Mies on liian tarkka siivousasioissa. Neuvoja?
First world problems, mutta pakko on johonkin avautua, kun mies ei ota kuuleviin korviinsa. Ollaan oltu mieheni kanssa 10 vuotta yhdessä. Hän ei ollut alussa niin tarkka mitä on nyt. Homma on lähtenyt käsistä. Nykyään mulla menee hermo melkein päivittäin kun siivouskäsityksemme menevät ristiin. Meidän koti on oikeasti todella siisti ja molemmat siivoamme jälkemme, jos jotain sotkemme. MUTTA jos en HETI samalla sekunnilla siivoa jälkiäni niin mieheni kokee tarpeelliseksi huomauttaa siitä ja mulla menee hermo. Itse hän selittää tarkkuuttaan sillä että vältyttäisiin ylimääräiseltä siivoamiselta eli ei tulisi lisätyötä myöhemmin. Ihan fiksu ideologia, mutta kun tätä jankkausta on jatkunut vuosia enkä vain yksinkertaisesti pysty olemaan yhtä tarkka ja nopea kuin hän. Erityisesti keittiö on hänelle se ongelmapaikka (hän on entinen kokki). Eniten vielä ärsyttää se kun olen kotona meidän pienen 2-vuotiaan lapsen kanssa ja ensimmäisenä kun mies tulee kotiin niin alkaa siivoushuomauttelut..
Tässä muutamia esimerkkejä :D. Saa myös nauraa.
1. Leikkaan leipää ja siitä lentää vähän muruja lattialle niin mies huomauttaa siitä heti pyyhi noi murut sitten lattialta muuten ne kulkeutuu sänkyyn jalkojen kautta.
2. Täytän vesipullon niin, että en laita pulloa ensin hanan alle vaan avaan hanan ensin ja sitten täytän pullon. Siitä pullosta tulee ihan märkä ja sitten se kastelee kaikki paikat kun teet sen noin, vaikka itse sitten kuivaan pullon jälkikäteen pyyhkeellä..
3. Harjaan hampaitani vessassa lavuaarin edessä ja sitten poistun hetkeksi siitä. Mies sanoo että mene takaisin, koska muuten sitä hammastahnaa on joka paikassa.
4. En saisi paistaa kananmunaa iltapalaksi, koska se rätisee ja rasvaa lentää joka paikkaan
5. Oliiviöljyn pullon korkki jäi vähän auki kun kokkaan perheellemme ruokaa Se korkki pitää laittaa kunnolla kiinni, muuten sitä öljyä on joka paikassa. Itse ruoanlaitosta ei siis tule mitään kiitosta.
6. En saa avata auton ikkunaa, koska ikkunoissa on laitettu 300€ tummennukset puoli vuotta sitten ja niihin voi tulla naarmuja jos sen ikkunan avaa. Mies laittoi oikeasti ajon aikana ovet lukkoon, että en saisi avattua ikkunaa.
Mitä mun pitäisi tehdä?? En mä jaksa tällaista jokapäiväistä ohjausta, kun olen kuitenkin aikuinen ja siisti ihminen. En toimi yhtä nopeasti kun hän tai ajattele miljoona askelta eteenpäin kuin hän. Olen jopa ehdottanut erilleen muuttoa että molemmat saisi elää omissa asunnoissaan ja pitää kämpät sellaisena kuin itse haluavat, mutta silti oltaisiin yhdessä. Tämä ei käy, koska yksin oleminen pelottaa. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on tyypillinen nainen.
Jos nainen valittaisi täällä mielestään epäsiististä miehestään, niin arvaatte palautteen.
No, nyt on siisti mies, mutta ei kuulosta olevan hyvä sekään...
Mikä hemmetin aasinsiltapakkomielle on täyttää kaikki ketjut näillä "miehet ja naiset naiset naiset miehet nönönöö"-pieruilla.
Ap:n puolison toiminta olisi täysin sietämätöntä, vaikka hän olisi kaksineuvoinen kameli.
Nalkuttaminen ei ole pikkujuttu. Voi sairastuttaa esim. sydänsairauteen. Negatiiviset tunteet happamoittaa kehoa ja voi sairastuttaa.
Tuolle miehen toiminnalle on tultava loppu. Ei tuollaista jaksa ja kestä kuunnella kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat miehellesi, että hän saa tehdä kaikki kotityöt kun sinä et niitä hänen mielestään osaa. Leikatkoon leivän vaikka muovipussin sisällä ettei muruja roisku. Sano ettet tule enää keittiöön muuta kuin kutsusta ruokailemaan. Osta oma auto ja pidä muovista kasvosuojaa (korona) jos kuljet hammasharjan kanssa.
Jos miehesi ei vedä näistä mitään johtopäätöksiä niin toivoton tapaus.
Tämä olisi loistavaa :D AP
Miksi olet tuollaisen natsin kanssa. Eroa ja sitten kukaan ei valita sinulle siivoamisesta.
Onko teillä enää rakkautta? Ei rakastamalleen ihmiselle vaan sanota tuollaisia asioita. Että et saa avata auton ikkunaa, et saa paistaa kanamunaa iltapalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä enää rakkautta? Ei rakastamalleen ihmiselle vaan sanota tuollaisia asioita. Että et saa avata auton ikkunaa, et saa paistaa kanamunaa iltapalaksi.
On rakkautta. Uskon vain että mieheni on pälli eikä oikeasti tajua toimivansa väärin. Uskoo itse olevansa oikeassa ja toimivansa oikein. AP
Toivottavasti teidän lapsi ei ala otta oppia isän tyylistä.
No ei tuo normaalin ihmisen hommaa ole, jos ei saa edes kananmunaa paistaa iltapalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On rakkautta. Uskon vain että mieheni on pälli eikä oikeasti tajua toimivansa väärin. Uskoo itse olevansa oikeassa ja toimivansa oikein. AP
Millä ihmeen järjellä hän luulee olevan oikeassa, kun toinen ei saa paistaa edes kananmunaa illalla. Ukkos on ihan tärähtänyt.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miksi teidän perheessänne sinulle on vain velvollisuuksia ja kieltoja eikä vapautta tehdä edes mielestäsi iltapalaa?
Jos et ole se sama trolli, jonka mies motkotti sadetakista bussissa, niin ajattele tätä tilannetta nyt vähän pitempään. 10 vuotta suhdetta, 2-vuotias lapsi ja sinä et vieläkään ole siedättynyt tuohon. Vai onko tilanne muuttunut vasta nyt?
En ottaisi kuuleviin korviinsa huomautuksia. Ehkä sanoisin pidä ukko turpas kiinni ja lopeta tyhjän valittaminen.
Tää kun olis toisinpäin niin mies haukuttas lyttyyn :D perus settiä täällä
Hänhän on nero jos on toimitusjohtaja
Alkoiko nalkutus lapsen syntymän myötä,ei kestä kilpailua huomiostasi,mutta ei voi sanoa pahaa oloaan lapsen syyksi,vaan keksi siivouksen. Keskustelkaa.
Nalkuttava aviopuoliso on kyllä ihan painajainen. Hulluksihan tuossa tulee.
Mä varmaan saisin raivokohtauksen kun pitää koko ajan kävellä munankuorilla kun toinen vahtaa silmä tarkkana mitä teen tai en tee. Ihme kontrollifriikki.
Ehkä sun pitäiskin saada joka kerta hysteerinen kohtaus. Kun niitä on monta päivässä niin mies rupeaa vahtimaan nalkutustaan?
Onko tämä ongelma pahentunut lapsen myötä? Lapsi aiheuttaa elämään epäjärjestystä, mikä joillain voi aktivoida jonkun tuollaisen yli menevän tarkkuuden, kai se neuroottinen siivoaminen antaa tunteen että joku asia elämässä on hallinnassa. Sitä en tiedä mitä pitäisi tehdä, muuta kuin yrittää keskustella.
Voi olla että menee touhu vain hullummaksi vuosi vuodelta jos tuohon leikkiin lähtee mukaan.
Mille noista piti nauraa? Mua alko vaan ottaan päähän. Jos joku mulle valittaisi tuollaista asioita niin haistattaisin paskat. Mulle ei kukaan tule sanomaan missä pesen hampaitani tai mitä teen iltapalaksi. Leivänmuruista kysyisin, että saanko tehdä nyt nää leivät ensin loppuun? Lisäksi sanoisin, että jatkossa jos en seuraavaan päivään mennessä ole siivonnut muruja, niin sitten voit huomauttaa.
Tuo miehesi käytös on oikeasti sairasta. Ja minulla on itselläni ollut melko pahakin pakko-oireinen häiriö. Olen kuitenkin pyrkinyt huolehtimaan, että puolisoani ei ahdista minun ongelmani, ja ymmärrän että en voi vaatia häntä toimimaan omien pakko-oireitteni mukaan.
Ilmoitat miehellesi, että hän saa tehdä kaikki kotityöt kun sinä et niitä hänen mielestään osaa. Leikatkoon leivän vaikka muovipussin sisällä ettei muruja roisku. Sano ettet tule enää keittiöön muuta kuin kutsusta ruokailemaan. Osta oma auto ja pidä muovista kasvosuojaa (korona) jos kuljet hammasharjan kanssa.
Jos miehesi ei vedä näistä mitään johtopäätöksiä niin toivoton tapaus.