Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräsuolen tähystys ei tule onnistumaan kivun takia - teenkö silti tyhjennyksen?

Vierailija
18.08.2024 |

Taustaa, olen kärsinyt ulostamiskivusta ja verenvuodosta kohta puolisen vuotta. Usean kuukauden odotuksen jälkeen pääsen gastrokirurgialle peräsuolen tähystykseen (joka siis on eri asia kuin paksusuolen tähystys, ymmärtääkseni katsotaan vain n. 10 cm matkalta).

Tilanne on kuitenkin se, että peräsuoli on aivan järkyttävän kipeä. En saa laitettua sinne kuin sormenpään ja sitten melkein huudan jo kivusta. Eli todellakaan sinne ei mitään tähystintä saa laitettua. Soitin jo sinne polille ja kerroin, että tilanne on tämä, ja sanoivat, että "tule silti näytille". Tähystyksen valmistautumisohjeissa oli, että "tee suolen tyhjennys klyx-peräruiskeella". En tietenkään tätä muistanut kysyä, että teenkö nyt silti sen tyhjennyksen, vaikka olen varma, ettei toimenpide kivun takia onnistu? En haluaisi tehdä sitä turhaan. Mitä teen?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko turha kysyä täältä, jokaiselle tilanne ja toimenpide on kuitenkin yksilöllinen, jos soitit sinne jo, miksi et soita uudelleen ja kysy tyhjennyksestä, et kai sinä nyt palstan ohjeiden mukaan toimi ?????

Mahtava terveydenhuolto, miksi et soita uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Miksi et pyydä tarvittavia lääkkeitä...

Mulle laitettiin suoneen se lääkitys paikan päällä. Kysyivät vaan, että haluanko lääkityksen ja se sitten annettiin. 

Vierailija
62/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko turha kysyä täältä, jokaiselle tilanne ja toimenpide on kuitenkin yksilöllinen, jos soitit sinne jo, miksi et soita uudelleen ja kysy tyhjennyksestä, et kai sinä nyt palstan ohjeiden mukaan toimi ?????

Mahtava terveydenhuolto, miksi et soita uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Miksi et pyydä tarvittavia lääkkeitä...

Mulle laitettiin suoneen se lääkitys paikan päällä. Kysyivät vaan, että haluanko lääkityksen ja se sitten annettiin. 

Minullekin. Näytin kuulemma niin ahdistuneelta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava ja mahtava, jep...HUS irtisanoo 1000 henkilöä, kuka siellä nyt jonkun tyhjennyksistä enää on kiinnostunut, mieti mihin Suomen terveydenhuolto OIKEASTI on menossa, päin helvettiä, ei yksikään ole mitenkään erityisen kiinnostunut mistään toimenpiteeseen tulevasta, piut paut välittävät vaikka kuinka kyselee, alkavat vaan huohottaa ja vaikuttaa helvetin kyllästyneiltä.

nooo mut onneksi Suomessa on ruvettu tutkimaan ja toteuttamaan viipaloitujen madamien to*osien rekonstruointeja.

Tämmöseen riittää rahaa, aikaa ja lääkäreitä. 

Vierailija
64/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nooo mut onneksi Suomessa on ruvettu tutkimaan ja toteuttamaan viipaloitujen madamien to*osien rekonstruointeja.

Tämmöseen riittää rahaa, aikaa ja lääkäreitä. 

-vieraskoreutta 

Vierailija
65/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuton.

Mulle tehty lähes 10 krt.

Runkkaa vaikka samalla.

Vierailija
66/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei pistetty mitään lääkitystä. Olin tajuttomuuden rajamaastossa. Yhdessä kohtaa ehkä tajutonkin, en muista tarkalleen mitään. 

Vierailija
67/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain julkisella kolonoskopiassa rapifenia suoneen, hoitavat nykyään kuulemma kipuakin eivätkä pelkkää jännitystä. (Jee, yhdeksäs kerta toden sanoi.) Itkuhuutoahan se olisi muuten taas ollut.

No, nyt tutkimus ei sattunut yhtään, ja itkuhuuto alkoi vasta kotona. Sohivat pukamia skoopilla ja puudutuksen lähtiessä alkoi helvetti. Olin kaksi viikkoa särkylääkkeillä ja scheriproctilla, pari ekaa päivää maksimeilla (parasetamoli 1 g 3 ja ibuprofeeni 800 mg 3ä) ja silti vain ähkin sohvalla kun ei saanut edes hengitettyä kunnolla. Niin että puhu etukäteen se jälkihoitokin, jos sellaista on.

Vierailija
68/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avuton.

Mulle tehty lähes 10 krt.

Runkkaa vaikka samalla.

Hauskaa. Not.

Vierailija
69/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😰

Vierailija
70/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat harrastamaan pyllyleikkejä ja pian peräosastosi toimii.

Onko ulosteesi pelkkää velliä vai sattuuko paskominenkin niin, että taju menee?

Vierailija
71/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiitos kysymästä; ulosteeni on ihan löysää, mutta silti paskominen sattuu niin, että taju meinaa mennä.

Ap

Vierailija
72/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
73/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti teet tyhjennyksen. Ne voi antaa sullevahvat kipulääkkeet.  Eikö siinä pidä olla tarkka syömisten kanssa viimeisen 3-4 neljän päivän aikana? Syöminen myös lopetetaan iltapäivällä edellisenä päivänä. 

Paksusuolen tähystyksessä kyllä, tämä peräsuolen tähystys on eri asia.

Eivät kyllä tarjonneet mitään kivunlievityksen mahdollisuutta kun soitin ja kerroin tilanteesta ja nimenomaan kysyin neuvoa. Sanoivat vaan, että tule silti.

Ap

Eiköhän siellä ole ainakin joku puudutus mahdollisuus tai sitten laittavat kanyylista sinulle kipulääkkeen.

Vierailija
74/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta dildo ja harjoittele

Vierailija
75/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se vaihtoehto on?! Jatkaa epätietoisena kivuista ja vuodosta kärsien?

Niin varmaan. Mutta se peräsuolen kipu on sitä luokkaa, että menetän tajunnan tai vähintään oksennan, jos sinne joku tähystin työnnetään. Kun pelkkä sormikin sattuu. Mutta ilmeisesti sitten näin.

Ap

Miten ulostat? Vai oletko kroonisesti ummella? Ja miten paksusuolen tähystys onnistui, koska sinnehän pääsee vain peräsuolen kautta.

Jokin ei nyt täsmää.

Vierailija
76/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Mutta se peräsuolen kipu on sitä luokkaa, että menetän tajunnan tai vähintään oksennan, jos sinne joku tähystin työnnetään. Kun pelkkä sormikin sattuu. Mutta ilmeisesti sitten näin.

Ap

Miten ulostat? Vai oletko kroonisesti ummella? Ja miten paksusuolen tähystys onnistui, koska sinnehän pääsee vain peräsuolen kautta.

Jokin ei nyt täsmää.

Istun pöntölle ja ulostan. Irvistän samalla kivusta, yritän olla huutamatta, jos yleinen vessa. Ja en ole ummella vaan ulosteeni on löysää.

Luitko lainkaan viestejäni? Mistä keksit, että minulle on tehty paksusuolen tähystys?

Vierailija
77/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jokin ei nyt täsmää.

Ap kirjoitti, että hänelle ollaan tekemässä peräsuolen tähystys. Kirjoitti myös, että ulostaminen tekee hyvin kipeää. Löysää lirua ulostetta tulee. 

Vierailija
78/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinut on MÄÄRÄTTY tällaiseen toimenpiteeseen, tekevät sen kivusta huolimatta, ehkä tekevät parhaansa, en tiedä miten enää välittävät jonkun kivuista. Tyhjennys on yleensä välttämätön, on sitten kipuja tai ei, ja pakkohan se on tehdä vaikka kipuilevana, näin se vain menee. Sitten vielä iskee paikalle joku perkeleen työhönsä kyllästynyt lekuri, joka on pipo täynnä potilaiden p-reikiä eikä sitten vähääkään kiinnostaisi, SE VASTA KIVUN LISÄKSI HELVETILLISTÄ ONKIN. Itse sanon kyllä takaisin jos ei homma mene ammatillisesti eteenpäin. NIMIMERKKI "kokemusta on ja paljon" (liikaa)!

Älä maalaa kauhukuvia !

Vierailija
79/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joillain paikkakunnilla lähetetty kotiin putkiloita että laitapa tähän ulostenäyte niin teemme tutkimusta ?

Vierailija
80/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin ulostuslääkettä, kun mulla oli kuulemma ohivuotoinkontinenssi, vaikka ulostin pelkkää nestettä, verta ja lirua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän