaan jatkuva huomauttelu. Onko todella siivous ainoa asia, josta hän näiden 10 vuoden aikana on huomautellut? Jos näin on ja vielä yksin oleminen pelottaa, niin miehellä on jonkinlainen mielenterveysongelma. Pelasta itsesi  nyt kuin vielä voit.

No nyt kun laitat sen noin, niin se on kyllä totta että ongelma varmaan onkin enemmän huomauttelu. Mieheni kasvoi alkoholistiperheessä, jossa äiti varmaan nalkutti juoppoisälle jatkuvasti eri asioista. Olisiko tarttunut siitä? Olen miettinyt itseni pelastamista, mutta haluaisin vielä antaa toiselle mahdollisuuden muuttua. Harmittaa kun hän ei ymmärrä eikä näe ongelmaa omassa käytöksestään. Terapialle olisi ilmeisen tarvetta, mutta ei sinne mennä jos ei tiedosta omaa ongelmaansa. AP 

Sun mihes oikeassa. Itse inhoon mm että  mennään kävelemään likaisen tuulikaappiin. hakeman posti jne, sieltä kantautuu likaa muualle huoneistoon. Pesen tuulikaapin joka toinen ilta, silti

Vierailija
72/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossahan se oli "Olen jopa ehdottanut erilleen muuttoa että molemmat saisi elää omissa asunnoissaan ja pitää kämpät sellaisena kuin itse haluavat, mutta silti oltaisiin yhdessä. Tämä ei käy, koska yksin oleminen pelottaa. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?". Tommonen huomauttelu vaan on melko raskasta kuunneltavaa, oikeastaan kontrollointia mikä uuvuttaa. Kannattaa miettiä ihan tarkkaan oman mielenterveyden kannalta asioita.

noinko sanoo raavas mies- pelottaaaaa. en usko, sun ukko monessa kohtaa oikeassa tuosta siisteydestä. 

Vierailija
73/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastunut mihin? 

Nalkutukseen...

-eri

Vierailija
74/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehestäsi on tullut nalkuttaja. Kysy miespuolisilta kavereiltasi neuvoja.

Ukko oikeassa. Tuo muikkeli parku jo männä viikolla Novalla. Asu akka yksin, painu vi...ttuuuuuunfiksun ukon elämästä. Onkos muuten edes sun alavärkki ees tosi siisti vai hutaistu. voin kuvitella kaikki eritteet, kk vaihteiden omansa, spermiidit, yms,,muhiiiiii inkaloissa ja siletä tihruttaa törkeää hajua ja eritettä. sun kaltaises akkaihminen ei edes saa värkkiä puhtaaksi

Vierailija
75/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastunut mihin? 

Johonkin mielenterveysongelmaan. Ehkä OCD:hen. Ei terve ihminen tuollaista touhua. 

mee pois jos et tajua siisteyttä

Vierailija
76/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaista kestä. Kohta on tilanne, että et pysty olemaan omassa kodissa rennosti, ja alat stressaamaan itse pienemmästäkin asiasta. Kyllä lapsiperheeseen täytyy mahtua muutama leivänmuru lattialle. Entäs kun alkaa huomautella lapselle. 

Meillä siivotaan kerran viikossa: imurointi, pölyjen pyyhintä kostealla rätillä ja huiskalla, vessa ja kylppäri. Alaikäisiä on kaksi, ja sen kyllä näkee. Jos alkaisin joka murua keräämään, saisin tehdä sitä koko ajan 24/7. 

peset sää edes ulko-ovea koskaan, saranat,tiivisteet, luuttuatko lattiat,,jalkalista jne. pestsää ittes varsinkin sun alavärkin laadukkaastri vai joku hutaisu sinnekin. et kuullosta siistille vaan.. no jääköön sanomatta,,

Vierailija
77/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastunut mihin? 

Tuo on mielisairautta. Payykkinen ongelma.

no ei tod ole. siisteys on ok tuolla ukolla. eri asia jos pesee käsiään 5 min väliajoin,tarkisttaa lukot jne. tuo on ok siisteyttä vielä

Vierailija
78/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni on keittiöihmisiä. Hän hoitaa tiskit ja siivoukset. En ole kertaakaan käynnistänyt enkä tyhjentänyt tiskikonettamme. Mies myös tekee kaikki ruokaostokset, laittaa ruuat ja keittää kahvit, leipoo ym.

Vierailija
79/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen miesystävä. Kun olin hänen luonaan, en saanut avata ikkunaa, en saanut avata enkä sulkea televisiota, en saanut koskea yhteenkään hänen kirjaansa. Kerran otin sohvan selkänojalta harteilleni hänen fleecetakkinsa, kun oltiin aamiaisella ja minulle kylmä, ja hän sanoi etten saa ottaa sitä, koska se oli hänen. En saanut tehdä hänen kotonaan muuta kuin istua liikkumattomana sohvalla. Minun luonani ollessaan hän käveli keskellä yötä jääkaapille. Ja ajoi minut lattialle nukkumaan, koska vein liikaa tilaa omassa sängyssäni. Jos nauroin, nauroin väärässä paikassa, ja jos olin hiljaa, mökötin. Hengitin liian äänekkäästi.

Ymmärrettävästi hän on nyt entinen miesystävä.

Vierailija
80/82 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mies siivoamaan! Jos ei onnistu, niin kiertoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme