Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että joka viides kotitalous Suomessa ei kykene maksamaan edes omaa asumistaan?

Vierailija
17.08.2024 |

Miten voi olla niin reppanaa väkeä? Ei muualla maailmassa tarvita mitään asumistukia rahvaalle.

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautus pullosta on jo maksettu vero ihan sama kuka sen ostanut ensin. Palauttaa palauttaa sen oman panttinsa siitä saa takaisin tai jos löytää pullon saa sen pantin siitä mikä kuuluu pullon ostajalle. Kateutta aiheuttaa usein lukihöiriöt ja kun ei osaa lukea asioista. 

Vierailija
62/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v i t u n TRADENOMI ja hänen eläkeläis/ anoppivihansa. En tunne yhtäkään eläkeläistä jolla olisi varaa matkustella tai muuten elää yleellistä elämää. Pienellä he kituuttavat, itsekin autan vanhempiani aina kun voin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tuottaa sulle pettymys, ap, mutta muualla maailmassakin on sosiaalietuuksia. Ei ole Suomi ainut maa maailmassa, joka niitä tarjoaa. 

Ei missään työikäiselle lapsettomalle ei vammaiselle maksella ilmaisia asumisia. Täällähän väki rauhaa kun ei 700:kaan kuussa riitä heidän asumisiinsa. Mä teen tuohon viikon töitä, että saan maksettua hyödyttömien ihmisten lukaaleja.

Vierailija
64/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin mitoitettu kulutus. Moni asuntovelallinen ehti tottua nollakorkoihin eikä osaa muuttaa elintasoaan. Heille pankin stressitesti oli pelkkä äärimmilleen venytetty muodollisuus, mitä ei ole ollut tarkoituskaan toteuttaa käytännössä. Ja sama kyvyttömyys muuttaa elintasoa koskee myös monia tuilla eläviä.

Itse olen määräaikaisessa työssä. En käy parturissa, leikkaan hiukset itse, koska ansiosidonnaista leikataan ja säästän työttömyysajan ruokaan.

Työssäkäynti on tylsää, kun varaa on vain suihkuun ja halpaan ruokaan.

Kaikki palkkarahat joudut säästämään työttömyysajan ruokaan.

Palstalla voi sitten olla, kun on viikonloppu. Tämä korvaa elokuvat, teatterit ja baarit naisilla.

Ei ole rahaa tehdä mitään. Pesen 4 koneellista pyykkiä tänään ja huomenna ja ensi viikolla lisää.

Täällä kotona aina ollaan.

Kuulemma jotkut etsii ihmisiä jotka on kadonneet tänne nettiin. Ei ole rahaa lähteä mihinkään.

Vierailija
65/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot palkat. Työnantajat tottuneet, että työntekijää tukee valtio.

Oliko sinulla töitä 

Vierailija
66/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tuottaa sulle pettymys, ap, mutta muualla maailmassakin on sosiaalietuuksia. Ei ole Suomi ainut maa maailmassa, joka niitä tarjoaa. 

Ei missään työikäiselle lapsettomalle ei vammaiselle maksella ilmaisia asumisia. Täällähän väki rauhaa kun ei 700:kaan kuussa riitä heidän asumisiinsa. Mä teen tuohon viikon töitä, että saan maksettua hyödyttömien ihmisten lukaaleja.

Mutuilua much?

Vierailija
67/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassaa ilmaisia asumisia. Jokaisen ihmisen asuminen maksaa riippumatta siitä, kuka sen asumisen maksaa. Ja jos ottaisit edes vähän asioista selvää, tietäisit, että vammaistukia maksetaan muuallakin kuin Suomessa ja myös erilaisia muita sosiaalietuuksia, joilla voi maksaa mm. asumista on käytössä lukuisissa eri maissa.

Vierailija
68/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera kirjoitti:

Vain vähän liioitellen, Suomessa tarvitsee korkeakoulutuksen kaupan kassalle. Mutta senkin täytyy olla juuri tietty korkeakoulutus, mikään tietyn spesifin tutkinnon ulkopuolinen ei kelpaa. 

Asunnot ovat kalliita joten siinähän makselet korkeakoulututkintoa kaupan kassana ja samalla pistät puolet palkasta vuokraan.

Suomalaiset ovat kyllä hyvin kouluttautuneita mutta palkoista sitä ei uskoisi. Sama koskee monta muutakin alaa: jos haluat vaikka museoon tai kirjastoon töihin pitää olla erittäin kapean alan korkeakoulutus mutta palkka ei ole siihen kouluttautumisen arvoinen, varsinkin kun tuollaisia työpaikkoja avautuu vuodessa jokunen kappale ja nekin yleensä jossain perämetsässä. Koko systeemi on älyttömän jäykkä vaikka näin pienellä ihmismäärällä ei olisi varaa tällaiseen joustamattomuuteen.S

Suomessa  on hyvät palkat mutta kovat hinnat. Suomessa on halvat asunnot mutta kalliit asumiskulut.  Tässä ei huomioida ääripäitä.

Vierailija
69/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi v i t u n TRADENOMI ja hänen eläkeläis/ anoppivihansa. En tunne yhtäkään eläkeläistä jolla olisi varaa matkustella tai muuten elää yleellistä elämää. Pienellä he kituuttavat, itsekin autan vanhempiani aina kun voin.

Jaa, minä taas en muita tunnekaan kuin hyvätuloisia eläkeläisiä, jotka matkustelevat usein. Ensi vuoden alusta saavat taas lisää 2% eläkettä työntekijöiden selkänahasta.

Vierailija
70/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, meidän suvussa kaikki eläkeläiset matkustavat ja on kaikilla omistusasunnot, kukaan ei asu vuokralla.

Ja minimieläke on 970 netto ja 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240 000 leskeneläkettä.

Vierailija
71/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet asuu kesän teltassa koska säästää rahaa omaan asuntoon samoin moni ostaa veneen missä nukkuu tai asuntovaunun ja maksaa leirintä alueen maksun. Näin on nuoret parit aina aloittanut elämäänsä. Sitten on niitä jotka on saanut hyvän työn ja halvan vuokra asunnon ja he ostavat ulkomailta loma asunnon missä kylmään aikaan talvella käyvät.Sellaiaet asunnot jää lapsille käyttöön myöhemmin.Niistä maksetaan verot siellä ja sähkö vesi.Ulkomailla on myös kiinteistö ja yhteisö vero mikä meillä on tiehoitoverona.

Vierailija
72/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä mitään töitä tee :D Ei trollaaminen vauvapalstall ole työtä :D

Vierailija
73/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.

Vierailija
74/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin osuit naulan kantaan. Tosiaan: MISSÄÄN ei työikäiselle lapsettomalle makseta ilmaisia asumisia. Ei edes Suomessa, koska meilläkään ei ole ilmaisia asuntoja. 

Vierailija
75/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suuret lainat tuloihin verrattuna. Lasketaan liian tarkalle rahat. Mutta kun pitää olla iso talo. Korko jos muuttuu vähänkin ollaan heti kusessa

Vierailija
76/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% suomalaisista omistaa yli puolet kaikesta kansallisvarallisuudesta, eikä se toinen puoli riitä 90%:lle.

Mutta jatka sinä kokoomusmölinääsi kun ei sinusta muuhunkaan ole.

Vierailija
77/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin osuit naulan kantaan. Tosiaan: MISSÄÄN ei työikäiselle lapsettomalle makseta ilmaisia asumisia. Ei edes Suomessa, koska meilläkään ei ole ilmaisia asuntoja. 

Entä maksetaanko asunnon vuokratappiot verotuksessa, saako muissa maissa vähentää ne.

Entä onko kilometrikorvauksia?

Vierailija
78/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä taas en muita tunnekaan kuin hyvätuloisia eläkeläisiä, jotka matkustelevat usein. Ensi vuoden alusta saavat taas lisää 2% eläkettä työntekijöiden selkänahasta.

Muista tää kun itse tulet kohta vanhaksi ja jäät eläkkeelle. Muita tämä sitten silloin. Että nuoret maksaa sun eläkkeen selkänahastaan. Muista tämä silloin. 

Vierailija
79/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä maksetaanko asunnon vuokratappiot verotuksessa, saako muissa maissa vähentää ne.

Entä onko kilometrikorvauksia?

Miten nuo asiat liittyvät siihen, pystyykö ihminen maksamaan asumisensa?

Vierailija
80/164 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista tää kun itse tulet kohta vanhaksi ja jäät eläkkeelle. Muita tämä sitten silloin. Että nuoret maksaa sun eläkkeen selkänahastaan. Muista tämä silloin. 

Me päästään eläkkeelle 69-vuotiaana 30 vuoden päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä