Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä asteessa pesette rintsikkanne? Mulla alkaa haista 40 asteen pesuista huolimatta.

Vierailija
18.08.2024 |

Olen aina pessyt 40 asteessa. Mulla on rintojen alushikeä ja se rintsikoiden kohta alkaa haista jo yhden päivän käytön jälkeen. Eli toisin sanoen bakteerit ei oo hävinneet 40 asteen pesussa. 

Kokeilin kerran 60 asteessa. Eivät menneet miksikään, mutta meneekö elastaani nopeasti pilalle, jos jatkan 60 asteen pesuja?

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö deodoranttia lainkaan tissien alla? Kannattaa. Sekä ihan kunnon pesupyyheellä pestä se tissien alaosa. 

En todellakaan suosittele. Itse olen äärimmäisen herkkäihoinen, joten pesu oikeilla tuotteilla on ainoa vaihtoehto. 

Vierailija
42/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin nyt meni glamouri sitten rintaliiveistäkin kun aina niitä ihaillut ja arvostanut 😨

Oot ilmeisesti mies. Kuule, nuuhkaisepa sieltä rintojen alta.

Mä olen nainen enkä myöskään tiedä mistä puhutaan. Ei ole mitään rintojen alusia..

Eli sulla ei ole lainkaan rintoja? Nimittäin jos on, kyllä nillä pakostikin on myös aluset eli se osa, johon rintaliivien kuppien alaosa menee. 

70C. Kuppien alaosa menee rintojen alaosaan, mutta ei alusiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin nyt meni glamouri sitten rintaliiveistäkin kun aina niitä ihaillut ja arvostanut 😨

Mä olen nainen enkä myöskään tiedä mistä puhutaan. Ei ole mitään rintojen alusia..

Eli sulla ei ole lainkaan rintoja? Nimittäin jos on, kyllä nillä pakostikin on myös aluset eli se osa, johon rintaliivien kuppien alaosa menee. 

Eli ongelmasi on, ettet osaa suomen kieltä. Katsos kun alapuoli=alunen. Ei ollut vaikeaa tämäkään. 

Vierailija
44/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä suihkussa ja rintojen alta pesu Lactolinella tai Sebamedillä tai vastaavalla, pysyy rintojen alustat terveenä. Joka päivä rintaliivien vaihto. Jos paljon hikoilee niin voi käyttää talkkia. Tutki asiaa ja tilaa netistä, sillä kaupoissa ei ole oikein hyviä. Tärkeintä on päivittäinen peseytyminen, rintaliivien vaihto päivittäin, ei niinkään se, missä lämpötilassa ne pesee. 

Jättäkää se talkki pois ja laittakaa herkälle iholle olevaa deodoranttia sinne rintojen väliin ja alle. Se oikeasti toimii. Vältä vaan käyttämästä samaa deodoranttia kainaloihihin ja tisseihin, eli osta kummallekkin oma. 

Ei missään nimessä deodoranttia rintojen alle, pesu tärkeintä ja talkkeja on toimivia jos paljon hikoilee. Ei vaan kaupoista löydy oikeanlaista.

Vierailija
45/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pessyt liivit käsin eikä ne haise millekään edes kovan hikoilun jälkeen. Vaihdan liivit joka päivä niin ei pääse pinttymään. Tissihikeä kyllä pukkaa näiden lollojen kanssa, mutta ei se liivejä saa haisemaan tällä taktiikalla. 

Vierailija
46/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö deodoranttia lainkaan tissien alla? Kannattaa. Sekä ihan kunnon pesupyyheellä pestä se tissien alaosa. 

En todellakaan suosittele. Itse olen äärimmäisen herkkäihoinen, joten pesu oikeilla tuotteilla on ainoa vaihtoehto. 

Olen kyllä itse herkkäihoinen ja tuo on ainoa tapa, mikä oikeasti toimii. Olet selkeästi käyttänyt vääriä aineita. Talkki pelkästään haisee ja on muutenkin sotkuisa. 

Vierailija
47/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 asteessa.

Menevät päivän käytön jälkeen pesuun.

Kestävyyden suhteen oma asenteeni on kestää jos kestää tai sitten ei kestä. Ostan yhdet ja pidän ja pesen ja pidän ja pesen ja jos vaikuttavat kestävän, käyn ostamassa lisää. Toisinaan on tullut huteja, mutta elämä on. En ala kulkea pesua kestämättömissä alusvaatteissa. 

Vierailija
48/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä suihkussa ja rintojen alta pesu Lactolinella tai Sebamedillä tai vastaavalla, pysyy rintojen alustat terveenä. Joka päivä rintaliivien vaihto. Jos paljon hikoilee niin voi käyttää talkkia. Tutki asiaa ja tilaa netistä, sillä kaupoissa ei ole oikein hyviä. Tärkeintä on päivittäinen peseytyminen, rintaliivien vaihto päivittäin, ei niinkään se, missä lämpötilassa ne pesee. 

Jättäkää se talkki pois ja laittakaa herkälle iholle olevaa deodoranttia sinne rintojen väliin ja alle. Se oikeasti toimii. Vältä vaan käyttämästä samaa deodoranttia kainaloihihin ja tisseihin, eli osta kummallekkin oma. 

Ei missään nimessä deodoranttia rintojen alle, pesu tärkeintä ja talkkeja on toimivia jos paljon hikoilee. Ei vaan kaupoista löydy oikeanlaista.

Kerroppa minkä takia sitä deodoranttia ei muka saa rintojen alle laittaa? Talkki on se vihonviimeinen, mitä sinne kannattaa laittaa sotkemaan ja haisemaan. 

Vierailija
49/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelmasi on, ettet osaa suomen kieltä. Katsos kun alapuoli=alunen. Ei ollut vaikeaa tämäkään. 

Sinä et osaa. Alunen on jonkun asian alle jäävä eikä suinkaan alaosa. Vrt. Lasinalunen, joka ei tarkoita lasin alaosaa vaan lasin alle laitettavaa läpyskää.

Vierailija
50/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen joka ei tiedä mistä puhutaan. Ei mulla ole ikinä mitään "tissihikeä" sen enempää kuin vaikka vatsahikeä... Toki mun A rinnoissa on alaosa mutta ei se hikoile mitenkään erityisesti saatika haise?! Olen kauhistunut tästä keskustelusta 😬😭😂! 

Vierailija
51/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ikinä ole kyllä rintaliivit haisseet millekään...usein en pese niitä viikkoihin kun ei näy olevan likaisiakaan. Hikoilen kyllä paljon mutta ihan uusi juttu tämmöinen

Aisteissasi on selvästi paljonkin vikaa.

Vierailija
52/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et osaa. Alunen on jonkun asian alle jäävä eikä suinkaan alaosa. Vrt. Lasinalunen, joka ei tarkoita lasin alaosaa vaan lasin alle laitettavaa läpyskää.

Jos sulla olisi vähän kärpäslätkää isommat tissit, ymmärtäisit, että se tissien alunen jää nimenomaan tissien ALLE. Ei ne tissit ilmassakaan leijaile, lapsi hyvä. 

Vierailija
53/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen joka ei tiedä mistä puhutaan. Ei mulla ole ikinä mitään "tissihikeä" sen enempää kuin vaikka vatsahikeä... Toki mun A rinnoissa on alaosa mutta ei se hikoile mitenkään erityisesti saatika haise?! Olen kauhistunut tästä keskustelusta 😬😭😂! 

Kauhistunut siitä, että ihmisillä on isompia tissejä kuin sulla? Kuinkas pieni lapsi sä olitkaan?

Vierailija
54/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä itse herkkäihoinen ja tuo on ainoa tapa, mikä oikeasti toimii. Olet selkeästi käyttänyt vääriä aineita. Talkki pelkästään haisee ja on muutenkin sotkuisa. 

Ei talkin käyttö ole sotkuista, enkä käytä mitään muita aineita kuin pesunestettä. Ei missään nimessä deodoranttia rintojen alle. 

Vierailija
55/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakaan ei ole sitä tissien alusta, eli ihoaluetta, joka jää rinnan alle, iho ihoa vasten. Mutta kun aloin hikoilemaan enemmän ja vaihdoin istumatyön ruumilliseen työhän, mulla alkoi myös tissihiki haista rintsikoissa. Hikoilen keskeltä rintaa ja siinä oleva hikirauhanen on talia tuottava, ja toki se hiki valuu siitä rintsikoihin.

Vierailija
56/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä huomenna koulussa opelta, mitä tarkoittaa murteet ja miten murreilmaisu/puhekielinen ilmaisu eroaa kirjakielisestä. 

t. tissinalusia kohta suihkussa pesevä 

Vierailija
57/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese 60 asteessa 

Vierailija
58/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla olisi vähän kärpäslätkää isommat tissit, ymmärtäisit, että se tissien alunen jää nimenomaan tissien ALLE. Ei ne tissit ilmassakaan leijaile, lapsi hyvä. 

No kyllä mulla vaan "leijailee". Ei kaikilla ole riipputissit, haloo. 

Vierailija
59/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan hien hajut ja bakteerit ei lähde 40 asteessa vaan pitää olla 60 astetta, eikä kaikki aina lähde siinäkään. Älkää uskoko niitä pesuaineputeleiden 40 astetta riittää. Yleensä ei riitä alus - ja urheiluvaatteille. Hellesäillä vaatteet on pakko pestä 60 asteessa, ettei hiki pilaa niitä. 

Vierailija
60/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei talkin käyttö ole sotkuista, enkä käytä mitään muita aineita kuin pesunestettä. Ei missään nimessä deodoranttia rintojen alle. 

Miksi ei? Mitä pahaa se deodorantti voi saada aikaan, jos iho sitä kestää ja tarkoitus on estää hikoilu? Itse rullailen monesti antiperspiranttia jalkoihini, kun ne hikoavat niin kovasti. Auttaa hyvin.