Kahvi kallistuu!!!
Lopetan kahvin juonnin.
KL uutinen: Kahvi kallistuu nyt hurjaa kyytiä
Raakakahvin markkinat ovat nyt poikkeuksellisen hermostuneet huonojen satojen ja näkymien vuoksi. Suomessakin kolkutellaan ennätyshintoja paketilta, eikä paremmasta ole tällä hetkellä merkkejä.
Kommentit (101)
Kahvin hinta on kuin Suomen verotus. On vain yksi suunta: ylöspäin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa 10 euroa paketti niin on kyllä pakko lopettaa kahvin juonti.
Ei ole. Lopetat vain sen kessuttelun.
Juuri näin minä lopetin tupakoinnin aikoinaan ja siitä lähtien korvautui tämä kahvilla. Kahvia kuluukin todella paljon. Mutta, kahvi on aivan terveellistä ja vaikka ei olisikaan niin parempi vaihtoehto joka tapauksessa kuin röökaaminen.
2-5 täyttä pannullista sitä tuppaa menemään päivässä ja asun siis yksin eli juon kaiken itse.
Ainoastaan muutama suodatettu kupillinen päivässä on terveellistä.
Höpö höpö. Kahvikupillisen hinnaksi tulee joku 10 snt.
onpakallista 6e/pkt, josta keittää 40 kuppia.. yhden kupin hinta 15 senttiä ja samaan aikaan sitten ostellaan kympin latteja
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa 10 euroa paketti niin on kyllä pakko lopettaa kahvin juonti.
Juo vähemmän !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi päästin kofeiini addiktiosta jos vuosia sitten. Heh heh, nyt tulee moni kahvinarkkari kärsimään päänsärystä ja energian puutteesta.
Narkkarit nyt harvemmin juovat kahvia muutenkaan. Minusta on ihan hyvä että samalla kun kelamassit vähenee, niin kaikki ruuat ym kallistuvat. Se kannustaa ihmisiä TÖIHIN.
Sekin oli hyvä idea pienentää asumistukia kun samaan aikaan oli tiedossa vuokrahintojen korotuspaineet. Näin saatiin ihmiset muuttamaan halvempiin asuntoihin joiden vuokrat nousevat saman hintaisiksi kuin niiden asuntojen joista he muuttivat pois. Mikään muu ei muuttunut kuin asunnon koko sekä taso ja valtion maksaman tuen määrä. 👍
Ja kuten kaikki tiedämme.. se oli niille pikkupaskiaisille ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Citymarket myy koko ensiviikon kultakatriinaa 4 pakettia kympillä, poislukien reilunkaupan kahvi.
Juotko kuraa vai kahvia?
Odotinkin koska tulee eka tuollainen kommentti. Yllättävän pitkälle päästiin.
Nouseeko yli 10e paketti. Juhlamokkaa myydään tarjouksessa 5-pakettia / 10e, maksimi 50-pakettia per asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Juokaa vähemmän, ei kahvista luopua tarvitse.
Näin sekä jättäkää ne Pauligin Kura Mokat kauppaan, ostakaa ulkomaalaista kahvia ne ovat riitoisampia koska ei tarvitse annostella niin paljoa. Tulevat halvemmaksi ja ovat maukkaampia. Kokeilkaa ja hämmästykää.
No jos kahvipaketti maksaisi vaikka 10€ niin kyllähän se riittää yhdelle hengelle kuukaudeksi?
Pahaan saumaan tulee tämä, kun oon vaihtamassa etätöihin. Nykyään saa työpaikalla ilmaista kahvia niin paljon kuin mieli tekee.
Jännä miten kahvin hinta häiritsee, mutta alkoholista maksetaan mielellään 50% enemmän kuin 15+ vuotta sitten. ;)
Eihän se kahvi ole kovin kallista siihen määrään mitä paketista saa. Mutta se on kallista siellä kaupassa kun katsoo 7e pakettia. Nyt ovat löytäneet tuotteen jonka hintaa ei ole vielä nostettu riittävän korkeaksi. Kyllä tuosta voisi pyytää 20e koska se on kuitenkin riittoisaa. Sama jonkun fairin kanssa 15e / fairy tiskinpesuaine. Pesuaineet on aika halpoja kun saa alle 5e.
En muista tiedä, mutta itse olen ostanut vuodesta 2016 asti kahvini hintaan 1€ - 2€ paketti. Tosin olen ostanut aina isompia eriä. 80 pakettia on minimi määrä mitä voi ostaa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi päästin kofeiini addiktiosta jos vuosia sitten. Heh heh, nyt tulee moni kahvinarkkari kärsimään päänsärystä ja energian puutteesta.
Ohimenevää. Ja päätös lopettaa kahvi on ollut aatoksissa jo pitkään.
Jumbon Prismassa oli jokin aika sitten tarjouksessa parin euron pakettihintaista kahvia. Kyllä sitä kaupaksi menikin.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten kahvin hinta häiritsee, mutta alkoholista maksetaan mielellään 50% enemmän kuin 15+ vuotta sitten. ;)
Ratkaisin tuon siten, että lopetin alkoholin oston sekä käytön kokonaan ja jos kahvin hinta nousee kipurajan yläpuolelle voin lopettaa myös sen ostamisen ja käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii mainiosti kun en sellaisia päihteitä käytä.
Kahvi ei ole päihde.
Yritin lopettaa kahvinjuonnin ja huomasin että kyllä, se on päihde. En pystynyt lopettamaan.
Vierotusoireet kestivät minulla kolme päivää. Kannatti kärsiä vaikka olihan se päänsärky melkoinen. Nykyään juon kupillisen silloin tällöin eikä tule oireita jos olen juomatta.
Vanhat varastot myydään alennuksella.
Narkkarit nyt harvemmin juovat kahvia muutenkaan. Minusta on ihan hyvä että samalla kun kelamassit vähenee, niin kaikki ruuat ym kallistuvat. Se kannustaa ihmisiä TÖIHIN.