Onko noloa mennä yksin vaeltamaan
Katsotaanko kieroon esim. autiotuvilla muiden toimesta ja muualla vieroksuen jos menee yksin vaeltamaan tuntureille?
Kommentit (86)
Ei nyt niinkään noloa mutta turvatonta.
Ei se ole noloa, mutta itse en uskaltaisi. Pelkään sitä, että vaikka nyrjäytän nilkkani tai loukkaan itseni jotenkin muuten, eikä siellä ole ketään auttamassa mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani ihmiset, jotka vaeltavat, lähtevät aina yksin reissuun
Mutta silti noissa autiotuvissa ja muissa taukopaikoissa näkee vain pariskuntia tai kaverikaksikoita jne ja itse on se ainoa joka on yksin reissussa..
Esim. UKK-puistossa kun menee sinne syrjäisempiin osiin (parin yön päähän teistä), niin yksin kulkevaa porukkaa on. Ehkä siinä hotellien lähimaastossa on enemmän näitä ryhmäretkeilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani ihmiset, jotka vaeltavat, lähtevät aina yksin reissuun
Mutta silti noissa autiotuvissa ja muissa taukopaikoissa näkee vain pariskuntia tai kaverikaksikoita jne ja itse on se ainoa joka on yksin reissussa..
Autiotuvillahan voi hetken halutessaan rupatella muiden vaeltajien kanssa jos siltä tuntuu. Itse vaellus on usein mielekkäämpää hiljaisuudessa. Tuvilla on sitten kiva ohimennen törmäillä ihmisiin. Mielipiteeni aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen nainen Suomessa on kokenut seksuaalista häirintää. Turhaan loukkaannut naisen varuillaan olosta, loukkaannu mieluummin seksuaalisen häirinnän olemassaolosta.
Nämä sinun juttusi ja ylireagoinnit eivät ainakaan edistä asian korjaantumista. Mene muualle levittämään sanomaasi ja vie keskustelua ohi aiheen.
Vastaus kuului tähän keskusteluun. Ei minun tarvitse erityisemmin mitään sanomaa tässä levittää, ongelma on olemassa kaikkialla. En tiedä mikä sinua tässä triggeröi, mutta kommenttisi aiheeseen kertonee itsestäsi.
Yhtään arabiaanoa en ole vielä nähnyt Suomen metsissä samoillessani. Itärajalla tietenkin saattaisi törmätä sellaisiin.
Siellä on myös varmaan se paras todennäköisyys päästä esittämään kuollutta karhun kopeloidessa..
Ei. Se on täysin normaalia. Itse käyn vaelluksilla koirani kanssa ja aika harvakseltaan törmään muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole noloa, mutta itse en uskaltaisi. Pelkään sitä, että vaikka nyrjäytän nilkkani tai loukkaan itseni jotenkin muuten, eikä siellä ole ketään auttamassa mua.
Sama. Oikeasti yksinäisenä ei myöskään ole ketään joka huolestuisi eli jos vaikka ei olisikaan kenttää eikä itse pääsisi liikkumaan niin siellähän sitten olisin. Tai jos vaikka kaatuisi niin, että löisi päänsä tai saisi jonkun slaagin..
Yksin kun menee, ei ole riippuvainen toisista.
Voisin lähteä jonkun kivan naapurintyttönaissinkkuvaeltajan turvaksi.
t. kiltti mies
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä turvatonta tekee? Omat pelkosi? Sudet syövät? Joku mies tulee vastaan? Karhu tulee ja syö sinun puolukat??
Kannattaa tarkkaan raportoida liikkumisensa aina, kun mahdollista. Mahdolliset ero syistä johtuvat loukkaantumiset/eksymiset ovat sitten autettavissa. Mitään noloa yksin vaeltamisessa ei ole.
Minä olen usein yötä autiotupien läheisyydessä (koska siellä on huussit...) mutta aina teltassa, koska haluan omaa rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja puhelintakaan sinulla ei ole.. minun retkilläni on seurana vain koirani shar pei. Hän tykkää pidemmistäkin reissuista kun saa vapaasti vaeltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä turvatonta tekee? Omat pelkosi? Sudet syövät? Joku mies tulee vastaan? Karhu tulee ja syö sinun puolukat??
Ihan mielenkiinnosta, onkohan Suomessa koskaan ollut keissiä, missä vaeltajaan olisi kajottu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, onkohan Suomessa koskaan ollut keissiä, missä vaeltajaan olisi kajottu?
Toissa kesänä oli tapaus Enontekiöllä(?), jossa känniset poromiehet oli tulleet sekoilemaan autiotuvalle aseen kanssa ja vaeltajat oli suojautuneet kuka mihinkin. Vammoja ei kuitenkaan tullut.
Siitä oli lehdissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toissa kesänä oli tapaus Enontekiöllä(?), jossa känniset poromiehet oli tulleet sekoilemaan autiotuvalle aseen kanssa ja vaeltajat oli suojautuneet kuka mihinkin. Vammoja ei kuitenkaan tullut.
Siitä oli lehdissäkin.
Ajattelin pääasiassa jotain pahoinpitelyä tai pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän. Kuitenkin sosiaalinen laji.
Ei ole noloa tehdä mitään yksin.
Ei ole noloa. Voi olla vaikea saada kaveria mukaan vaikkapa erilaisten loma-aikojen vuoksi.
Olen reissannut niin paljon yksin (sekä Lapin retkiä että junamatkoja Euroopassa yms), että en edes oikein osaisi mennä yli yhden hengen porukassa! Kun on tottunut tekemään ja miettimään kaiken yksin, miten sen nyt yhtäkkiä jakaisi jonkun/joidenkin kanssa...