Kuulun ylimpään tulodesiiliin. Haluatko kysyä minulta jotain?
Olen jalka kipsissä ja tässä sohvalla istuessani olen löytänyt internetin ihmeellisestä maailmasta vauva-foorumin. Täällä on tällaisia kysy jotain -aloituksia, niin kokeilen, haluaisiko joku kysyä multa jotain.
Olen nainen, syntynyt 70-luvulla, en kerro tarkkaa ikää. Muuten mielestäni aika tavallinen (ainakin omassa sosiaalisessa kuplassani), mutta ajattelin, että tuo ylimpään tulodesiiliin kuuluminen ehkä erottaa minut keskivertopalstalaisesta.
M
Kommentit (178)
Kuinka paljon voisit maksaa kevyesti enemmän veroja niin, ettei tuntuisi taloudessasi oikeasti missään?
Vierailija kirjoitti:
Höpsis, täällä kaikki kuuluu siihen. Minäkin. Ei kysyttävää.
Joo, olen huomannut, että palkkakyselyissä kaikki kuuluu ylimpään tulodesiiliin, mutta eipä siinä mitään. Kivaa iltaa sulle!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon voisit maksaa kevyesti enemmän veroja niin, ettei tuntuisi taloudessasi oikeasti missään?
En ole laskenut. En erityisemmin tykkää rahalaskuista. :D Muutaman satasen kuussa varmaan, tonni alkaisi jo tuntua jossain.
Ylimpään desiiliin pääsee Suomessa jollakin 5,5k bruttotuloilla. Sen verran naurettavat palkat täällä on.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei taida olla ihan käsitystä siitä kuinka pienillä tuloilla tässä persaukisten luvatussa maassa kuuluu jo ylimpään tulodesiiliin. Reilun 6000 bruttotuloilla... Tiedätkö mitä siitä jää käteen? Ei edes neljää tonnia kuussa. Ei siitä kyllä "kevyesti" makseta enempää veroja niin ettei oikeasti tunnu missään.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Paljonko nettotulo ja montako henkeä elätät sillä?
Nettotulot on vähän vajaa 4000€ ja elätän itseni ja kaksi lasta vuoroviikoin, eli puoliksi eksän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan maistanut valaanrasvaa?
Ehkä kerran Islannin matkalla? En ole nyt ihan varma tästä...
Vierailija kirjoitti:
Ylimpään desiiliin pääsee Suomessa jollakin 5,5k bruttotuloilla. Sen verran naurettavat palkat täällä on.
Näin on. Samaa mieltä naurettavista palkoista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei taida olla ihan käsitystä siitä kuinka pienillä tuloilla tässä persaukisten luvatussa maassa kuuluu jo ylimpään tulodesiiliin. Reilun 6000 bruttotuloilla... Tiedätkö mitä siitä jää käteen? Ei edes neljää tonnia kuussa. Ei siitä kyllä "kevyesti" makseta enempää veroja niin ettei oikeasti tunnu missään.
Sivusta
Niin no, se riippuu tietenkin menoista. Jos ei elä erityisen leveästi, eikä kuluta yli varojensa, niin kyllä sitä voi säästöönkin jotain jäädä...
Se on tietty tulkintaa, että "tuntuuko missään", jos verojen korottaminen tarkoittaisi sitä, että laittaa vähemmän rahastoihin.
ap
Miksi oletat, että juuri sen takia että sulla on hyvä palkka sulta joku haluaisi jotain kysyä? Sehän on ihmisessä niitä tylsimpiä asioita. On käynyt munkki ja päässyt hyvään työpaikkaan. Keksi jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Älytön keskustelu. Joku lesoilee jollain 4000 tuloilla, oujee.
No onko se lesoilua, jos sanon, että palkka on musta naurettava, mutta kyllä siitä jää säästöön, kun en elä erityisen leveästi? Ihan miten tykkäät. Jos ostaisin omakotitalon ja hienon auton, niin ei mulla sitten jäis ylimääräistä. En vaan halua ostaa kumpaakaan. Aika tavallista elämää elän ja niin elää moni muukin samanlaisilla tuloilla.
ap
Oletko niitä älykkäitä rikkaita, jotka tuloistaan ja menestyksestään huolimatta äänestävät vasemmistoliittoa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat, että juuri sen takia että sulla on hyvä palkka sulta joku haluaisi jotain kysyä? Sehän on ihmisessä niitä tylsimpiä asioita. On käynyt munkki ja päässyt hyvään työpaikkaan. Keksi jotain muuta.
En oikeastaan olettanut, että kukaan haluaa kysyä, mutta pakko oli kokeilla, kun täällä oli tällaisia kysy-aloituksia. :D
En sanoisi, että mulla on käynyt hyvä munkki. Mun alaa pääsee opiskelelmaan kaikki, jotka haluaa, ja sitten kun vaan valitsee järkeviä kursseja ja painaa ne opinnot loppuun asti, ja tekee työnsä kunnolla, niin saa hyvää palkkaa. Enkä mäkään vielä 30-vuotiaana kuulunut ylimpään tulodesiiliin, mutta palkka kehittyy, kun vaihtaa työpaikkaa riittävän monta kertaa.
ap
Höpsis, täällä kaikki kuuluu siihen. Minäkin. Ei kysyttävää.