Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti, tunteet sekaisin

Vierailija
18.08.2024 |

Mies lähti. Ei täysin yllättäen, vaan kriisin aikana kun en ollut kotona. Jäin yksin raskaana ja kahden pienen kanssa. Sanoi, ettei halua olla kanssani ja olen tehnyt selväksi, että erolla ei ikinä uhata vaan sitten lopullisesti erotaan. Nyt vain lähti. Ei antanut mitään mahdollisuutta edes keskustella asioita läpi ennen lähtöä, eikä vastaa puhelimeen. 

En ole koskaan ollut näin yksin. En tiedä haluaako hän enää olla kanssani. En tiedä miten tämmöisestä ahdistuksesta selviää. Mulla ei ole läheisiä ystäviä, sisaruksia eikä vanhempia, vaan mieheni on ollut koko elämäni.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että miehesi on ollut koko elämäsi. Onhan se raskas taakka kantaa kenelle tahansa, ilmeisesti hän ei enää jaksanut. 

Minä keskittyisin nyt tunteissa ja ahdistuksessa vellomisen sijaan nimenomaan käytännön asioiden järjestämiseen. Vaikka sanot että ne eivät ole sinulla nyt mielessä niin itse ottaisin nyt ne heti työn alle. Käytännön tekeminen saa ajatukset pois niistä ahdistuksen tunteista ainakin hetkittäin, ja ne hetket voi sitten pikkuhiljaa pidentyä. 

Selviät kyllä. 

Vierailija
42/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, on tosi raskas tilanne. Sinun ei tarvitse silti selvitä yksin, otat huomenna yhteyttä neuvolaan, seurakuntaan (ehkä joku osaa kertoa paremmin).

Et mahda mitään toisen käytökselle. Saat surra ja olla ahdistunut. Sinä selviät kyllä.

Lässyn lässyn LÄÄ!

Hae kaljaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ole ekana mikään huoltajuuskiista ja elatus mielessä :( 

En vaan ymmärrä. Tiedän, että mies on täysin rikki myös henkisesti stressistä, mutta en voi mitenkään ymmärtää miten voi tässä tilanteessa lähteä ja jättää mut tänne kun kaikki on kesken ja oon täysin yksin

Mikä se oli tuo henkinen stressi? Miksi mies näki ainoana vaihtoehtona lähteä luotasi? Sanoiko hän, että ei halua olla kanssasi enää vai juuri nyt, poistuiko hän vain rauhoittumaan? 

Kyllä hän tarkoitti loppullisesti. Kysyin viestillä, tuleeko hän kotiin ja selvitetään asiat, ja sen hän sivuutti täysin. Meinasi, että hakee tavaransa parin päivän kuluttua.

Tässä on ollut aiemmin rahahuolia, itse olen painostanut miestä omilla tunteillani ja syytellyt miestä ja ollut itse todella kohtuuton. Olen siis peräänkuuluttanut hänen vastuutaan, mutta hän on ollut henkisesti epäkypsä, vaikka ennen kaikki sujui. Kommunikaatio ei ole pelittänyt enää ollenkaan.

Vierailija
44/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä naisten uhriutumistarinoita. Harvemmin kuulee akka lähti, yhyy, mitä mä nyt teen nyyhkytystä miehiltä.

Asioilla tuppaa olemaan yleensä kaksipuolta. 

Kyllä ero on kriisi myös miehille. 

Ja totta kai aina on kaksi puolta, mutta meidän tilanteessamme ei ole taustalla esim. mitään pettämistä yms.

Lässyn lässyn. 

Vierailija
45/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ole ekana mikään huoltajuuskiista ja elatus mielessä :( 

En vaan ymmärrä. Tiedän, että mies on täysin rikki myös henkisesti stressistä, mutta en voi mitenkään ymmärtää miten voi tässä tilanteessa lähteä ja jättää mut tänne kun kaikki on kesken ja oon täysin yksin

Mikä se oli tuo henkinen stressi? Miksi mies näki ainoana vaihtoehtona lähteä luotasi? Sanoiko hän, että ei halua olla kanssasi enää vai juuri nyt, poistuiko hän vain rauhoittumaan? 

Kyllä hän tarkoitti loppullisesti. Kysyin viestillä, tuleeko hän kotiin ja selvitetään asiat, ja sen hän sivuutti täysin. Meinasi, että hakee tavaransa parin päivän kuluttua.

Tässä on ollut aiemmin rahahuolia, itse olen painostanut miestä omilla tunteillani ja syytellyt miestä ja ollut itse todel

Ja nyt olet hämmentynyt, kun kamelin selkä katkesi? 

Vierailija
46/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap miehelle viestiä, ettet sinäkään jaksa hoitaa lapsia. Sullahan ei ole edes töitä?

Vierailija
47/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys neuvolaan. Sieltä opastetaan. Kuulostaa siltä, että teillä on vuorovaikutusongelmia. Voitte saada myös pariterapiaa, jos molemmat vielä haluaisi yrittää tai sitten eroasioiden sopimiseksi . Onko kaikki lapset samalle isälle? Onko isä työssä?

Vierailija
48/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun selviät tämän pahemman yli, selviät mistä vaan.Tärkeintä on nyt hakea apua, otat yhteyttä vaikka terveyskeskuksen päivystykseen heti ja he pystyvät ohjaamaan sinut oikean avun piiriin todennäköisesti tarvitset myös kriisiapua joka on heti alussa se akuutein apu.

Että oikein kriisiapua? Eikö tässä kyseessä ole jo pitkään muhinut aviokriisi ja ap on kertonut askelmerkit; erolla ei uhkailla, vaan sitten erotaan?

Nyt se ennakoitu on toteutunut ja väitän, että tämä on helpotus ap:lle. Nyt pää kylmänä ja laitat asiat vaikka listalle mitä sinun on tehtävä ja missä järjestyksessä.

Parin viikon päästä tilanne näyttää jo paljon valoisammalta.

Vierailija
49/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon voi jättää koska vaan mutta LAPSIA ei voi jättää. Joku vastuu sillä isälläkin on mutta sitähän ei palstan uliulit ymmärrä koska ovat MINÄ MINÄ niinkuin tämänkin perheen "mies". Säälittäviä paskoja. Naisen ja äidin on vaan pakko jaksaa LASTEN takia.

Vierailija
50/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys neuvolaan. Sieltä opastetaan. Kuulostaa siltä, että teillä on vuorovaikutusongelmia. Voitte saada myös pariterapiaa, jos molemmat vielä haluaisi yrittää tai sitten eroasioiden sopimiseksi . Onko kaikki lapset samalle isälle? Onko isä työssä?

Meille on syntynyt vuorovaikutusongelmia, ennen kommunikaatio toimi ja siksi onkin surullista, että mies kokee meidän olevan toisiamme vastaan. Samassa veneessä tässä ollaan.

On samalle isälle, isä käy töissä ja itse olen kotona lasten kanssa. 

Vierailija
51/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille on syntynyt vuorovaikutusongelmia, ennen kommunikaatio toimi ja siksi onkin surullista, että mies kokee meidän olevan toisiamme vastaan. Samassa veneessä tässä ollaan.

Ja sulla ei tietenkään ole työpaikkaa? Et tule pärjäämään 

Vierailija
52/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyn kyllä varmasti alalleni sitten, kun sen aika on

Vierailija
53/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita että ei raskaana olevaa jätetä noin vaan. Tulee olemaan isä lapsilleen!

Vierailija
54/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon voi jättää koska vaan mutta LAPSIA ei voi jättää. Joku vastuu sillä isälläkin on mutta sitähän ei palstan uliulit ymmärrä koska ovat MINÄ MINÄ niinkuin tämänkin perheen "mies". Säälittäviä paskoja. Naisen ja äidin on vaan pakko jaksaa LASTEN takia.

Surullinen fakta on, että lapsenkin voi jättää.

Ja on juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elarit.

- sijaiskodeissa ja laitoksissa 4-vuotiaasta asti elänyt

ps mitä enemmän on valtaa, sitä enemmän on velvollisuuksia. Äiti on elämän antaja, joka päättää lapsen elämästä tai kuolemasta. 

- lapsi jonka ei olisi pitänyt koskaan syntyä

#ällöäitimyytti

Vierailija
55/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun sen aika on? Teitte kolmannen ettei sun tarvi mennä töihin? Ja näinä alati kasvavien kulujen aikoina talous on ollut yksin miehen vastuulla ja sinä olet hengittänyt niskaan, kun mies ei ole tarpeeksi aikuinen? Aikuisella tarkoitat sitä, että miehen tulisi tehdä tismalleen niin kuin sinä haluat tai susta tulee vihainen kuin pikkulapsesta, jolta on viety kaikki lelut ja karkit?

Hoida pätäkkää taloon, hoida lapset, hoida kotityöt, hoida lomamatkat, hoida mulle kivempi olo, jne  . . . ole MIES. 

Vierailija
56/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea mies lähtee koska ei kestä sitä vauva arkea ja ei halua hoitaa lapsia seuraavat 18 vuotta. Miksi naiset aina valitsee sen komeimman miehen koska eivät ne sitoudu perhe elämään. Mies näkee helpommaksi elämäksi ottaa eron noin vaan koska haluaa olla vapaa eikä elää perhe arkea koska siinä mies joutuu tekee kotitöitäkin enemmän.

Vierailija
57/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä pahvilaatikossa sinä oikein elät? Sano vielä, että olet joku akateeminen käsien heiluttaja, joka ei ymmärrä todellisuudesta mitään? Tiedätkö edes mitä laskuja teille tulee? 

Vierailija
58/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun sen aika on?

Höpö höpö, mistään tämmöisestä ei ole kyse. Kyse on ollut vaan ja ainoastaan tunnepuolen asioista, mieheni on stressannut aiemmin raha-asioita mutta nekin ovat järjestyneet ja mies on ollut tyytyväinen siltä osin tilanteeseen.

Vierailija
59/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun sen aika on?

Miehen pitää vahvana kestää kaikki. 

Vierailija
60/116 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä pahvilaatikossa s

Oot kyllä pälli. Oon hoitanut ylipäätään meidän laskut kun oon kotiäitinä ja en halua että mies töiden jälkeen joutuu istumaan vielä koneella. 

Ja oon ihan sotealalla, eiköhän siellä työllisty joko tekemällä pätkiä/sijaisuuksia tai kokoaikaisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan