Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti, tunteet sekaisin

Vierailija
18.08.2024 |

Mies lähti. Ei täysin yllättäen, vaan kriisin aikana kun en ollut kotona. Jäin yksin raskaana ja kahden pienen kanssa. Sanoi, ettei halua olla kanssani ja olen tehnyt selväksi, että erolla ei ikinä uhata vaan sitten lopullisesti erotaan. Nyt vain lähti. Ei antanut mitään mahdollisuutta edes keskustella asioita läpi ennen lähtöä, eikä vastaa puhelimeen. 

En ole koskaan ollut näin yksin. En tiedä haluaako hän enää olla kanssani. En tiedä miten tämmöisestä ahdistuksesta selviää. Mulla ei ole läheisiä ystäviä, sisaruksia eikä vanhempia, vaan mieheni on ollut koko elämäni.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadi yhteishuoltajuus.

Se tulee automaattisesti. Virallista yksinhuoltajuutta ei saa kuin todella harva ja se vaatii tosi vakavia asioita, kuin että isä on tuomittu vankilaan.

Vierailija
82/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheni on ollut koko elämäni." Katsot liikaa amerikkalaisia elokuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
84/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä miehellesi teit että se noin kyllästyi lopultakin.

Vierailija
85/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pitänyt miehen kurissa ja nuhteessa, sanomalla että eron ottaminen esille on = ero.

Toistuva erolla uhkailu on henkistä väkivaltaa, mutta jos tilanteen toivottomuus saa harkitsemaan myös eroa yhtenä vaihtoehtona, totta hitossa siitä pitää saada puhua. 

Vierailija
86/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, ettei halua olla kanssani. 

Mitä teet miehellä joka ei halua olla sinun kanssa? 

Vierailija
87/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita avioero itse vireille, voit laittaa paperit netin kautta jo tänään. Tämän jälkeen lasten asioita sopimaan, tukia hakemaan ja pyydät apua itsellesi sosiaalipuolelta ja perheneuvolasta. Varmista että mies siirtää kirjansa pois luotasi, jos ei niin hae yhteiselämän purkua.

Etsi itsellesi edes joku tukiverkosto, jos lasten isovanhemmat ovat elossa ja tolkuissaan niin nyt on aika soittaa molemmille puolille, kertoa mitä tapahtui ja pyytää apua. Jos isovanhempia ei aidosti ole niin etsi varamummu ja -pappa lapsille.

Yhteishuoltajuus ja lapset 50-50 jotta saat aikaa myös toipua ja rakentaa uutta elämääsi. 

Tee suunnitelma taloudesta. Pystytkö asumaan nykyisessä kodissa vai pitääkö vaihtaa edullisempaan? Saatko elätettyä itsesi ja lapsesi kunnes syntyvä lapsi voi mennä päivähoitoon ja sinä töihin. 

Aloita sometili ja ala tienaamaan sillä  tarinasi varmasti herättää sympatiaa ja vastaavia tapauksia on muitakin. Somemarkkinoinnilla saat hyvin lisätuloja.

Vierailija
88/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään mahti maailmassa ei voi pakottaa miestä ottamaan lapsia 50-50 luokseen.

Vierailija
89/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupu

Vierailija
90/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä hän tarkoitti loppullisesti. Kysyin viestillä, tuleeko hän kotiin ja selvitetään asiat, ja sen hän sivuutti täysin. Meinasi, että hakee tavaransa parin päivän kuluttua."

Miehellä on toinen nainen. Lyön pääni tästä pantiksi. Mun mies lähti myös varoittamatta, erosta ei oltu koskaan edes puhuttu. Häipyi vain ja toinen nainenhan se siellä oli, oli ollut jo avioliiton aikana. Sinne meni, ei ikinä tullu takas. Jätti lapset myös mulle. 

Tästä on vuosia. Eikä katunu, ei tullu takas. Se oli niinku siinä.

Ajattelin samaa , luultavasti toinen nainen.

Ei kai kukaan voi olla noin kylmä , että jåttää perheensä ja raskaana olevan vaimonsa .

Taikka tulee takaisin ,kun on saanut miettiä asioita rauhassa.

Vierailija
91/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisikin periaate, ettei erolla uhata, vaan se sitten tehdään niin eihän lasten kanssa noin toimita.  Jospa laitat viestiä, että pitäisi sopia elatuksesta ja tapaamisista.

Olisiko nyt mietinnän paikka noiden periaatteidenkin kanssa. Erolla uhkaaminen tarkoittaa nimittäin sitä, että toinen ottaaetukäteen puheeksi sellaisia asioita, jotka on pakko korjata, tai muuten ei suhde jatku.

Olen itse uhannut erolla useamman kerran. Esimerkiksi sanonut, että jos joudun vastaamaan lasten ja kodin hoidosta kuin yh, olen sitten todellakin mieluummin oikeasti yh. Se meni perille, mies alkoi hoitaa paremmin oman osansa hommista, ei tarvinnut erota.

Jos mies olisi ollut sitä mieltä, ettei erolla voi uhata, vaan sitten pitää erota oikeasti, niin minäkin olisin vaan vaihdattanut lukot ja laittanut hakemuksen vireille.

Vierailija
92/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä tehtailet lapsia miehen kanssa, joka on jo useamman kerran uhkaillut erolla? Nyt se sitten toteutti uhkauksensa ja sä jäit sinne huuli pyöreenä muksujen kanssa 🙄

No voisihan tässä myös ihmetellä, miksi mies kylvää sitä siementään ehtimiseen, jos on jalka jo oven välissä ja hylkäämässä lapsensa.

Vierailija
93/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, on tosi raskas tilanne. Sinun ei tarvitse silti selvitä yksin, otat huomenna yhteyttä neuvolaan, seurakuntaan (ehkä joku osaa kertoa paremmin).

Et mahda mitään toisen käytökselle. Saat surra ja olla ahdistunut. Sinä selviät kyllä.

Riitaa on ollut siitä, kun mies on loukannut minua eikä kanna vastuuta. Ja nyt sitten satutti tämmöisellä tempulla vielä enemmän. Vaikka haluaisikin palata, niin miten minä voin antaa tämmöisen tempun anteeksi :( Olen itse parisuhdekriisistä henkisesti valmiiksi huonossa kunnossa ja raskauden takia fyysisesti. 

Tuntuu, että sydän räjähtää ulos rinnasta kun en saa edes asioita puhuttua selväksi toisen kanssa

Hitto, kun olette vielä niin keskenkasvuisia, itsekkäitä ja lapsellisia molemmat. Lapsenne ovat sitten sijaiskärsijöinä.

Parisuhteessa ei tarvitse olla aina oikeassa. On tärkeämpää olla onnellinen. Onnellisuus saavutetaan toista arvostamalla, auttamalla kun on vaikeaa ja rakastamalla lapsenne toista vanhempaa. Älkää tehkö lapsia, jos ette kykene rakastamaan.

Vierailija
94/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kiitä onneasi, ettei miehesi murhannut sinua niinkuin Chris Watts teki. Hän murhasi raskaana olleen vaimonsa ja kaksi pientä lastaan, saadakseen uuden ihanan alun elämälleen salarakkaansa kanssa.

Saman teki Scott Peterson myös.

No nyt on hyvän miehen rima vajonnut jo syvälle kohti maapallon keskipistettä, jos naisen pitää olla erikseen kiitollinen, jos mies raskaana olevan vaimonsa ja lapset hylätessään ei tapa heitä.

Vierailija
95/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet pitänyt miehen kurissa ja nuhteessa, sanomalla että eron ottaminen esille on = ero.

Toistuva erolla uhkailu on henkistä väkivaltaa, mutta jos tilanteen toivottomuus saa harkitsemaan myös eroa yhtenä vaihtoehtona, totta hitossa siitä pitää saada puhua. 

Juuri näin! Jos toinen kieltää ettei saa edes puhua harkitsevansa tai haluavansa eroa, vaan se on sitten heti ERO ilman mitään puheita, niin tämähän meni nyt juuri kuten vaimo halusi. Sairas vaatimuskin. Ei normaalia.

Vierailija
96/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahah.  Päivän trollaus ja porukka uskoo...

Vierailija
97/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas hyvä muistutus meille naisille, että älä ripustaudu.

Älä rakenna koko elämääsi miehen varaan. 

Vierailija
98/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita että ei raskaana olevaa jätetä noin vaan. Tulee olemaan isä lapsilleen!

Miksi naiset hankkivat lapsia luusereiden kanssa ja sitten itketään, kun se luuseri mies lähtee. Ehkäisy on keksitty!

Vierailija
99/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kiitä onneasi, ettei miehesi murhannut sinua niinkuin Chris Watts teki. Hän murhasi raskaana olleen vaimonsa ja kaksi pientä lastaan, saadakseen uuden ihanan alun elämälleen salarakkaansa kanssa.

Saman teki Scott Peterson myös.

No nyt on hyvän miehen rima vajonnut jo syvälle kohti maapallon keskipistettä, jos naisen pitää olla erikseen kiitollinen, jos mies raskaana olevan vaimonsa ja lapset hylätessään ei tapa heitä.

Niinpä. Tästä näkee miten julmia on miehet..

Vierailija
100/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ole ekana mikään huoltajuuskiista ja elatus mielessä :( 

En vaan ymmärrä. Tiedän, että mies on täysin rikki myös henkisesti stressistä, mutta en voi mitenkään ymmärtää miten voi tässä tilanteessa lähteä ja jättää mut tänne kun kaikki on kesken ja oon täysin yksin

Tuo nimenomaan on tärkeä asia hoitaa!! Kyse on sinun elintasostasi, tarvitset varmasti elatusmaksut, että selviät.  Jos sinulla ei ole mitään siteitä nykyiselle paikkakunnalle, voit vaikka muuttaa. Silloin on parempi, jos miehellä ei ole huoltajuutta, jolloin hän ei voi muuttoa estää. Samoin jos myöhemmin tulee kovin riitaista,on parempi, että huoltajuus on vain sinulla, ja lapset asuvat luonasi ja  tapaavat isäänsä esim  joka toinen viikonloppu. 

Nyt sinun on ajateltavaa itsesäs ja talouttasi ja turvattava selustasi. Mieheen et voi luottaa. Hän hylkäsi teidät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme