Yhä suurempi joukko tilaa tavaraa ulkomailta.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa huonoa tavaraa kalliilla
Samat tavarat saa ulkomailta suoraan, ilman demariloiseläjien välikäsiä halvemmalla. Demarisyöpä on mennyt liian pitkälle, tulee kuolemaan omaan mahdottomuuteensa.
Itse ostan nykyään kaikki vaatteeni vain firmoilta, jotka ompelee ne Suomessa. Joskus saatan ostaa niitäkin, jotka on vain suunniteltu Suomessa ja ommeltu muualla. Enimmäkseen tulee ostettua kyllä käytettyä tavaraa. Rahat riittää hyvin noihin vähän kalliimpiin tuotteisiin, kun ostan tosi harvoin mitään ja huollan vaatteita huolella, jotta säilyvät pitkään. Ei tulis mieleenkään tilata ulkomailta, varsinkaan kiinakaupoista.Välillä ihmetyttää, että eikö ihmisiä kiinnostaa lainkaan ympäristöasiat ja miksi ihmiset ylipäänsä ostaa niin paljon kaikkea turhaa koko ajan.
Nii no itepä ollaan halpuutettu kaikki kotimainen tuotanto ulkomaille, joten teen samoin, rahani menevät sinne. Pakkokin, kun elektroniikkaan ei saa varaosia täältä. Ei o kauheen ekologista ostaa uutta läppäriä/hiirtä/näyttöä, jos pystyn korjaamaan itse vanhan.
Ulkomaat eivät ole = kiina. Maailmassa tuhansia muitakin maita, joista asioita voi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kiinakrääsän ostajat miettineet mitä käytöksenne tekee ilmastolle? Roudataan Kiinasta tarpeetonta röhnää miljoonia kiloja päivässä. Lentokoneilla ja rahtilaivoilla.
Maailma hukkuu jo nyt paskaan, ja te vauhditatte maapallon saastumista.
Miettikää kahdesti tarvitsetteko oikeasti sitä halpaa paskaa mitä tilaatte.
Se halpa paska on jp tilattu tänne suomalaisten yrittäjien toimesta.
Ainoastaan moninkertainen hinta lätkäistään kylkeen.
Tälläkö oikeutat oman kulutuskäytöksesi?
Kun muutkin?
Mitä sä oikein sekoilet :D tehän haluatte että ostettaisiin krääsät ennemmin näiltä suomalaisilta kauppiailta?
Euroopassa on tuhansia nettikauppoja, jotka toimittavat laadukasta ja edullista tavaraa Suomeen, usein jopa ilman postikuluja. En todellakaan ala maksamaan täysin samasta tuotteesta jopa 80% enemmän vain siksi, että tilaisin sen jostain nimellisesti suomalaisesta kaupasta. Lisäksi muualta ne paketit tuodaan kotiovelle ilman toimituskuluja parissa päivässä, Suomesta kun tilaat niin vielä viikossakaan ei ole tavara saapunut plus että ilmaista toimitusta ei tipu ennen kuin tilaat jollain naurettavalla tuhannella eurolla jos silloinkaan.
Nyt kun hinnat taas nousee, niin en tilaa/osta enää tätäkään vähää suomalaisesta kaupasta.
Koska A-energialuokan jääkaappipakastimet maksaa Saksassa 1000€ mutta Suomessa 2000€. Joku vetää välistä Suomessa...
Tänään tuli lähetys ja olen tyytyväinen ,hintaero tokmanniin järkyttävä..lisää tilaan tänään tarpeellisia asioita eikä mtn krääsää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet köyhä isänmaan petturi.
Isäntämaa sopimuksen myötä isänmaa Suomea ei enää ole. Isäntämaa on USA, johon suuntaan valtionjohto rähmällään. Ei ole epäisänmaallista ostaa mistä tahansa.
Kaupoissa ei saa kulkea rauhassa. Haluan miettiä ostoksiani ja katsella, vertailla. Kaupassa siitä ei tule mitään. En pysty keskittymään kun vähän väliä joku huutelee "hei, voisinko olla avuksi". Kun kieltäydyn, vastaus on "no kerro sitten jos tulee kysymyksiä". Kierrän hetken ja tulee uusi myyjä. Käydään sama keskustelu. Silmät tuntuu selässä jos pyörit samalla osastolla pitkään. Netissä saa tutkailla ilman että kukaan Pirkko-Pirteä hönkii niskaan.
Älyttömät hinnat ja vaatteissa vain mustaa/harmaata saatavilla (kärjistetysti).
Kyllä minuakin korpeisi kauppiaana jos kauppa ei käy..alenna hintoja niin jokin voi muuttua..ehkä..
Ostelen kun miljonääri eli Cittarista;)
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli lähetys ja olen tyytyväinen ,hintaero tokmanniin järkyttävä..lisää tilaan tänään tarpeellisia asioita eikä mtn krääsää
Tokmanni tilaa halvinta laatua Kiinasta ja yrittää saada kaupaksi. Kaikki Tokmannin omat tuotteet olleet ala-arvoisia, prima? tuotesarja.
Muutkin on huomannut saman kun pörssikurssi tullut alas..
Ai miksi? No, mistä sitä aloittaisi? Puoliso on erittäin korkeasti koulutettu ns. kovilta aloilta ja silti hänelläkin on yt:t päällä ja mikään ei ole varmaa. Itse olen myös hyvin koulutettu ja saan hädin tuskin mediaanipalkkaa. Inflaatio on noussut viime aikoina enemmän kuin nettopalkka. Postikulut ovat Suomessa kalliit. Sähkö on kallista. Ruoka kallistuu jatkuvasti. Auton pito ja käyttö on kallista. Ym ym.
Kerran ostin Tokmannilta sateenvarjon. Rikkoontui heti ekalla käyttökerralla.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hinnoittelu pielessä täällä? Olen todella iloinen, että voin valita mistä ostan tavaroita.
Säästä on tuhansia euroja vuodessa.
Kyllä melko paljon turhaa saa ostaa, että todella tuhansia säästää. Jos jättäisi turhat tilaamatta, säästäisit vielä enemmän.
Mieluusti tilaan Suomesta jos hyvä hinta. Ulkomailta tilaa saman tavaran jopa 50% halvemmalla ja paketti tulee nopeammin perille! Sitä ihmettelen miten Suomessa paketti matkustaa viikon 300km ja Tanskasta tai Ruotsista paketti tulee kahdessa päivässä kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei pitäisi tilata mitään näiltä temuilta ja sheineiltä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4f75a160-68ed-4e87-96d8-7bca6c15cdc4
Ostan tuolta ja jaan sitten ylimääräiset säästyneet rahat aina hyväntekeväisyyteen. Olen kunnon kansalainen. Vielä tosin ei ollut jaettavaa hyväntekeväisyyteen.
Ostin just Temusta kanadalaisen tuotteen. Et ei ne kaikki kiinalaisia ole, vaikka verkkokauppa on kiinalainen.
No mistä luulet että se kotimainen liike tilaa ulkomailla valmistetun tavaran? Kuustako? Miksi minä tarvitsisin siihen väliin jonkun gigantin hyppyritukan tilaamaan minulle sen tasan saman laitteen?