Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksitään tähän tekosyitä kieltäytyä kummiudesta!

Vierailija
18.08.2024 |

Kinkkinen juttu. Mitä hyviä tekosyitä tulee mieleen?

"Muutan EHKÄ ulkomaille."

Muita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää keksiä tekosyitä? Ihan hyvin voi sanoa että kiitos paljon ja kunnioitan pyyntöä, mutta mielummin en ala kummiksi. Itse tätä arvostaisin enemmän kuin tekosyitä, tai pahempaa; kummiksi ryhtymistä vain kohteliaisuudesta. 

Vierailija
2/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon.

Jätä niin paljon aikaa vastaamiseen, että ehtii kysyä jotain toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kummiudesta kueltäytymistä tulisi perustella? Riittää, että vastaa, että kiitos mutta ei kiitos, en halua olla lapsenne kummi. - Se on tietysti tylsää, jos joku ei kieltäytymistä ymmärrä mutta ainakin omasta mielestäni se on suoraselkäisempää ja fiksumpaa kuin luvata/ suostua, johonkin minkä kokee vääräksi.

Kummisetä

Vierailija
4/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettet kuulu kirkkoon.

Vierailija
5/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeita syitä:

Ei ole rahaa 

Ei ole kiinnostusta

Ei kuulu kirkkoon 

Vierailija
6/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kummi ja kummitus on niin samankuuloiset. Lapsi pelästyy! 

Vierailija
7/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mutta minusta tulisi todella kehno kummi. En muista muidenkaan synttäreitä saati keksin jouluksikaan lahjoja. En välttämättä ehdi kaikille synttärikutsuillekaan, joten homma sopisi jollekin aktiivisemmalle kuin minä. Hieno juttu ehdottaa kummiutta, mutta jos sopii iloitsen lapsesta vähän etäämpää. 

Jos tuoreet vanhemmat jankuttavat vastaan sen jälkeen voi sanoa tiukasti ei, että en ole halukas kimmiuteen ja se sotii elämänarvojani vastaan. En usko koko instituutioon.

Vierailija
8/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on tarttuva hepatiitti ja mahdollisesti hiv, epäilen myös muita tartuntatauteja"

Vierailija
9/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, mutta minusta tulisi todella kehno kummi. En muista muidenkaan synttäreitä saati keksin jouluksikaan lahjoja. En välttämättä ehdi kaikille synttärikutsuillekaan, joten homma sopisi jollekin aktiivisemmalle kuin minä. Hieno juttu ehdottaa kummiutta, mutta jos sopii iloitsen lapsesta vähän etäämpää. 

Jos tuoreet vanhemmat jankuttavat vastaan sen jälkeen voi sanoa tiukasti ei, että en ole halukas kimmiuteen ja se sotii elämänarvojani vastaan. En usko koko instituutioon.

No tämä on aika hyvä.

Vierailija
10/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kuulu kirkkoon, se on tosi eikä tarvitse valehdella.

Uskaltaisin myös sanoa että ei kiitos, en ole sopiva siihen tehtävään. 

"Kummin tehtävänä on tukea kastettua hänen kristillisessä uskossaan, rukoilla hänen puolestaan, olla kristityn esikuvana ja toimia kasteen todistajana. Kummi tukee yhdessä seurakunnan kanssa vanhempia ja huoltajia kastetun kristillisessä kasvatuksessa."

Tähän en voisi enkä haluaisi sitoutua koska en usko henkimaailmaan enkä taruolentoihin.  En halua valehdella enkä esiintyä valheellisesti.

Vierailija
11/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://evl.fi/sanasto/kummi/

"

Kirkkoon kuulumaton ei voi toimia kummina.

"

Vierailija
12/12 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://evl.fi/sanasto/kummi/

"

Kirkkoon kuulumaton ei voi toimia kummina.

"

Nykyään voi, riippuen seurakunnasta tosin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä