Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvi kallistuu!!!

Vierailija
18.08.2024 |

Lopetan kahvin juonnin.

KL uutinen: Kahvi kallistuu nyt hurjaa kyytiä

Raakakahvin markkinat ovat nyt poikkeuksellisen hermostuneet huonojen satojen ja näkymien vuoksi. Suomessakin kolkutellaan ennätyshintoja paketilta, eikä paremmasta ole tällä hetkellä merkkejä.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6-7 vuotta sitten sai Lidlistä Juhla Mokkaa 9€ kolme pakettia. Nykyään 5€ paketti?

Älä kerro kenellekään, mutta Lidlissä on halpa juotava kahvi. Silmä tarkkana.

Vierailija
62/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjouksia on kuitenkin vieläkin. Paketin hinta vaihtelee paljon eri kaupoissa. Kannattaa katsoa esim. K-ruoka-sivustolta kauppakohtainen hinta K-ryhmän kaupassa.

Juu mutta tarjouskahvikin on jo kalliimpaa mitä kallein kahvi pari vuotta sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kahvipaketti maksaisi vaikka 10€ niin kyllähän se riittää yhdelle hengelle kuukaudeksi?

Ihmisillä ei ole mitään suhteellisuudentajua. Kahvipavut roudataan päiväntasaajalta, paahdetaan, jauhetaan ja pakataan, ja tämä kaikki pitäisi saada alle 3 eurolla paketti. Minulla paketti kestää 2 viikkoa, jos se maksaisi kympin niin 20e/kk ei konkurssiin veisi. Kahvilassa maksetaan mukisematta 4-5 euroa erikoiskahvikupillisesta.

Vierailija
64/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten kahvin hinta häiritsee, mutta alkoholista maksetaan mielellään 50% enemmän kuin 15+ vuotta sitten. ;)

En juo Alkoa.

Vierailija
65/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjouksia on kuitenkin vieläkin. Paketin hinta vaihtelee paljon eri kaupoissa. Kannattaa katsoa esim. K-ruoka-sivustolta kauppakohtainen hinta K-ryhmän kaupassa.

Joo, mutta ei enää ole esim kaupunkikahvit alle vitosen plussakortilla vaan hinta pomppasi kahdeksaan euroon eikä plussa-alea ole. Samoin loppukeväästä / alkukesästä sai kultakatriinaa kaksi vitosella niin nyt hinta oli ässässä jo 6,59 paketti (viime viikolla "vain" 6, 29).

Citymarket myy koko ensiviikon kultakatriinaa 4 pakettia kympillä, poislukien reilunkaupan kahvi.

Juotko kuraa vai kahvia?

Ei se, että tiedän kultakatriinan hinnan tarkoita, että itse sitä joisin. Itseasiassa en juo kahvia lainkaan. Ja ei, en juo teetäkään. Se olisi kuitenkin ollut sinun seuraava päätelmäsi koska maailmankuvasi on rajoitteinen. Tästä voin päätellä sinun olevan Vihreän puolueen jäsen, ellei jopa peräti puheenjohtaja.

Vierailija
66/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ei enää ole esim kaupunkikahvit alle vitosen plussakortilla vaan hinta pomppasi kahdeksaan euroon eikä plussa-alea ole. Samoin loppukeväästä / alkukesästä sai kultakatriinaa kaksi vitosella niin nyt hinta oli ässässä jo 6,59 paketti (viime viikolla "vain" 6, 29).

Citymarket myy koko ensiviikon kultakatriinaa 4 pakettia kympillä, poislukien reilunkaupan kahvi.

Juotko kuraa vai kahvia?

Ei se, että tiedän kultakatriinan hinnan tarkoita, että itse

Olen kuule ihan samaa mieltä vihreistä. Mutta juon mieluummin kahvia kuin kuraa.

Vierailija
67/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitänpä kunnon kahvit 🧁🧋

Vierailija
68/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eletään kapitalismissa. Kahvin kulutus kasvaa ympäri maailmaa, että totta kai hinnat nousevat samaa tahtia, vaikka ei edes olisi huonoja satoja. 

Suomi on niin pieni markkina-alue, että ei kiinnosta tuottajia. Jos yhtä paljon aletaan kuluttaa kahvia isoilla markkinoilla, kuin suomessa, niin tästä hinta vielä helposti nelinkertaistuu.

Vierailija
69/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa 10 euroa paketti niin on kyllä pakko lopettaa kahvin juonti.

Ei ole. Lopetat vain sen kessuttelun.

Juuri näin minä lopetin tupakoinnin aikoinaan ja siitä lähtien korvautui tämä kahvilla. Kahvia kuluukin todella paljon. Mutta, kahvi on aivan terveellistä ja vaikka ei olisikaan niin parempi vaihtoehto joka tapauksessa kuin röökaaminen.

2-5 täyttä pannullista sitä tuppaa menemään päivässä ja asun siis yksin eli juon kaiken itse.

Parempi vaihtoehto ehdottomasti 

Vierailija
70/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kahvipaketti maksaisi vaikka 10€ niin kyllähän se riittää yhdelle hengelle kuukaudeksi?

Ihmisillä ei ole mitään suhteellisuudentajua. Kahvipavut roudataan päiväntasaajalta, paahdetaan, jauhetaan ja pakataan, ja tämä kaikki pitäisi saada alle 3 eurolla paketti. Minulla paketti kestää 2 viikkoa, jos se maksaisi kympin niin 20e/kk ei konkurssiin veisi. Kahvilassa maksetaan mukisematta 4-5 euroa erikoiskahvikupillisesta.

Minulla 500gr paketti kestää noin 7 vuorokautta, mutta ei sekään ketään konkurssiin vie. 7€ paketti hinnalla vain euron per päivä. Kolmisen kymppiä kuukaudessa. Ottaen huomioon, että keskiverto yh äiti juo pullon kyykkyviiniä per päivä a' 9,90€ pullo. 

Vierailija
71/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juokaa vähemmän, ei kahvista luopua tarvitse.

Näin sekä jättäkää ne Pauligin Kura Mokat kauppaan, ostakaa ulkomaalaista kahvia ne ovat riitoisampia koska ei tarvitse annostella niin paljoa. Tulevat halvemmaksi ja ovat maukkaampia. Kokeilkaa ja hämmästykää.

Mitä suosittelet? Vinkit kelpaa

Vierailija
72/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lopettaa kahvin juonti useaksi päiväksi kun alkoi olla niin pahoja rytmihäiriöitä. Ei pelkästään kahvista, mutta epäilen sen olleen yksi aiheuttaja. Oikeasti pelkäsin, että tulen kuolemaan lähiaikoina. Vaihdan johonkin vähäkofeiiniseen kahviin ja juon vain yhden mukin päivässä. Sydänkohtaus tai tuleva syöpä on varmaan minun kuolemansyy.

Vierailija
73/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi suosikkimerkki josta välillä 4pkt/10e tarjouksia. Lisäksi on pari muuta jota pystyn juomaan ja kannattaa ostaa tarjouksista.

Tällä hetkellä varmaan +10 pkt varastossa. Kuluu n.1pkt/kk.

Vierailija
74/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla 500gr paketti kestää noin 7 vuorokautta, mutta ei sekään ketään konkurssiin vie. 7€ paketti hinnalla vain euron per päivä. Kolmisen kymppiä kuukaudessa. Ottaen huomioon, että keskiverto yh äiti juo pullon kyykkyviiniä per päivä a' 9,90€ pullo. 

Tuo yh äitien juominen on kyllä riistäytynyt täysin käsistä. Minulta eräs lastenvaunuja työntävä nainen tuli pyytämään apua ja pyysi jos voisin hakea hänelle alkosta hanaviinipänikän koska olivat kieltäytyneet myymästä hänelle hänen humalatilansa vuoksi. Ystävällisenä miehenä tietenkin suostuin häntä auttamaan ja tyytyväisenä hän sanoi lähtevänsä puistoon nukuttamaan lastaan ja samalla pääsee itsekin tapaamaan ystäviään.

Vierailija
75/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään, kun en kahvia juo. 

Vierailija
76/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista tiedä, mutta itse olen ostanut vuodesta 2016 asti kahvini hintaan 1€ - 2€ paketti. Tosin olen ostanut aina isompia eriä. 80 pakettia on minimi määrä mitä voi ostaa kerralla.

Mistä tällaisia ostoksia voi tehdä?

Vierailija
77/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi juon vain pikakahvia. Ei kallistu minulle. Juokaa te vaan niitä ylihintaisia hitaitakahveja.

Vierailija
78/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissakin juodaan nykyään enemmän kahvia kuin teetä. Näin se maailma muuttuu.

Vierailija
79/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa yhtään, kun en kahvia juo. 

Eikö? Suurin osa työikäisistä juo kahvia, ja jos kahvi kallistuu, kaikki hinnat nousee. Vähän kuten öljyn kanssa.

Vierailija
80/101 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas että tuollainen juttu.

Kuluttajat on nyt auttamatta myöhässä koska myös moni kauppias on jo tuon uutisen lukenut ja samantien nähnyt tilaisuutensa nostaa hintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi