Yksinäinen nainen. Istun puistossa sekä seuraan, kun kaikilla muilla on joku tai vähintään seuraa ja mä vain yksin. Olen surullinen...
Olen 35-vuotias nainen, ja todella yksinäinen. Ei sisaruksia ei mitään yhteyttä sukulaisiin vanhemmat kuolleet, ei kavereita, olen sinkku. Haluaisin miesystävän, tai edes yhden kaverin. Olen jonkin verran käynyt yksin tapahtumissa, niissä on ollut vain kännistä lääppijämiestä ja seksinvonkaajaa. En ole kiinnostunut yhden yön jutuista. Haluaisin ihan selvin päin olevien kanssa jutella. No, vaikeaa on ketään löytää. Asun yksin Tampereella kaksiossani ja seinät alkaa kaatua päälle. Käyn salilla ja kaupassa. Siinä kaikki oikeastaan. Baarit ei kiinnosta. Selvinpäin ei kukaan kuitenkaan sano mulle mitään. Ihmiset kyllä hymyilee mulle. Mutta kukaan ei puhu mitään. En ole työelämässä nyt, niin ei kontakteja sitäkään kautta. Oon päivä päivältä yksinäisempi ja surkeampi. Joinain päivinä olen niin lamautunut että makaan vaan peiton alla. Miksi nousisin, kun tavallaan ei ole mitään. Olisiko jollakulla vinkkiä, Tampereella, missä yksinäinen ihminen voisi tutustua muihin, selvinpäin. Ja ideoita jotka eivät olisi kalliita koska rahaa ei ole paljoa käytettävissä.
Kommentit (233)
Ap minulla on sinulle ratkaisu! Hyppää kaivoon, niin ongelmasi katoavat!
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkälaisia asioita sä tykkäät tehdä, tai olet tykännyt aiemmin tehdä?
Voitko ottaa niistä kiinni uudelleen, jollain lailla?
Kunpa asuisin lähellä Tamperetta, niin voitais lähteä kahville vaikka. En tosin ikimaailmassa laittaisi sähköpostiosoitettani tälle trollipalstalle. Täällä on 75% häröpäitä, kuten kaikista ketjuista näkee.
Sääli ettei ole olemassa keskustelupalstaa normaaleille ihmisille.
Tykkään ryhdikkäästä peräsuolen yhdynnästä!
Ap
Ap, yksinäisiä on paljon ja moni on samassa tilanteessa. Älä jää lamaantumaan paikallesi, vaan mene ja osallistu. Esim. Facebookissa on ryhmiä, jotka ovat ystäviä (nimenomaan ystäviä ja tavallista arjen seuraa) etsivien järjestämiä. Voi löytyä lenkkiseuraa tai vaikka harrastuskavereita. Käy kirjastossa, siellä on ilmoitustaululla erilaisia tapahtumia, joihin voit osallistua ja tutustua ihmisiin. Kansalaisopiston kursseilta löytää samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä, toki ne vähän maksavatkin.
Seurakunta on ihan hyvä vaihtoehto myös, koska järjestävät usein paitsi yhteisiä illanviettoja, myös sinkkuiltoja.
Vapaaehtoistyön järjestöjen kuten Punaisen Ristin, Pelastakaa Lapset ry:n jne kautta löydät ihmisiä, voit ruveta itse vapaaehtoiseksi ystäväksi yksinäiselle, jolloin saatte molemmat seuraa, tai tutustua muihin vapaaehtoisiin. Samalla virkistyt ja mielialasi nousee, sillä on ihan tutkittua tietoa, että hyvän tekeminen muille tekee ihmiselle itselleen hyvää. Myös Marttojen tapahtumista voi löytää kivoja ihmisiä, eivät nykyään siellä käy pelkät mummot, vaan paljon nuoriakin.
Ole avoin ja helposti lähestyttävä, älä jää vain syrjäytyneen näköisenä sivuun. Maailma on täynnä mukavia ihmisiä, jotka tutustuvat mielellään, jos löytävät kunnollista seuraa. Tsemppiä!
t. myös yksinelävä nainen, mutta en ole yksinäinen, koska olen mukana monessa
Vierailija kirjoitti:
Tule tänne minun mökilleni Saimaan saareen. Olen tällä yksikseni ja selvin päin Sinua odottamassa.
P.S. Saareen pääsee autolla useampaakin tietä,
Nämä "saunaan pyytäjät" on jopa meidän miesten mielestä ällöttäviä hyypiöitä. Facebookin treffiryhmät täynnä tätä saastaa. Mutta kait joku sitten on niin idiootti, että lähtee jonnekin hevon jeeraan saunomaan tai mökkeilemään tuntemattoman miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkälaisia asioita sä tykkäät tehdä, tai olet tykännyt aiemmin tehdä?
Voitko ottaa niistä kiinni uudelleen, jollain lailla?
Kunpa asuisin lähellä Tamperetta, niin voitais lähteä kahville vaikka. En tosin ikimaailmassa laittaisi sähköpostiosoitettani tälle trollipalstalle. Täällä on 75% häröpäitä, kuten kaikista ketjuista näkee.
Sääli ettei ole olemassa keskustelupalstaa normaaleille ihmisille.
Tykkään ryhdikkäästä peräsuolen yhdynnästä!
Ap
Ei ole mun kommentti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Terve. Asun mainitsemallasi alueella. Olen itse 34-vuotias mies. Päivät menevät töissä.
En välittäisi kovin tunnistettavasti itsestäni tähän kirjoittaa. Mutta mikäli haluat vaikka antaa sähköpostisi, niin voin kirjoittaa sinulle enemmän itsestäni.
Voidaan vaikka alkaa käydä lenkillä yhdessä. Se on kivaa.
Loistavia tyyppejä! Tsemppiä sinulla ja ap:lle kovasti stadista 💪🏻💪🏻
Yksinäisiä kilttejä miehiä on vaikka kuinka paljon. Niin että otat vaan vauva palstan yksinäisiin miehiin yhteyttä niin ei tarvii viettää elämää yksin sitten.
Täällä toinen joka kaipaa kavereita. Onko sulla sähköpostia tai redditiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan jotaki tarttesi tehdä vai odotatko että joku mu tekee!
Tämmöset neuvot on syy, miksi tekisi mieli vetästä parit tai enemmän huiviin.
(Ei aloittaja.)
No, sen kun vedät! Ei sua kukaan estä!
Asun myös Treella, ja olen ajoittain kokenut samaa kuin sinä, ap.
No ei kukaan sulle tuu ystävyyttä tyrkyttää, ainakin se on harvinaista. Ite pitää olla aktiivinen, jos jotain haluaa, ei odottaa, että se tuodaan syliin..👍
Työväenopistojen kurssit ja ryhmät alkavat pian. Löytäisitkö sieltä jotain kiinnostavaa? Ei ehkä ystäviä, mutta uutta ajateltavaa ja syy poistua kotoa.
Muita: lukupiirit ym. harrastusryhmät. Näistä tietoa eri kanavilla.
Tommosta se on, yksinäisyys. Istut ja katselet muita ja oikein mässäilet sillä. Tulet tänne kirjoittamaan ja valittamaan. Olen varma, että tuolla tavalla pysyt yksinäisenä. Sinä itsekin tiedät sen.
Mikä on, ettet vaikka harrasta jotain, missä tapaisit samaa asiaa harrastavia ihmisiä? Enkä nyt tarkoita jotain terassilla istuskelemista kaljaa lipittämässä ja muita tarkkaillen. Sitten et olisi niin yksinäinen. Mutta sinä haluat olla yksinäinen ja valittaa sitä!
Olet vastuussa siitä mitä teet elämässäsi ja siitä mitä siitä seuraa. Mitä aiot siis tehdä sen suhteen?
Viestisi antaa olettaa että haluat velloa surussa ja yksinäisyyden tunteessa. Se voi tehdä voimattomaksi. Älä tee itseäsi voimattomaksi. Jos joku on surullinen, niin se annetaan usein olla rauhassa, koska se vaikuttaa siltä että se haluaa olla rauhassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve. Asun mainitsemallasi alueella. Olen itse 34-vuotias mies. Päivät menevät töissä.
En välittäisi kovin tunnistettavasti itsestäni tähän kirjoittaa. Mutta mikäli haluat vaikka antaa sähköpostisi, niin voin kirjoittaa sinulle enemmän itsestäni.
Voidaan vaikka alkaa käydä lenkillä yhdessä. Se on kivaa.
Tässä taas näkyi kuinka vaikeeta se tutustuminen naisella on...
Olet naiivi jos luulet että tällaiset viestit tarkoittavat jotain. Olen tällaisia itsekin saanut kymmeniä esim niistä Facebookin ryhmistä sekä naisilta että miehiltä, mutta ei ne ihmiset oikeasti halua tavata. Kun alkaa kyselemään milloin nähdään, alkaa tekosyyt ja suurin osa ei edes vastaa tuollaisen ekan viestin jälkeen. Hyvehymistely on nykyaikaa, erittäin harva oikeasti haluaa ja viitsii tavata.
Suosittelen Klubitaloa, Tampereella on sellainen kuin Näsinkulman Klubitalo. On auki arkisin 816, siellä saa seuraa ja voi oman jaksamisen mukaan osallistua talon toimintaan, esim. ruoanlaittoon tai toimistotöihin. Nämä talot ovat mielenterveyskuntoutujille, mutta lähetettä ei tarvitse eikä diagnooseja kysellä. Asun itse Helsingissä ja käyn täällä paikallisella Klubitalolla, on ollut ihan henkireikä ja auttanut yksinäisyyteen.
Kiitos paljon sulle.
Ap