Sinä joka halusit lapsia, mikä oli syysi sille?
Mikä sinun lapsia halunneen syy oli haluta lapsia? Tätä aina vapaaehtoisesti lapsettomilta kysellään ja väitetään myös itsekkääksi haluta elää lapsettomana, mutta eikö niitä lapsiakin pohjimmiltaan aina haluta itsekkäistä syistä?
Kommentit (69)
Mun miespuolinen serkku sai ainoan lapsensa vasta lähes nelikymppisenä, kun hän oli aiemmin sitä r, ettei halua ollenkaan lapsia. Sitten hän ajatteli, että hän haluaa perillisen, ettei hänen urallaan tienaamat rahat mene valtiolle.
Aika erikoinen motivaatio minun mielestäni...
Koko kroppa ja mieli huusi TARVETTA ja HALUA saada oma lapsi. Sain ekan, sen jälkeen toisen, kolmannen ja neljännen. Tuo huutava tunne ei poistanut, joten oli pakko laittaa itseltäni piuhat poikki ja tehdä se mahdottomaksi.
Mulla siis biologia sai tämän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen.
Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan, poikaystävään tai tiktokkiin.
Ihmisiä aivopestään venäjän valheella, että olisi jotenkin hyvä jos Suomeen ei synny suomalaisia vauvoja. Suomi näivettyy.
Naisia vaivaa yksinäisyys kun vanhuus tulee. Ilman lapsia nainen kokee yksinäisyyden lisäksi turhautuneisuutta ym. Nainen ilman lapsia on surullinen tapaus. Sellainen on vanhapiika.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän
ONhan se mukava, kun jouluna ja äitienpäivänä lapset tuovat kukan vanhainkotiin.
Sukuni vanhenee ja pienenee. Halusin uuden perheenjäsenen. Oli tosi kätevää, että hänet pystyi luoda ihan itse (okei, mies vähän osallistui). Meillä ollut tosi ihanaa 💕
Lapset ovat normaali osa elämän kulkua. Ei tarvita syitä.
Lapsissa on tulevaisuus. Aikuisten tehtävä on mahdollistaa tulevaisuus eikä keskittyä vain omiin haluihinsa. Pätee niin ympäristöasioissa kuin lisääntymisessä.
Ihmisiä on liikaa, koska ihmiset elävät liian pitkään, mutta ympäristötietoinen lopettaa lisääntymisen, matkustelee ja hankkii auton verran ilmastoa tuhoavan koiran.
Kaikki eivät saa lapsia, ja kaikki eivät halua lapsia. Näin on ollut aina. On sekin arvokasta elämää.
Nykyisellä lisääntymisen tasolla kansa kuitenkin katoaa. Leikkikentät ovat tyhjiä. Ehkä siitä tulee ajatus velailun itsekkyydestä. Etenkin kun se vaikuttaa oman rakkaan lapsen tulevaisuuteen. Osaa voi myös ahdistaa velailua mainostavat trollit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä lapsen haluaminen että haluamattomuus ovat itsekkäitä ajatuksia. Kumpikin omalla tavallaan. Tässä asiassa itsekkyys ei ole paha asia.
Itseasiassa lapsen haluamattomuudessa on myös epäitsekäs puoli, moni haluaa säästää syntymättömän lapsensa tältä maailmalta tai tiedostaa ettei pystyisi olemaan hyvä vanhempi eikä siksi halua lasta. Minusta useammankin ihmisen soisi miettivän etenkin omaa valmiuttaan vanhemmuuteen eikä vain lisääntyvän sokeasti lasta ajattelematta ja omista itsekkäistä syistä.
Tämä. Vapaaehtoisesti lapsettomissa on monesti huomattavasti epäitsekkäämpää ja tiedostavampaa porukkaa kuin lapsellisissa.
LouLou kirjoitti:
Mun miespuolinen serkku sai ainoan lapsensa vasta lähes nelikymppisenä, kun hän oli aiemmin sitä r, ettei halua ollenkaan lapsia. Sitten hän ajatteli, että hän haluaa perillisen, ettei hänen urallaan tienaamat rahat mene valtiolle.
Aika erikoinen motivaatio minun mielestäni...
Hän ei varmaan ollut kuullut testamentista.
🥴🤢🤮